1000 RR- gösterge 299 olduğunda gerçek hızı..

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
http://www.youtube.com/watch?v=N_V-FMujPPM

gösterge 299, devir 12.200 olunca GPS için yeterli bir süre deviri arttırmadan sabit devam ediyor. GPS hızı 295 gösteriyor.

ama yanılmamak gerek.

dikkatli bakılırsa motor aslında 11.800-11.900 arasında 299 yapmaya başlıyor. 299 görmeye başladıktan sonra 300 devir daha süratlenmeye devam ediyor.

benim anladığım 1000 RR ın kadranında gözüken hızıyla gerçek hızı arasında % 3 gibi bir sapma var ki bece bu gayet başarılı.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
2,743
bravooo.....! yüzde üç lük sapma.. yanı aslında 299 ken daha alcak bır hızla gıdıyor dogru mu anladım..??
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
bravooo.....! yüzde üç lük sapma.. yanı aslında 299 ken daha alcak bır hızla gıdıyor dogru mu anladım..??

Evet aynen öyle .. 299 yazıyor ama 299 ile gitmiyor ..

Bu sapmalar her aracın ibresinde belirli bir hızı geçtikten sonra oluyor.. Hatta bazılarında çok fazla oluyor.. Doğru hızı ise GPS söylüyor

@dinmeyen

Abi dikkat edersen ilk 299 gördüğünde GPS 286 gösteriyor. Devir 12.000'de ..Redline gelince GPS değeri 295 km/h oluyor.

Yani limitör 299'da sınırlanmasa ibre daha fazla gösterecek ve dolayısıyla daha çok sapma olacak.. Çünkü Redline gelene kadar yaklaşık 300 devir var ibre duruyor GPS halen 286'dan yukarı sayıyor.. Yanılıyor muyum :silent:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
abi asıl oda deilde bu adamların yolları nasıl bukadar uzun ve bukadar çukursuz.:)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
Evet aynen öyle .. 299 yazıyor ama 299 ile gitmiyor ..

Bu sapmalar her aracın ibresinde belirli bir hızı geçtikten sonra oluyor.. Hatta bazılarında çok fazla oluyor.. Doğru hızı ise GPS söylüyor

@dinmeyen

Abi dikkat edersen ilk 299 gördüğünde GPS 286 gösteriyor. Devir 12.000'de ..Redline gelince GPS değeri 295 km/h oluyor.

Yani limitör 299'da sınırlanmasa ibre daha fazla gösterecek ve dolayısıyla daha çok sapma olacak.. Çünkü Redline gelene kadar yaklaşık 300 devir var ibre duruyor GPS halen 286'dan yukarı sayıyor.. Yanılıyor muyum :silent:

arkadaş ben sapmayı % 3 hesapladım. GPS in veri tazeleme süresi milisaniyeler mertebesinde değil dolayısıyla o gördüğün 286 verinin tazelenmemiş hali. ben yaklaşık %3 hesapladım.

diyelim ki %4 olsun.

benim 1000 RR redline' a girdikten 500-600 sonra devir kesiciye giriyor. redline' a daha 500 devir varken 299 a çıkabiliyor. demek ki 299 görmeye başladıktan sonra 1000 devir daha hızlanmaya devam ediyor.

bu şu demek: limitor olmasa 330 gibi bir hız görülebilecek. %4 hata payını düşersek 316.8 km/saat gerçek son hızı.
 
