Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şehiriçi hız limiti değiştirildi! Resmi Gazete'de yayınlandı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Resmi Gazete'de yayınlandı. Yerleşim yerleri içerisindeki ve ana yollardaki hız sınırı kısmen arttırıldı. Yayınlanan yönetmelikte motosikletler için hız sınırları ile ilgili özel bir ibare yer almadı.

    İl ve ilçe trafik komisyonlarına mevcut hız sınırlarını şehir için 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilisi verildi.

    İşte ilgili madde:

    “MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesinin ikinci, beşinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M2 ve M3 sınıfı otobüs ve minibüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N2 ve N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 99 km/s’tir. Bu araçlar şehir içi yollarda ise diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.”

    “Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT ile tehlikeli madde taşıyan araçlar ve özel yük taşıma izin belgesi veya özel izin belgesi ile karayoluna çıkan araçlar hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km daha düşüktür.”

    “İl ve ilçe trafik komisyonları ile ulaşım koordinasyon merkezleri, yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları ile belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı, yaya geçişlerinin alt ve üst geçişlerle sağlandığı bölünmüş karayollarında araç cinsleri için ayrı ayrı olmak üzere hız sınırlarını 32 km/s’e, yerleşim yeri içinde bulunan diğer bölünmüş karayollarında ise 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Yerleşim yeri içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yollarında yapılacak hız artırımlarında, Karayolları Genel Müdürlüğünden yola ilişkin alınması gerekli tedbirler ile yolun işletim hızına ilişkin bilgiler alınarak göz önünde bulundurulur.””



    Ayrıca aynı yönetmelikte yapılan değişikle elektrikli bisikletlere de kask takma zorunluluğu getirildiği görülüyor.



    "MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin 150 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Sürücü ve yolcular için, nicelik ve nitelikleri bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde ve Karayolları Trafik Kanununa göre çıkarılan diğer yönetmeliklerde gösterilen koruyucu tertibatlardan;

    a) Üç tekerlekli yük motosikletleri hariç, elektrikli bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerde sürücülerin koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcuların ise koruma başlığı,

    b) M1 sınıfı otomobillerin, M1G ve N1G sınıfı arazi taşıtlarının, N1, N2, N3 sınıfı kamyonet, kamyon ve çekicilerin, M2 ve M3 sınıfı minibüs ve otobüslerin bütün koltuklarında bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde yer alan "Emniyet Kemeri"nin bulundurulması ve kullanılması zorunludur. Yalnız araç dururken kullanılan koltuklar ile ayakta da yolcu taşıyan M2 ve M3 kategorisi Sınıf A ve Sınıf I otobüslerde, koltuklarda, emniyet kemeri bulundurulması zorunlu değildir. Ancak;

    1) Yerleşim yeri içinde ticari amaçla yolcu taşımacılığı yapan M2 ve M3 sınıfı minibüs ve otobüsler (umum servis araçları hariç) ile dolmuş otomobillerindeki yolcular,

    2) Geri gitme veya park yerlerinde 25 km/s. geçmeyen hızla seyreden sürücüler,

    3) Ambulanslarda sürücü ve yanındaki oturma yeri dışında kalan ve hasta veya yaralıya müdahale nedeniyle özel pozisyonlarda bulunan görevliler,

    emniyet kemeri kullanmak zorunda değildir.”"



    Aşağıda da bugün gazetelerde yayınlanan hız sınırlarının arttırılması ile ilgili haberi görebilirsiniz.



    Yerleşim yerleri içindeki ana yollarda hız sınırı 90 kilometreye çıkarıldı.

    Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanı Hamza Altıntaş, Resmi Gazete'de bugün yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle, yerleşim yeri içindeki ana yollarda hız sınırının arttırılmasını AA muhabirine değerlendirdi.

    Altyapısı uygun olmayan ara yollarda hız sınırının 50 kilometre olarak korunduğunu anlatan Altıntaş, "Yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları, belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu, taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı ana yollarda UKOME ve il trafik komisyonlarının 20 kilometre olan hız limitini arttırma yetkisi 32 kilometreye çıkarıldı" dedi.

    Büyükşehirlerdeki ana yollarda şu anda trafik hızının 50 kilometre olduğunu hatırlatan Altıntaş, "Otomobiller için ise 50 artı 20 kilometreydi. Ancak bu sınır trafiğin akışını bozuyordu. Diğer ülkelerde yaptığımız araştırmalarda gerekli tedbirlerin alındığı ana yollarda trafik hızının artırılabildiğini gördük. Bu nedenle bir çalışma yaptık ve hız sınırı her bir araç için 50 kilometre artı 32 kilometre daha artırılabilir hükmünü koyduk" diye konuştu.

    -UKOME ve il trafik komisyonları belirleyecek

    Polisin hız cezası yazarken sürücüye yüzde 10 oranında bir opsiyon da tanıdığını anımsatan Altıntaş, bu opsiyonla birlikte şehir içi ana yollarda hız sınırının 90 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Altıntaş, "Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerimizde sürücülerimiz 70 hız sınırını ihlal ediyordu. Biz bunu makul bir düzeye çıkarttık. Denetimlerimizi gönül rahatlığıyla yapacağız" dedi.

    Amaçlarının şehir içinde kalan ana yollarda trafik akıcılığını sağlamak olduğunu vurgulayan Altıntaş, "Hız sınırı her araç için 90 kilometreye çıkarılabileceği gibi azami 90 kilometre olmak üzere ayrı sınıftan araça farklı hız sınırı da getirilebilir. Buna illerdeki UKOME ve trafik komisyonları karar verecek" dedi.

    Hızı arttırma yetkisinin UKOME ve trafik komisyonlarında bulunduğunu belirten Altıntaş, bu kurulların uygun gördüğü yollarda hız sınırını bu günden itibaren 90'a çıkarma yetkisine sahip olduklarını belirtti.

    Kaynak: Akşam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    artık biraz olsun akacak trafik

  3. #3
    okanecati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    Hatay-Erzin
    Motosikleti
    2015 Mondial 100 UAG
    Elektrikli bisiklet uygulaması iyi olmuş.

  4. #4
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Altyapısı uygun olmayan ara yollarda hız sınırının 50 kilometre olarak korunduğunu anlatan Altıntaş "


    Çok güldüm sanki oto yollar caddeler vs vs çok kaliteli ya atl yapısı olmayan alt yapı nerde var

  5. #5
    RODWIN250R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KAWASAKI NINJA ZX6R
    yakında motorların hızını arttıracaklardır. Öyle tahmin ediyorum ki motosikletler 110km/h olacaktır

  6. #6
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    Orman kanunlarının geçerli olduğu trafikte hangi hız yönetmeliği !! 20 lik yolsa 100'le giden canlılar yaşıyor bu ülkede.

  7. #7
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    elektrıklı apacılere cok ıyı olmus .

  8. #8
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    Motorsiklet le ilgili ben bir sey gormedim ya siz bizi saymamislar ?

    Birde koruma basligi demisler salak .....kask ulen onu n adi . dunyada helment derler

  9. #9
    methal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2010
    Şehir
    BALIKESİR 10
    Motosikleti
    rks new light 125

    !

    insanlarımız normal motosikletler de kask takmıyor kaldı ki elektrikli bisikletlerde bu kurala uyacaklarını pek sanmıyorum .
    Kask takmaya ihtiyacın olmadığını düşünüyorsan,muhtemelen
    Gece yol yapma ki; gün doğumunda uyumayasın
    Motosikletine binmek için acele et ama bindikten sonra etme

  10. #10
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    ben hiç bir şey anlamadım arttırmış ama iller belirleyecek diyor onlarda belilemeyeceğine göre ben gene ÇEVRE YOLUNDA 83 le ceza yemeye devam edeceğim. Bir ara 70 le gideyimde öleyim rahatlasınlar bari


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)