Geçmiş olsun Allah korusun arkandan hızla bir araç çıkabilirdi denemeleri boş yerler yapsan daha sağlıklı olur
Şu virajlara düşük vites hafif yüksek devirde girin arkadaşlar, size tavsiyem bu ...
Öncelikle geçmiş olsun, çok temiz düşmüşsün ve soğukkanlılığını korumuşsun. Umarım motosikletinde de ciddi bir hasar yoktur. Benim gözlemlediğim 2 unsur var düşüşünle ilgili onlar da;
1. Aşağı eğimli viraja biraz daha düşük bir hızla girmen gerektiği çünkü hem eğimden dolayı hem de dönüş anında motosikletin dengesini koruması açısından gazı açacağından süratin artacaktır. Daha düşük sürat, daha makul bir dönüş açısı sağlayabilirdi.
2. Viraja dıştan girip içeriye doğru bakışı kaçırmadan dönüşü tamamlamak lazım. Sen çok içten daldığın için daha fazla yatırma ihtiyacı duymuşsun çizginden kopmamak adına. Bunun da oldukça etkisi olmuş.
Çok geçmiş olsun, en kötü düşüşün bu olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Bilgilendirici yazı ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim kendi adıma. Gaz açma ile ilgili anlaşılamayan noktayı yazılanlardan anladığım kadarı ile şöyle analiz ettim. Zaten gaz ile viraj dönmek diye bir teknik yok. Road Craft bize ne diyor ? Viraja gelmeden virajı dönebileceğin hıza düş, uygun viteste ol. Sonra "gazı kapat", kontranı verip motoru yatır. Neden kontra vermeden önce gazı kapatıyoruz ? Çünkü gaz ile motoru yatırmamız zorlaşır.Hepimizin de bildiği gibi motosiklet kendi kendine ayakta durabilen bir alet değildir. Onu ayakta tutan şey gazdır. Bir çoğumuz high side olan bir kazan sonra üzerinden sürücüsünü atan motorun düm düz gidebildiği sahneyi görmüşüzdür. Ne demek istiyorum peki ben. Şunu söylemek istiyorum. Ecnebilerin "Vanishing Point" sizin "limit noktası" dediğiniz nokta bizden uzaklaşmıyorsa yani yol düzleşmiyor viraj devam ediyorsa zaten gazı açmaya hiç başlamıyoruz. Neden ? Çünkü gazı açarsak motor dikleşmeye ve dönüş çapımız büyümeye başlar yani motor açılır. Peki daralan bir virajda ne yapmamız gerekiyor. Hani virajın daraldığını farkettik ("limit noktası" sabit duruyor ya da bize yaklaşıyor) ve gazı zaten açmadık çünkü virajın çıkışını görmedik. Road Craft zaten bize ne diyor: virajın çıkışını gördüğün zaman gazı açmaya başla ve gazı bir defa açmaya başladın mı hiç kapatma. Ama biz çıkışı göremedik çünkü viraj kapanıyor. Bu durumda gazı açamayız. Yatış limitimizde değilsek ya motoru biraz daha yatırırız ya da yavaşlamamız gerekir.
Zaferce, güzel bir yazı olmuş. Çok fazla bilgi ve yorum var internette. Bunların çoğu doğru fakat farklı virajlara göre uygulanması gereken teknikler olduğu açık. Her eğim ve derecede aynı teknik uygulanmıyor. Örnek verecek olursam Fenerbahçe stadının ordaki virajda farklı yöntemler denedim. En sonunda doğru giriş noktası ve motoru doğru açıda yatirkdiktan sonra gazi açarak ip gibi hiç dışa açılmadan viraji yapmaya başladım 50-60 km hızla gayet guzel döndüğümu bilirim orayi. Benzer bir viraj maltepe sahili minubus yoluna bağlayan köprünün viraji. Bende honda 2 ileri düzey eğitim almış olmama rağmen kesinlikle iyi bir egitmenden yol sürüş egitimi alınması gerekliligine inanıyorum. Sonra bol pratik once daha defansif şekilde sonra daha limitleri zorlayarak olayı oturtmak gerekiyor.
soğuk lastikler ve asfaltın daha kirli bölümü birleşince sonuç genelde aynı ,
bir gezide arka bırakınca zor dengelemiştim.
Benim naylon lastiklerde çok kayıyordu , havalarını kullanma kılavuzunda yazandan 4-5psı indirdim
Artık hiç kaymıyor. Virajlarda daha rahat dönüyorum
Çok geçmiş olsun iyi toparlamışsın karşıdan gelen aracı da düşününce Allah muhafaza.. nasıl toparladın ? Toparlarken yaptıklarını bilinçli olarak mı yaptın ? Ben kullanmaya ilk başladığımda sadece arka fren kullanıyordum bir defasında seninle benzer bir olay yaşadım arka tekeri önce sol sonra sağ yanımda gördüm ama bir şekilde toparladım ama nasıl yaptım hala bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Teşekkürler motosiklet sağlam sadece sağ peg kırıldı bir de egzozda sıyrıklar var. O virajı alırken çok yavaş giriyorum artık hatta kazadan sonraki 1 hafta boyunca sürerken yine düşerim diye korktum zorlandım.
"Hata mola verip yola çıkınca lastiklerin durumunu unutma kaynaklı,en çok dikkat kendimizi riske sokmamak."
İleri bakmaya devam gazı kapama,fren yapma(lastik tekrar tutabilir tutmaz ise ya kaydırarak bir yerde tekrar çizgiye gireceksin yada alçak düşüş) çalışmak tabi cross modunda ön tekerleğe açılan bir ayakta var.
Eğitimlerden sonra bir çok şeyi tekrar etmek gerekiyor.Zorunda olmasakta uygulamak,öğrenilenler refleks boyutuna ulaşmalı,beyni iyice bir sisteme alıştırmalı.
Tabi işin diğer yüzdesi binlerce uçuş saati olup uçağı çakan insanlarda var.
Büyük yüzde'de kontrol edebildiklerimize yoğunlaşıp risk katsayısını devamlı düşürmek.
Bazen içgüdü olur bazen tahmin.
Eğitim + Tecrübe + Eğitim + hiç bitmeyecek bir döngü.
Bu bazen bir hoca'nın peşine takıl yol da sür, bazen de youtube'da aç kaza, kaza incelemesi, kurumların sürüş videoları, sürüş beceri kitapları, izlemekte eğitim.
Türkiye'de henüz yolları nasıl güvenli hale getiririz, küçük araçları, yaya, motosiklet, bisiklet nasıl koruruz,nasıl kolaylık sağlarız, diyenler bir eli geçmiyor.Burda çok övündükleri :D kurumların yurtdışı dernekleri ülkelerinde kamu kurumlarında inanılmaz bilinç yaratıyorlar.
İstanbul'da artık her saat trafik var motosiklete,bisiklete teşvik yok,pozitif ayrımcılık yok.
Sabahlari soguk oluyor artik cig olabilir. Gecmis olsun.
Bugun aynen bu şekil düştüm :/
Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!
Tek tavsiye hız telafi süresini kısaltır.
Hızını azalt kendi kendine gereken cevapları bulacaksın.
Sanki kontra yerine giden viraj içine çevriliyor gibi daha önce bir arkadaş bahsetmiş alıntı yapmayı beceremedim,çok geçmiş olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)