Katılım
31 Ağu 2005
Mesajlar
266
O deilde bu adamların yolları ne kadar boş be kardeşim.

trafik problemini çözmüşler devlet görevini halka hizmeti yapmakta


abi asıl oda deilde bu adamların yolları nasıl bukadar uzun ve bukadar çukursuz.:)


bizim mütahitler yolu nekadar dolandırırsa okadar çok belediyeden para aldıkları için 2 km düz gidemessin tem dahil bide onlar çukuru ayda görüyorlar krater şeklinde :)

bide zaten o ss makinalar o yollar için yapılmış ülkemiz için değil :queen:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
dinmeyen
%4.7'lik bir sapma hesapladım videoyu bir süre incelemem sonucunda...
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
arkadaş ben sapmayı % 3 hesapladım. GPS in veri tazeleme süresi milisaniyeler mertebesinde değil dolayısıyla o gördüğün 286 verinin tazelenmemiş hali. ben yaklaşık %3 hesapladım.

diyelim ki %4 olsun.

benim 1000 RR redline' a girdikten 500-600 sonra devir kesiciye giriyor. redline' a daha 500 devir varken 299 a çıkabiliyor. demek ki 299 görmeye başladıktan sonra 1000 devir daha hızlanmaya devam ediyor.

bu şu demek: limitor olmasa 330 gibi bir hız görülebilecek. %4 hata payını düşersek 316.8 km/saat gerçek son hızı.

Tamam abi ne kızıyosun ki bende 1000RR yok

Sadece sormuştum ..:pale:
 
Katılım
22 May 2003
Mesajlar
654
Bu yol nasıl bir yol ki ;

100 yıl sonra Türkiye'mde de motora binecekler çok rahat edecekler eminim :p
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
Son düzenleme:
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1000RR nin ibresinde hiç sapma yoktur ibre 299 u gecmez ama gercek hızı 315km/h civarıdır.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Şİmi bir dakika, niye ibre 299 dan daha fazlasını göstermiyor?

Ekrandaki digit e bi led daha koymaya parası yetmedi :p diyeceğim ama 1 ve 2 yi gösteren digit 3 ü de gösterme kabiliyetine sahiptir.

Ama niye 299 dan fazla göstermiyor, psikolojik etki olsun diyemi öle programlamışlar acaba??
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Hiz limitle me olayi yaklasik bundan 15 sene evel Mercedes Truck larda kullanilmaya baslandi. Asla 120 km hizi gecemiyorlardi.Amac surucunun sinirlarimi zorlama pskolojisini durdurmak icindi. Asla bunu gecemiyecegini bildiginden trafik kurallarini ihlal etmez ve hiz yapmaya calismazdi. Ayni teknik daha sonra BMW tarafindan da kullanilmaya baslandi. Belli hizin ustune cikan araclar yol tutusunu kaybediyordu bu yuzden de BMW adina yoldan cikan arac lekesi getirmemek icin bu sabitleyici kullandi. 1000RR motorlarda amac bu 300 hiz ustu tabi bu motor gider ama o zaman uretici firma bile motorun gosterecegi goreceli tepkilerden emin degil. Bu bir nevi sini kontrol altinda tutmak icin yapilmistir.
Sabitliyicisi olmayan bir 1000RR sahibi her gun yeni bir rekor kirmaya calisacaktir. Ama bu sekilde iki 1000RR surucusu yan yana gelip sohbet ettiklerinde "Sen kac gordun bu makinada diye" sacma bir soru soramiyacak. Cunku gorulecek hizi zaten fabrika sana bastan belirlemis:)
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
fakat bildiğim şöyle bi şey var japonlar motorların "kadranlarını" sabitliyorlar hızlarını değil yani araç hızlanmaya devam ediyor ama sürücü kaç ile gittiğini göremiyor hep 299 görüyor. mercedes bmw ise araçaların "hızlarını" sabitliyorlar 250 ye. ama zaten çok önemli değil bu kesiciler devrenden çıkartılabiliyor
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
Hiz limitle me olayi yaklasik bundan 15 sene evel Mercedes Truck larda kullanilmaya baslandi. Asla 120 km hizi gecemiyorlardi.Amac surucunun sinirlarimi zorlama pskolojisini durdurmak icindi. Asla bunu gecemiyecegini bildiginden trafik kurallarini ihlal etmez ve hiz yapmaya calismazdi. Ayni teknik daha sonra BMW tarafindan da kullanilmaya baslandi. Belli hizin ustune cikan araclar yol tutusunu kaybediyordu bu yuzden de BMW adina yoldan cikan arac lekesi getirmemek icin bu sabitleyici kullandi. 1000RR motorlarda amac bu 300 hiz ustu tabi bu motor gider ama o zaman uretici firma bile motorun gosterecegi goreceli tepkilerden emin degil. Bu bir nevi sini kontrol altinda tutmak icin yapilmistir.
Sabitliyicisi olmayan bir 1000RR sahibi her gun yeni bir rekor kirmaya calisacaktir. Ama bu sekilde iki 1000RR surucusu yan yana gelip sohbet ettiklerinde "Sen kac gordun bu makinada diye" sacma bir soru soramiyacak. Cunku gorulecek hizi zaten fabrika sana bastan belirlemis:)

arkadaş tahminlerini / görüşlerini buraya sanki kesin bilgilermiş gibi taşıyıp insanları yanıltma.

1000 RR da hızın 299 da sınırlandığı falan yok. 1000 RR da sınırlanan devirdir. 2005 model 1000 RR da redline 11600 de başlar, devirkesici 12.000 den sonra devreye girer.

12.000 devire kadar hangi hıza ulaşılırsa ulaşılsın kesici devreye girmez. düz yolda 299 görüldükten sonra kesiciye girene kadar en az 20 km. daha hız yapılır. gösterge 299 da takılır kalır ama aslında motor 320+ ya çıkar. aşağı doğru mayil varsa sürat daha da fazla olur.

mersedes de bmw de ne olduğunu bilmiyorum ve ilgilenmiyorum. 1000 RR da durum böyledir.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
@Dinmeyen abi kızma zeda da sende zaten aynı şeyi söylemişsiniz. :cherry:

Geçen gece sabiha gökçene gidiyorum, bir baktım tabela bana 140 yavaşla yazdı frene dokundum 115 yavaşla yazdı, hemen sonrasında da viraj var.:cherry:

Şimdi bu tabelaların hemen sonrasında viraj olmayan yerde olanından vardır mı :D

Test amaçlı.:queen:

Bir de biri bana 1000RR'ın gösterge panelin iç resmini çeksin yada bulsun hangi mcu(renesas yani mitsubishi hitachi gurubudur diye tahmin etmekteyim) kullanılmış acaba, sanırsam 299'dan sonrasını açabiliriz:cherry:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Evet dinmeyen haklı motosiklet devir kesiciye girene kadar hızlanmayı sürdürebilir... Fakat gösterge 299'da kalır. Her motosiklette bir km sınırı vardır... Tıpkı analoglarda olduğu gibi 1000rr'da km göstergesi sınırı 299'dur...
1000RR yapıp 300 kadran koymak gibi düşünün bunu.
Honda 300+ gösterge yapabilirdi tabiki , fakat bu şu demektir ki bu motorun sınırı 300'dür... 300+ kadran koymaya da hiç ama hiç gerek yoktur.

zeda3000 şu konuda haklı. Insanlar km'sini görmediği için 299'dan sonra kaça çıktıklarının yarışlarını yapamıyorlar... Sadece "299 gördüm" diyorlar. Tabi gps olan makinalarda bu kaça çıktın en son muhabbeti yapılabilir...

aYe
Tabela mı yazdı? Rüa görmedin dimi :p 299'la geçince de kelime-i şehadet mi yazıyo? :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
Anladığım kadarıyla 1000RR en fazla 12000 devir yapıyor. Bu devirde de hız 320 oluyor. Bundan sonrasıda yok. Şimdi 299 - 320 arası da öle çok açık değil. Ben olsam göstergede limit koymazdım. Ha 299 (300 de) ha 320. İkiside uçuk kaçık hızlar nasıl olsa.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst