Son 1 Ay İçerisinde Ülkemizde Yaşanan Motosiklet Kazaları
-
Ölenlere Allah’tan rahmet, yaralı olanlara acil şifalar diliyorum.
Samsun 13 May 2020
Antalya 13 May 2020
Sinop 12 May 2020
Alanya 12 May 2020
İzmir 10 May 2020
İstanbul 8 May 2020
İstanbul 1 May 2020
Kütahya 26 Nis 2020
İstanbul 24 Nis 2020
Urfa 20 Nis 2020
Malatya 17 Nis 2020
Sivas 14 Nis 2020
İstanbul 14 Nis 2020
İzmir 13 Nis 2020
Sivas 13 Nis 2020
Reklamlar
-
bunların 3-5 tanesine meydan dayağı atacaksın ki, insanların bilincinde motosiklet sürücülerine karşı korku ile dikkat etme duygusu gelişsin.
kimse bana eğitimle olur demesin. bunca yıldır olmadı, bundan sonra da eğitim ile olmaz. darp ile olur.
-
Bunca yıldır eğitim mi vardı ki ülkede?
-
yeni başlayan ve hevesliler bu videoları mutlaka izlemeli, ülkemizde yolların durumunu, diğer araçların ne kadar sakat şeyler yapabildiğini, motosiklet anlayışımızı, ayrıca motosikletin de tehlikeli bir araç olabileceğini de görsünler ki bu aracı kullanmak sadece heyecan değil bilsinler.
Daha nisan başında bağdat caddesini kesip koca yolu hızla geçmeye çalışan bir araç yüzünden kaza yaptım, şanslıydım ki kılıma zarar gelmedi, mala zarar geldi tabi o da zaten karşı taraf hatalı olduğu için serviste değişen değişti, orada bir çıt hızlı olsam başıma neler gelirdi düşünmek istemiyorum, kanları kaynayan kıpır kııpır genç arkadaşlarımıza sesleniyorum, bilhassa istanbul gibi kalabalık şehirlerde macera yapmayın, enerjinizi en fazla trafiğe kapalı alanlarda atın, bu işin şakası yok, yukarıdaki kazalar size birer örnek. Hepimize kazasız belasız sürüşler..
-
Bu kazalar yıllardır bitmedi her geçen gün dozajı ve verdiği can kayıpları ( yada sakatlıklar ) artıyor.. Yalnız istanbul trafiginde 25 yıldır sürücü olduğum ve 2 tekeride 4 tekeride kullanan biri olarak bütün suç otomobil yada ticari araçlarda değil motosiklet sürücülerinde ciddi hatalar olduğu açık.
Daha dün 2 şeritli dar ve virajlı bir yolda ilerlerken 50 cc lik egsoz susturucusu olmayan bir apaçi kardeşimiz arabayla aşık atmaya çalışıyor dip gaz gazlamaya çalışıyor çıkardığı ses zaten sinir bozucu..
Motosiklet sürücülerinin yapmaması gereken çok temel şeyler var;
1) Hız konusu , kesinlikle özellikle tali yollarda mümkün oldukça düşük hızlarda seyretmek.
2) Diğer taşıtları sağlamamak.
3) Ben motosikletim heryere girer çıkarım dememek. Düzgün bir şeridi takip ederek seyir etmek.
4) Fren mesafesi konusu bu konuyu birçok arkadaş bilmiyor. Motosikletin fren mesafesi 4 tekerlekli taşıtlara göre uzundur. ( üst performans makinelerini kasdetmiyorum )
5) KEsinlikle profesyonel sürüş egitimi almak. Burada kendi kendine öğrenmiş her arkadaş profesyonel eğitim alan arkadaşa oranla x4 kat daha tehlikede.. Motosiklet yönetimi kesinlikle kendi kendine öğrenilebilecek bir şey değil.
Burada sabahtan akşama kadar yok arabalar söyle ticariler böyle diyerek bu kazalar azalmaz.. Ülkenin motosiklete bakış açısı belli. Bizim sürücülerimiz çok kötü ve cahil oran olarak en az %70 kötü sürücüye sahibiz.. Ne yol tutuştan, ne fizik kurallarından, nede takip mesafesinden bi haber bu tipler..
O yuzden kendinizi koruyacaksınız..
-
Metela adlı üyeden alıntı
yeni başlayan ve hevesliler bu videoları mutlaka izlemeli, ülkemizde yolların durumunu, diğer araçların ne kadar sakat şeyler yapabildiğini, motosiklet anlayışımızı, ayrıca motosikletin de tehlikeli bir araç olabileceğini de görsünler ki bu aracı kullanmak sadece heyecan değil bilsinler.
Daha nisan başında bağdat caddesini kesip koca yolu hızla geçmeye çalışan bir araç yüzünden kaza yaptım, şanslıydım ki kılıma zarar gelmedi, mala zarar geldi tabi o da zaten karşı taraf hatalı olduğu için serviste değişen değişti, orada bir çıt hızlı olsam başıma neler gelirdi düşünmek istemiyorum, kanları kaynayan kıpır kııpır genç arkadaşlarımıza sesleniyorum, bilhassa istanbul gibi kalabalık şehirlerde macera yapmayın, enerjinizi en fazla trafiğe kapalı alanlarda atın, bu işin şakası yok, yukarıdaki kazalar size birer örnek. Hepimize kazasız belasız sürüşler..
Sizede geçmiş olsun
-
Videoları özellikle sürat meraklıları izlemeli. Riskli motosiklet kullanmaktan vaz geçilmeli.
Uzun yıllardır motosiklet kullanırım. En önemli tehlikeyi bu hafta yaşadım. Araç sollamaya çıktığımda (nedendir bilinmez) aynaya bakmadığım için sol şeritten hızla gelen otomobili görmedim. Beni sıyırarak geçen otomobil fren bile yapamadı.
Yani azrail'den "oğlum bak git" mesajı aldım.
Kendinize dikkat edin herkese ikinci bir şans vermiyor.
-
Çok üzücü daha geçen gün giderken sağda park halinde ki araba bir anda yola atladı aha çarptım derken ucu ucuna kurtardım nasıl oldu bilmiyorum. O sıra ufak bir şok geçirdim elim ayağım boşaldı kenara çektim sakinleşmeye çalışırken eleman yanımdan geçerken el kol hareketi yapıp bağırdı bide.
O günden sonra iki kez bindim motora zerre zevk almadım. Geçici bir durum mu bilemiyorum. Zaten acemi kullanıcıyım korktum baya.
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Çok üzücü daha geçen gün giderken sağda park halinde ki araba bir anda yola atladı aha çarptım derken ucu ucuna kurtardım nasıl oldu bilmiyorum. O sıra ufak bir şok geçirdim elim ayağım boşaldı kenara çektim sakinleşmeye çalışırken eleman yanımdan geçerken el kol hareketi yapıp bağırdı bide.
O günden sonra iki kez bindim motora zerre zevk almadım. Geçici bir durum mu bilemiyorum. Zaten acemi kullanıcıyım korktum baya.
Geçmiş olsun. Geçici bir durum emin olun içiniz rahat olsun. Dikkati elden bırakmayalım Allah korusun.
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Geçici bir durum emin olun içiniz rahat olsun. Dikkati elden bırakmayalım Allah korusun.
Teşekkür ederim şeridin sağından gidiyordum bu olaydan sonra yolun ortasının hafif sağından gitmeye başladım. Tecrübe oldu ucuz atlattım.
-
İlk videoda motor sürücüsü minibüsün sağından hızla geçmeye çalışırken kaza yapmış.
En riskli hareketlerden birisi araçların sağından geçmeye çalışmak.
Bu konuda dikkatli olmak lazım.
-
Yaklaşık 2-3 senedir motosiklete hevesim vardı. Almak 2019 aralık ayına kısmet oldu. Bu süreçte o kadar çok motor kazası ve motovlog izledim ki motosikletimi aldığımda teoride öğrendiklerimi pratiğe dökmek kaldı sadece. Yeni başlayacak olanlar mutlaka bu tarz videoları izlemesi gerekir diye düşünüyorum. Hem kaza videoları hem eğitim videolarını. Üstüne yıllarca araba kullanmışsa, trafik okuması güzelse yanında bonus olur. Çok tecrübeli olduğumu söylemiyorum ama aklı başında bir insan kendini çok güzel geliştirebilir videolarla. Tekerimize taş değmesin kazasız belasız sürüşlerimiz olsun hepimizin
-
Videolari izlerken gercekten sinirlerim tavan yapti.. Hadi bir tanesinde motosiklet sagindan geciyordu aracin arac saga donerkendi. Digerleri?
Cinayetten yargilanmali bunlar resmen insana sac bas yoldurtuyor. Bu kadar ucuz mu ulan insan?
-
Mersin İl Temsilcisi
Arabaları tamamen kaldırıp, yalnız motosikletlilerden ibaret trafik olsa da, bu dipten geçmeler, liyakatsız ehliyet/araç oranı ve e-bisikletler olduğu müddetçe ( daha çook sayarım ama ) motosiklet ya intihar ya da cinayet aracı olarak kalmaya devam eder
-
Bunlar sadece son 1 ayda yaşananlar.
Ayrıca sadece kameraya alınmış, haber konusu olmuş olanlar.
Eminim bi bu kadar da bilmediğimiz vardır.
Lütfen dikkat edelim.
Hepimize kazasız belasız sürüşler diliyorum.
-
Birkaç videoda farkettim, bazıları kasklarının çene kayışlarını bağlamadıklarından kaza anında kafalarından çıkmış. Bunu kuryelerde özellikle çokca görüyoruz.
500 metrelik yere gidiyor dahi olsanız şu kaskınızın çene kayışını ful bağlayın Allah aşkına yahu!
-
01 Ağustos 2020, 17:02
#17
bende acemi bir sürücü olarak eğitim videoları izliyorum. boş alanda kendimi eğitiyorum ancak şöyle bir gerçek var motosiklet çok tehlikeli bir araç onun için çok iyi konsantre olup sürmek gerek. hata sıfır olmalı. özellikle şehir içi yollar en tehlikelisi. şehir içinde düşük hız ve tam ekipman ile yol almak gerek. Motosiklet kullanan çok kişi görüyorum özellikle yazın terlik ayakta arkada artçıda kask yok. nasıl cesaret ediyorlar hayret ediyorum.
-
01 Ağustos 2020, 18:26
#18
Çebi adlı üyeden alıntı
bende acemi bir sürücü olarak eğitim videoları izliyorum. boş alanda kendimi eğitiyorum ancak şöyle bir gerçek var motosiklet çok tehlikeli bir araç onun için çok iyi konsantre olup sürmek gerek. hata sıfır olmalı. özellikle şehir içi yollar en tehlikelisi. şehir içinde düşük hız ve tam ekipman ile yol almak gerek. Motosiklet kullanan çok kişi görüyorum özellikle yazın terlik ayakta arkada artçıda kask yok. nasıl cesaret ediyorlar hayret ediyorum.
Bugün uzunca dolaştım geldim. Yolda Harleyinden tut, NC750, ZX6R, Dominar 400, 600rr hepsini gördüm. Hiç birinde ekipman yoktu. Bazılarında kask vardı o kadar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)