Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Harley Davidson’un CEO’su İstifa Etti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
     
    İkonik motosiklet üreticisi Harley Davidson şu sıralar finansal açıdan zor günler geçiriyor.

    İyice darboğaza saplanan üreticiye bir darbe ise CEO koltuğunda oturan Matthew Levatich’in istifa etmesiyle geldi.

    ABD’nin Milwaukee şehrinde faaliyet gösteren şirketten geçtiğimiz Cuma günü yayınlanan basın açıklamasında Levatich’in yöneticilik pozisyonundan istifa ettiği, aynı zamanda Harley’in yönetim kurulu üyeliğindeki koltuğunu da bıraktığı bilgisi paylaşıldı.

    Levatich’in yokluğunda yönetim kurulu üyesi Jochen Zeitz geçici olarak bu görevi üstlenecek. Ancak uzun vadede birilerinin CEO koltuğuna oturması gerekeceği için Harley, dışarıdan bir insan kaynakları şirketiyle anlaşmış ve CEO arayışlarına girmiş bulunuyor.

    Zeitz tarafından kaleme alınan açıklamada ise “Yönetim kurulu ve Matthew ile beraber Harley Davidson’a artık yeni bir liderin öncülük etmesi gerektiği noktasında kanaat getirdik” cümleleri kullanıldı.

    Satış rakamları sürekli düşüyor

    Harley en büyük pazarı olan ABD’de satış grafiğinin düşmesi sonucu zor günler geçiriyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri, genç neslin artık Harley Davidson modellerine pek rağbet göstermiyor oluşu. Mevcut müşteri kitlesi de yaşlanmaya devam ettiği için satışlar azalıyor. Bu sebeple Harley’in yeni önceliği ABD haricinde kendine bolca model satabileceği yeni bir pazar bulabilmek. Şuan hala aranan yeni CEO’nun bu kötü gidişatı tersine çevirmeyi başarması bekleniyor.

    CEO’nun istifa etmesi ve yerine yeni birinin arandığı haberleri üzerine Harley Davidson’un hisselerinde yüzde 5’lik bir artış yaşandı.

    Kaynak: Otodünya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Başvuru link'i var mı Hachiko?

    Haşmet'n CV yollayacağım.
    piaggioman bunu beğendi.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    İyi de bundan bize ne olması?

    Matthew reis şimdi ağlıyor ve donutunu kemiriyordur. Ve birazdan garajında yatan harley'ini paramparça edecektir. Yürü be matthew başgan.

  4. #4
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de bundan bize ne olması?

    Matthew reis şimdi ağlıyor ve donutunu kemiriyordur. Ve birazdan garajında yatan harley'ini paramparça edecektir. Yürü be matthew başgan.
    https://www.kizlarsoruyor.com/
    sutlusoda bunu beğendi.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yıllardır aklımın ucundan bile geçmedi bile HD satın almak. Gerçi naked tarzı bir VROD düşündürmüştü bayağı. Ama sübap ayarı için motor mu indirilir Allasen? İtalyanlar bile o kadar kötü dizayn etmiyor yahu... Ayıp bu zamanda. Bir de Buell'i harbi harbi düşünmüştüm bir ara. Acaip modeller üretti zamanında...

    Zor valla HD'nin işi. Sadece yüksek fiyatlı cruiser satarak nereye kadar? Halbuki bayağı açılım da yaptılar ama, tutmadı demek ki... Bakalım n'olcek?
    fazil bunu beğendi.

  6. #6
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    harley genç nesile hitap etmek için daha reformist adımlar atarak tasarımlarında fanteziye kaçmamalı.Son yıllarda enduro tarzı konseplerle farklı tarzlara girmeye çalışsada özünde cruiser motor yapımı olan harley zaten 2-3 yıldır ciddi sürünceme yaşıyordu.

    Özellikle avrupada ek çelik vergisi ve diğer bindirmeler yüzündende satış rakamları bir hayli düşen harley üstüne tasarımsal anlamda da anlamsız adımlar atınca işler bozuldu.Esasen cruiser formatını daha ileri taşıyabilecek ama klasik modelleride ayrı bir kategoride yenileyerek devam ettirecek bir yapı oluşturmalı harley.Satış rakamlarıda abd nezlinde çok düşük zira diğer markaların motorları ciddi rekabetçi rakamlara motor satışı yapıyor.

    Elektirikli motorlarında ise istedikleri verimi tam alamadılar sanırım,bir çok problemle karşılaştılar.

    kısaca gerek abd de gerekse avrupada rekabetçi satış rakamları ve hizmet alanındaki yüksek maliyetleri asgariye indirmeleri şart.abd de işleri yoluna koyabilirler ama avrupa-asya kıtasında işleri çok zor zira harleyin üretim maliyetlerinin avrupa-asya yansıması çok fazla ve euro üzerinden ,bu da satışları etkileyen önemli bir faktör.Birde yeni motorlarının hala istenilen seviyede az titreşim yapamamasıda müşteri tarafında eksi puan oluşturuyor ve diğer markalara yöneliyorlar.İlginç şekilde japon markalarınında cruiser motor segmentinde ağırdan alıyor oysaki japon curiser motorları çok sağlam ve rahat motorlar,fiyatlarıda harleye göre çok uygun ama piyasadan çekiliyorlar.Genç kesimide kapmak istiyorsanız cruiser piyasasında daha uygun fiyatlardan motor satışı yapmalısınız yoksa işleri çok zor.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen cruiser formatını daha ileri taşıyabilecek ama klasik modelleride ayrı bir kategoride yenileyerek devam ettirecek bir yapı oluşturmalı harley.
    VROD bunun için çıktı aslında... Kötü iş de çıkarmadılar. Motor Porsche ile dizayn edildi. Gücü, devri yerinde. Şase de su basıncıyla şekillendirildi falan. Güzel motosikletler vesselam...

    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç şekilde japon markalarınında cruiser motor segmentinde ağırdan alıyor oysaki japon curiser motorları çok sağlam ve rahat motorlar,fiyatlarıda harleye göre çok uygun ama piyasadan çekiliyorlar.
    Çünkü cruiser pazarı tümden daralıyor. "Baby boomer" jenerasyonu iyice yaşlandı, motosiklet kullanacak takatta değiller artık. Yeni nesil de cruiser hastası değil.

    Amerika'da da çok daraldı cruiser ürün yelpazesi. 15 sene önce böyle değildi. Her dört Japonun en az 10 cruiser modeli vardı. Şimdi idareten 3-5 model anca.

    Titreşim olayını da Milwaukee 8 ile hallettiler aslında. Hatta titreşimi daha da azaltabilecekken bir miktar bırakmışlar müşteri araştırması doğrultusunda. Yeni motor bayağı iyi...

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Yıllardır tek tarzda motosiklet üreterek çok dar bir kitleye hitap ediyorlar. Forumda haberi yapıldı mı bilmiyorum Streetfighter diye bir modeli çıkacakmış bu model ile satışlarını arttıracağı kesin. https://clementcycling.com/2020-harl...streetfighter/

  9. #9
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Yeni genç dinamik birisi işi alsa iyi olur. Choppercı dayı kafası artık eskide kaldı.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır tek tarzda motosiklet üreterek çok dar bir kitleye hitap ediyorlar. Forumda haberi yapıldı mı bilmiyorum Streetfighter diye bir modeli çıkacakmış bu model ile satışlarını arttıracağı kesin. https://clementcycling.com/2020-harl...streetfighter/
    Güzelmiş, beğendim.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Gelsin Kocaeli tarafına kursun bir fabrika.

    250cc ve 400cc Racing/Naked 400cc 700cc aralığında da Sport Touring/Enduro üretsin.

    Bu modellerin birde Scrambler ve Bobber versiyonlarını sunsun talep eden kişilere.

    Asya pazarına çalışsın, Avrupa ya satsın.

    Tekstil yatırımı yapsın birazda.

    Gereksiz trajediye lüzum yok.

    Yeni CEO da mümkünse Amerikan zihniyetinden öteye uzanabilecek isimler arasından seçilsin.

    Fiyat stratejisi Japon modellerle rekabete açık olsun.

    Çayda demli.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzelmiş, beğendim.
    Sitesinde şöyle bir şey var:
    Harley Davidson Bronx

    Benziyor ama farklı (ve büyük ihtimalle daha küçük hacimli) bir model.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Biride haber versin şunlara, sadece düz gidebilen zerre kullanım keyfi olmayan V Rod modelleri Avrupa da çöpe atıldı.

    V Rod tutkunları oylarını Diavel'e veriyor.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sitesinde şöyle bir şey var:
    Harley Davidson Bronx

    Benziyor ama farklı (ve büyük ihtimalle daha küçük hacimli) bir model.
    Aynısıymış yahu, egzoz farklı gibi görmüştüm karıştırdım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    Misal ABD'de olsam ve fiyatları da uygun belirleseler (max. 10-11.000USD) alırdım herhalde.

  15. #15
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Harley Davidson'un motosikletleri hafiflemediği,kıvraklaşmadığı ve teknik anlamda gelişip, bakım-parça maliyetleri ucuzlamadığı sürece devam etme şansı çok düşük. Tarzını bozmasına gerek yok sadece daha gelişmiş motosiketlerde üretmesi gerekiyor. Rakipleri bunu yaparak çok güzel paralar kazanabiliyorlar örneğin Triumph'un cafe racer serileri deli satıyor.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Sportster ailesi bir çok markanın Naked modellerinden kıvrak. Ağırlık konusu, blok ve metal kullanım yoğunluğundan kaynaklı, zor hafifler. Ama ağırlık merkezini alta çekmiş olmaları motosikletin taban ağırlığını yansıtmıyor kullanıcısına. Donanım olarak şahsi fikrimdir, kara düzen olmayan bir HD versiyonunu HD seven bir insana satamazsın. ABS kullanmalarından bile rahatsız olmuştum şahsım adına. Bence tarz değişikliği ve yeni pazarlar şart HD açısından.

    Aksi halde yakın gelecekte, anı olacak veya satılacaktır.

    Sevenleri kara toprakta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Misal ABD'de olsam ve fiyatları da uygun belirleseler (max. 10-11.000USD) alırdım herhalde.
    Bence ABD'de olsan. O bütçe ile Siyah C6 alıp, melez tokatlardın.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    C6 ne ola ki? Citroën C6 mı? Fransız arabası sevmiyorum hiç...

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    C6 ne ola ki? Citroën C6 mı? Fransız arabası sevmiyorum hiç...
    Hadi diyelim ki Corvette sevmiyorsun, anlarım. Herkesin tarzına hitap eden bir araç değil. Peki ya Challenger? Buna da mı hayır diyeceksin?

    Motosiklete karşı değilim ama Amerika da yaşıyor olsam ve tek bir araç hakkım olsa, Harley Davidson bata dursun der...

    Muscle car alırdım.

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Paçayı kurtarmak istiyorlarsa öncelikle bizim gibi ülkelerdeki "elit ve bu sebepten de mutlaka pahalı olmalı" kafasını değiştirmeleri gerekiyor. Fiyat politikasını distribütörlerin insiyatifine bırakmamalılar ya da distribütörlerine adam gibi bir satış kotası vermeliler. Bakın fuar videolarında bir modele özel 66 bin TL'lik fiyat belirlemişler. Videodaki görevli, motorun normal fiyatının 12 bin € olduğunu söylüyor. Sen 84 bin TL'lik motoru 66 bin TL'ye satınca da kâr edebiliyorsan, 500 bin TL'ye sattığın üç tekerleklinin kâr marjı kimbilir nedir ? 84 bin'e yılda 10 tane motor satarsan, 66 bin'e 100 tane satacaksın. "Ama ben elitim o paraya motor vermem" diyecek kafadaysan senin o motorun fiyatını belirmeye yetecek kadar kafan çalışmıyor demektir, hakkın da olmamalıdır.

    Diğer yandan böyle 1700 cc motor fantazilerine de gerek yok. Yapın Japon fiyatına güzel 250'lik, 500'lük makineler, düşürün servis ücretlerini, bırakın elitlik sevdasını bakın nasıl satıyorsunuz. Markanız yeter.
    sdirer bunu beğendi.

  20. #20
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Bana kalırsa XR1200 ve XL1200CX doğru yönde atılmış güzel adımlardı. Genç kullanıcıya buradan nüfuz edilebilirdi. Onun yerine iron ve forty-eight gibi kapasitesi çok limitli motosikletleri kullanıp sonrasında tasarımı da hoş olan ducati, triumph gibi gibi markalara kaydı insanlar. Street 500/750 ise tiksindirmekten başka bir işe yaramadı.

    Hele piyasada bu kadar çok klasik taklidi yapan uygun fiyatlı modern motorlar varken, hiçbirşey eskisi gibi olmaz harley içinbu saatten sonra.

    Streetfighter modelleri ise çok güzel görünüyor. Malzeme kalitesi ve işçiliği bildiğimiz harley gibi olacaksa 12000-13000$ msrp'ye kadar da gayet mantıklı.


    Türkiye gerçekleri /ON:

    Mantıklı diyince istesem alabilecekmişim gibi fln görünmesin tabi asdafgfsda. 900 cc motor'a 140000 tl verebilecek olsam yine gider 80'e cb1000r alır yoluma bakarım. Tabi onu da alamıyorum. Egzantirik gergisini 20 dolar fiyatı insin diye kupon bekliyorum :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)