Ankara Akay kavşağında akşam 18 trafiğinde basit bir sebepten yere yapıştım...
-
https://www.youtube.com/watch?v=oHEQd2Dcy3w&t=435s
belki izleyenler bazı dersler çıkartırlar. 3 gün önce yaşadığım ufak kazaya/sakarlığa ait görüntüdür üstteki.
benim görüşüm yeni lastiklerin rodajı bitmediği için 1-2 cm lik kot farkını tolere edemedi ön teker ve kaydı.
bazı arkadaşlar sarı çizgide kaymışsın dedi.
bazıları gidon açın çok dar dedi. bir çok sebebi olabilir.
fakat en büyük sebebi tecrübesizlik olsa gerek.
neyseki trafik sıkışık olduğu için hızım çok düşüktü. ekipmanım tamdı. motoruma da 2 gün önce koruma demiri taktırmıştım.
bu sayede ne bende ne de motorda en ufak bir çizik dahi oluşmadı, şükür.
Reklamlar
-
Lastiklerin rodajıyla alakalı değil tamamen acemilik. Rahmetli Barkın Bayoğlu'nun kaldırıma çıkma ile alakalı videosu vardı. Bir göz at. Motoruna iyiki koruma demiri taktırmışsın.
-
merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Koruma demirini takmış olman isabet olmuş görünürde bir hasar olmaması güzel. Kot farkları görünürde çok bir sorun teşkil etmeyecek gibi duruyor fakat pratikte kesinlikle öyle değil. Ozan arkadaşımızın önermiş olduğu videoyu izlemeni ben de kesinlikle tavsiye ederim. Benzeri durumlar karayolundaki derin lastik izlerinde de yaşanabilir, dikkatli olmak lazım.
-
Düşük hızlarda motosikletin ağırlığını kontrol etmek zordur ( tam düz bir çizgide gitmiyorsan ), işin temelinde bunu yaşamışsın gibi duruyor, gidonu sola kırıp ağırlığı sola atmışsın, bu mantık ile motor durur olsa bile düşürme ihtimalin yüksekti, çünkü sola uyguladığı ağırlık çok fazla .. sen de dünya squat şampiyonu falan değilsen motosikleti oradan kaldıramazsın kolay kolay, en iyisi yere bırakmak olur ..
Yine de motosiklet ile u falan dönmedikçe ya da ne bileyim 90 derece bir dönüş falan yapmıyorsan gidon çevrilmez .. buna odaklanmanı öneririm .. çevrildiği dar dönüşlerde dahi ağırlık ters tarafa verilir, yani senden yola çıkarsak, sola dönen bir gidon ve ağırlık değişimi varsa, senin de sağa ağırlık vermen gerekir .. U dönerken ya da çevrende dönerken falan da bu teknik kullanılır ..
-
-
Lastiklerle alakasi yok. Bilgi olarak veriyim lastik rodajının yol tutuşuyla çok bir alakası yok aldığım lastiklerin hepsini taktıktan sonra limit sağ sol yatırırım herhangi bir tutuş kaybı yaşamadım. En azından kullandığım altı çift m7rr ve bir kere denediğim z8 için geçerli. Geçmiş olsun. Bende acemilik dönemimde bazen eğim farkını gidon limitini hesaplayamayarak düştüğüm çok hatta bir keresinde kızlara hava olsun diye lastik yaktıktan sonra freni bırakırken debriyajı çekmeyi unutarak düşüp ayağımı çatlattığım oldu canınızı sıkmayın. Bir dahaki sefere kot farkı gördüğünüz yerde farkın azaldığı yada düz karşılayabileceğiniz yere kadar çizginizi bozmazsınız olur biter.
-
-
Gecmis olsun, hepsi bir tecrube.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)