Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletiniz Çin malıysa yandınız...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    blueberry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    BMW R-26 1954+Keeway SL 150
    Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var. Bizim ithalatçılarımız bunları birgüzel çıkarıp, birkaç motoruda yedekparçaya ayırdıktan sonra, salla gitsin. Motor sevdalılarının ne hali varsa görsün mantığıyla satıyorlar.
    2 yıl sorunsuz kullandıysanız çok iyi kardasınız,yok bu arada masraf yaptıysanız, allah yardımcınız olsun derim.
    Küçücük bir MERHABA diyebilmek-işitmek çok güzel


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Bu ülkede sansasyonel laflar ederek medyada gözönüne çıkmaya çalışanlar da çoktur.
    Bu ülkede neredeyse ciddi şirket sayısı kadar, amacına ulaşmayı amaç edinmeyen dernek vardır.
    Çünkü bu işlerin de bir rant yönü vardır.
    Ben bir gerçek bir vak'a anlatayım burada.
    Toplam 10.000 nüfusu olmayan bir ilçede çevre derneği kuruldu.
    Dernek başkanı eski aylak ve panta takımındandı.
    toplam da 20 sayfayı geçmeyen dolgu haberlerle süslü bir dergi çıkarmaya başladı çevre konulu.
    Bu hafta başlık atardı.
    "x faxrikasının arıtmasında bir sorun mu var?,y fabrikasının baca gazları kontrol altında mı?
    Amaç haraçtır.
    sonraki sayıda tam sayfa xx fabrikası reklamı,y fabrikası reklamı vardır.
    aynı sayıda iki makale patlar:
    "Örnek çevreci kuruluş x fabrikası"
    "doğaya saygılı üretici y fabrikası"
    Benim duyduğum bir tüketici derneğinin başkanı da beceriksiz bir avukattı.
    Tenceresinin kulbu kopan için bile dava açardı.
    artık daha ne yorum yapayım..

    Alıntı blueberry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var.
    neresinde yazıyor?başka gören var mı?

    Alıntı omersirin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaktın beni de, kendini de savaş abi, aldırdın bana "çakma çopuru/kurızırı" çöpe gitti benim canım paraçıklarım..
    senin kabahatin yok,kabahat seni mal sahibi yapanda.
    iyi ki ben vardım,850 km deki Bisan Roadstar'ı 2000,00 YTL ye aldın,sen kendi başına ayakkabı bile alamazsın
    Aldığın fiyatın 100 YTL altına hemen bugün sat,ben alayım.
    Yarın bu teklif yok....

  3. #43
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı blueberry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten motorların üzerinde kullanım ömrü 2 yıldır diye uyarı var. Bizim ithalatçılarımız bunları birgüzel çıkarıp, birkaç motoruda yedekparçaya ayırdıktan sonra, salla gitsin. Motor sevdalılarının ne hali varsa görsün mantığıyla satıyorlar.
    2 yıl sorunsuz kullandıysanız çok iyi kardasınız,yok bu arada masraf yaptıysanız, allah yardımcınız olsun derim.
    Arkadaşım,
    Sallama ispatla diyorum sadece
    Sizde memleketi iyice yerin dibine soktunuz
    Yakınmak yerine haklarınızı ve sınırlarını öğrenmeye çalışın artık çünkü devir değişti ve tüketici artık birçok kanunla korunmakta ama ilgilenmezseniz birşey öğrenemezsiniz!!

    Kullanıcı el kiyabı ( garanti belgesinde ) kullanım ömrü 10 yıldır ya da benzeri yazar! San.Ve Tic. Bakanlığı tarafından belirlenmiş bir standarttır, üretici ya da ithalatçı sattığı hangi ürün olursa olsun on yıl süresince yedek parça vermekle yükümlüdür.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  4. #44
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Arkadaşlar;
    Ben, bu motor işini tam 2 ay araştırdım.
    izmir'de olmak benim için bir avantaj.
    Çankaya'ya gittim, Kahramanlar'a gittim.

    Parçacıların bana söylediğini buraya yazıyorum:

    1-Bu motorların parçaları birbirine uyuyor.Ufak tefek farklar var.Örneğin:far şekilleri değişik olabilir, e far bulamazsanız grenajı olduğu gibi değiştirirsiniz olur biter.
    2-Piyasada parçaları bol, zibil gibi, çay-sigara nasılsa bu motorların parçaları da İzmir'de öyle.

    Parça sorunu yaşayan arkadaşlar, özelimden bana mesaj atın, size parçacıların telefonlarını vereyim.
    İstediğiniz parçayı tamirciniz 3 gün içinde size teslim etmiyorsa bilin ki, sorun tamircinizdedir.
    Parçayı, ödemeli olarak kargo ile isteyin, 3 günde parça elinizde.

    "Bu motorların ömrü 2 yıl demiş" bir arkadaş, ben Fahrettin ALTAY'da (Üçkuyular-Konak) bir su dağıtıcısında 2005 model Presto gördüm, 150 cc.lik, onca hor kullanmaya rağmen hala taş gibi.

    Bu TÜKEDER Başkanı İzmir'e gelsin, Çankaya'dan, olmazsa Pınarbaşı'ndan istediği parçadan istediği kadar alalım.

    Bir durum benim kafama takılıyor;

    Çin malı bir maxi scooter ortalama 3.000-YTL, motor Japon veya İtalyan olursa fiyat 6.000-7.000 YTL-ye çıkıyor.
    Tamam anladık, motorlar Çin yapısı motorlara göre kaliteli, ama, bu kalite farkı 3.000-4.000 YTL yapar mı?

  5. #45
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Grenaja filan diyeceğim yok, ama diğer parçalar (ayna, ayaklık) türü çin malı parçalar hep vardı zaten piyasada...
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  6. #46
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Bence olay Çin malı olayı degil.
    Bunu kabul edelim ki artık Yamaha, Honda bile Çin'de üretim yapıyor..
    Ama kendi teknolojileri, kendi mühendisleri, kendi üretim tesisleri, kendi fabrikalarıyla..
    Artık devir çin malı alınmaz devri degil..
    MARKA ALMAYA BAKACAĞIZ BUNDAN SONRA..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  7. #47

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Yaşamıyorum.
    Motosikleti
    yakında geliyo :)
    Çin Motoru Olan Düşünsün.... ama parça yönünden hepsininki birbirine oluyo o yönden ii

  8. #48

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    Motor alırken sadece fiyatı uygun diye araç alısan alacağı budur. Kaliteli bir marka alsan bile arkasında güçlü bir distribütör yoksa ister italyan olsun ister japon farketmez yine yedek parça sıkıntısı çekilir.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    konuyu açan arkadaşın motoru da da hakiki Türk Malı zaten,
    Bi sorsun bakalım kime yaptırıyorlar motor bloğunu

  10. #50
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Arkadaşlar, bir durum var;
    Şöyle ki;

    Çin Malı motor kullananlar, Japon ve İtalyan kullananlara hiç sataşmıyorlar.

    Peki,

    Çin malı kullananlara neden sürekli laf söyleniyor?
    Çin malları neden sürekli olarak karalanmaya çalışılıyor?
    Halkımızın gelir durumu belli, bir tarafta beyin gücü ile çalışıp Euro ile USD ile maaş alanlar, bir tarafta ise ter akıtan emekçiler.
    Şimdi emek-güç sarfederek çalışanlar, geliri az olanlar motora binemeyecekler mi?
    Daha öncede sordum, Çin malı maxi scooter en fazla 3.000-YTL, İtalyan veya Japon motor olursa fiyatlar 6.000_YTL den başlıyor.
    Aralarındaki kalite farkı 3.000-YTL eder mi?

    Bütçesi sınırlı bir insan 2 tane Çin malı motor alacağı paraya 1 tane İtalyan alır mı?

    Çin malları ucuz, neden, biz Türkler'in kara kaşı kara gözleri için mi?
    Yaw, adamların fiyat politikası bu...
    Günlüğü 1 USD'ye işçi çalıştırıyorlar.
    Çin devleti yatırım yapana çok vergi avantajı sağlıyor.
    Orada teşvik kredisi bizdeki gibi değil.
    (Yaşı 30 un üzerinde olanlar bilir, bir zamanlar Yatırımı Teşvik amacıyla Devletimiz kredi veriyordu, Kredi alanlar ne yapıyordu? Ufak bir bina yapıp "Ben burada şu kadar büyük baş hayvan besleyeceğim, hayvancılık yapacağım" diyordu.Eksperi ayarlayıp krediyi alınca da inşaat yarım kalıyor, hayvan alınacak para başka işlere harcanıyordu.Devlet bir şey yapmıyordu, yapamıyordu, Çünkü; kredi 5 yıl ödemesiz, sonrada çok düşük vadeliydi.O zamanlar enflasyon çok yüksek olduğundan 5 yıl sonra para DEVE oluyordu.Kredi alan adam parasını ödeyince de devlete yapacak bir şey kalmıyordu.)
    Adamlar, iş yapacak olana, iş gücü yaratacak olana para veriyorlar.

    Motorları ucuza satmaları çok normal.
    Sonra, "sürümden kazanmak" diye bir tabir vardır piyasada
    Şöyle düşünün;

    Çinli'ler 10 kişiden 10-YTL kazanıp 100-YTL kazanç elde ediyorlar.
    İtalyan ve Japonlar ise 5 kişiden 20-YTL kazanıp 100-YTL kazanç elde ediyorlar.

  11. #51
    onur_NX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2004
    Şehir
    istanbul / Ataşehir
    Motosikleti
    Seyhan 150 - CBF 500 - Fazer 600 - R25 - TNT 250
    benimkide çin sayılır kanuni ama 4 yıldır essek gibi biniyorum
    No FeaR NeveR

  12. #52

    Üyelik
    09 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ybr idi bir zamanlar
    çin mal kulanan lara Allahtan sabır diliyorum

  13. #53

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Motosikleti
    Honda 1300s
    Alıntı dalyanoner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla benim motor kendini 10 defa amorti etti. Daha olmadı yakarım motoru. Motoruna servet sayanlar düşünsün
    Çin malı motosiklet kullananlar kendine Motosikletciyim demesinler. Onlarla 3-5 km yapmlakla motosikletci olmak bir olmuyor..

  14. #54

    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir/çamdibi
    Motosikleti
    bisan pasific150
    çin kötü felan diyolar yaa bence çok yanlış at sahibine göre kişner demişler nasıl bakarsan motora oda sana daha çok yada daha az dayanır

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Motorsikletci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin malı motosiklet kullananlar kendine Motosikletciyim demesinler. Onlarla 3-5 km yapmlakla motosikletci olmak bir olmuyor..
    Aman bu düşünceyi iyi koru,bulunduğu yerde yalnızlıktan sıkılmıştır.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    çin malı motorlar temelli kalksın..

  17. #57
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    burada yıllardır süregelen anlamsız bir çekişme görüyorum ben.

    şunları ayırt etmek lazım:
    1. çin malı motosikleti olup son derece memnun dolaşanlar, laf atan japoncu italyancılara "gidin işinize, benimki 100.000 km oldu taş gibi" diyenler
    2. çin malı motosikleti olup çilelerden çile seçenler, canı fena yananlar, bir an önce elden çıkarıp ya da çöpe atıp doğru düzgün bir markaya geçmek isteyenler

    şimdi birinci sınıflakiler zaten motosikleti günde 50 km yapacak şekilde ya da ayda 1 2000 kmlik uzun yol yaparak kullanan kişiler değiller. %80i bakkala çakkala gitmek ya da tatil beldesinde gezmek, en iyimser ifadeyle 10 kmlik mesafede günlük iş-ev durumu için kullananlar. e bu sınıf için zaten çin malları on numara bir tercih neden ufak talepler için 7000-15000 arası rakamları biriktirmeye uğraşsınlar ki?

    siz hiç ümmet abi dışında türkiye turuna çıkmaya cesaret etmiş çinli motosiklet sahibi biri gördünüz mü? ki ümmet abinin de eski çinlisiyle sponsorlara rağmen neler çektiğini de ona sorun.

    dolayısıyla ikinci sınıf, motosikleti daha fazla benimseyen, kendi yaşam tarzıyla özdeşleştirip günlük olarak kayda değer kmler yapan motosiklet kullanıcılarına hitap ediyor. elbette çinli motosikletler bu bahsettiğim amaçlara kesinlikle hizmet etmiyor.

    1 ayda 1500 km yaptıysanız motorun geri kalan ömrü normal şartlarda 6 ay kalmış demektir. ondan sonraki aşamada haftada 1 servise gitmeniz gerekir, gitmezseniz yolda kalırsınız. naparsanız yapın. motosiklet eğitmeni gibi sürün, gene yolda kalırsınız. (yaşadım gördüm)

    yanisi, ne kay ekmek, o kay köfte =p

    her malın bir alıcısı vardır, dahasını tartışmak yersizdir. çinlisi de, japonu da, italyanı da ülkemize lazım.

  18. #58

    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    AntaLya
    Motosikleti
    KAISER F5 SkyJeT
    Abi güLü seven dikenine katLanır.. Ucuza biniorsa (ben de çin maLına biniyorum) parçasının geLmemesine de... çabuk bozuLamsına da katLanacağız... Çin maLLarına Laf atanLara cevabımız basit... Biz çin maLına çok düşkün oLduğumuzdan mı bunLarı aLdık acaba.. paramız buna yettii.. Çin maLı aLdık.. Biz de isteriz Yamaha, Honda Suzuki vs... üstünü tamamLayacak oLan varsa bizde onLardan aLaLım ??
    [B]ALem, [COLOR="Red"]ALem[/COLOR] OLamadı ki... Biz [COLOR="red"]KraL[/COLOR] oLaLım... [COLOR="red"]![/COLOR][/B]

  19. #59
    ünsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    çanakkale/ Şuan istanbul
    Motosikleti
    SYM Gts 250
    Taiwan kalitedir arkaşım,honda suzuki ve kawasaki piston ve krank parçalarını isim vermeyim markacı olmayım,bazı taiwan lı motorsiklet üreticilerine yaptırıyor.çünkü pistonları özel bir garanti altında madem dandikse neden japon amcamlar kendi yapmıyor????işçilik ucuz ve taiwan da çin ile aynı kefede ise honda neden montajı taiwanda yaptırmayıp da çinde yaptırıyor???
    cevap :Taiwanda işçilik kaliteli üretim ve kullanılan malzeme kaliteli,pahalı olacağından çinde yaptırıyor.600cclik race ler bile çin montajlı hondada.Diğer markaları bilemiyorum.
    ** Dünyanın en kaliteli laptop ve bilgisayarı ne marka?
    ASUS Taiwan malı.
    ** Hyundai araçlarının birçok parçasını üreten sonrasında araçları üreten ülke?Taiwan
    ** Honda civic modeli nerede üretiliyor? Taiwan
    ** Diğer adı R.O.C dur republic of chaina
    Çin devrimi sırasında Milliyetçi çinlilerin kaçtıkları formoza adasıdır.Kaçanlar aydınlar,akademisyenler ve okumuş adamlar GSMH sına bakın gelir ve ihracat rakamlarına bakın,çin istermi böyle bir ülkeyi kaçırmak ancak gücü yetmiyor ve taiwan birçok ülke tarafından tanınıyor.Evet tanımayanlarda var ancak tanımayanlar bile temsilci adı altında ticari faaliyette bulunuyorlar.ben denizciyim japonya yıda , çin ide, kore yide, Taiwan ıda gördüm.En paspalı çinliler!Hangi çin malı için avrupalı firmalar modifiye parçası üretiyor? HİÇBİRİ.
    Taiwan malı motorların hemen hemen hepsinin modifiye parçaları avrupalı üreticilerce yapılmakta.hiç sorunsuz 50000km gören çinli varmı motoru açılmamış?segman piston değişmemiş??

    Evet paramız çinliye yetti aldık ancak kaliteye laf uzatmayalım.Taiwan japon aynı kefede,japon malı onca motor markası ve modeli var peki japonyada neden taiwan motorları cirit atıyor??fiyat olarak da aynı .bazı modeller aynı segment te daha pahalı.

    çok uzatmayayım sonu gelmez.
    Slm/Syg.
    nezaketin okulu yoktur.

  20. #60
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Arkadaşlar Çin mallarına bu kadar kin ve nefret kusulması size komik gelmiyor mu? Adamlar bir Çin malı motosikleti yolda görseler makinaya tekme tokat dalacaklar neredeyse Nedeni ne ola ki???


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)