Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Güneşli günde ıslak kalan asfalt ve ilk kazam

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    xantrk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250
    Herkese merhaba,
    Dün itibariyle ilk kazamı yapmış bulunmaktayım. Bursa'da Trilye yolunda gölgede kalan bölgelerde asfalt kurumamış(önceki gün yağmurluydu kaza günü hava 18 dereceydi). Viraja normal bir hızla normal bir açıyla yattığımı düşünüyorum ama bu kendimi yerde bulmama engel olmadı maalesef. Zemin su-çamur kombinasyonuyla bayağı kayganmış. Motoru kaldırırken bile ayaklarımız kaydı zorlandık. Lastiklerde yarım milim kadar bir tabaka kalmıştı kaldırdıktan sonra baktığımda :\ Bu tip havalarda yağmurlardan sonra gölgede kuytuda kalmış yerlere ekstra dikkat etmek gerektiğini böyle tecrübe ettim. Çok şükür ne bende ne motorda hasar var. Sadece arka fren pedalı yamulmuş grenajda çizik bile yok. Kazasız sürüşler hepinize dikkatli olalım.
    Kask kameram kayıttaydı,izlemek yorum yapmak isteyen olursa linkten izleyebilir.
    https://www.youtube.com/watch?v=6y3Zxcuph7o
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    kontra vermek yerine gidonu mu çeviriyorsun bana mı öyle geliyor

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    geçmiş olsun, sizde birşey yoktur gördüğüm kadarı ile lastikleriniz irc mi ?

  4. #4
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Kontra ve viraj çalışman lazım. Durduğun yer de dönüşün de yanlış.

    Geçmiş olsun bu arada. 2 gün önce de ben düştüm. Uçup sürüklendim baya.

  5. #5
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  6. #6
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    Yardım sever araba kullanıcısı hemen yardım etmiş neyseki
    MimTolga bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  7. #7
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    geçmiş olsun allah beterinden saklasın

  8. #8
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Viraja girmeden önce motorun dengesi ile biraz fazla sert oynamışsın.Biraz daha erken frenlemeyi bitirip motoru optimum dengesine getirsen çıkarmışsın gibi geldi.Geçmiş olsun.
    fatih545 bunu beğendi.

  9. #9
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.İnşallah en büyük kazanız bu olur

  10. #10
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Cok gecmis olsun Motora kontrayi vermissin... nie gaz vermiyosun ? Viraj cok uzun cok fazla yavasliyosun birden... bian kendim kullaniomus gibi dusundum neguzel yol oyle ya

  11. #11
    ismail kozan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    geçmiş olsun o videoyu 100-200 hatta 300 kere replay yap bu senin için çok yararlı olur söze görek yok

  12. #12
    adenizkusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Motosikleti
    Honda Cbr 500 R
    öncelikle geçmiş olsun ve en büyük kazan bu olur insallah. benden daha tecrübeli arkadaşlar muhakkak vardır ama şahsi görüşüm. yüksek devirde cok fazla gazla oynuyorsun.Viraja girmeden hızını ayarlaman ve kontranı yapman gerekirdi. Virajın içinde fren yapıp kontradan sonra gazı açmaman motoru yatırmanın en büyük sebebi diye düşünüyorum. Islak zemin ve fabrika çıkışı lastikler (aksini söylemediğinden öyle olduğunu var sayıyorum) dolaylı sebepler.

  13. #13
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    twist of the wrist filmini izlemeni tavsiye ederim. youtubeda türkçesi var. adı bileği bükmek olması gerek. eminim yardım dokunacaktır.

  14. #14
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Bazen kaliteli lastik kullanmak böyle hataları küçük sendelemeyle kurtarabiliyor geçmiş olsun

  15. #15

    Üyelik
    02 Şubat 2016
    Gecmis olsun rabbim.daha buyukleri ile karsilastirmasin. Bu ufak siyrik olmus ya sikinti yok😐
    xantrk bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Motoru yatırdıktan sonra tekrar ön frene mi dokundun, ya da debriyajı çekip bıraktın mı bilmiyorum. Zeminin kayganlığının etkisi de vardır tabi ma viraj tekniğinde birşeyler eksik gibi geldi bana, geçmiş olsun.

  17. #17
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Çok gecmis olsun. Kafaniz bariyerin altina giriyor siz dusunce. Hizli olsaniz gecen otobuse carpan cocugun kazasi gibi...
    Son kazaniz olur umarim.

  18. #18
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    ben böyle düşsem grenaj parçalanırdı heralde:D grenaj koruması iyi bişiy:D geçmiş olsun

  19. #19
    xantrk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı DamienRice adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontra vermek yerine gidonu mu çeviriyorsun bana mı öyle geliyor
    Hocam videoda yolun ne durumda olduğu belli olmuyor maalesef, kontra tekniğini biliyorum, kontrayı verirken ve verdikten hemen sonra gidonun çok kolay hareket ettiğini düşündüm ve hemen ardından ön bırakıyor zaten. Yani gidonun sağa oynaması yahu bu niye bu kadar hafif diye düşünürken oldu sonrası malum zaten.

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, sizde birşey yoktur gördüğüm kadarı ile lastikleriniz irc mi ?
    Hiçbir şey yok hocam çok şükür , motor o kadar güzel kaymış ki karenajda çizik bile yok Lastikler irc evet.

    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra ve viraj çalışman lazım. Durduğun yer de dönüşün de yanlış.

    Geçmiş olsun bu arada. 2 gün önce de ben düştüm. Uçup sürüklendim baya.
    Hocam biraz daha açar mısınız , virajdan önce düzlükte yolun ortasındaki çamurlardan kaçmak için sağa yapışıyorum ondan sonrasında nerede hatalıyım? Size de çok geçmiş olsun Allah başka kaza bela vermesin. Yani normalde pegleri görüp stabil viraj alabiliyorum. Burada tutuşun azlığını düşünürken yanlış bir şeyler yapmış olabilirim ama kontrada ve çizgide hatalı olduğumu düşünmüyorum.
    Videodaki benim ilk viraja bakabilirseniz orada da hatalı mıyım sizce? (24. saniye)


    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girmeden önce motorun dengesi ile biraz fazla sert oynamışsın.Biraz daha erken frenlemeyi bitirip motoru optimum dengesine getirsen çıkarmışsın gibi geldi.Geçmiş olsun.
    Teşekkür ederim. Ben de aynısını düşünüyorum hocam , ancak frenleme konusunda aşırı bir fren yapmıyorum orada ancak o frenle bile hani sanki 1 milim daha sıksam freni kitleyeckemiş gibi bir his vardı ondan ne daha fazla sıkmayı gözüm yedi, ne de erken bırakmayı sonuç olarak yine de düştük. Videonun başında da sağa yapışmamın sebebi yolun ortasındaki çamurlar kameradan belli olmuyor ancak ileride de sağdaki çamura çok yakın geçmişim farketmeden, motorun lastiklerinin ortasında yarım milimetre kadar zeytinyağı kıvamında çamurumsu bir şey birikmişti, motoru kaldırdıktan sonra düzlükte çok hafif gaz açmalarda bile patinaja düşüyordu motor. O sebeple yağ mağ dökülmüş olma ihtimalini bile düşündüm. Kısmet böyleymiş tecrübe olmuş oldu, ilk fırsatta lastikleri değiştiriyorum, tekeriniz düz bassın.

    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.İnşallah en büyük kazanız bu olur
    Çok teşekkürler hocam Allah hiçbirimize kaza bela göstermesin inşallah.

    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok gecmis olsun Motora kontrayi vermissin... nie gaz vermiyosun ? Viraj cok uzun cok fazla yavasliyosun birden... bian kendim kullaniomus gibi dusundum neguzel yol oyle ya
    Hocam yol çok güzel de asfaltta bir ben eksiğim Ne frende ne kontrayı verirken yol tutuş hissi yoktu zaten. 50 den 30 a düşmek için frene dokunuyorum ama buzun üstünde gidiyordum sanki. Gidon da kontradan hemen sonra aksi yönde oynuyor farkettiyseniz akabinde düşüyorum. Ön tekerde zaten tutuş hissi olmadığı için gazı ani açmayayım derken biraz ben geç kaldım heralde açar açmaz düşüyorum zaten...

    Alıntı ismail kozan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun o videoyu 100-200 hatta 300 kere replay yap bu senin için çok yararlı olur söze görek yok
    Teşekkürler hocam , youtube sayıyorsa eğer o izlenmelerin yarısından fazlası benim muhtemelen

    Alıntı adenizkusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun ve en büyük kazan bu olur insallah. benden daha tecrübeli arkadaşlar muhakkak vardır ama şahsi görüşüm. yüksek devirde cok fazla gazla oynuyorsun.Viraja girmeden hızını ayarlaman ve kontranı yapman gerekirdi. Virajın içinde fren yapıp kontradan sonra gazı açmaman motoru yatırmanın en büyük sebebi diye düşünüyorum. Islak zemin ve fabrika çıkışı lastikler (aksini söylemediğinden öyle olduğunu var sayıyorum) dolaylı sebepler.
    Teşekkür ederim hocam yorumunuz için dikkate alacağım. Lastikler fabrika çıkışı evet , ama inanın virajda frene dokunmadım. Önde tutuş hissi olmayıp gidon da oynaşınca gazı aman yavaş açayı... derken yerde buldum kendimi.

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yatırdıktan sonra tekrar ön frene mi dokundun, ya da debriyajı çekip bıraktın mı bilmiyorum. Zeminin kayganlığının etkisi de vardır tabi ma viraj tekniğinde birşeyler eksik gibi geldi bana, geçmiş olsun.
    Mutlaka hatam vardır hocam motor üstünde bir gariplik hissedince insan bir sürü şey düşünüyor o kısacık zamanda. Virajdan önce kayma tutuş hissi olmamasından endişelenip çok hafif fren yapıyorum ve fren geç bitiyor, akabinde yine önün tutuşunu zaten az aman gazı yavaş açayım derken aşırı kayganlaşmış asfaltta zincirleme reaksiyonun sonucu olarak yapışıyorum.

    Teşekkür ederim yorumunuz için tekeriniz düz bassın.


    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok gecmis olsun. Kafaniz bariyerin altina giriyor siz dusunce. Hizli olsaniz gecen otobuse carpan cocugun kazasi gibi...
    Son kazaniz olur umarim.
    Allah korumuş hocam diyecek bir şey yok çok şükür hasarsız atlattım. Tekeriniz düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Alıntı 4Vaqrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben böyle düşsem grenaj parçalanırdı heralde:D grenaj koruması iyi bişiy:D geçmiş olsun
    Teşekkürler. İlginç olan koruma takozu falan da yok. Fren pedalı o vazifeyi görmüş heralde yolun da kayganlığı grenajın çizilmesini önlemiş diye yorumladım :D
    DamienRice ve ardacik bunu beğendiler.

  20. #20
    manofsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Şehir
    Aydın/Kuşadası
    Motosikleti
    MT-25
    benim şahsi fikrim tamamen yanlış viraja girmen.2 video'yu da izledim 'ters kontra' der konuyu kapatırım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)