Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Paniğe kapılsaydım şuan hastanedeydim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki z250sl
    Bugün kıl payı ile büyük bir kaza atlattım. Aslında 4 şeritli olan fakat 1er şeritlerin park amaçlı işgal edilmesinden dolayı iki şeritli olarak kullanılan bir ana caddeden ilerliyordum. Yol çok az aşağı doğru eğimliydi. Yolun arasında herhangi bir refüj kaldırım ve benzeri bir şey olmadığından dolayı tahmin edebileceğiniz gibi canı sıkılan her hödük yol ortasından U dönüşü yapabiliyor.
    Bunu bildiğim için 40Km/h civarı bir hızla ilerliyordum. Karşı şerit tamamen tıkalı durumda iken sağ taraftan park halinden bir Pınar kamyoneti süren bir hödük sağına soluna bakmadan sinyal vermeden yola attı kendini U dönüşü amaçlı. Karşı şerit dolu olduğu için mal gibi benim şeridimde yan bir vaziyette kaldı ve ne önünde ne arkasında motosiklet için bile geçecek yer kalmadı. Kacacak yer yok frenden başka çare kalmamıştı. Ben bir anda korktum ancak frenlere bir anda asılmadım. Limon sıkma tekniği ile ön frene yüklenmeye başlarken arka frene de basmaya başladım. Arka fren kilitlendi ancak ön freni kilitlememek için resmen "Çarparsak çarpalım yavaşça artık" düşünceysiyle direndim.
    Neyse ki korkulan olmadı. Kamyonete en fazla 1 karış kala durdum ancak arka tekerim yaklaşık 1 karış havalandı.

    Şoku atlatıp sürücüye bir baktım bana "noldu duramadın mı?" deyip sırıtıyordu. 40 yaşında falan. O an onu indirip Allah ne verdiyse dövmek vardı aklımda Ancak biliyordum. Yasalarımız onu koruyacaktı ben suçlu olacaktım.

    Çıkarılan dersler:
    1- Hafif aşağı eğimli yolda fren mesafesinin artacağını unutma.
    2- Hafif aşağı eğimli yolda arka frenin kolayca kilitleneceğini unutma.
    3- Bir kask kamerası al ve bu olayların ardından plakayı da güzelce çekerek şikayetini yap.

    Olası durumlar:
    1- Panik yapıp ön frene yüklenseydim ya takla atacaktım yada sürüklenip kamyonetin altına girecektim.
    2- Arka freni kullanmasaydım 1 karış kala duramayıp inceden geçirecektim.
    3- Frenleri az daha kötü bir motosikletim olsaydı geçirmiştim.
    4- Trafiğin akış hızında gitsem (50km/h) geçirmiştim.
    5- Lastiğim dandik ve soğuk olsaydı geçirmiştim. (Şuan Dunlop var.)

    Kötü bir sonuç olmadı ancak okuyan arkadaşlara ders niteliğinde olsun diye yazmak istedim. Durumun resmini de basitçe çizmeye çalışacağım.

    maktama, Dodin, sp83 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thebalatt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Artık bir motorum yok
    Geçmiş olsun. Allah kaza vermesin, Ne kadar hamdetsen az

  3. #3
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Geçmiş olsun.Bu durumlar iyice sinir bozmaya başladı !

  4. #4

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Motosikleti
    Transalp
    Geçmiş olsun.Çok güzel bir taktik uygulamışsın.Ayrıca bu gibi durumlarda soğukkanlılık çok önemli.Ben bir motorcu olarak başıma gelebilecekleri tahmin ettiğimden , müsait bir yolda bol bol fren çalışması yapmıştım.Önce arka frene basıp , arkasından ön frene asılmak çok işe yarıyo.Kısa sürede durmanın en güzel yolu bu.Her motorcu boş vaktinde , ara sıra fren çalışması yapmalı.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    geçmiş olsun, yalnız ön fren ile ilgili yazdığın kısım hatali. ya da yanlış anlattın.

    kara taşıtlarını ön fren durdurur, yani otomobiller ve diğer 4 den fazla tekerlekli araclarda da fren dendiginde on tekerleri durduran frenler akla gelir.

    kimse el freni ile yavaslamaya calismaz.

    takla atmak da öyle kolay bir şey degil, emin degilim ama fren ile motosiklete takla artırmak imkansiz bile diyebiliriz.

    bunu stopi çalışmaları yapan arkadaşlar daha iyi bilirler.

    bu fren konusunu sik sik görüyorum, aslinda forumdaki tecrübeli ve eli kalem tutan birileri aciklayici ve anlatici bir yazi yazsa ne guzel olur diyecektim ki, okumayi pek sevmeyen bir toplum oldugumuz aklima geldi

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Aynı çok benzeri durum 2 hafta kadar önce CRF'le başıma geldi, enduro motor olduğu için ön fren zayıf kalıyor, arka fren daha güçlü durduruyor, bu yüzden fren tekniği biraz daha farklı. Yine de bir sokak motoruna göre fren yok gibi birşey, lastik de on/off olduğu için çok kolay kızaklıyor. Sağdan park halinde sola u dönüşü yapacak, hiçbir sinyal yok, bakmak yok. Dönüşte 2 şeridi de kapadıktan sonra anca kafayı sola çevirdi, göz göze geldik. Dönüşe geçtiğini gördüğüm gibi refleksle panik fren uyguladım. Önü kitlemeyecek şekilde kademeli olarak, arkayı ise sonuna kadar basıp, debriyaj çekili. Baya kaydıra kaydıra durdum .

    Fren sonrası hemen sağına çektim, adama diyorum, freni biraz daha geç yapan, biraz daha etkisiz frenleyen birisi olsa kaza yaptırmıştın dedim. Zaten hatasını anladı, haklısın abi haklısın dedi defalarca. Sinyal versen gerçekten sorun yaşatmayacaksın falan dedim. Öyle devam ettim, yanında eşi, ufak çocuğu vardı. Zaten kavga edecek halimiz de yok .

    Açıkçası kritiğini yaptığımda panik fren çalışması oldu, uygulamada da iyiydi, o açıdan yararlı oldu. Biraz daha düşük hızda, çevreyi göz ucuyla daha iyi takip etmekte fayda var.

    Öyle konuyu görünce paylaşayım dedim, size de geçmiş olsun, kazayla sonuçlanmadığı sürece hepsi iyi tecrübe .

  7. #7

    Üyelik
    17 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki z250sl
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, yalnız ön fren ile ilgili yazdığın kısım hatali. ya da yanlış anlattın.

    kara taşıtlarını ön fren durdurur, yani otomobiller ve diğer 4 den fazla tekerlekli araclarda da fren dendiginde on tekerleri durduran frenler akla gelir.

    kimse el freni ile yavaslamaya calismaz.

    takla atmak da öyle kolay bir şey degil, emin degilim ama fren ile motosiklete takla artırmak imkansiz bile diyebiliriz.

    bunu stopi çalışmaları yapan arkadaşlar daha iyi bilirler.

    bu fren konusunu sik sik görüyorum, aslinda forumdaki tecrübeli ve eli kalem tutan birileri aciklayici ve anlatici bir yazi yazsa ne guzel olur diyecektim ki, okumayi pek sevmeyen bir toplum oldugumuz aklima geldi
    Takla kelimesi sanırım fazla geldi. Öne devrilmek diyelim. Güzel tutan bir fren ve lastik ile çok zor olmayacağını düşünüyorum.

  8. #8

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Alıntı Zeytin7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün kıl payı ile büyük bir kaza atlattım. Aslında 4 şeritli olan fakat 1er şeritlerin park amaçlı işgal edilmesinden dolayı iki şeritli olarak kullanılan bir ana caddeden ilerliyordum. Yol çok az aşağı doğru eğimliydi. Yolun arasında herhangi bir refüj kaldırım ve benzeri bir şey olmadığından dolayı tahmin edebileceğiniz gibi canı sıkılan her hödük yol ortasından U dönüşü yapabiliyor.
    Bunu bildiğim için 40Km/h civarı bir hızla ilerliyordum. Karşı şerit tamamen tıkalı durumda iken sağ taraftan park halinden bir Pınar kamyoneti süren bir hödük sağına soluna bakmadan sinyal vermeden yola attı kendini U dönüşü amaçlı. Karşı şerit dolu olduğu için mal gibi benim şeridimde yan bir vaziyette kaldı ve ne önünde ne arkasında motosiklet için bile geçecek yer kalmadı. Kacacak yer yok frenden başka çare kalmamıştı. Ben bir anda korktum ancak frenlere bir anda asılmadım. Limon sıkma tekniği ile ön frene yüklenmeye başlarken arka frene de basmaya başladım. Arka fren kilitlendi ancak ön freni kilitlememek için resmen "Çarparsak çarpalım yavaşça artık" düşünceysiyle direndim.
    Neyse ki korkulan olmadı. Kamyonete en fazla 1 karış kala durdum ancak arka tekerim yaklaşık 1 karış havalandı.

    Şoku atlatıp sürücüye bir baktım bana "noldu duramadın mı?" deyip sırıtıyordu. 40 yaşında falan. O an onu indirip Allah ne verdiyse dövmek vardı aklımda Ancak biliyordum. Yasalarımız onu koruyacaktı ben suçlu olacaktım.

    Çıkarılan dersler:
    1- Hafif aşağı eğimli yolda fren mesafesinin artacağını unutma.
    2- Hafif aşağı eğimli yolda arka frenin kolayca kilitleneceğini unutma.
    3- Bir kask kamerası al ve bu olayların ardından plakayı da güzelce çekerek şikayetini yap.

    Olası durumlar:
    1- Panik yapıp ön frene yüklenseydim ya takla atacaktım yada sürüklenip kamyonetin altına girecektim.
    2- Arka freni kullanmasaydım 1 karış kala duramayıp inceden geçirecektim.
    3- Frenleri az daha kötü bir motosikletim olsaydı geçirmiştim.
    4- Trafiğin akış hızında gitsem (50km/h) geçirmiştim.
    5- Lastiğim dandik ve soğuk olsaydı geçirmiştim. (Şuan Dunlop var.)

    Kötü bir sonuç olmadı ancak okuyan arkadaşlara ders niteliğinde olsun diye yazmak istedim. Durumun resmini de basitçe çizmeye çalışacağım.

    http://i.imgur.com/JNGQZpm.jpg
    Geçmiş olsun ama keşke resimle anlatmasaydın :(


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)