Bir KASK aldım tüm hayatım değişti&Buğusuz Marushin

Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
9
arkadaşlar bende shoei synotrec II var.
marushin kasklardan hiç görmedim kalite shoei kadar varmıdır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Son düzenleme:
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
Muammer Akbulut: Selamlar Muarrem,senden özel bir ricam var;umarım kabul edersin,buradan açık bir şekilde Marushin TNT 800 NX serisinin istediğin bedenini test edip sonucunu bize bu forumdan bildirmeni istiyorum (titreşim,rezonans,gürültü,rüzgar alma,havalandırma,hafiflik). Fakat tek bir şartım var,Kınalı düzlüğüne çıkıcaz ve ben 270-280 km/h süratlerdeyken seni aynamdan görcem...


Bundan önceki kasklarım ;

Suomy Spec 1R
AGV Demon Top
Ve modelini hatırlamadığım eski bir Nolan'dı.

500+ €'luk Suomy Spec 1R 220-230 km/h süratten sonra çeneme yapışır,kaskla öpüşe öpüşe giderdik.Ve tepemden uçak geçse titreşimini beynimde hissederdim,onun dışında kulakçık kapakları yüzünden aşırı rüzgar uğultusu yapardı.

250+ € 'luk AGV ise 220'den sonra ciddi bir titreşim yaparak görüşümü bozardı,250'den sonra kafamda dönmeye çalışır,270'den sonra da içine rüzgar almaya başlardı.Suomy aerodinami konusnuda ciddi anlamda daha başarılı.Ancak Gürültü olarak Suomy daha gürültüydü AGV'ye göre.

Nolan'ı saymıyorum bile.Ancak ilginç olan tek şey hem AGV'den hem Suomy'den daha gürültüsüz olmasıydı.

Eğer bu 3 markayı Marushin'le kıyaslarsak; yüksek süratteki aerodinami hiç birinde yok.280-285km/h süratte kafayı ön camdan dahi çıkarsan '0' titreşim var,ayrıca titreşimsizliğin tek faydası yüksek süratte değildir.Alçak süratlerde dahi kask titrediğinde bunu algılayamayız fakat her minik titreşim,boyunda yavaş yavaş ağrı biriktirir ve yorgunluk yaratır.Dolayısıyla aerodinami kaskın en önemli özelliğinden biridir.Gürültü konusunda vizör kulakçıkları kapaklı olmayışından dolayı gayet gürültüsüz bir kask,ancak gürültü istemiyorsanız ya Schubert takacaksınız ya da kulak tıkacı,onun dışında pat pat rüzgar sesinden kurtuluş yok.

Gelelim Shoei X-Spirit'e ilk kez bu kaskı taktığımda Schuberth gibi inanılmaz sessiz,stabil,mercedes konforunda bir kask zannediyordum fakat,hafifliği dışında hiç bir artısı yok.(TNT 888 serisi Shoei ile aşağı yukarı aynı ağırlıkta fakat TNT 800 biraz daha ağır)Ayrıca 240-250'den sonra kaskın suomyde olduğu gibi çeneye yapışma değilde yukarıya doğru zorlaması söz konusu...

Her ne kadar TR'ye geç gelmiş bir marka ya da bir MOTOGP yarışçısının sponsoru olmadığı bilinmedik bir marka olsa dahi piyasada satılan bir çok kasktan daha iyi bir kasktır.Ben bu malın resmi distribütörü olduğum için malımı çok övdüğümü düşünmeni anlayışla karşılıyorum,belkide safebet satsaydım ARAİ ile Safebet'i denk tutacağımı düşündüğünü bildiğim için sana diyorumki: İstediğin bedeni bana söyle al motorunu gel Kınalı'ya çıkalım seninle,299'da bi çıkalım sonra duralım ve fikrini o zaman söyle,markaya yabancı olduğun için hakkında bir fikrin olmaması normal ancak bilmeden çamur atarcasına bir yazı yazmanın en etkin çözümü bu.

Eğerki diyorsan;
-motorum yok gelemem
-annem kızar o süratlere çıkamam
-trafik kurallarına ben uyarım
-polisten korkarım
-radara girerim ceza ödeyemem
-eskiden o kask yoktu,ben bildiğimi okurum

Ne konuşuyosun?Kask kıyaslaması senin neyine?Haddini bil ve sus derler adama.


Amaki diyosan,yeniliklere açığım,alırım motorumu yada bulurum bir motor gelirim,yol yaparz gezer yer içeriz tanışmış oluruz,objektifçe yazarım fikirlerimi-yorumlarımı.

Her zaman beklerim.En makul ve yapıcı olan da bu.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
dostum güle güle kullan:).evet tekkay(bügün karşısından geçtik..işimiz çok olmasaydı uğrardık.).marushin kaskların türkiye distrübitorü.görsel açıdan fena olmayan kasklar.ama bu sizin hangi amaçla makina için aldığnıza bağlı kask işi.çünkü ben racing artçısıyım...eğer r1 le kullanıyor arkada artçıysanız marushin race sürücülerine pek gitmiyor.yazında okudum suomy nin 700 avroluk kaskını örnek vermişsin.yalnız güvenlik ekipmanları bir sürücü için çok ama çok önemlidir.ve bunların parasına pek bakılmaz.kask mont eldiven dizlik...vs.kaskların öncellikle malzemesi..yüksek hızlardaki stabilitesi...hava giriş çıkış sistemleri..ağırlıkları çok önemlidir.marushin orta kalitede bir japon kask üreticisi.fiyatları makul sayılır.ama asla bir ARAİ SHOEİ AGV SUOMY KBC NOLAN(X-LİTE.). SEVİYESİNDE DEĞİL.BİRAZ AĞIR VE KULLANIŞSIZ...TABİİ YAZDIĞIM GİBİ..HANGİ AMAÇLA KULLANDIĞINIZ A BAĞLI.EĞER RACİNG 600 1000LİK KULANICILARISANIZ...ZATEN GENELDE BU 7 MARKA DIŞINA PEK ÇIKILMIYOR..ÇÜNKÜ ONLARSIZ GERÇEKTEN ÇOK ZOR...BEN DE BUGÜN LAZER VARDI..İNANIN KBC NİN KALİTESİ BIRAKIN TUTMAYI ÇOK RAHATSIZ BİR KASKTI.ARTI 100 KMH HIZDA KAFANIZ UÇURTMA GİBİ GİDİP GELİYOR...YANİ KISACA BEN SAMURAİ DEĞİLİM...KILIÇLA DA SAVAŞA GİTMEYECEĞİME GÖRE:mrgreen:..MARUSHNİNİ NE YAPAYIM...AMA KULLANIN FENA KASK DEĞİLDİR ORASI MUHAKKAK.TABİ 100 ÜSTÜNE ÇIKMIYORSANIZ.:pr::mrgreen::mrgreen:



Muammer Akbulut: Selamlar Muarrem,senden özel bir ricam var;umarım kabul edersin,buradan açık bir şekilde Marushin TNT 800 NX serisinin istediğin bedenini test edip sonucunu bize bu forumdan bildirmeni istiyorum (titreşim,rezonans,gürültü,rüzgar alma,havalandırma,hafiflik). Fakat tek bir şartım var,Kınalı düzlüğüne çıkıcaz ve ben 270-280 km/h süratlerdeyken seni aynamdan görcem...


Bundan önceki kasklarım ;

Suomy Spec 1R
AGV Demon Top
Ve modelini hatırlamadığım eski bir Nolan'dı.

500+ €'luk Suomy Spec 1R 220-230 km/h süratten sonra çeneme yapışır,kaskla öpüşe öpüşe giderdik.Ve tepemden uçak geçse titreşimini beynimde hissederdim,onun dışında kulakçık kapakları yüzünden aşırı rüzgar uğultusu yapardı.

250+ € 'luk AGV ise 220'den sonra ciddi bir titreşim yaparak görüşümü bozardı,250'den sonra kafamda dönmeye çalışır,270'den sonra da içine rüzgar almaya başlardı.Suomy aerodinami konusnuda ciddi anlamda daha başarılı.Ancak Gürültü olarak Suomy daha gürültüydü AGV'ye göre.

Nolan'ı saymıyorum bile.Ancak ilginç olan tek şey hem AGV'den hem Suomy'den daha gürültüsüz olmasıydı.

Eğer bu 3 markayı Marushin'le kıyaslarsak; yüksek süratteki aerodinami hiç birinde yok.280-285km/h süratte kafayı ön camdan dahi çıkarsan '0' titreşim var,ayrıca titreşimsizliğin tek faydası yüksek süratte değildir.Alçak süratlerde dahi kask titrediğinde bunu algılayamayız fakat her minik titreşim,boyunda yavaş yavaş ağrı biriktirir ve yorgunluk yaratır.Dolayısıyla aerodinami kaskın en önemli özelliğinden biridir.Gürültü konusunda vizör kulakçıkları kapaklı olmayışından dolayı gayet gürültüsüz bir kask,ancak gürültü istemiyorsanız ya Schubert takacaksınız ya da kulak tıkacı,onun dışında pat pat rüzgar sesinden kurtuluş yok.

Gelelim Shoei X-Spirit'e ilk kez bu kaskı taktığımda Schuberth gibi inanılmaz sessiz,stabil,mercedes konforunda bir kask zannediyordum fakat,hafifliği dışında hiç bir artısı yok.(TNT 888 serisi Shoei ile aşağı yukarı aynı ağırlıkta fakat TNT 800 biraz daha ağır)Ayrıca 240-250'den sonra kaskın suomyde olduğu gibi çeneye yapışma değilde yukarıya doğru zorlaması söz konusu...

Her ne kadar TR'ye geç gelmiş bir marka ya da bir MOTOGP yarışçısının sponsoru olmadığı bilinmedik bir marka olsa dahi piyasada satılan bir çok kasktan daha iyi bir kasktır.Ben bu malın resmi distribütörü olduğum için malımı çok övdüğümü düşünmeni anlayışla karşılıyorum,belkide safebet satsaydım ARAİ ile Safebet'i denk tutacağımı düşündüğünü bildiğim için sana diyorumki: İstediğin bedeni bana söyle al motorunu gel Kınalı'ya çıkalım seninle,299'da bi çıkalım sonra duralım ve fikrini o zaman söyle,markaya yabancı olduğun için hakkında bir fikrin olmaması normal ancak bilmeden çamur atarcasına bir yazı yazmanın en etkin çözümü bu.

Eğerki diyorsan;
-motorum yok gelemem
-annem kızar o süratlere çıkamam
-trafik kurallarına ben uyarım
-polisten korkarım
-radara girerim ceza ödeyemem
-eskiden o kask yoktu,ben bildiğimi okurum

Ne konuşuyosun?Kask kıyaslaması senin neyine?Haddini bil ve sus derler adama.


Amaki diyosan,yeniliklere açığım,alırım motorumu yada bulurum bir motor gelirim,yol yaparz gezer yer içeriz tanışmış oluruz,objektifçe yazarım fikirlerimi-yorumlarımı.

Her zaman beklerim.En makul ve yapıcı olan da bu
.


Muamme hoca bu yazıdan sonra 2 defa düşünürüm....ben anlamadığım için bişey demem...ama bilen çıktı...yazdığını ispatlaman lazım...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
856
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun abim pek bi iriymişsin :queen: Allah yere değdirmesin o kaskı inş

sevgiler
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hayırlı olsun abim pek bi iriymişsin :queen: Allah yere değdirmesin o kaskı inş

sevgiler



amin dostum

boy.....1.90
kilo......118
cinsi ....Ailuropoda Melanoleuca...(Büyük PANDA):queen:



Shot at 2007-07-06


Leventden selamlarım tüm Kainatı...:cat:


:queen::p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
856
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abi bu panda olsa olsa 170 boyunda ve 117 kilodur :queen: :p
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
3,044
ahhahahahahhaahhahahahah çatlayacam gülmekten yav :mrgreen: metehan abi Allah ta seni güldürsün emi :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
856
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abi bu arada kızın çok tatlı Allah analı babalı büyütsün.. bende motordan çok bir çoçuk istiordum askerden sonra olmasına karar verdim :cat: askere gidip geldiğimde 1,5 yaşında bi çoçuk görmek istemem:bounce:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
herşeyin hayırlısı olsun dostum...zaman hayat seni öyle yere getirir ki şaşarsın...düşmez kalkmaz bir ALLAH derlerdi arabesk bi laf gelirdi...hayat bazen getirir...bazen götürür...büyük konuşmamak lazım...akşamı görüp göremeyeceğimiz belli değilken ne desek boş olur...

panda01ip1.jpg



Pandasın dediler kask vermediler....:p

Ormanların hastasıyım...kaskların ustasıyım....:p

Dur Yabancı...Panda deyip geçme...:p


Damarlarındaki ve cenindeki asil para...kafandaki kaskın markasında mevcuttur...:p


Tek rakibim Kutup ayusu....:queen:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hobareyyyy...:queen:Eray abi ayularada satış varmı...bir arkadaş istiyoda...:cherry:
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
abi yemek yiyodum boğazıma kaçtı gülmekten ahahahah

:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhaha :queen: :queen: :queen: :queen:

bu ne yaaa:mrgreen:

iş yerindeyim gülemiyorum millet deli sanacak.Aklıma sürekli acıklı olayları getiriyorum ama nafileeee:queen::queen: kemdimi tutamıyorum yakında patlıyacam artıkım:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Şub 2006
Mesajlar
1,750
len aslında birbirimize yakınmışız benimde

boy:187

kilo: 98

ama kimse 98 kilosun demiyo o ayrı konu:p
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Mete hayırlı olsun birader.Yalnız o kask sana kilo verdirir demedi deme.:cherry: Fotoları görünce ben daraldım burada ya. Bundan sonraki adım kadife ceketten kurtulup tam korumalı montmu olacak?:)
 
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
286
işyeri filan dayanamadım koptum valla bastım kahkahayı ::koop::::koop::
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst