BMW nin en sevilmeyen efsanesi K1 "Uçan Tuğla"

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
image.jpg


K1 modeli , 20 Eylül 1988 de Köln'deki IFMA fuarında tanıtıldı ve motorseverlere sunuldu.

1989 tarihli bir BMW basın açıklamasına göre, K1 , 1984'ten bu yana 2 valfli K modellerinden 100.000'den fazla satıldıktan sonra, K serisinin yepyeni 4 valfli en üst modeliydi.

Yetmişli yılların sonlarında R100RS'nin grenajıyla kazanılan deneyimin ardından, K1 , tamamen kapalı bir grenaj ve aynı şekilde kapalı bir ön tekerlek çamurluğuna sahip ilk motosiklet oldu , bu da motorseverler için en büyük tartışma konusuydu motorun tamamen kapali grenaj tasarimi seksenli yılların ortalarında rüzgar tünelinde geliştirildi .

image.jpg


Cw x A = 0.45'in en son teknoloji olduğu bir dönemde , BMW, gelişmiş aerodinamik sayesinde, seri üretim bir motosiklette eşi benzeri olmayan bir Cw x A = 0.335 değeriyle yaklaşık 30 beygir gücündeki farkı telafi etmeyi başardı!

Sadece dünya standartlarında aerodinamik değil, aynı zamanda seri üretim motosikletler için ilk kez ABS, dijital Motronic ve regüle edilmiş katalitik konvertör bu modelde kullanilmistir.

Yine BMW de ilk kez dört valf teknolojisinin kullanılması sayesinde 74 kW/100 hp güç üreten dört silindirli motora sahipti.

image.jpg



Mayıs 1989 sonundan Eylül 1993'e kadar satista kalan motor maalesef futuristik tasarimi nedeni ile cok ilgi görmedi , su anda yollarda dolasan cok az sayida K1 var.

K1 sahipleri nadir sayilan motorlarina gözleri gibi bakiyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
1,117
Bi sarı-kırmızı renk şeması var, bir de sarı-lacivert..?? :unsure: :unsure: Sarı-lacivert olan 300 kat daha iyi duruyor bu arada diğeri ne öyle ya mekdanıs happy meal menüde verilen hot wheels'in salak saçma motorları gibi bi renk.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bunun ağabeyi öncül K75 için aşağıdaki gibi güzel bir video yapmıştı F9:
(Kanalın en sevdiğim videolarından biridir...)
(Bu uçan tuğla motorlar ilk 82'de K100 ile başlamış sanırım...)

 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Bunları görünce direkt olarak aklıma antika beyaz renk Arçelik marka buzdolabı geliyor.

Motronic yanlış hatırlamıyorsam o dönemlerde BMW otomobillerinde kullanılan enjeksiyon sistemiydi.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Bunun ağabeyi öncül K75 için aşağıdaki gibi güzel bir video yapmıştı F9:
(Kanalın en sevdiğim videolarından biridir...)
(Bu uçan tuğla motorlar ilk 82'de K100 ile başlamış sanırım...)


K75 , K serisinin 3 silindirli modeliydi. Evet BMW 80 li yillarda 3 silindirli motor kullanmaya baslamisti ;)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Üstteki resimdeki kırmızı K1'de jantları siyah yap, seleyi siyah yap, tüm sarıları yok et, yan karenajdaki öküz gibi "K1" yazısını ufalt ve daha kibar bir şey yap, o zaman göze daha tatlı gelirdi.

Sanırım çok zevksiz biriyim ki bu motor benim gözüme çok hoş geliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Üstteki resimdeki kırmızı K1'de jantları siyah yap, seleyi siyah yap, tüm sarıları yok et, yan karenajdaki öküz gibi "K1" yazısını ufalt ve daha kibar bir şey yap, o zaman göze daha tatlı gelirdi.

Sanırım çok zevksiz biriyim ki bu motor benim gözüme çok hoş geliyor.
Rengi komple faul bence :)
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
205
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Benim eski motosiklet 2008 F800S benziyor buna :) atası buymuş demekki :)

Bu arada K1300R çok hoşuma giden bir makine ama kroniklerinin çok olduğunu söylemişlerdi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim eski motosiklet 2008 F800S benziyor buna :) atası buymuş demekki :)

Bu arada K1300R çok hoşuma giden bir makine ama kroniklerinin çok olduğunu söylemişlerdi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst