Motosikletiniz Çin malıysa yandınız...
-
02 Temmuz 2008, 18:11
#41
Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var. Bizim ithalatçılarımız bunları birgüzel çıkarıp, birkaç motoruda yedekparçaya ayırdıktan sonra, salla gitsin. Motor sevdalılarının ne hali varsa görsün mantığıyla satıyorlar.
2 yıl sorunsuz kullandıysanız çok iyi kardasınız,yok bu arada masraf yaptıysanız, allah yardımcınız olsun derim.
Küçücük bir MERHABA diyebilmek-işitmek çok güzel
Reklamlar
-
02 Temmuz 2008, 18:22
#42
Bu ülkede sansasyonel laflar ederek medyada gözönüne çıkmaya çalışanlar da çoktur.
Bu ülkede neredeyse ciddi şirket sayısı kadar, amacına ulaşmayı amaç edinmeyen dernek vardır.
Çünkü bu işlerin de bir rant yönü vardır.
Ben bir gerçek bir vak'a anlatayım burada.
Toplam 10.000 nüfusu olmayan bir ilçede çevre derneği kuruldu.
Dernek başkanı eski aylak ve panta takımındandı.
toplam da 20 sayfayı geçmeyen dolgu haberlerle süslü bir dergi çıkarmaya başladı çevre konulu.
Bu hafta başlık atardı.
"x faxrikasının arıtmasında bir sorun mu var?,y fabrikasının baca gazları kontrol altında mı?
Amaç haraçtır.
sonraki sayıda tam sayfa xx fabrikası reklamı,y fabrikası reklamı vardır.
aynı sayıda iki makale patlar:
"Örnek çevreci kuruluş x fabrikası"
"doğaya saygılı üretici y fabrikası"
Benim duyduğum bir tüketici derneğinin başkanı da beceriksiz bir avukattı.
Tenceresinin kulbu kopan için bile dava açardı.
artık daha ne yorum yapayım..
blueberry adlı üyeden alıntı
Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var.
neresinde yazıyor?başka gören var mı?
omersirin adlı üyeden alıntı
yaktın beni de, kendini de savaş abi, aldırdın bana "çakma çopuru/kurızırı" çöpe gitti benim canım paraçıklarım..
senin kabahatin yok,kabahat seni mal sahibi yapanda.
iyi ki ben vardım,850 km deki Bisan Roadstar'ı 2000,00 YTL ye aldın,sen kendi başına ayakkabı bile alamazsın
Aldığın fiyatın 100 YTL altına hemen bugün sat,ben alayım.
Yarın bu teklif yok....
-
02 Temmuz 2008, 19:17
#43
blueberry adlı üyeden alıntı
Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var. Bizim ithalatçılarımız bunları birgüzel çıkarıp, birkaç motoruda yedekparçaya ayırdıktan sonra, salla gitsin. Motor sevdalılarının ne hali varsa görsün mantığıyla satıyorlar.
2 yıl sorunsuz kullandıysanız çok iyi kardasınız,yok bu arada masraf yaptıysanız, allah yardımcınız olsun derim.
Arkadaşım,
Sallama ispatla diyorum sadece
Sizde memleketi iyice yerin dibine soktunuz
Yakınmak yerine haklarınızı ve sınırlarını öğrenmeye çalışın artık çünkü devir değişti ve tüketici artık birçok kanunla korunmakta ama ilgilenmezseniz birşey öğrenemezsiniz!!
Kullanıcı el kiyabı ( garanti belgesinde ) kullanım ömrü 10 yıldır ya da benzeri yazar! San.Ve Tic. Bakanlığı tarafından belirlenmiş bir standarttır, üretici ya da ithalatçı sattığı hangi ürün olursa olsun on yıl süresince yedek parça vermekle yükümlüdür.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
02 Temmuz 2008, 19:35
#44
Arkadaşlar;
Ben, bu motor işini tam 2 ay araştırdım.
izmir'de olmak benim için bir avantaj.
Çankaya'ya gittim, Kahramanlar'a gittim.
Parçacıların bana söylediğini buraya yazıyorum:
1-Bu motorların parçaları birbirine uyuyor.Ufak tefek farklar var.Örneğin:far şekilleri değişik olabilir, e far bulamazsanız grenajı olduğu gibi değiştirirsiniz olur biter.
2-Piyasada parçaları bol, zibil gibi, çay-sigara nasılsa bu motorların parçaları da İzmir'de öyle.
Parça sorunu yaşayan arkadaşlar, özelimden bana mesaj atın, size parçacıların telefonlarını vereyim.
İstediğiniz parçayı tamirciniz 3 gün içinde size teslim etmiyorsa bilin ki, sorun tamircinizdedir.
Parçayı, ödemeli olarak kargo ile isteyin, 3 günde parça elinizde.
"Bu motorların ömrü 2 yıl demiş" bir arkadaş, ben Fahrettin ALTAY'da (Üçkuyular-Konak) bir su dağıtıcısında 2005 model Presto gördüm, 150 cc.lik, onca hor kullanmaya rağmen hala taş gibi.
Bu TÜKEDER Başkanı İzmir'e gelsin, Çankaya'dan, olmazsa Pınarbaşı'ndan istediği parçadan istediği kadar alalım.
Bir durum benim kafama takılıyor;
Çin malı bir maxi scooter ortalama 3.000-YTL, motor Japon veya İtalyan olursa fiyat 6.000-7.000 YTL-ye çıkıyor.
Tamam anladık, motorlar Çin yapısı motorlara göre kaliteli, ama, bu kalite farkı 3.000-4.000 YTL yapar mı?
-
02 Temmuz 2008, 19:36
#45
Grenaja filan diyeceğim yok, ama diğer parçalar (ayna, ayaklık) türü çin malı parçalar hep vardı zaten piyasada...
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
02 Temmuz 2008, 19:40
#46
Bence olay Çin malı olayı degil.
Bunu kabul edelim ki artık Yamaha, Honda bile Çin'de üretim yapıyor..
Ama kendi teknolojileri, kendi mühendisleri, kendi üretim tesisleri, kendi fabrikalarıyla..
Artık devir çin malı alınmaz devri degil..
MARKA ALMAYA BAKACAĞIZ BUNDAN SONRA..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
02 Temmuz 2008, 19:58
#47
Çin Motoru Olan Düşünsün.... ama parça yönünden hepsininki birbirine oluyo o yönden ii
-
02 Temmuz 2008, 21:07
#48
Motor alırken sadece fiyatı uygun diye araç alısan alacağı budur. Kaliteli bir marka alsan bile arkasında güçlü bir distribütör yoksa ister italyan olsun ister japon farketmez yine yedek parça sıkıntısı çekilir.
-
02 Temmuz 2008, 21:08
#49
konuyu açan arkadaşın motoru da da hakiki Türk Malı zaten,
Bi sorsun bakalım kime yaptırıyorlar motor bloğunu
-
03 Temmuz 2008, 17:28
#50
Arkadaşlar, bir durum var;
Şöyle ki;
Çin Malı motor kullananlar, Japon ve İtalyan kullananlara hiç sataşmıyorlar.
Peki,
Çin malı kullananlara neden sürekli laf söyleniyor?
Çin malları neden sürekli olarak karalanmaya çalışılıyor?
Halkımızın gelir durumu belli, bir tarafta beyin gücü ile çalışıp Euro ile USD ile maaş alanlar, bir tarafta ise ter akıtan emekçiler.
Şimdi emek-güç sarfederek çalışanlar, geliri az olanlar motora binemeyecekler mi?
Daha öncede sordum, Çin malı maxi scooter en fazla 3.000-YTL, İtalyan veya Japon motor olursa fiyatlar 6.000_YTL den başlıyor.
Aralarındaki kalite farkı 3.000-YTL eder mi?
Bütçesi sınırlı bir insan 2 tane Çin malı motor alacağı paraya 1 tane İtalyan alır mı?
Çin malları ucuz, neden, biz Türkler'in kara kaşı kara gözleri için mi?
Yaw, adamların fiyat politikası bu...
Günlüğü 1 USD'ye işçi çalıştırıyorlar.
Çin devleti yatırım yapana çok vergi avantajı sağlıyor.
Orada teşvik kredisi bizdeki gibi değil.
(Yaşı 30 un üzerinde olanlar bilir, bir zamanlar Yatırımı Teşvik amacıyla Devletimiz kredi veriyordu, Kredi alanlar ne yapıyordu? Ufak bir bina yapıp "Ben burada şu kadar büyük baş hayvan besleyeceğim, hayvancılık yapacağım" diyordu.Eksperi ayarlayıp krediyi alınca da inşaat yarım kalıyor, hayvan alınacak para başka işlere harcanıyordu.Devlet bir şey yapmıyordu, yapamıyordu, Çünkü; kredi 5 yıl ödemesiz, sonrada çok düşük vadeliydi.O zamanlar enflasyon çok yüksek olduğundan 5 yıl sonra para DEVE oluyordu.Kredi alan adam parasını ödeyince de devlete yapacak bir şey kalmıyordu.)
Adamlar, iş yapacak olana, iş gücü yaratacak olana para veriyorlar.
Motorları ucuza satmaları çok normal.
Sonra, "sürümden kazanmak" diye bir tabir vardır piyasada
Şöyle düşünün;
Çinli'ler 10 kişiden 10-YTL kazanıp 100-YTL kazanç elde ediyorlar.
İtalyan ve Japonlar ise 5 kişiden 20-YTL kazanıp 100-YTL kazanç elde ediyorlar.
-
03 Temmuz 2008, 17:53
#51
benimkide çin sayılır kanuni ama 4 yıldır essek gibi biniyorum
-
10 Temmuz 2008, 13:22
#52
çin mal kulanan lara Allahtan sabır diliyorum
-
27 Temmuz 2008, 17:04
#53
dalyanoner adlı üyeden alıntı
valla benim motor kendini 10 defa amorti etti. Daha olmadı yakarım motoru. Motoruna servet sayanlar düşünsün
Çin malı motosiklet kullananlar kendine Motosikletciyim demesinler. Onlarla 3-5 km yapmlakla motosikletci olmak bir olmuyor..
-
27 Temmuz 2008, 17:14
#54
çin kötü felan diyolar yaa bence çok yanlış at sahibine göre kişner demişler nasıl bakarsan motora oda sana daha çok yada daha az dayanır
-
27 Temmuz 2008, 21:18
#55
Motorsikletci adlı üyeden alıntı
Çin malı motosiklet kullananlar kendine Motosikletciyim demesinler. Onlarla 3-5 km yapmlakla motosikletci olmak bir olmuyor..
Aman bu düşünceyi iyi koru,bulunduğu yerde yalnızlıktan sıkılmıştır.
-
30 Temmuz 2008, 16:31
#56
çin malı motorlar temelli kalksın..
-
30 Temmuz 2008, 16:55
#57
burada yıllardır süregelen anlamsız bir çekişme görüyorum ben.
şunları ayırt etmek lazım:
1. çin malı motosikleti olup son derece memnun dolaşanlar, laf atan japoncu italyancılara "gidin işinize, benimki 100.000 km oldu taş gibi" diyenler
2. çin malı motosikleti olup çilelerden çile seçenler, canı fena yananlar, bir an önce elden çıkarıp ya da çöpe atıp doğru düzgün bir markaya geçmek isteyenler
şimdi birinci sınıflakiler zaten motosikleti günde 50 km yapacak şekilde ya da ayda 1 2000 kmlik uzun yol yaparak kullanan kişiler değiller. %80i bakkala çakkala gitmek ya da tatil beldesinde gezmek, en iyimser ifadeyle 10 kmlik mesafede günlük iş-ev durumu için kullananlar. e bu sınıf için zaten çin malları on numara bir tercih neden ufak talepler için 7000-15000 arası rakamları biriktirmeye uğraşsınlar ki?
siz hiç ümmet abi dışında türkiye turuna çıkmaya cesaret etmiş çinli motosiklet sahibi biri gördünüz mü? ki ümmet abinin de eski çinlisiyle sponsorlara rağmen neler çektiğini de ona sorun.
dolayısıyla ikinci sınıf, motosikleti daha fazla benimseyen, kendi yaşam tarzıyla özdeşleştirip günlük olarak kayda değer kmler yapan motosiklet kullanıcılarına hitap ediyor. elbette çinli motosikletler bu bahsettiğim amaçlara kesinlikle hizmet etmiyor.
1 ayda 1500 km yaptıysanız motorun geri kalan ömrü normal şartlarda 6 ay kalmış demektir. ondan sonraki aşamada haftada 1 servise gitmeniz gerekir, gitmezseniz yolda kalırsınız. naparsanız yapın. motosiklet eğitmeni gibi sürün, gene yolda kalırsınız. (yaşadım gördüm)
yanisi, ne kay ekmek, o kay köfte =p
her malın bir alıcısı vardır, dahasını tartışmak yersizdir. çinlisi de, japonu da, italyanı da ülkemize lazım.
-
30 Temmuz 2008, 17:06
#58
Abi güLü seven dikenine katLanır.. Ucuza biniorsa (ben de çin maLına biniyorum) parçasının geLmemesine de... çabuk bozuLamsına da katLanacağız... Çin maLLarına Laf atanLara cevabımız basit... Biz çin maLına çok düşkün oLduğumuzdan mı bunLarı aLdık acaba.. paramız buna yettii.. Çin maLı aLdık.. Biz de isteriz Yamaha, Honda Suzuki vs... üstünü tamamLayacak oLan varsa bizde onLardan aLaLım ??
[B]ALem, [COLOR="Red"]ALem[/COLOR] OLamadı ki... Biz [COLOR="red"]KraL[/COLOR] oLaLım... [COLOR="red"]![/COLOR][/B]
-
30 Temmuz 2008, 17:30
#59
Taiwan kalitedir arkaşım,honda suzuki ve kawasaki piston ve krank parçalarını isim vermeyim markacı olmayım,bazı taiwan lı motorsiklet üreticilerine yaptırıyor.çünkü pistonları özel bir garanti altında madem dandikse neden japon amcamlar kendi yapmıyor????işçilik ucuz ve taiwan da çin ile aynı kefede ise honda neden montajı taiwanda yaptırmayıp da çinde yaptırıyor???
cevap :Taiwanda işçilik kaliteli üretim ve kullanılan malzeme kaliteli,pahalı olacağından çinde yaptırıyor.600cclik race ler bile çin montajlı hondada.Diğer markaları bilemiyorum.
** Dünyanın en kaliteli laptop ve bilgisayarı ne marka?
ASUS Taiwan malı.
** Hyundai araçlarının birçok parçasını üreten sonrasında araçları üreten ülke?Taiwan
** Honda civic modeli nerede üretiliyor? Taiwan
** Diğer adı R.O.C dur republic of chaina
Çin devrimi sırasında Milliyetçi çinlilerin kaçtıkları formoza adasıdır.Kaçanlar aydınlar,akademisyenler ve okumuş adamlar GSMH sına bakın gelir ve ihracat rakamlarına bakın,çin istermi böyle bir ülkeyi kaçırmak ancak gücü yetmiyor ve taiwan birçok ülke tarafından tanınıyor.Evet tanımayanlarda var ancak tanımayanlar bile temsilci adı altında ticari faaliyette bulunuyorlar.ben denizciyim japonya yıda , çin ide, kore yide, Taiwan ıda gördüm.En paspalı çinliler!Hangi çin malı için avrupalı firmalar modifiye parçası üretiyor? HİÇBİRİ.
Taiwan malı motorların hemen hemen hepsinin modifiye parçaları avrupalı üreticilerce yapılmakta.hiç sorunsuz 50000km gören çinli varmı motoru açılmamış?segman piston değişmemiş??
Evet paramız çinliye yetti aldık ancak kaliteye laf uzatmayalım.Taiwan japon aynı kefede,japon malı onca motor markası ve modeli var peki japonyada neden taiwan motorları cirit atıyor??fiyat olarak da aynı .bazı modeller aynı segment te daha pahalı.
çok uzatmayayım sonu gelmez.
Slm/Syg.
-
30 Temmuz 2008, 18:11
#60
Arkadaşlar Çin mallarına bu kadar kin ve nefret kusulması size komik gelmiyor mu? Adamlar bir Çin malı motosikleti yolda görseler makinaya tekme tokat dalacaklar neredeyse Nedeni ne ola ki???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)