Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kendim Kaşındım Yağışta Motoru Devirdim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Haziran 2013
    Eskişehir'de oturuyorum Mondial MR 150 sahibiyim. 4000 km'dir bu motoru kullanıyorum.

    Benim gibi motorla işe gidip gelenleriniz vardır. Sabah 8:45 dışarı şöyle bir baktım hava kapalı yağmur da hafif çiseliyor. Normalde yağmur yağdığında otobüsle giderim işe. Düşündüm ki birazcık yağar sonra diner, şimdi kim durağa kadar yürüyecek, otobüs bekleyecek, iki otobüs değiştirip sonra da işe geç kalmaya ne hacet? Motora bindim Carrefour kavşağından çevre yoluna çıktım. Giderken yağış biraz artmaya başladı, yağmur ilk yağdığında yerler sabun gibi kaygan olur bilirim. Düşündüm ki biraz daha gideyim ilerde bi petrole girip beklerim sonra yağmur dindiğinde yola devam ederim. İşe biraz geç kalsam da canımı tehlikeye atmamış olurum. Ben petrole ulaşmadan sağanak yağış bastırdı. 1 kilometre bilemedin 1,5 kilometre ilerdeki petrolü gözüme kestirdim, sağ şeritten yavaş yavaş gidiyorum tam petrole girecektim ki önümdeki araç aniden frene bastı. Hızım 40 km takip mesafesini koruyordum, durmada sıkıntı olmaz diye düşünürken ön ve arka frene hafifçe bastım. Arkayı iyi ayarlamamış olacağım ki arka teker kilitlendi ve motor kaymaya başladı, freni bıraksam öndekine çarpacağım, yağmurta kıvırtma tekniğini de kullanamıyorsunuz kaldı ki kıvırtma olayı teker dönerken yapılır, solumda kamyon, kaçacak yer de yok motor da yalpalamaya başladı. Nasıl yaptım bilmiyorum o anda hızlı düşündüm gidonu hızlıca asılıp motoru sol tarafa yatırdım. Ayağımı motorun altından çekip motordan ayrıldım. Arkadaki araçlara gözümün ucuyla bakıyorum bu esnada üstümden geçmesinler diye. Şükür hızlı gelmiyorlardı. Durdular. Ben asfaltı yalayarak motorun yanına kadar kaymışım. Motor yola ters vaziyette kenara çekildi kenar çizgisinin üstünde durdu.

    Bu kazadan iyi ders çıkardım.

    Ben kendimce hatalarımı saymak istiyorum, diğer arkadaşlara da uyarı mahiyetinde olursa faydalı olur diye düşündüm.

    Benim hatalarım şunlar:

    1- Yağışlı havada kendine güvenip motora binmek
    2- Ön arka fren arasındaki uyumu yeterince bilmemek
    3- Yağış tehlike arz etmeye başladığı anda motoru kenara çekip beklememek.

    Eğer ki;

    1- Daha hızlı gidiyor olsaydım
    2- Korumasız olsaydım.
    3- Takip mesafesine dikkat etmemiş olsaydım
    4- Arkadaki araç hızlı geliyor olsaydı.

    yaptığım kazanın daha kötü sonuçları olabilirdi. Allah korusun.

    Arkadaşlara nacizane tavsiyelerim;

    * Yağış az bile olsa çok gerekmedikçe motor kullanmayın, kendinize çok güveniyor olsanız bile motorunuz hareketlerinize asla kuru havalardaki gibi yanıt vermez.
    * Sadece yağışlı havalar için değil, kuru zeminde de güvenli duruş için ön ve arka freni tam uyumlu kullanmayı öğrenin.Benim gibi kaygan zeminde arka frene birazcık fazla dokunursanız asfaltı vileda yaparsınız.
    * Korumasız olarak motosiklete binip 50 metre ötedeki mahalle bakkalına dahi gitmeyin.
    * İlla ki yağışta motor kullanacaksanız takip mesafesini abartılı bir şekilde artırın. Zeminin ne kadar kaygan olabileceğini tahmin etmek mümkün olmuyor. Yol bir anda buz pistine dönüşüveriyor.
    * Motorunuzda ABS gibi ileri fren teknolojileri yoksa yağışlı havalarda motorunuzu frenle değil vitesle yavaşlatın.
    * Yağışlı havada motor kullanacaksanız çok ama çok yavaş gidin.
    * Yağmur yağmaya başladıysa en iyisi kenara çekip yağmurun dinmesini beklemektir. Hiçbir şey canınızdan daha kıymetli değil.

    İlave olarak kaçırdığım noktalar varsa yorumlarınızı bekliyorum.
    aloavera bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Geçmiş olsun. Orjinal lastikler ile her halukarda yatırırsınız. Frenlemeyi ayarlayamazsanız-motor frenini kullanmazsanız panik anında yatırırsınız...
    Ani gaz açmalarda yatırırsınız... Üzerindeki orjinal lastikler ile her halukarda yine yatırırsınız
    Motor frenini kullanmazsanız yatırırsınız... Sezginizi kullanıp-araçların haraketlerini sezmezseniz yine yatırırsınız...


    Sağanak yağmur altında çin scooter-çin lastikler ile çok sürüş yaptım. Gerekli sürüş sitilleri bilindikten ve önleminizi aldıktan sonra bir sorun çıkmayacağı düşüncesindeyim.
    Yinede siz tedbirinizi alın, taktiri Allaha bırakın derim
    diese41 bunu beğendi.

  3. #3
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    sıfır motor alıyosun..marka bile olsa.. kötü lastik takmaları çok kötü.. bunun bi standardı ve yaptırımı olmalı.. Canımıza kastedenlerin içinde aslında birazda üreticiler ve gerekli denetimi yapmayanlar da var...
    diese41 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Haziran 2013
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Orjinal lastikler ile her halukarda yatırırsınız. Frenlemeyi ayarlayamazsanız-motor frenini kullanmazsanız panik anında yatırırsınız...
    Ani gaz açmalarda yatırırsınız... Üzerindeki orjinal lastikler ile her halukarda yine yatırırsınız
    Motor frenini kullanmazsanız yatırırsınız... Sezginizi kullanıp-araçların haraketlerini sezmezseniz yine yatırırsınız...


    Sağanak yağmur altında çin scooter-çin lastikler ile çok sürüş yaptım. Gerekli sürüş sitilleri bilindikten ve önleminizi aldıktan sonra bir sorun çıkmayacağı düşüncesindeyim.
    Yinede siz tedbirinizi alın, taktiri Allaha bırakın derim

    Sağolun sayın tr_select. Bu yılın motor sezonu benim için kapanmıştır. Dediğiniz gibi önümüzdeki yazın başında doğru düzgün bi lastik alıp motora binmeye öyle devam etsem iyi olacak. Orijinal lastikler canımıza okumadan tedbirimizi alalım. Bu arada kaza anında sıcağı sıcağına hiçbir ağrı sızı yoktu bir iki saat geçti sağ ayak bileğimde bir ağrı başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Benim anlamadığım nokta şu:

    Ben bu sabah yağışlı bir havada 40'la giderken hafifçe fren yaptım. Öne ve arkaya birlikte bastım. Öyle panik fren de değil arada yaklaşık 25 metre mesafe vardı. Sanırım çok az farkla arkaya fazla dokundum arka teker nasıl kaydı bir anda yalpalayıp yana geldi anlayamadım. Çekip yatırmasam motor diğer tarafa devrilecek Allah bilir daha neler olacaktı. Bu motorun orijinal lastikleri bu kadar mı kötü yahu?

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı diese41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolun sayın tr_select. Bu yılın motor sezonu benim için kapanmıştır. Dediğiniz gibi önümüzdeki yazın başında doğru düzgün bi lastik alıp motora binmeye öyle devam etsem iyi olacak. Orijinal lastikler canımıza okumadan tedbirimizi alalım. Bu arada kaza anında sıcağı sıcağına hiçbir ağrı sızı yoktu bir iki saat geçti sağ ayak bileğimde bir ağrı başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Benim anlamadığım nokta şu:

    Ben bu sabah yağışlı bir havada 40'la giderken hafifçe fren yaptım. Öne ve arkaya birlikte bastım. Öyle panik fren de değil arada yaklaşık 25 metre mesafe vardı. Sanırım çok az farkla arkaya fazla dokundum arka teker nasıl kaydı bir anda yalpalayıp yana geldi anlayamadım. Çekip yatırmasam motor diğer tarafa devrilecek Allah bilir daha neler olacaktı. Bu motorun orijinal lastikleri bu kadar mı kötü yahu?
    Vücut aşırı adrenalin salğıladığı için silahla vurulsanız bile hemen hissetmezsiniz. Çatışma anında insanlar elleriyle vücutlarına bakarlar yaralandımmı diye mesela...
    Yağmurlu havalarda frenlere dokunmamak gerekir. Vitesi düşürün ve motoru öyle yavaşlatın. Azami en az hıza yaklaşıldığında arka freni kullanabilirsiniz. Üzerindeki lastikler ile yeni dökülmüş dümdüz asfatta bile tehlike yaratır orj lastikler.... Bu her motorda genel olarak böyledir.
    diese41 bunu beğendi.
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  6. #6
    -TAN- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Motosikleti
    inazuma
    Ayrıca yağışlı havada frenleri alıştırmak için deneyin, yol müsaitken fren testi yapın, yavaş bir hızda yapın ne zaman kitlendiğini görün. Çünki sadece lastik kitlenmesi değil disk ve balatalardada yağmurdan oluşan tepki farkları mevcuttur. Ayrıca özellikle yağmurda motor freni kullanıyorsanız arka fren lambanız yanmadan yavaşlıyorsunuz demektir. Araç sürücülerü yavaşladığınızı anlamaz, bu sebeple motor freni kullanıyorsanız mutlaka arka fren lambalarını elinizin hafif dokunuşlarıyla birkaç kez yakıp söndürün

    geçmiş olsun
    tr_select, Salih_T ve diese41 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bende orjinal Mıchelin var, geçen hafta düşük hızda biraz sert dokundum, hemen arka kaymaya niyetlendi.Ani hareketlerde kaymayı önlemek çok zor.

  8. #8
    thb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda wave 110i
    Geçmiş olsun arkadaş. Orjinal lastiklerin sorunu nedir? Dandik mi?

  9. #9
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    1-hızın 30 olsaydı kurtarırdın
    2-petrol girişinde birinin önüne atlayacağını tahmin etmeliydin ona göre önceden hızını düşürmeliydin
    kötü lastikte tecrübeli biri olarak konuşuyorum...

  10. #10

    Üyelik
    20 Haziran 2013
    Alıntı thb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun arkadaş. Orjinal lastiklerin sorunu nedir? Dandik mi?
    Üzerinde NYLON yazıyor. Dandik demek oluyor heralde.

  11. #11
    aloavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mct 250 - nc700xa
    Büyük geçmiş olsun

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı diese41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzerinde NYLON yazıyor. Dandik demek oluyor heralde.
    Aynen.,,,,

  13. #13
    Önder Özcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Seyhan 150c
    geçmiş olsun.Allahtan sizde önemli birşey yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)