Benzi̇n deposu paslanma geçi̇ci̇ pet şi̇şe depo

Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
37
Motosikleti
Rks winner 200 , motoran vino 80
motosikletim rks winner 200. bi hata sonucunda benzin depom paslandı ve sıfırı 4 bin tl ve malesef şu anda değiştirebilcek durumda değilim. çalışıyorum maddi imkanım şu anda neredeyse hiç yok. elektroliz gibi yöntemlere ayıracak zamanım da yok şimdilik.

asıl sormam gereken konuya gelecek olursak. geçici olarak benzin deposu değiştirene yada pastan arındırana kadar 2.5 litre kola şişesini benzin deposu olarak kullanmayı düşünüyorum. benzin filtrem bile pas dolmuş motoru kim bilir ne kadar yedim. karburatör kesin tıkandı ama kurtarmak istiyorum olduğunca. en azından daha da kötüye gitmesin. daha önce böyle bir sistem kullanan var mı acaba varsa nasıl bi yol izlediler merak ederim sormak isterim. sıkıntı çıktı mı dikkat etmem gereken yerler var mı yoksa dümdüz 2.5 litre şişeyi hortumla karburatöre bağla geç bi durum mu öğrenmek istiyorum.

şimdiden cevaplarınız yardımınız için çok teşekkür ediyorum herekese iyi günler dilerim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Bu sıcaklarda böyle bir deneme intihar gibi olur, bunun yerine ucuz yöntemlerle depoyu kurtarmaya çalışın.

Depoyu sökün pasların olduğu yere kadar sirke doldurun ve 1 gün bekleyin. 1 gün beklemenin ardından içine karbonat dökün ve aynı zamanda deponun içinde sürtünebilmesi için çakıl, çivi veya somun gibi şeyler atın. Bu işlemlerden sonra yüksek ihtimalle basın bir çoğu gidecektir ve bir daha yaşamamak adına depoda benzin tutmanız sağlıklı olacaktır.

Benzin 30-40 derecede bile kaynayabilen bir sıvıdır, kaynama buharı sıkışır ve tahliye edilmesi gerekir.


Benzin filtresi değişimi ve karbüratör temizliği çok basit işlemler, canınızı tehlikeye atmayın ve dediğim adımları uygulayın.


Ben illa yapacağım derseniz, bidona delik açıp hortumu geçirmeniz yeter, tabi çekebilmesi için delik altta olacak.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Pet şişeye ayrıca havalandırma deliği de açmanız lazım. Yoksa motor 2-3 km gider, benzini çekemez stop eder. Açtığınız delikten de sürekli benzin dökülür. Epey sıkıntılı iş.
 
Katılım
31 Ocak 2025
Mesajlar
312
Motosikleti
RKS TNT 202
Pet şişeye ayrıca havalandırma deliği de açmanız lazım. Yoksa motor 2-3 km gider, benzini çekemez stop eder. Açtığınız delikten de sürekli benzin dökülür. Epey sıkıntılı iş.

kucuk bir sambrel parcasini pet sisenin icinden deligin 4/3une yapistirici surmeden yapistirirsa hem havani sikismasini hem de icerideki benzinin disari cikmasini bir nebze engelleyebilir
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Sıcak mı çarptı nedir? Bu sıcakta kola şişesine benzin koyup şöyle yap, böyle yap demeler.

Arkadaş motosikletin arızalı ve senin de bunu yaptırma imkanın yoksa binmeyeceksin, bu kadar basit.

Mecburum binmeye diye de bir şey yok. Yoksa Fuat abi gibi olursun.

 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
kucuk bir sambrel parcasini pet sisenin icinden deligin 4/3une yapistirici surmeden yapistirirsa hem havani sikismasini hem de icerideki benzinin disari cikmasini bir nebze engelleyebilir
Benzin olan yerde şambrel kullanılmaz. Direkt eritir ve benzine karışır; benzini çamur gibi yaparak karbüratörü ve benzeri parçaları tamamen tıkar. Sakın bunu yapmayın!
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

motosikletim rks winner 200. bi hata sonucunda benzin depom paslandı ve sıfırı 4 bin tl ve malesef şu anda değiştirebilcek durumda değilim. çalışıyorum maddi imkanım şu anda neredeyse hiç yok. elektroliz gibi yöntemlere ayıracak zamanım da yok şimdilik.

asıl sormam gereken konuya gelecek olursak. geçici olarak benzin deposu değiştirene yada pastan arındırana kadar 2.5 litre kola şişesini benzin deposu olarak kullanmayı düşünüyorum. benzin filtrem bile pas dolmuş motoru kim bilir ne kadar yedim. karburatör kesin tıkandı ama kurtarmak istiyorum olduğunca. en azından daha da kötüye gitmesin. daha önce böyle bir sistem kullanan var mı acaba varsa nasıl bi yol izlediler merak ederim sormak isterim. sıkıntı çıktı mı dikkat etmem gereken yerler var mı yoksa dümdüz 2.5 litre şişeyi hortumla karburatöre bağla geç bi durum mu öğrenmek istiyorum.

şimdiden cevaplarınız yardımınız için çok teşekkür ediyorum herekese iyi günler dilerim.
Kola şişesi gibi yöntemlerle bu iş olmaz; hem geçici bir çözümdür hem de güvenli değildir. En hızlı şekilde şu şekilde yapabilirsiniz: Depo boş olmalı. Depoya iki yemek kaşığı limon tuzu koyun, ardından yaklaşık iki litre kadar kaynar suyu ekleyin. Yaklaşık 15 dakika bekletin, sonra suyu boşaltın ve depo içini temiz su ile durulayın. Hemen ardından saç kurutma makinesi gibi bir araçla depoyu kurutun (kurutmazsanız pas tekrar oluşacaktır). Kurur kurumaz içine hemen benzin ekleyin ve bir daha benzinsiz bırakmayın. Unutmayın, ilk kez benzinsiz kaldığında pas yeniden oluşmaya başlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
37
Motosikleti
Rks winner 200 , motoran vino 80
olaydan vazgeçtim. bilmediğim için sormuştum, kibarca düzgünce açıklama yapan iğneleme yapmadan laf sokmadan cevap veren herkese çok teşekkür ederim
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Nasıl bir hata sonucu benzin deponuz pas tuttu, bize de söylerseniz biz de ona göre daha dikkatli oluruz.
 
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
37
Motosikleti
Rks winner 200 , motoran vino 80
hocam depo bi tarmircinin yanlış hareketi yüzünden delinmişti. ben de içini iyice temizlersem ve demirciye götürürsem kaynak yapar diye düşünmüştüm. içindeki benzini çok uzun süre tamamen artımakla uğraştım, yıkadım ettim depoyu da ne bileyim işte cahillikle. en son da saç kurutma makinesiyle içindeki suyu kurutayım derken son kurşunu sıkmış oldum. sonra çelik yapıştırıcıyla çözdüm işi boşu boşuna hem uğraşmış hem de depomu mahvetmiş oldum...
Nasıl bir hata sonucu benzin deponuz pas tuttu, bize de söylerseniz biz de ona göre daha dikkatli oluruz.
 
Katılım
7 Tem 2024
Mesajlar
232
Bu sıcaklarda böyle bir deneme intihar gibi olur, bunun yerine ucuz yöntemlerle depoyu kurtarmaya çalışın.

Depoyu sökün pasların olduğu yere kadar sirke doldurun ve 1 gün bekleyin. 1 gün beklemenin ardından içine karbonat dökün ve aynı zamanda deponun içinde sürtünebilmesi için çakıl, çivi veya somun gibi şeyler atın. Bu işlemlerden sonra yüksek ihtimalle basın bir çoğu gidecektir ve bir daha yaşamamak adına depoda benzin tutmanız sağlıklı olacaktır.

Benzin 30-40 derecede bile kaynayabilen bir sıvıdır, kaynama buharı sıkışır ve tahliye edilmesi gerekir.


Benzin filtresi değişimi ve karbüratör temizliği çok basit işlemler, canınızı tehlikeye atmayın ve dediğim adımları uygulayın.


Ben illa yapacağım derseniz, bidona delik açıp hortumu geçirmeniz yeter, tabi çekebilmesi için delik altta olacak.
Hocam normal depoda yazın güneşte çok daha yüksek dereceleri görüyor. Nasıl basınçtan patlamıyor? Ya da tahliye deliği varsa oradan çıkan benzin buharı ateşten tutuşup bütün depoyu havaya uçurmaz mı? Bilmiyorum ama kafama takıldı bu durum.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Hocam normal depoda yazın güneşte çok daha yüksek dereceleri görüyor. Nasıl basınçtan patlamıyor? Ya da tahliye deliği varsa oradan çıkan benzin buharı ateşten tutuşup bütün depoyu havaya uçurmaz mı? Bilmiyorum ama kafama takıldı bu durum.
Evap sistemi tam bu bahsettiğiniz durum için vardır, eski nesillerde ise deponun kendisinde havalandırma mevcut oluyor (tam neresinde emin değilim ama yüksek ihtimalle kapağın orada bir yerlerdedir). Evapta bu buhar sistemde karbon kutusunda birikir ve emme yolunda bulunan hat ile yakılır.

Not: Evap sistemine sahip olan motosikletlerde benzini taşana kadar doldurmayın, deponun demir kısmı sınırınız olsun ve depoda belli miktar hava olmasına müsade verin aksi halde sıcak havalarda çalışmama veya rölantide dengesizlikleri oluşabilir.
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
hocam depo bi tarmircinin yanlış hareketi yüzünden delinmişti. ben de içini iyice temizlersem ve demirciye götürürsem kaynak yapar diye düşünmüştüm. içindeki benzini çok uzun süre tamamen artımakla uğraştım, yıkadım ettim depoyu da ne bileyim işte cahillikle. en son da saç kurutma makinesiyle içindeki suyu kurutayım derken son kurşunu sıkmış oldum. sonra çelik yapıştırıcıyla çözdüm işi boşu boşuna hem uğraşmış hem de depomu mahvetmiş oldum...
Çelik yapıştırıcı falan geçici çözüm. o depo her durumda değişecek, motorun deposu pahalıysa bari başka motorunkini uydurun. Yada adam gibi kaynak yapılıp, pası temizlenip epoxy kaplama yapılacak.
 
Katılım
7 Tem 2024
Mesajlar
232
Evap sistemi tam bu bahsettiğiniz durum için vardır, eski nesillerde ise deponun kendisinde havalandırma mevcut oluyor (tam neresinde emin değilim ama yüksek ihtimalle kapağın orada bir yerlerdedir). Evapta bu buhar sistemde karbon kutusunda birikir ve emme yolunda bulunan hat ile yakılır.

Not: Evap sistemine sahip olan motosikletlerde benzini taşana kadar doldurmayın, deponun demir kısmı sınırınız olsun ve depoda belli miktar hava olmasına müsade verin aksi halde sıcak havalarda çalışmama veya rölantide dengesizlikleri oluşabilir.
Fazla ayrıntı olacak ama bu evap sistemi anladığım kadarıyla bir nevi genleşme tankı gibi bir şey, biriken basınçlı benzin buharı da motor çalışırken yakılıyor. Peki motosiklet günlerce çalışmadığında gaz basıncı çok artıp tehlike arzetmez mi?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Fazla ayrıntı olacak ama bu evap sistemi anladığım kadarıyla bir nevi genleşme tankı gibi bir şey, biriken basınçlı benzin buharı da motor çalışırken yakılıyor. Peki motosiklet günlerce çalışmadığında gaz basıncı çok artıp tehlike arzetmez mi?
Bu zamana kadar hiç evap üstünde çalışmadım ama gerekli yerlerde valfler olup bu durumu önlüyordur. Sistemde değişikliğe gidilmediği sürece problem olmaz.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
pası temizlenip epoxy kaplama yapılacak.

Bu konu hakkında detay var mı acaba, benzine dayanıklı olan hangi epoksi, nasıl uygulanıyor gibi konular işe yarar.
 
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
37
Motosikleti
Rks winner 200 , motoran vino 80
Bu konu hakkında detay var mı acaba, benzine dayanıklı olan hangi epoksi, nasıl uygulanıyor gibi konular işe yarar.
sealer var trendyolda gas seal yazarsan çıkar. chat gpt pası arındırıp iyice kuruttuktan sonra içine döküp iyice her yerine gelicek kadar çalkala kalanı boşalt yazıyodu. 4 bin lira verip yeni depo alıcam sanırım. :/
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
sealer var trendyolda gas seal yazarsan çıkar. chat gpt pası arındırıp iyice kuruttuktan sonra içine döküp iyice her yerine gelicek kadar çalkala kalanı boşalt yazıyodu. 4 bin lira verip yeni depo alıcam sanırım. :/
Delik olan yapıştırdığın yeri çözebilirsen kaynattırabilirsen, içine daha önce dediğim gibi 2 yemek kaşığı limon tozu at, 2 litre su kaynat içine doldur 15dk falan bekle (bu aşamada pas çıkacak ama bundan sonra acele etmelisin, gecikirsen tekrar pas olur.) sonra döküp su ile durula. ondan sonra hızlıca saç kurutma makinası ile kurut peşinden pas tutmasına fırsat vermeden benzini doldur bidaha benzinsiz bırakmazsan pas tekrar başlamaz. En basit çok para harcamadan bu şekilde yapabilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst