Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yoldaki Gizli Tehlike

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS

    Konu başlığı aklınızda merak uyandırmış olabilir ama gerçek şu ki yolda motosikletçileri bekleyen gerçekten büyük bir tehlike var. Öyle bir tehlike ki bunu devletin bir kurumu yapıyor. Hemde Avrupa devletlerinin çoğunda da durum böyle.

    Birçok kullanıcının aklına bile gelmiyor ve ancak kaza meydana geldikten sonra ciddiye alınan ve görünen bir tehlike oluyor. Merakınızın daha da arttığını hissediyorum. Bu tehlike Yol Bariyerlerinden başka bir şey değil. Şaşırmış olabilirsiniz ancak bu bariyerlerin sebep olduğu ölümler ve ağır yaralanmalı kazalar hiç de az değil. Nasıl tehlikeli oluyor ki? Diye soran arkadaşlarımıza kısa bir açıklama yapmak istiyorum. Motosiklet kazalarında genelde ağır yaralanmalar düşmeden değil sürücünün bir yere hızla çarpmasıyla meydana geliyor. Bizzat kendi yaptığım kaza da da yere düşüp sürüklenmeme rağmen ciddi bir yaralanma geçirmemiştim. Birkaç ezik ve sıyrık ile kurtarmıştım. Ama yerde sürünürken gibip bir yol bariyerine çarpsaydım inanıyorum ki çok daha ciddi bir yaralanma (kol bacak kopması ve benzeri organ kayıpları) ile karşı karşıya kalabilirdim. Hâla da bu tehlike beni yolda beklemekte.



    Ne güzel bir yol ve viraj. Ancak yol boyu bizi takip eden bir tehlike var: Yol Bariyeri.

    Peki bariyerlerin neresi nasıl tehlike yaratıyor?

    Daha çok büyük kara taşıtları ve otomobillerin savrulma anında yol üzerinde kalıp çevre şartlarından meydana gelebilecek (örneğin uçurum, viyadük vb. den aşağı uçma durumu) daha büyük hasarları engelleme amacıyla dizayn edilmiş ve yollara konulmuştur. Genelde çelikten veya sertleştirilmiş kalın sactan üretilir. Ancak bu bariyerlerin alt kısmı açıktadır yani bariyer ayakları açıkta kalmaktadır. İşte açıkta kalan bariyer ayakları motosiklet kazası geçirmekte olan bir sürücünün çarpması ile giyotin vazifesi görmeye başlar. Biçilen sürücü şanslı ise sakat kalmadan hayatına devam eder. Ama genelde sonuç çok daha ağır olmaktadır.

    İşte kötü bir örnek. Bariyerin ayakları açıkta. Kaza yapmış sürüklenen bir motorcu için tehlike arz ediyor.



    Çözümü nedir?

    Aşağıdaki fotoğrafta olması gerektiği gibi alt kısmı kapalı çelik/sac bariyerler görmektesiniz.





    Bu da plastik bariyer. Aslında en uygun bariyer tipi diyebilirim. Çarpma anındaki basıncı diğerlerine göre daha düşük olacaktır.



    Diğer bir seçenekte beton bariyerdir. Genelde otoban orta refüjlerinde görebilirsiniz. Ayrıca içi su dolu plastik olanları da vardır. Kısacası kesip biçme yapmayacak her türlü bariyer kullanımı motorcunun yararınadır.



    Bu tarz bariyer dizaynları ile kaza anında çarparak parçalanmanın önüne geçilmiş olur.

    Yurt dışında bile motosiklet kulüplerinin, derneklerinin hassasiyet ile üzerinde durduğu bu konuda maalesef ne ülkemizde ne de çoğu yurtdışı ülkesinde ciddi bir çalışma yapılmamaktadır. Yerli motosiklet kulüplerimiz olayın farkında ve üzerinde hassasiyetle durmalarına rağmen hâla bir ilerleme kaydedilebilmiş değil. Hatta geçtiğimiz aylarda motorcu bir kardeşimiz otobanda geçirdiği kazada bu sebeple kaybettik. Daha bilmediğimiz kaç tane böyle kazalar var. Yetkililerin yeni yol inşaatlarında dahi eski tip giyotin bariyerleri kullanmaya devam etmesini anlamak mümkün değil. Yetkililerin bir an önce bu duruma dur demesini diliyorum.

    Bu önemli konuda yazı yazarak bir nebze olsun birşeyler duyurmaya, tehlikeye dikkat çekmeye çalıştım ve çalışmaya da devam edeceğim. İnşallah bu önemli sorun çözülür ve çok daha rahat ve güvenli motosiklet keyfimizi yaşarız.

    Yolunuz açık olsun.
    Hasan Alp İNAN

    Not:2007 Haberidir

    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SYM
    teşekkürler umarım yetkililer bu anlatdıklarınızı duyarlar...

  3. #3
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    sene 2009 arpa boyu yol gidilmemiş.
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-edirne
    Motosikleti
    honda cbf 250
    son bi hafta icinde 2 kisi feci sekilde oldu.. 2side bariyerler sonucu cidden feci bi sekilde olduler..

    yazı 2007 ye ait.... 2009 ocak ayında 1 haftada olan olayı anlattım..

    2007-2009 arasında toplasak kac kisi daha bu sebeple olmustur..

    isin ucu nereye varıcak.. ? yetkililerin oglu - yegeni olene kadar beklicez heralde..?

  5. #5
    By_StaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2007
    Şehir
    TEkirdağ Muratlı DA
    Motosikleti
    Honda Nc700x
    Olay gerçekten üzerinde durulması gereken bi olay.. Abuk subuk şeyleri gündeme getirerek yetkililerin dikkatini çeken haber bültenleri acaba bu olayları neden gündeme getirmiyorlar.. Yandaş Medya oy kaybettirmek istemiyor tabi
    PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
    "www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR

  6. #6
    ninjet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    evet denildiği gibi heralde ancak yetkililerden birinin oğlu, yegeni karısı falan ölse ondan sonra bu tip bişeyler yapılır bu ülkede... Hatta o zaman neler neler yapılır. Yoktan var edilir... Türkiye isterse HERŞEYİ yapabilecek kapasitede bi ülke ama yaşam şartlarının kalitesizliğine bak. İnsanı asıl üzende bu heralde... Umarım bu kez 2 sene sonra bişeyler değişmiş olur...
    i.V.i.B.i

  7. #7
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı. Ne yazık ki hiç bir ilerleme yok. Hiç bariyer koymasalar çok daha iyi olacak. Birçok farklı ülkede gerçekleşmiş kazaların fotoğraflarını gördüm. İnanın bakmaya yürek dayanmaz. Bu kazalarda en büyük insan kıyımını da yol bariyerleri gerçekleştiriyor. Yetkilileri anlamak mümkün değil. Daha ucuza daha kolay (plastik bariyer gibi) yöntemler varken neden daha zor ve pahalı olanı seçiyorlar? Bunu açıklasınlar. Sunum yapsınlar, kullanma nedenlerini ortaya koysunlar da bizde bilelim.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  8. #8
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    cok guzel bir konuya deginmissin tesekkur ederim.su an mevcut olan bariyerlerin acikta kalan kismina bir kat daha dizmis olsalar.herhalde daha az tehlikeli olacak ustteki ornek gibi(metrobus yolundaki celik halatlarida iptal edilip boyle bir sistem olmali)

    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı. Ne yazık ki hiç bir ilerleme yok. Hiç bariyer koymasalar çok daha iyi olacak. Birçok farklı ülkede gerçekleşmiş kazaların fotoğraflarını gördüm. İnanın bakmaya yürek dayanmaz. Bu kazalarda en büyük insan kıyımını da yol bariyerleri gerçekleştiriyor. Yetkilileri anlamak mümkün değil. Daha ucuza daha kolay (plastik bariyer gibi) yöntemler varken neden daha zor ve pahalı olanı seçiyorlar? Bunu açıklasınlar. Sunum yapsınlar, kullanma nedenlerini ortaya koysunlar da bizde bilelim.
    birilerinin cebi dolacak ya .
    secim zamani bu konu gundeme getirilirse belki oy kapmak icin istedigimiz bariyer sistemini doserler,

    benim arkadasim araciyla bariyere carpmisti ve kaza tutanaklari tutuldu sonucta suclu cikmisti ve bir boy bariyer icin ilgili kurum 750ytl gibi bir para istemisti yanilmiyorsam 3 tanesine zarar vermisti.diyecegim pahalida bir yontem hem pahali hem tehlikeli.
    kac otomobilin ve diger araclarin icinden girip arkasindan cikmisti olenler ve sakat kalanlarda olmustu.yazik
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Arkadaşlar bakın Avrupa Yolları Değerlendirme Programını (European Road Assessment Programme) buldum. İngilizcesi olan arkadaşlar baksınlar. Çok güzel bir şekilde bariyerlerin nasıl olması gerektiği belirlenmiş. Daha da geliştirilebilir tabi.

    Konunun ana başlığı burada.

    http://www.eurorap.org

    Avrupa Yol Değerlendirme Programı - 'Bariyerler Değişmeli : Motosikletçiler için tasarlanmış güvenli yollar' (European Road Assessment Programme - Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists) Raporu (02.12.2008)

    Bu raporu en kısa zamanda Türkçe'ye çevirip (veya çeviri grubu oluşturup) bir çalışma yapacağım. Sonrasında burada durumu etraflıca tartışalım diyorum. Tartışma sonrası elde edilen fikirleri bu raporla harmanlayıp ilgili sorumlulara gönderelim. Bu konuda çalışmak isteyen veya fikri olan varsa paylaşsın lütfen.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Çok güzel bir konu devletin bu olaya el atacak vakti yok malasef seçimlerle ve ülkenin zararına çalışmakla meşguller...
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  11. #11
    AYGÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    yapacak yetkili lazım

    ayrıca arkadaşlar da belirtmiş yakınlarını bu şekilde kaybederlerse belki yapılır birşeyler maalesef

  12. #12
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bakın Avrupa Yolları Değerlendirme Programını (European Road Assessment Programme) buldum. İngilizcesi olan arkadaşlar baksınlar. Çok güzel bir şekilde bariyerlerin nasıl olması gerektiği belirlenmiş. Daha da geliştirilebilir tabi.

    Konunun ana başlığı burada.

    http://www.eurorap.org

    Avrupa Yol Değerlendirme Programı - 'Bariyerler Değişmeli : Motosikletçiler için tasarlanmış güvenli yollar' (European Road Assessment Programme - Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists) Raporu (02.12.2008)

    Bu raporu en kısa zamanda Türkçe'ye çevirip (veya çeviri grubu oluşturup) bir çalışma yapacağım. Sonrasında burada durumu etraflıca tartışalım diyorum. Tartışma sonrası elde edilen fikirleri bu raporla harmanlayıp ilgili sorumlulara gönderelim. Bu konuda çalışmak isteyen veya fikri olan varsa paylaşsın lütfen.
    İşte araştırma budur..Yapamıyorsanız yapanı engellemeyin.Eline sağlık Makine.İngilizcem yeterli değil,çeviriye yardım edemem ama beyan etmem gereken bir fikiri bulursam bu başlığa veya belirlenecek ortamda paylaşmaya hazırım.Çıkacak optimum sonucu yetkililere gönderme çalışmalarınada tam destek veriyorum.Daha fazla insan kaybetmeden sonuçlandırılması gereken bir çalışmadır.
    Bide bişey ekliycem,yöneticiler biz bişey istesek yapmaz ama avrupa birliği isterse çabuk çabuk hallederler.Kendi fikrime karşı olmama rağmen acaba AB'yemi taşısak olayı?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  13. #13

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    Şehir
    İSTANBUL / Şişli/feriköy
    Motosikleti
    ARTık motorum yok
    Umarım enkısa zamanda bir care bulunur.Temennim şudurki tüm motorsiklet sitelerinin birleşip bu konu için bir kampanya başlatması her motorcunun bu kampanyaya iştirak etmesi saygılarımla.
    Allah Yardımcımız olsun.

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bence bunun Avrupa'da yapılmasına da uzunca süre engel olurlar.Çünkü motosikletletlilerin yol güvenliğinin artması demek motosiklet satışlarının artması, otomobil satışlarının da düşmesi demek.Otomobil lobileri de sonunda buna izin vermek zorunda kalacak olsalar da el altından uzunca bir süre engelleyeceklerdir.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #15
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    O dediğiniz ülkemizde olabilir ama Avrupa Ülkeleri gibi halkına daha demokratik davranan ülkelerde iş çok farklı. Bir defa en ufak bir hatada çok ciddi tazminatlar ödeniyor. Hele ki bir can'a mal olmuş ise yöneticilerin hapsine kadar giden bir süreç var. Kanunlar gayet güzel işliyor. Ayrıca halk şikayet edebiliyor. Şikayetler kesinlikle ve kesinlikle ele alınıyor.

    Düşünün tıkalı bir drenaj yüzünden virajın için su ile dolmuş ve bu suyun içinde de çukur var. Sizin aracınızla bilmeden bu suya girdiniz ve aracınız hasar gördü. Hatta siz yaralandınız. Böyle bir davada ülkemizde bu hataya neden olan (sorumsuz) sorumluların alacağı bir ceza yok. Sanırım demek istediğimi anlatabildim. Ne zaman yapılan hataların sorumluları ağır cezaya çarptırılır ve ağır tazminatlar verilir o zaman işler yoluna girer.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #16
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    teşşekkür ederiz cok güzel anlatılmış bende hak veriom kazalarda genelde organ kaybı olmasının tek sebebi bariyerlerin ayakları acıkta kalması ve bariyer boyunun kısa olması yani resimdekiler gibi sac giibi şeylerden alt tarafada konulursa yani yere 0 yapılırsa cok daha güvenli olur kazasız sürüşler herkese
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  17. #17
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    yani şu bariyerler yüzünden son 1 haftada iki kişi feci şekilde öldü , hiç zannetmiyorum ki yetkililer bu konuda düşününüp kafa yorsunlar , "aman o zaman motora binmesinler zaten şeytan icadı" diyen adamları gördüm ben , benim umudum yok bu insanlardan , olan bize oluyor maalesef...

  18. #18

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    bunu anlayan dusunen bı devlet olsaydı basımzda bugun zaten buralrda oluo olmazdık...umarım er yada gec bu ısı duzeltmeye baslarlar...
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  19. #19

    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DL 650
    yani bize diyolarki depodaki benzini çek motorun üstüne dök çak kirbiti.
    yıllardır aynı olaylar bu bariyerler hafif otolar içinde tehlikeli tedbir alan bi devlet varmı yok. ölen ölür kalan sahalar kimin ozaman.
    Ey Mehmed ! Ahmed-i Muhtar'ın Mucizeleriyle
    Umarım Galip Olur Din Düşmanlarına Devletim "
    F.S.M.HAN

  20. #20
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    bızlerın basına gelmeden ses cıkarma huyumuz yoktur.ama yetkılıler den motor meraklısı olanlar varsa anca oyle bıseyler yaparlar
    MOTOR bence bır hastalıktır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler