Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çok mu zenginiz, yoksa hepimiz yarışçı mı olacağız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Benzin fiyatları nedeniyle son günlerde büyük hacimli motosiklet kullanıcılarının en fazla yakındıkları konuların başında yakıt sarfiyatı geliyor. Motosikleti ortalama 6 litre yakıt tüketen bir binici olarak, cüzdanımla dost bir motosiklet arayışına girdim ve çarpıcı bir sonuçla karşılaştım. Tüm dünyada satışa sunulan küçük motorlu, ancak büyüklerini aratmayan cazibedeki modeller Türkiye’de yoktu. İnternet olmasaydı varlığından bile haberdar olmayacağımız modelleri araştırdık.

    İşte sonuçları:

    HONDA’NIN 17 KÜÇÜĞÜ VAR

    Türk motosiklet severlerin en fazla ilgi gösterdiği markaların başında Japonların dev motosiklet üreticisi Honda gelir. Honda, anavatanı Japonya’da bizdeki gibi büyük modellere yönelmektense küçük modellere ağırlık vermiş. Örneğin Japonya’da Honda’nın 50 cc altında toplam 17 modeli bulunuyor. Türkiye’de ise bu sayı sadece 1. Honda Japonya 50-125 cc arasında ise 7 modeli satışa sunarken, Honda Türkiye’de bu sayı 3. Japonya’da 125-250 cc arası 15 model, Türkiye’de ise 8 satışta. Her işi görebilen 250-400 kategorisinde Japonya’da 7 model, Türkiye’de ise sadece 1 model bulunuyor. Honda Japonya ve Türkiye 400-750 cc arasında 6 model satışa sunuyor. 750 ve üstü büyüklükte ise Japonya’yı bile solladık. Japonya’da 4, bizde ise 9 model satışta.

    KAWASAKİ KÜÇÜK GETİRMİYOR

    Bir başka Japon motosikleti Kawasaki’de de durum Honda’dan pek farklı değil. Kawasaki Japonya 125 cc altında 6 modele sahip, bizde ise o segmentte hiç bir model yok. Kawasaki Japonya 124-250 cc arasında 11 model, Kawasaki Türkiye 5 model satışa sunuyor. 251-400 cc arasında 7 modele karşılık, bizde sadece 2 model bulunuyor. Buraya dikkat, Japonya’da 400-700 cc arasında 6 modele karşılık bizde 7 model var. 751 ve üstü büyüklükte Japonya 6 model, biz ise 9 model satıyoruz.

    YAMAHA DA BÜYÜK GETİRİYOR

    Yamaha Türkiye’de de durum aynı. Yamaha’yı Türkiye’de temsil eden (Mobylette ve Yamaha’nın moped’ini saymazsak) 50 cc ve altında hiç model yokken, Japonya’da 13 farklı model satışta. 50-125 cc arasında Japonya’da 10 model satılıyor, bizde ise 5. 125-250 arası Japonya’da 8, Türkiye’de 6 model var. 400 üstü büyüklükte Japonya 25, biz ise 20 model satıyoruz.

    250 CC VE ALTI ÇİNLİLERDE

    Japon motosikletlerinin küçük hacimleri terk etmesinin en büyük nedenleri arasında 2006 yılındaki motosiklet fuarı öncesinde patlayan ÖTV bombası yer alıyor. 250 cc altında yüzde 8’den yüzde 22’ye çıkartılan ÖTV nedeniyle motosiklet fiyatları katlanınca, Japonların yerini kısmen ucuz olan Çinli markalar almaya başladı. (ÖTV dün yüzde 11’e düştü) Pazarın Çinliler tarafından işgalinin ardından ise, tanınmış markalar, iş motosikletleri Commuter’ler ve scooter’lar haricindeki modellerde hacim çıtasını iyice yukarı taşıdı. Böylece sadece kendi aralarında yarışır oldular.

    Kaynak:Hürriyet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motonoyedi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    Manisa
    maalesef japon firmaları büyük oynamaya başladı.elit kesim düşünülüyor sadece.onların da öyle işine geliyor.çünkü büyük cc ler daha karlı.servis ücretleri daha fazla parçaları daha pahalı vs. yamaha v max ı Türkiye'de alacak kaç kişi var 150 cc ve altı malum Çin istilasına uğramış durumda. orta sınıf yani 250cc-400cc arası ise nerdeyse yok gibi. firmalar (japon firmaları) alt ve orta sınıf kategorisinde çeşitliliği artırırsa her kesim kaliteli motor kullanır.Çin malına rabet azalır.

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    gerçekten böyle bir adalet varmıdır ya bence gayet başarılı bir haber olmuş emeği geçenlere teşekkür ediyorum
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  4. #4
    extreme1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Tam 35(!)
    Motosikleti
    Yamaha X Max250 & Yamaha Cygnus X
    bugun begenerek okudugum bir yazı
    paylaştıgın için teşekkürler
    Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #5
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Getirmiyorlar neden ötv var neden gümrük vergisi var parası olan binsin motora diyorlar resmen, birde benzin fiyatları çok yüksek olunca parası olan bile binmekten soğuyor, bir motorlu araç kategorisini böyle böyle köreltiyor devlet.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  6. #6

    Üyelik
    13 Mart 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ybr
    teşekkürler paylaşım için..çok açıklayıcı olmuş yazınız,halimiz ortada fazla birşey söylemeye gerek yok...

  7. #7
    Grayline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bahçelievler
    Büyük cc'li Modellerin Türklerde Heralde Tutulmasının Sebebi Gösterişe Meraklı Olduğumuzdandır.Demekki Bu Modeller Çok Satış Alıyorki Japonyadan Bile Fazla Çeşit Var Türkiye'de.
    Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...

  8. #8

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Anlaşılan yazıyı yazan arkadaş küçük cc ile trafiğe çıkmamış.Ben çok çıktım ve çıktığıma çıkacağıma pişman oldum.
    Küçük cc'ler trafiğin yavaş aktığı ülkelere hitabediyor(mesela balkan ülkeleri).Bizde kamyon bile 110-120 ile gidiyor.80-100 yapan bir motosikletle şehirlerarası yola çıkın bakalım bir daha çıkıyor musunuz.
    250cc altı yasaklanmalı bence.Çok tehlieli.Ayrıca paramıza yazık.Bir senede 4 motosiklet değiştirdim.Büyüdüm rahatladım.

  9. #9
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    guzel we cekıcı bı konuya deyınmısın kesınlıkle haklısın ellerıne saglık
    Rüzğarı_hissSet

  10. #10
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Ben bu konuda firmaları haklı buluyorum. Yapmayın arkadaşlar şuan mevcut 250cc japonların fiyatlarına bakın. Ybr 250 nekadar satıldıki.Bu sene yamaha 250 cc cross/enduro getiriyor bakın bakalım kaç kişi alacak.

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuda firmaları haklı buluyorum. Yapmayın arkadaşlar şuan mevcut 250cc japonların fiyatlarına bakın. Ybr 250 nekadar satıldıki.Bu sene yamaha 250 cc cross/enduro getiriyor bakın bakalım kaç kişi alacak.
    evet katılıyorum sahibinden.com da sadece 9 tane yamaha ybr 250 (yanlış hatırlamıyorsam) 2.el ilanı var..... tek suçlu devlet firmalarda haklı tüketicilerde...
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  12. #12
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Dizel motosüklet üsterüükkk

  13. #13
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    bence suçlun firmalar iki katı fiyatla satarak satılmasını önlüyorlar

  14. #14
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    sinir oluyo insan ya türkiyede yaşamak istemiyorum böyle olunca ama işte vatan bırakılmaz
    [B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü

  15. #15

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Bu dunya hepimizin
    Güzel bir konu....

    Esasında ekonomi-performans-fiyat dengesi olarak kendime 400cc bir makineyi ideal olarak görüyorum, fakat üreten ve satan yok ki.

    250yi biraz ufak, 600ü de biraz büyük buluyorum. Gerçeği 500 sınıfında da yeterince model yok.

  16. #16
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Japonların Türkiye'de motorlarının satıldığından bile haberi yok.Olsa bu distribütörlere bırakmazlardı.Satışı alem,servisi başka alem,yedek parçası alemler üstü! Biz herhangi bir Avrupa ülkesindeki motorcudan 3 kat daha fazla maliyetle motora biniyoruz.Bu üreticinin suçu değildir.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  17. #17
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Ülkemizde motosiklet kültürü henüz büyük çoğunluğumuz tarafından hobi amaçlı algılanıyor. Uzak doğu ülkelerindeki vatandaşların çoğu işe gidip gelirken okuluna gidip gelirken vs arabadan çok motosikleti tercih ediyor. Hız sınırları, kanunları, yasaları, trafikte küçük cc bi motorla barınabilmeyi destekliyor. Durum böyle olunca uzak doğu ülkeleri için küçük cc farz oluyor ve ağırlıklı olarak satılan, rağbet gören de küçük cc sınıfı motorlar oluyor. Bizde ise bi takım olumsuzluklar (hız sınırları-saygısız sürücüler-kamyonların dahi 100 km/h ın üzerinde yol alıyor olması-belki fark edilme hissi ve daha bi bi çok şey) bütçesi uygun olanın büyük cc sınıfına yönlenmesine sebep oluyor. Ama uzak doğu ülkelerinde böylemi sizce, bence maddi gücü daha yüksek cc motosiklet kullanabilecek insanlar dahi ufak cc sınıfı tercih ediyor. Çünki yaşadıkları yerde, bulundukları trafikte ufak cc ile barınmaları bizlere nazaran çok kolay ve motosikleti artık bi yaşam biçimi haline getirmişler. Tabiki bunu bilen firmalarda hangi ülkede hangi modelin ne kadar rabet göreceğini araştırarak buna göre hareket ediyor. Bende bi ticaret adamı olsaydım böyle davranırdım. Taze gevrek simit satıyor olsam, mahalle aralarında avare avare saatlerce dolaşacağıma kahvelere, çay bahçelerine girerdim.

  18. #18
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bugün okumuştum Hürriyet'te.. Asıl konu ufak cc'lerin Ülkemize gelmemesi değil aslında.. Neden gelmediğidir. ethemm76 çok güzel açıklamış.. Bizde motosiklet henüz hala hobi amaçlı kullanılıyor. Hobi demek her zaman pahalı keyifler demektir. Daha da geliştikçe bu kültür hobiden öteye gidecek, gereksinim olacaktır ve o zaman 4 tekerlekli sayısına ulaşacaktır 2 tekerli sayısı. Bizler göremeyiz de çoluk çocuğumuz göreceklerdir bu günleri
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  19. #19

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Bu dunya hepimizin
    İyi ki de hobi???

    Osmaniye emniyet müdürlüğü hakkında bir thread vardı forumda, orada yazıyordu, Osmaniyedeki kayıtlı motorlu araçların %40ından fazlası motosiklet. Diğer illerde de buna benzerdir diye tahmin ediyorum.

    %40lardan bahsediyoruz. Bunun hobi denilecek yeri kalmadı bence, ciddiye alınması gerekiyor.

  20. #20
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı ali777 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ki de hobi???

    Osmaniye emniyet müdürlüğü hakkında bir thread vardı forumda, orada yazıyordu, Osmaniyedeki kayıtlı motorlu araçların %40ından fazlası motosiklet. Diğer illerde de buna benzerdir diye tahmin ediyorum.

    %40lardan bahsediyoruz. Bunun hobi denilecek yeri kalmadı bence, ciddiye alınması gerekiyor.
    Bahsettiğin % oranları Osmaniye ve belki bi kaç il veya ilçe için geçerli olabilir. Ama Türkiye' nin geneli için konuşursak hiçte böyle değil. Umarım gelecek, tüm coğrafyamızda motosiklet kullanımı, teker kullanımı ile rekabet edebilecek ölçülerde fazlalaşır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler