Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Siirt’te, hidrojenle çalışan motorsiklet üretildi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı ozturkkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım her mühendisin yapamayacağı bir şey ki sadece bir kaç deneme yapılan (sivilllerin kullanabileceği şekilde- askeri amaçla kullanılanlar hariç) model taşıt var. Zannedersem pahalı bir üretim süreci var.
    Bizimkilerin haber olmasının nedeni bunu BİZİM MÜHENDİSLERİMİZİN de yapabileceğini göstermek istemek olmasıdır.



    Ha birde yanlış hatırlamıyorsam 2-3 sene evvel bir BOMBA firma reklamları çıkmıştı. Dünyanın düzenini değiştirecek icat buluş falan diye reklamlar dönüyordu. Yok emekli askerlerin de aralarında bulunduğu bir şirketmiş falanmış filanmış gibi haber olmuş ve bir sürü reklam yapılmış sonra BALON çıkmıştı. Ne İCAT etmişti o arkadaşlar hatırlayan varmı


    Erke Dönergeci diye bir şeydi sanırım sınırsız enerji gibi bir şey. Hali hazırda mümkün olmayan ( daha doğrusu henüz başarılamamış ) bir şey. Sonuçta atomun tanımında da parçalanamaz deniyordu bir zamanlar. ;)

    İlk paragrafa istinaden TÜBİTAK'ın Hidromobil yarışlarına bir göz atın derim. Bunu yapmak zor bir şey değil tekrar ediyorum. Gerçi yarım yamalak bir haberle eleştirmemek lazım belki farklı bir sistem kullanıldığı için değerlidir biemeyeceğim ama hali hazırda 80-90 bin lirası olan herkes otalama 100 km hıza ulaşabilen hidrojenli bir araç yaptırtabilir kendine.

    Yarışlar bu sene İzmir'de yapılacak ilgilenirseniz izleyin derim.

    Biz de Kocaeli Üniversitesi WinSun ve Mekatronik grupları olarak Formula G'de güneş arabalarımızla yarışacağız.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ya zaten içten yanmalı motor hidrojenle doğal olarak çalışır, özel birşey yapmaya gerek yok. Hidrojenin yanma sonunda açığa çıkardığı enerji benzinin, LPG'nin 3 katı. Siz yakıtı oraya kadar götürün yeter. Rudolf Diesel ilk dizel motorunu kömür tozuyla çalıştırmış.

  3. #23

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Seko DEMİŞKİ;

    Ya zaten içten yanmalı motor hidrojenle doğal olarak çalışır, özel birşey yapmaya gerek yok. Hidrojenin yanma sonunda açığa çıkardığı enerji benzinin, LPG'nin 3 katı. Siz yakıtı oraya kadar götürün yeter. Rudolf Diesel ilk dizel motorunu kömür tozuyla çalıştırmış.
    Asıl sorunda hidrojeni depolamak,yakarken güvenligini sağlamak.Maliyetleri yüksek olacağından pil şeklinde kullanmak daha revaçta.Patlamalı motorlara elveda.Dev ler kaliteli pilleri üretecekler.Daha sonra üretimde çevre kısıtlamaları gelecek kullanılan teknoloji arttıkça.Pilleri daha ucuza üretmek için gene 3.dünya ülkeleri devreye girecek hatta girdi bile.Otoyollarda çevre kirliligi azaltılsada üretilen mekanlardaki standartların çevreci olabilecegini düşünmüyorumEn iyisi kulplu beygir.Ver samanı gitsin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:05 ----------

    Hidrojenin Fiziksel Özellikleri
    Hidrojenin havaya göre yoğunluğu 0,07’dir ve bu bakımdan cisimlerin en hafifidir. Dolayısıyla gözenekli çeperlerden diğer gazlara göre daha hızlı geçer. Aynı şekilde kızgın derecedeki demir, platin ve iridyum gibi metallerden de sızar. Hidrojen helyumdan sonra sıvılaştırılması en zor olan gazdır. Dönüşüm sıcaklığı -240 °C olan hidrojen atmosfer basıncında -253 °C’de kaynar, -259 °C’ta katılaşır. Oldukça iyi bir ısı iletkenidir. Özellikle kendi hacminin bin kat fazlasını çözündürebilen paladyum gibi kimi metaller tarafından kolayca soğurulur.
    http://www.bilgiustam.com/gelecegin-yakiti-hidrojen/

  4. #24

    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Şehir
    İzmir
    İnşallah başlarına birşey gelmez.

  5. #25

    Üyelik
    09 Haziran 2010
    Şehir
    Firarda
    Motosikleti
    Regal Raptor
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakında Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi'nde bir intihar vakası duymazsak iyidir.

    Aynen katılıyorum
    ASALET;boyda değil, soydadır! İNCELİK;belde degil, dildedir! DOĞRULUK;sözde değil,özdedir! GÜZELLİK;yüzde değil, YÜREKTEDİR!!

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Hidrojen gevrekliği sorunundan dolayı hidrojeni depolamak zor birşey ama ben bu haberdeki asıl "icadın" motoru hidrojenle çalıştırıp götürmek olduğunu sanıyorum. Yani öyle depolamak vs. konularına girilmemiştir.

    Gelecekle ilgili olarak da hidrojende falan pek umut görmüyorum ben. Klasik akü teknolojisi gelişip araçlar bir şarj ile 500 - 1000 km gider hale geldiğinde içten yanmalı motorlar tamamen bitecek. Ancak uçaklarda, askeri araçlarda, gemilerde falan kullanılırlar artık.

  7. #27
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    100cc ve 100 kmde 2 Litre yakan bir motora hidrojen , lpg taksan ne olur ki ? yolda giderken havaya uçmayasın

    Yer kürede petrol bitinceye kadar devam

  8. #28
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Böyle bir çalışma sonunda güzel bir netice alınması çok sevindirici arkadaşlar ancak şuna dikkat edelim bu memleketin evlatları ne zaman faydalı ve ekonomiye yarayacak bir şey yapsalar bunu yapanlar yada aracı olanlar ya hapse atılıyor ya öldürülüyor yada ortadan kayboluyor.Yakın bri tarihte de x üniversitesi ve Aselsanda ki türk buluşlarından ne söz eden var ne de devlet desteğiyle hayata geçiren. Bizler takipcisi olalım.Aalaya alıncak bir konu değil.Bir motor için çok maliyetli gözüken bu buluş yüzbinlerce motorda uygulandığında çok ucuza mal olucaktır.

  9. #29
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    suyla çalışan motor bulmak demek petrol şirketlerinin iflası demektir ben çok istiyorum bunu. bilinen bir yöntem ama izin vermiyorlar patentin alınmasına.dünyada ve türkiyede bunun bir çok örneği var belirtildiği gibi. malesef


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)