Çin Malı Motosikletin Vergisi Gemide Artınca Iflasa Sürüklendi
-
Motosiklet Sektöründe Yerli Üretimi Desteklemek Amacıyla Mevzuatta Değişiklik Yapılması Yurtdışından İthal Ürün Getiren Firmaları Zor Durumda Bıraktı. Türkiye Genelinde 400 Bayisiyle Hizmet Veren Aydın Nazilli Merkezli Osmanlı Motor'un Sahibi Feyzi Gülbaş, Motosiklet İthalatında Teminat Şartı Getiren Değişikliğin Geriye İşletilmesi Yüzünden İşini Kaybetti.
Kaynak:Haberler
Reklamlar
-
-
Konu Çin malı motosiklet, fakat resimdeki GV 250 Kore malıdır
-
şu yasaların geriye doğru işletilmesinden daha saçma sapan bir şey daha olamaz.
bu batan adam kimbilir kaç kişiye ekmek veriyordu, yazık.
-
sonuçta her ne kadar mevzuat değişse de güçlü ve finansı sağlam olan şirketleşmiş firmalar,montaj fabrikalarını burada kurup yedek parça adı altında çinden montajsiz ucuz motosikletler getirip burada satmaya devam ediyorlar.ancak küçük bütçeli aile firmalari bununla başa çıkamayıp iflasa sürükleniyorlar.zaten son motoshow'09 fuarında da görüldüğü üzere sadece finans gücü yeterli seviyede olanlar yollarına devam edecektir.herkes için hayırlısı olsun işallah...............
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Motosiklet Eğitmeni
Turk tuketicisini Allah korumus.
Bu motosikletleri satip, kazandigi parayla da yedek parça destegi vermeyi dusunuyordu herhalde.
Tabii o zamana kadar motorlar bozulmazsa.
Enteresan ve gereginden fazla girisimci bir ulkeyiz vesselam.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
dogrusöze ve hacet
coq adlı üyeden alıntı
Turk tuketicisini Allah korumus.
Bu motosikletleri satip, kazandigi parayla da yedek parça destegi vermeyi dusunuyordu herhalde.
Tabii o zamana kadar motorlar bozulmazsa.
Enteresan ve gereginden fazla girisimci bir ulkeyiz vesselam.
albendende okadar
-
Krizden etkilenen sadece osmanlı motor mu?kimler etkilenmediki ya
-
yerli malı motoru desteklemekmiş ne var yerli iri bana anlatsın gecen gordum pugeot 153 diye satılan motora bisan gosterge paneli koymuş birde cup motoru koymuş satıyor piyasaya hala aynı kampana aynı jant aynı terane fiyatmı okkka gibi kök(özür dilerim) gibi yani eski dogamn şahin mantıgı
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
arkadaşlar ben nazillide yaşamaktayım inanın çinlilerin içinde osmanlının cup modelleri gerçekten sağlamdı dışarıdan bile gelip kamyon kasasına koyup koyup 2 3 goturuyodular ancak bu fırma nazıllıde kepenk kapatalı uzun zaman oldu yeni değil yani
sağlığa en zararlı şeyse yaşamak
ApAcHe istemdışı teker yapan tek motor:queen:
bws aşkı bitmerz 16000 km mazii unutulmaz nazilli 09
-
Arap Saçı Derler Ya Ticaretımizden Tutun Nereye Kadar Alıp Götürürseniz Götürün Arap Sacı
-
haberin tam metni
Çin malı motosikletin vergisi gemide artınca iflasa sürüklendi
Motosiklet sektöründe yerli üretimi desteklemek amacıyla mevzuatta değişiklik yapılması yurtdışından ithal ürün getiren firmaları zor durumda bıraktı. Türkiye genelinde 400 bayisiyle hizmet veren Aydın Nazilli merkezli Osmanlı Motor'un sahibi Feyzi Gülbaş, motosiklet ithalatında teminat şartı getiren değişikliğin geriye işletilmesi yüzünden işini kaybetti.
Borç batağına saplanan Gülbaş, icralık oldu. İşini, evi de dahil bütün mal varlığını kaybeden Gülbaş, Nazilli'yi terk etmek zorunda kaldı.
Feyzi Gülbaş'ın işini kaybetmesine sebep olan mevzuat değişikliği 2006 Ağustos ayında çıkarıldı. Bakanlar Kurulu kararıyla motosiklet ithalatında 200 gün süreli, ürün büyüklüğüne göre 300 ile 433 dolar arası geçici teminat şartı getirildi. Feyzi Gülbaş'ın söz konusu değişiklikten 58 gün önce İzmir Limanı'na getirdiği bin 344 adet motosiklet de bu yasaya takıldı. Gülbaş, garanti belgeleri olmadığından yurda sokulmalarına izin verilmeyen motosikletlerin gerekli belgelerini almak için yetkili mercilere başvurdu. Ancak bürokratik işlemler uzun sürünce Osmanlı Motor'a mevzuat değişikliğinden 23 gün sonra belge verilebildi. Motosikletleri Çin'e iade etmeyi düşünen Gülbaş, Dış Ticaret Müsteşarlığı'na, "Bizim motosikletler değişiklikten önce limana geldi. Yasayı geri işletmeyin." talebinde bulundu. Yetkililerden yasanın limana gelen motorları kapsayamayacağı sözünü alan Gülbaş, uzun bir süre geçmesine rağmen yasada beklediği esneklik olmayınca 200 gün süreli toplam 425 bin TL tutan teminatı yatırmak zorunda kaldı. Motosikletler için limanda kaldıkları süre boyunca 194 bin dolar ardiye ve demuraj kirası ödeyen Gülbaş, tanesini bin 205 dolara mal ettiği motosikletleri üçte biri fiyatına satmak zorunda kaldı. Zararına satış da Gülbaş'ın zor durumdan kurtulmasına yardımcı olmadı. Bankalardan çektiği kredileri ödemekte zorlanan Gülbaş evini, dükkanlarını ve arsalarını kaybetti. Gülbaş, memleketi Nazilli'yi terk etmek zorunda kaldı. Yaşadıkları sıkıntı yüzünden eşi hastalanırken iki çocuğu da okulu bırakmak zorunda kaldı. Gülbaş, sosyal güvencesi olmadığı için eşini tedavi ettiremiyor. Gülbaş'ın bankalara, kredi kartlarına, SSK'ya, Bağ-Kur'a ve bayilerine 1 milyon dolar borcu bulunuyor. Ticaretine normal seyirde devam ederken çıkarılan teminat yasasının hayatını altüst ettiğini belirten Feyzi Gülbaş, "Motosiklet ticareti yaparken haksızlığa uğradım. Yetkililerden hakkımın iadesini istiyorum." diyor.
kaynak:zaman
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
Arkadaşa geçmiş olsun diyorum umarım bu durumdan kurtulur.
Çin malı motosiklet getiren çok insan köşeyi döndü ama böyleside var demekki.
-
coq adlı üyeden alıntı
Turk tuketicisini Allah korumus.
Bu motosikletleri satip, kazandigi parayla da yedek parça destegi vermeyi dusunuyordu herhalde.
Tabii o zamana kadar motorlar bozulmazsa.
Enteresan ve gereginden fazla girisimci bir ulkeyiz vesselam.
güzel tesbit
bu zatın hatırladığım kadarı ile batırdığı ikinci firma bu?önceki firmanın ismini hatırlamıyorum ama o battıktan sonra Osmanlı Motor ismi ile yeni bir firma açtı?2004 deki Taleb patlaması ile Motorsiklet ithalatına soyunan fırsatçı demiyeyimde açıkgözlü müteşebbis işadamlarından birisiydi.en son bayilerinden çek almak ve motor satmak için önümüz viraz ama ondan sonrası düz otoban tarzı kampanyalar düzenliyordu.
kendi yandı ama kaç bayisi yandı acaba?2007 yılında insanların 2008-2009 yıllarına verdiği çekler bankalar tarafından karşılıksız diye yazıldı nice insanlar intahar etti:(Motosiklete teminat geleceği 2 ay önceden belliydi üzerinde çalışmalar vardı,eğer bu zatın finans ve pazarlama departmanı olsaydı yani şirket bir kişiden oluşmasaydı bu haberi 2 ay önceden alırdıkendisine yazık ama bayilerine Y.P. parça bulamayan kullanıcılara daha yazık.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
fotoğrafta kore malı motor var ama GV250 ????
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
ahh birde resimdeki motor çin malı olsaydı ne yazıkki hyosung gv250.. sayın editör üm
ama çin malı motorlar pek iflas etmez bu gidişle..
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
TORAMAN adlı üyeden alıntı
Arkadaşa geçmiş olsun diyorum umarım bu durumdan kurtulur.
Çin malı motosiklet getiren çok insan köşeyi döndü ama böyleside var demekki.
yok arkadaşım her kez ilk zamanlar girdi böyle bir hevesle yeni sektör köşeyi döneriz voleyi vururuz diye falan ama iş kitapda başka gerçek hayatta başka çoğu işi bırakdı gitti bırakamayanlar illallah etti motor sayısını azalttı
bu motorları getirten biriyle zamanında bir sohbetim olmuşdu biz bile bu motorların bu kadar kötü dayanıksız olduklarını hesap edemedik dedi çinliler bunlarıda kandırmış ben bir firma sahibinin ki bu firma şu anda çinliler içinde en kaliteli chopper denen motoru getirtiyordu bir ara bırakdı şimdi onlada telde konuşdum.
bu insanlar kar falan değil farklı bir sektör olsun hizmet edelim diye girdiler zaten başka işleri vardı çok zengin bir aile neyse son zamanlarda bütün parayı yedek parçaya yatırdılar iki konteynır çine bozuk parça yolladılar garantiden değişen parçalar çinlidende paralarını alamadılar ve son motorun garantisi bitene kadar çok dürüst hareket ettiler desteklemeye devam ettiler kimseyi mağdur durumda bırakmamak için ama ithalatıda kesdiler artık motor getirtmediler son garantiden değişen parçalarıda artık çinli bile kabul etmedi garantiyi ceplerinden parayla parça alıp garantiden milletten para almadan değiştirdiler ve dükkanı kapadılar..
bu aile zaten başka bir iş yapıyor maddi durumları çok iyi onlara bile o halde bu iş epey yıprattı mali güçlerini..
yani o köşeyi dönen döndü olayı pek doğru değil.. köşeyi dönen adam işine devam eder paraya para demez niye işi bıraksın..
-
Getireceği malın ucuzluğuna bakıp herhangi bir testten geçirmeyen yukarıdaki sonucu hakediyor demiyelim ama sonuca şaşırmaya gerek yok diyebiliriz.yorgun hammadde kullanımı kalitesizliğin birinci sebebi malesef,aynı zamanda yorgun hammadde kullanımı ucuz işçilikle beraber ucuz parça fiyatınında sebebiydişu anda parça fiyatları nasıl bilemiyorum,ama genede bayağı ucuzdur.Hindistan ve Çinde nispeten daha güvenli çalışılacak firmalar vardı,bunlar zamanında Honda,Yamaha ,Suzuki ile çalışıp Know How ı kapmış firmalardı,bunlarla daha az sorunlu çalışılabiliyordu.ama fiyat farkı oluyordu ozaman.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
yaw resimdeki motoru boşverin arkadaşlar =) kopardınız beni vallahi =) alın bnm motorun fotoyu koyim bari adamın yakasından düşün =)
işte bnm motor,çin malıdır kendileri :D
-
Serk21 adlı üyeden alıntı
yaw resimdeki motoru boşverin arkadaşlar =) kopardınız beni vallahi =) alın bnm motorun fotoyu koyim bari adamın yakasından düşün =)
işte bnm motor,çin malıdır kendileri :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler