Motosiklete başladım – başlangıç motoru ve ekipmanlar hakkında düşüncelerim

Katılım
10 Mar 2025
Mesajlar
22
Motosikleti
Clx700 heritage
Selamun aleyküm abilerim-kardeşlerim. Bugün ilk motorumu aldım. Başlangıç sürecimle alakalı aklıma gelenleri aktarmaya çalışacağım.

Okumaya vakti olmayanlar için aldığım motosiklet : hero xpulse 200 4v pro

Motosiklete başlamak isteyenlerin okumasında fayda olacağını düşünüyorum.


27 yaşındayım. Bursa’da yaşıyorum. Boyum 1.90 kilom 90.

Daha önce hayatımda hiç motosiklet sürmemiştim.

-EKİPMAN-

Burada çok büyük bir avantajım vardı.

Buradan tanıştığımız @Mallaca hocam sağolsun çok yardımcı oldu ekipman konusunda. Bursa Beymoto’dan aldık tüm ekipmanları.


Kaskı nasıl deneyeceğimi dahi bilmiyordum. Öğretti hepsini tüm ekipmanları denedik orada ve öyle aldık. Yönlendirmeleri olmasaydı saçma sapan şeyler alıp çıkacaktım belki de.

Teşekkür ederim size hocam. Nasipse sizden alacağım eğitimi de dört gözle bekliyorum 😊


Ekipmanda direkt set oluşturduk orada.

-Kask : HJC F71 Karbon

-CEKET : Tucano T.ur Etna Touring Gri neon sarı modeli

-Eldiven : Tucano Urbano MRK3 Gri renk

-Pantolon : Rider Denim Efil

-Bot : Gaerne G-Vento

Montun içinde yağmurluk da mevcut. Çıkarıp montun üstüne veya içine de giyilebilen tipten. Bu da artı.

Eldiven gerçekten aşırı rahat ve konforlu.

Botlarda da bu kadar rahat edeceğimi zannetmiyordum. Genelde 44 numara giyiyorum ayakkabıda. Bot da 44 numara oldu.

Pantolon 33 beden aldım. O da çok rahat.

-MOTOSİKLET-

Bu işe başlarken beni asıl heyecanlandıran şey stabilize yollar-köy yolları-dağlarda bayırlarda patikalarda gezenlerdi. Buna yakın olabilir belki diye scrambler bakmaya başlamıştım retro görünüş falan ilgimi çekmişti. Aslında ehliyete yazılmadan önce enduro bakmıştım, bu scr’leri görünce ilgimi kaybetmiştim.

-Moto morini seiemmezzo scr

-Ducati Scrambler

Vb. gibi genel olarak güçlü ve hacimli motosikletler bakmıştım. Bu süreçte cruiser-harley bile baktım. Ama baktığım tüm motosikletler aşağı yukarı bu ayarlardaydı.
Bu süreçte kimseye danışmamıştım doğru düzgün, önce karar kılayım ondan sonra fikir alayım diyordum çünkü kafam çorba gibiydi. @Mallaca maksimum 400cc olacak şekilde bakmamı tavsiye etmişti(nokta atışı olmuş :D) Bir de @tommygun abime seiemmezzoyu sorduğumu hatırlıyorum.

Seiemmezzo ducati falan bakarken tabii her yerden videolar incelemeler izliyordum. Adventure istanbul’un bir videosunda yorumlarda “hiç ummadığınız ve beklemediğiniz bir motosikleti çok sevebilirsiniz” gibi bir yorum gördüm bu sabah ofiste. Onun altında da öneriler falan vardı. hero xpulse 200 4v pro önerilmişti birisine.

CC düşük geldi ama öylesine bu neymiş diye bakayım dedim. Fiyatı çok uygun geldi. Test sürüşü falan yazıyordu sağda solda. Yakınlarda bayi var mıdır acaba derken baktım ofisime 5-10dk mesafede...

“Arda Ticaret - Hero Motor Yetkili Bayi” hemen aradım. Direkt konuya girdim Tayfun abi sağolsun çok iyi niyetle ve samimiyetle karşıladı. Tam esnaf. Telefonda muhabbet ettikten sonra direkt dükkana davet etti.
Bayiye girerken motosikleti gördüğümde inceden beğendim ama alacağımı hiç tahmin etmiyordum.

Bayinin arka taraflarında boş toprak güzel bir hafif arazi de var. Oraya da gir dene motoru beğeneceğine ve alacağına eminim dedi. Dedim abi bakalım hayırlısı 😊)))

İlk hızlanması falan hoşuma gitti motosikletin.

Sonra girdim toprağa. Zemin baya gevşekti tahmin etmiyordum o kadar, hava zaten nemli hafif yağmur yağmış.

Orada film koptu bende. Lastik toprağa temas ettiği anda “noluyoruz lan” oldum. Sağa sola gidiyorum ama aldığım keyfin haddi hesabı yok. o an karar verdim nasip oldu aldım..

Bunu da benim gibi yeni başlayacaklar için yazayım:
  • Dur-kalk trafikte bir sefer motosikleti yatıracaktım. Akşam 6 trafiği ve 0 tecrübe bir sürücü. Daha ağır motosikletileri bir düşünün.
  • Motosikletin arabayla yakından uzaktan hiçbir şekilde alakası yok. Bu şekilde takıntısı olan ve araba ile karşılaştıran(ben de öyle düşünüyordum) arkadaşlar tekrar düşünsünler diyorum...
  • Trafiğe falan çıkınca biraz viraja girince anladım konuyu. Hızlı hissettiriyormuş düşük cc de. Ehliyet kursunda falan bunların hiç farkına varmamıştım.
  • Eğer bunu okuyacak ve karar verecek olan olursa tek tavsiyem var :
  • Test sürüşü mutlaka ama mutlaka yap, caddeye trafiğe çıkıp bir dene.
  • Kullanım yoğunluğu ve alışmaya göre motosikletin gücü muhtemelen yetersiz gelecek bir süre sonra. Bunun için eğer benim gibi düşünen olursa fiyatından dolayı tercih edebilir. Piyasası olan bir motosikletmiş - fiyatı da çok uygun.
Motosiklet nasıl?
Heyecanlı ve diri hissettiriyor. otoyola vs. hiç çıkmadım. Stabilize yollar çukurlu yollar için aşırı keyifli geldi bana. Selesi rahat ama 1 saat sonunda hafif ağrı hissettim.

Debriyajı gayet yumuşak.

Boş vitese almakta zorlanıyorum alışırım diye tahmin ediyorum.

Frenler için net konuşamıyorum çünkü şu an biraz boşlukları var gibi. Yani arabalardaki gibi yeni disk+balata taktığımızda alışma süreci oluyor, bunun gibi bir şey olduğunu tahmin ediyorum. Bunun için bilgilendirme de yapar mısınız?
Böyle bir şey var mı?


Vites geçişlerinde bir problem hissetmedim.

Vites göstergesi geç geliyor. Vitesi arttırdığın ya da düşürdüğün an ekrana yansıtan bir sistem yok(sanırım). Devirden ve hızdan vitesi tahmin ediyor gibi geldi bana sistem gecikmeli olduğu için. Ama yanılmadı hiç.


Genel olarak yorumlarım bu şekilde... Sürçülisan ettiysek affola... Alırım bi maşallah :))


 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hayırlı olsun.
Köy yollarından hoplaya zıplaya gezip küçük kasabalardaki köftecileri keşfetme motoru olmuş. Güle güle gezin.

Vitesi boşa almakta zorlanma konusuna da bence takılmayın. Bunun çaresi basit, vitesi boşa almayıverin. :) Sürerkek vitesi boşa almanızı gerektirecek bir durum yok. Boşa almak yalnızca motor çalışmıyorken orta ayaktayken zinciri yağlamak için gerekiyor o zaman da çalışmayan motorda vitesi boşa almak daha kolay.
 
Katılım
10 Mar 2025
Mesajlar
22
Motosikleti
Clx700 heritage
Hayırlı olsun.
Köy yollarından hoplaya zıplaya gezip küçük kasabalardaki köftecileri keşfetme motoru olmuş. Güle güle gezin.

Vitesi boşa almakta zorlanma konusuna da bence takılmayın. Bunun çaresi basit, vitesi boşa almayıverin. :) Sürerkek vitesi boşa almanızı gerektirecek bir durum yok. Boşa almak yalnızca motor çalışmıyorken orta ayaktayken zinciri yağlamak için gerekiyor o zaman da çalışmayan motorda vitesi boşa almak daha kolay.
Teşekkür ederim… bazen uzun yanan lambalarda ya da bir yerde durup telefonu elime almam gerektiğinde falan diye düşündüm de dediğiniz gibi zaten 40 yılda bir
Canım köfte çekti gece gece :)
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
Teşekkür ederim… bazen uzun yanan lambalarda ya da bir yerde durup telefonu elime almam gerektiğinde falan diye düşündüm de dediğiniz gibi zaten 40 yılda bir
Canım köfte çekti gece gece :)
Bugün arkadaşım ışıklarda motosikleti boşa aldığı için arkadan çarpan kadın bir sürücü tarafından devrildi. Sol el debriyajda sağ ayak arka frende olucak şekilde durup arada aynanızı kontrol ederseniz süratli gelen veya sizi fark edemiyecek kadar solucan düşünceli insanlardan biraz da olsa kaçmış olursunuz. Hayırlı olsun şimdiden ekipman ve motosiklet seçimi cidden başlangıç ve ilerleyen süreçte çok yeterli. Kapalı alan eğitimiyle birlikte yüksek CClere rahatlıkla geçebilirsiniz bu süreçte köy yolları , virajlı yollar ve uzun yollarda da sürerek deneyiminizi arttırın sonrasında istediğiniz CCye yükseltebilirsiniz. Kazasız belasız.
 
Katılım
10 Mar 2025
Mesajlar
22
Motosikleti
Clx700 heritage
Bugün arkadaşım ışıklarda motosikleti boşa aldığı için arkadan çarpan kadın bir sürücü tarafından devrildi. Sol el debriyajda sağ ayak arka frende olucak şekilde durup arada aynanızı kontrol ederseniz süratli gelen veya sizi fark edemiyecek kadar solucan düşünceli insanlardan biraz da olsa kaçmış olursunuz. Hayırlı olsun şimdiden ekipman ve motosiklet seçimi cidden başlangıç ve ilerleyen süreçte çok yeterli. Kapalı alan eğitimiyle birlikte yüksek CClere rahatlıkla geçebilirsiniz bu süreçte köy yolları , virajlı yollar ve uzun yollarda da sürerek deneyiminizi arttırın sonrasında istediğiniz CCye yükseltebilirsiniz. Kazasız belasız.
Teşekkür ederim. Çok geçmiş olsun.
 
Katılım
9 Ağu 2023
Mesajlar
609
hayırlı olsun, kazasız belasız.

*tayfun beyle görüştüğünüz de sorarmısınız 210 ların satışı ne zaman başlayacak.
 
Katılım
25 Mar 2024
Mesajlar
37
Motosikleti
Jüpiter 125
hayırlı olsun, kazasız belasız.

*tayfun beyle görüştüğünüz de sorarmısınız 210 ların satışı ne zaman başlayacak.
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Hero Hindistan genel merkezine mail atmıştım geri dönüş olmadı. 200 cc 4V Pro modelini ben de almaya niyetlenip bayiye sorduğumda en erken bu sene sonu geleceğini, geldiği takdirde muhtemel fiyatının 250 binin üzerinde olacağını söylediler. Ellerindekini satmak için biraz korku verdiklerini düşündüm.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Teşekkür ederim… bazen uzun yanan lambalarda ya da bir yerde durup telefonu elime almam gerektiğinde falan diye düşündüm de dediğiniz gibi zaten 40 yılda bir
Canım köfte çekti gece gece :)
Işıklarda boşa atmayın, aman haa, tehlikeli, neden tehlikeli olduğunu arkadaş açıklamış. Böyle kısa süreli duraklamalarda hemen anında uzayabilecek kaçabilecek halde bekleyin.
Işıklar dışında köy yollarında falan beklerken de boşa atmayın, oralarda da köylerin çoban köpekleri uzaktan görüp merak ediyorlar, başıma geldi, o kadar yalnız gezdim, yazın ayçiek tarlaları arasında bi foto çekeyim diye her durduğumda uzaktan koşa koşa gelen köpekleir görüp tekrar devam ettim, geçen yaz yaklaşık 4bin km gezdim doğru düzgün bir fotom yok bu yüzden. :)

Tekrardan hayırlı olsun. Güzel motor.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,760
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullan. Tekerine taş değmesin diyecem ama sen zaten taş değsin istiyorsun.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Selamun aleyküm abilerim-kardeşlerim. Bugün ilk motorumu aldım. Başlangıç sürecimle alakalı aklıma gelenleri aktarmaya çalışacağım.

Okumaya vakti olmayanlar için aldığım motosiklet : hero xpulse 200 4v pro

Motosiklete başlamak isteyenlerin okumasında fayda olacağını düşünüyorum.


27 yaşındayım. Bursa’da yaşıyorum. Boyum 1.90 kilom 90.

Daha önce hayatımda hiç motosiklet sürmemiştim.

-EKİPMAN-

Burada çok büyük bir avantajım vardı.

Buradan tanıştığımız @Mallaca hocam sağolsun çok yardımcı oldu ekipman konusunda. Bursa Beymoto’dan aldık tüm ekipmanları.


Kaskı nasıl deneyeceğimi dahi bilmiyordum. Öğretti hepsini tüm ekipmanları denedik orada ve öyle aldık. Yönlendirmeleri olmasaydı saçma sapan şeyler alıp çıkacaktım belki de.

Teşekkür ederim size hocam. Nasipse sizden alacağım eğitimi de dört gözle bekliyorum 😊


Ekipmanda direkt set oluşturduk orada.

-Kask : HJC F71 Karbon

-CEKET : Tucano T.ur Etna Touring Gri neon sarı modeli

-Eldiven : Tucano Urbano MRK3 Gri renk

-Pantolon : Rider Denim Efil

-Bot : Gaerne G-Vento

Montun içinde yağmurluk da mevcut. Çıkarıp montun üstüne veya içine de giyilebilen tipten. Bu da artı.

Eldiven gerçekten aşırı rahat ve konforlu.

Botlarda da bu kadar rahat edeceğimi zannetmiyordum. Genelde 44 numara giyiyorum ayakkabıda. Bot da 44 numara oldu.

Pantolon 33 beden aldım. O da çok rahat.

-MOTOSİKLET-

Bu işe başlarken beni asıl heyecanlandıran şey stabilize yollar-köy yolları-dağlarda bayırlarda patikalarda gezenlerdi. Buna yakın olabilir belki diye scrambler bakmaya başlamıştım retro görünüş falan ilgimi çekmişti. Aslında ehliyete yazılmadan önce enduro bakmıştım, bu scr’leri görünce ilgimi kaybetmiştim.

-Moto morini seiemmezzo scr

-Ducati Scrambler

Vb. gibi genel olarak güçlü ve hacimli motosikletler bakmıştım. Bu süreçte cruiser-harley bile baktım. Ama baktığım tüm motosikletler aşağı yukarı bu ayarlardaydı.
Bu süreçte kimseye danışmamıştım doğru düzgün, önce karar kılayım ondan sonra fikir alayım diyordum çünkü kafam çorba gibiydi. @Mallaca maksimum 400cc olacak şekilde bakmamı tavsiye etmişti(nokta atışı olmuş :D) Bir de @tommygun abime seiemmezzoyu sorduğumu hatırlıyorum.

Seiemmezzo ducati falan bakarken tabii her yerden videolar incelemeler izliyordum. Adventure istanbul’un bir videosunda yorumlarda “hiç ummadığınız ve beklemediğiniz bir motosikleti çok sevebilirsiniz” gibi bir yorum gördüm bu sabah ofiste. Onun altında da öneriler falan vardı. hero xpulse 200 4v pro önerilmişti birisine.

CC düşük geldi ama öylesine bu neymiş diye bakayım dedim. Fiyatı çok uygun geldi. Test sürüşü falan yazıyordu sağda solda. Yakınlarda bayi var mıdır acaba derken baktım ofisime 5-10dk mesafede...

“Arda Ticaret - Hero Motor Yetkili Bayi” hemen aradım. Direkt konuya girdim Tayfun abi sağolsun çok iyi niyetle ve samimiyetle karşıladı. Tam esnaf. Telefonda muhabbet ettikten sonra direkt dükkana davet etti.
Bayiye girerken motosikleti gördüğümde inceden beğendim ama alacağımı hiç tahmin etmiyordum.

Bayinin arka taraflarında boş toprak güzel bir hafif arazi de var. Oraya da gir dene motoru beğeneceğine ve alacağına eminim dedi. Dedim abi bakalım hayırlısı 😊)))

İlk hızlanması falan hoşuma gitti motosikletin.

Sonra girdim toprağa. Zemin baya gevşekti tahmin etmiyordum o kadar, hava zaten nemli hafif yağmur yağmış.

Orada film koptu bende. Lastik toprağa temas ettiği anda “noluyoruz lan” oldum. Sağa sola gidiyorum ama aldığım keyfin haddi hesabı yok. o an karar verdim nasip oldu aldım..

Bunu da benim gibi yeni başlayacaklar için yazayım:
  • Dur-kalk trafikte bir sefer motosikleti yatıracaktım. Akşam 6 trafiği ve 0 tecrübe bir sürücü. Daha ağır motosikletileri bir düşünün.
  • Motosikletin arabayla yakından uzaktan hiçbir şekilde alakası yok. Bu şekilde takıntısı olan ve araba ile karşılaştıran(ben de öyle düşünüyordum) arkadaşlar tekrar düşünsünler diyorum...
  • Trafiğe falan çıkınca biraz viraja girince anladım konuyu. Hızlı hissettiriyormuş düşük cc de. Ehliyet kursunda falan bunların hiç farkına varmamıştım.
  • Eğer bunu okuyacak ve karar verecek olan olursa tek tavsiyem var :
  • Test sürüşü mutlaka ama mutlaka yap, caddeye trafiğe çıkıp bir dene.
  • Kullanım yoğunluğu ve alışmaya göre motosikletin gücü muhtemelen yetersiz gelecek bir süre sonra. Bunun için eğer benim gibi düşünen olursa fiyatından dolayı tercih edebilir. Piyasası olan bir motosikletmiş - fiyatı da çok uygun.
Motosiklet nasıl?
Heyecanlı ve diri hissettiriyor. otoyola vs. hiç çıkmadım. Stabilize yollar çukurlu yollar için aşırı keyifli geldi bana. Selesi rahat ama 1 saat sonunda hafif ağrı hissettim.

Debriyajı gayet yumuşak.

Boş vitese almakta zorlanıyorum alışırım diye tahmin ediyorum.

Frenler için net konuşamıyorum çünkü şu an biraz boşlukları var gibi. Yani arabalardaki gibi yeni disk+balata taktığımızda alışma süreci oluyor, bunun gibi bir şey olduğunu tahmin ediyorum. Bunun için bilgilendirme de yapar mısınız?
Böyle bir şey var mı?


Vites geçişlerinde bir problem hissetmedim.

Vites göstergesi geç geliyor. Vitesi arttırdığın ya da düşürdüğün an ekrana yansıtan bir sistem yok(sanırım). Devirden ve hızdan vitesi tahmin ediyor gibi geldi bana sistem gecikmeli olduğu için. Ama yanılmadı hiç.


Genel olarak yorumlarım bu şekilde... Sürçülisan ettiysek affola... Alırım bi maşallah :))


Abisi, zevkle yardımcı oldum. Motorcu motorcunun dostudur. Başlangıç ekipmanlarını güzel belirledik. Yeni motosikletinle de kazasız belasız sürüşler diliyorum.

Senin de belirttiğin gibi çok ama çok yenisin. Şu anda bir sürü KR (Korku Refleksleri) lerin mevcut. Ama biz eğitmenlerin en çok sevdiği katılımcı tipidir. Ne verirsek kolaylıkla, direnç göstermeden alabileceksin. Bazen tecrübeli sürücülerin yanlış oturttuğu alışkanlıkları yıkmak ve doğrusunu göstermek zorlayabiliyor.

İstekli ve azimli bir genç olduğun için ilk eğitimden sonra o kadar rahatlayacaksın ki sen bile şaşıracaksın. Tabi öğrendiklerinle, tecrübeni ve yeteneğini eşit seviyeye getirene kadar gereksiz özgüvene de izin vermiyoruz.

Biliyorsun geçen hafta eğitimde sadece 200 Km tecrübesi olan bir arkadaşa eğitim verdim. Gidiş yolundan sonra dönüşünün görülmesi lazımdı. Mutluluğu gözünden okunuyordu. İşte o zaman tamam diyorum bu iş oldu. Birlikte başardık. En büyük ödül de bu benim için.

İnşallah eğitimden sonra burada tarafsız ve açıkça tecrübelerini paylaşmanı beklerim. Belki bulundukları şehirde eğitim konusunda kararsız olan arkadaşlara da örnek olursun.

Tekrardan hayırlı olsun yeni motorun, tekerin düz bassın inşallah.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Hayırlı olsun..

İlk Motorum Küba Black Cat Cross olmuştu.. 150 cc. Hero Xpulse almayı düşündüğüm motor idi. Sonradan Mondial Nevada yı tercih ettim.. Ama 2. bir Motor olarakta arazi kullanımı için hala aklımda . İyi bir tercih yapmışsınız. Kısa zamanda Arazide önceden gidemeyeceğiniz yerlere gittiğinizi gördükçe kendinize şaşıracaksınız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst