Siirt’te, hidrojenle çalışan motorsiklet üretildi
-
15 Haziran 2010, 16:45
#21
ozturkkaan adlı üyeden alıntı
Sanırım her mühendisin yapamayacağı bir şey ki sadece bir kaç deneme yapılan (sivilllerin kullanabileceği şekilde- askeri amaçla kullanılanlar hariç) model taşıt var. Zannedersem pahalı bir üretim süreci var.
Bizimkilerin haber olmasının nedeni bunu BİZİM MÜHENDİSLERİMİZİN de yapabileceğini göstermek istemek olmasıdır.
Ha birde yanlış hatırlamıyorsam 2-3 sene evvel bir BOMBA firma reklamları çıkmıştı. Dünyanın düzenini değiştirecek icat buluş falan diye reklamlar dönüyordu. Yok emekli askerlerin de aralarında bulunduğu bir şirketmiş falanmış filanmış gibi haber olmuş ve bir sürü reklam yapılmış sonra BALON çıkmıştı. Ne İCAT etmişti o arkadaşlar hatırlayan varmı
Erke Dönergeci diye bir şeydi sanırım sınırsız enerji gibi bir şey. Hali hazırda mümkün olmayan ( daha doğrusu henüz başarılamamış ) bir şey. Sonuçta atomun tanımında da parçalanamaz deniyordu bir zamanlar. ;)
İlk paragrafa istinaden TÜBİTAK'ın Hidromobil yarışlarına bir göz atın derim. Bunu yapmak zor bir şey değil tekrar ediyorum. Gerçi yarım yamalak bir haberle eleştirmemek lazım belki farklı bir sistem kullanıldığı için değerlidir biemeyeceğim ama hali hazırda 80-90 bin lirası olan herkes otalama 100 km hıza ulaşabilen hidrojenli bir araç yaptırtabilir kendine.
Yarışlar bu sene İzmir'de yapılacak ilgilenirseniz izleyin derim.
Biz de Kocaeli Üniversitesi WinSun ve Mekatronik grupları olarak Formula G'de güneş arabalarımızla yarışacağız.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
Reklamlar
-
16 Haziran 2010, 15:18
#22
Ya zaten içten yanmalı motor hidrojenle doğal olarak çalışır, özel birşey yapmaya gerek yok. Hidrojenin yanma sonunda açığa çıkardığı enerji benzinin, LPG'nin 3 katı. Siz yakıtı oraya kadar götürün yeter. Rudolf Diesel ilk dizel motorunu kömür tozuyla çalıştırmış.
-
18 Haziran 2010, 01:20
#23
Seko DEMİŞKİ;
Ya zaten içten yanmalı motor hidrojenle doğal olarak çalışır, özel birşey yapmaya gerek yok. Hidrojenin yanma sonunda açığa çıkardığı enerji benzinin, LPG'nin 3 katı. Siz yakıtı oraya kadar götürün yeter. Rudolf Diesel ilk dizel motorunu kömür tozuyla çalıştırmış.
Asıl sorunda hidrojeni depolamak,yakarken güvenligini sağlamak.Maliyetleri yüksek olacağından pil şeklinde kullanmak daha revaçta.Patlamalı motorlara elveda.Dev ler kaliteli pilleri üretecekler.Daha sonra üretimde çevre kısıtlamaları gelecek kullanılan teknoloji arttıkça.Pilleri daha ucuza üretmek için gene 3.dünya ülkeleri devreye girecek hatta girdi bile.Otoyollarda çevre kirliligi azaltılsada üretilen mekanlardaki standartların çevreci olabilecegini düşünmüyorumEn iyisi kulplu beygir.Ver samanı gitsin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:05 ----------
Hidrojenin Fiziksel Özellikleri
Hidrojenin havaya göre yoğunluğu 0,07’dir ve bu bakımdan cisimlerin en hafifidir. Dolayısıyla gözenekli çeperlerden diğer gazlara göre daha hızlı geçer. Aynı şekilde kızgın derecedeki demir, platin ve iridyum gibi metallerden de sızar. Hidrojen helyumdan sonra sıvılaştırılması en zor olan gazdır. Dönüşüm sıcaklığı -240 °C olan hidrojen atmosfer basıncında -253 °C’de kaynar, -259 °C’ta katılaşır. Oldukça iyi bir ısı iletkenidir. Özellikle kendi hacminin bin kat fazlasını çözündürebilen paladyum gibi kimi metaller tarafından kolayca soğurulur.
http://www.bilgiustam.com/gelecegin-yakiti-hidrojen/
-
18 Haziran 2010, 12:32
#24
İnşallah başlarına birşey gelmez.
-
18 Haziran 2010, 12:36
#25
Levsy adlı üyeden alıntı
Yakında Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi'nde bir intihar vakası duymazsak iyidir.
Aynen katılıyorum
ASALET;boyda değil, soydadır! İNCELİK;belde degil, dildedir! DOĞRULUK;sözde değil,özdedir! GÜZELLİK;yüzde değil, YÜREKTEDİR!!
-
18 Haziran 2010, 13:08
#26
Hidrojen gevrekliği sorunundan dolayı hidrojeni depolamak zor birşey ama ben bu haberdeki asıl "icadın" motoru hidrojenle çalıştırıp götürmek olduğunu sanıyorum. Yani öyle depolamak vs. konularına girilmemiştir.
Gelecekle ilgili olarak da hidrojende falan pek umut görmüyorum ben. Klasik akü teknolojisi gelişip araçlar bir şarj ile 500 - 1000 km gider hale geldiğinde içten yanmalı motorlar tamamen bitecek. Ancak uçaklarda, askeri araçlarda, gemilerde falan kullanılırlar artık.
-
18 Haziran 2010, 13:45
#27
100cc ve 100 kmde 2 Litre yakan bir motora hidrojen , lpg taksan ne olur ki ? yolda giderken havaya uçmayasın
Yer kürede petrol bitinceye kadar devam
-
20 Haziran 2010, 19:23
#28
Böyle bir çalışma sonunda güzel bir netice alınması çok sevindirici arkadaşlar ancak şuna dikkat edelim bu memleketin evlatları ne zaman faydalı ve ekonomiye yarayacak bir şey yapsalar bunu yapanlar yada aracı olanlar ya hapse atılıyor ya öldürülüyor yada ortadan kayboluyor.Yakın bri tarihte de x üniversitesi ve Aselsanda ki türk buluşlarından ne söz eden var ne de devlet desteğiyle hayata geçiren. Bizler takipcisi olalım.Aalaya alıncak bir konu değil.Bir motor için çok maliyetli gözüken bu buluş yüzbinlerce motorda uygulandığında çok ucuza mal olucaktır.
-
02 Temmuz 2010, 16:04
#29
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)