- Katılım
- 10 Mar 2025
- Mesajlar
- 22
- Motosikleti
- Clx700 heritage
- Konu Yazar
- #1
Selamun aleyküm abilerim-kardeşlerim. Bugün ilk motorumu aldım. Başlangıç sürecimle alakalı aklıma gelenleri aktarmaya çalışacağım.
Okumaya vakti olmayanlar için aldığım motosiklet : hero xpulse 200 4v pro
Motosiklete başlamak isteyenlerin okumasında fayda olacağını düşünüyorum.
27 yaşındayım. Bursa’da yaşıyorum. Boyum 1.90 kilom 90.
Daha önce hayatımda hiç motosiklet sürmemiştim.
-EKİPMAN-
Burada çok büyük bir avantajım vardı.
Buradan tanıştığımız @Mallaca hocam sağolsun çok yardımcı oldu ekipman konusunda. Bursa Beymoto’dan aldık tüm ekipmanları.
Kaskı nasıl deneyeceğimi dahi bilmiyordum. Öğretti hepsini tüm ekipmanları denedik orada ve öyle aldık. Yönlendirmeleri olmasaydı saçma sapan şeyler alıp çıkacaktım belki de.
Teşekkür ederim size hocam. Nasipse sizden alacağım eğitimi de dört gözle bekliyorum
Ekipmanda direkt set oluşturduk orada.
-Kask : HJC F71 Karbon
-CEKET : Tucano T.ur Etna Touring Gri neon sarı modeli
-Eldiven : Tucano Urbano MRK3 Gri renk
-Pantolon : Rider Denim Efil
-Bot : Gaerne G-Vento
Montun içinde yağmurluk da mevcut. Çıkarıp montun üstüne veya içine de giyilebilen tipten. Bu da artı.
Eldiven gerçekten aşırı rahat ve konforlu.
Botlarda da bu kadar rahat edeceğimi zannetmiyordum. Genelde 44 numara giyiyorum ayakkabıda. Bot da 44 numara oldu.
Pantolon 33 beden aldım. O da çok rahat.
-MOTOSİKLET-
Bu işe başlarken beni asıl heyecanlandıran şey stabilize yollar-köy yolları-dağlarda bayırlarda patikalarda gezenlerdi. Buna yakın olabilir belki diye scrambler bakmaya başlamıştım retro görünüş falan ilgimi çekmişti. Aslında ehliyete yazılmadan önce enduro bakmıştım, bu scr’leri görünce ilgimi kaybetmiştim.
-Moto morini seiemmezzo scr
-Ducati Scrambler
Vb. gibi genel olarak güçlü ve hacimli motosikletler bakmıştım. Bu süreçte cruiser-harley bile baktım. Ama baktığım tüm motosikletler aşağı yukarı bu ayarlardaydı.
Bu süreçte kimseye danışmamıştım doğru düzgün, önce karar kılayım ondan sonra fikir alayım diyordum çünkü kafam çorba gibiydi. @Mallaca maksimum 400cc olacak şekilde bakmamı tavsiye etmişti(nokta atışı olmuş
) Bir de @tommygun abime seiemmezzoyu sorduğumu hatırlıyorum.
Seiemmezzo ducati falan bakarken tabii her yerden videolar incelemeler izliyordum. Adventure istanbul’un bir videosunda yorumlarda “hiç ummadığınız ve beklemediğiniz bir motosikleti çok sevebilirsiniz” gibi bir yorum gördüm bu sabah ofiste. Onun altında da öneriler falan vardı. hero xpulse 200 4v pro önerilmişti birisine.
CC düşük geldi ama öylesine bu neymiş diye bakayım dedim. Fiyatı çok uygun geldi. Test sürüşü falan yazıyordu sağda solda. Yakınlarda bayi var mıdır acaba derken baktım ofisime 5-10dk mesafede...
“Arda Ticaret - Hero Motor Yetkili Bayi” hemen aradım. Direkt konuya girdim Tayfun abi sağolsun çok iyi niyetle ve samimiyetle karşıladı. Tam esnaf. Telefonda muhabbet ettikten sonra direkt dükkana davet etti.
Bayiye girerken motosikleti gördüğümde inceden beğendim ama alacağımı hiç tahmin etmiyordum.
Bayinin arka taraflarında boş toprak güzel bir hafif arazi de var. Oraya da gir dene motoru beğeneceğine ve alacağına eminim dedi. Dedim abi bakalım hayırlısı
)))
İlk hızlanması falan hoşuma gitti motosikletin.
Sonra girdim toprağa. Zemin baya gevşekti tahmin etmiyordum o kadar, hava zaten nemli hafif yağmur yağmış.
Orada film koptu bende. Lastik toprağa temas ettiği anda “noluyoruz lan” oldum. Sağa sola gidiyorum ama aldığım keyfin haddi hesabı yok. o an karar verdim nasip oldu aldım..
Bunu da benim gibi yeni başlayacaklar için yazayım:
Heyecanlı ve diri hissettiriyor. otoyola vs. hiç çıkmadım. Stabilize yollar çukurlu yollar için aşırı keyifli geldi bana. Selesi rahat ama 1 saat sonunda hafif ağrı hissettim.
Debriyajı gayet yumuşak.
Boş vitese almakta zorlanıyorum alışırım diye tahmin ediyorum.
Frenler için net konuşamıyorum çünkü şu an biraz boşlukları var gibi. Yani arabalardaki gibi yeni disk+balata taktığımızda alışma süreci oluyor, bunun gibi bir şey olduğunu tahmin ediyorum. Bunun için bilgilendirme de yapar mısınız?
Böyle bir şey var mı?
Vites geçişlerinde bir problem hissetmedim.
Vites göstergesi geç geliyor. Vitesi arttırdığın ya da düşürdüğün an ekrana yansıtan bir sistem yok(sanırım). Devirden ve hızdan vitesi tahmin ediyor gibi geldi bana sistem gecikmeli olduğu için. Ama yanılmadı hiç.
Genel olarak yorumlarım bu şekilde... Sürçülisan ettiysek affola... Alırım bi maşallah
)


Okumaya vakti olmayanlar için aldığım motosiklet : hero xpulse 200 4v pro
Motosiklete başlamak isteyenlerin okumasında fayda olacağını düşünüyorum.
27 yaşındayım. Bursa’da yaşıyorum. Boyum 1.90 kilom 90.
Daha önce hayatımda hiç motosiklet sürmemiştim.
-EKİPMAN-
Burada çok büyük bir avantajım vardı.
Buradan tanıştığımız @Mallaca hocam sağolsun çok yardımcı oldu ekipman konusunda. Bursa Beymoto’dan aldık tüm ekipmanları.
Kaskı nasıl deneyeceğimi dahi bilmiyordum. Öğretti hepsini tüm ekipmanları denedik orada ve öyle aldık. Yönlendirmeleri olmasaydı saçma sapan şeyler alıp çıkacaktım belki de.
Teşekkür ederim size hocam. Nasipse sizden alacağım eğitimi de dört gözle bekliyorum
Ekipmanda direkt set oluşturduk orada.
-Kask : HJC F71 Karbon
-CEKET : Tucano T.ur Etna Touring Gri neon sarı modeli
-Eldiven : Tucano Urbano MRK3 Gri renk
-Pantolon : Rider Denim Efil
-Bot : Gaerne G-Vento
Montun içinde yağmurluk da mevcut. Çıkarıp montun üstüne veya içine de giyilebilen tipten. Bu da artı.
Eldiven gerçekten aşırı rahat ve konforlu.
Botlarda da bu kadar rahat edeceğimi zannetmiyordum. Genelde 44 numara giyiyorum ayakkabıda. Bot da 44 numara oldu.
Pantolon 33 beden aldım. O da çok rahat.
-MOTOSİKLET-
Bu işe başlarken beni asıl heyecanlandıran şey stabilize yollar-köy yolları-dağlarda bayırlarda patikalarda gezenlerdi. Buna yakın olabilir belki diye scrambler bakmaya başlamıştım retro görünüş falan ilgimi çekmişti. Aslında ehliyete yazılmadan önce enduro bakmıştım, bu scr’leri görünce ilgimi kaybetmiştim.
-Moto morini seiemmezzo scr
-Ducati Scrambler
Vb. gibi genel olarak güçlü ve hacimli motosikletler bakmıştım. Bu süreçte cruiser-harley bile baktım. Ama baktığım tüm motosikletler aşağı yukarı bu ayarlardaydı.
Bu süreçte kimseye danışmamıştım doğru düzgün, önce karar kılayım ondan sonra fikir alayım diyordum çünkü kafam çorba gibiydi. @Mallaca maksimum 400cc olacak şekilde bakmamı tavsiye etmişti(nokta atışı olmuş
Seiemmezzo ducati falan bakarken tabii her yerden videolar incelemeler izliyordum. Adventure istanbul’un bir videosunda yorumlarda “hiç ummadığınız ve beklemediğiniz bir motosikleti çok sevebilirsiniz” gibi bir yorum gördüm bu sabah ofiste. Onun altında da öneriler falan vardı. hero xpulse 200 4v pro önerilmişti birisine.
CC düşük geldi ama öylesine bu neymiş diye bakayım dedim. Fiyatı çok uygun geldi. Test sürüşü falan yazıyordu sağda solda. Yakınlarda bayi var mıdır acaba derken baktım ofisime 5-10dk mesafede...
“Arda Ticaret - Hero Motor Yetkili Bayi” hemen aradım. Direkt konuya girdim Tayfun abi sağolsun çok iyi niyetle ve samimiyetle karşıladı. Tam esnaf. Telefonda muhabbet ettikten sonra direkt dükkana davet etti.
Bayiye girerken motosikleti gördüğümde inceden beğendim ama alacağımı hiç tahmin etmiyordum.
Bayinin arka taraflarında boş toprak güzel bir hafif arazi de var. Oraya da gir dene motoru beğeneceğine ve alacağına eminim dedi. Dedim abi bakalım hayırlısı
İlk hızlanması falan hoşuma gitti motosikletin.
Sonra girdim toprağa. Zemin baya gevşekti tahmin etmiyordum o kadar, hava zaten nemli hafif yağmur yağmış.
Orada film koptu bende. Lastik toprağa temas ettiği anda “noluyoruz lan” oldum. Sağa sola gidiyorum ama aldığım keyfin haddi hesabı yok. o an karar verdim nasip oldu aldım..
Bunu da benim gibi yeni başlayacaklar için yazayım:
- Dur-kalk trafikte bir sefer motosikleti yatıracaktım. Akşam 6 trafiği ve 0 tecrübe bir sürücü. Daha ağır motosikletileri bir düşünün.
- Motosikletin arabayla yakından uzaktan hiçbir şekilde alakası yok. Bu şekilde takıntısı olan ve araba ile karşılaştıran(ben de öyle düşünüyordum) arkadaşlar tekrar düşünsünler diyorum...
- Trafiğe falan çıkınca biraz viraja girince anladım konuyu. Hızlı hissettiriyormuş düşük cc de. Ehliyet kursunda falan bunların hiç farkına varmamıştım.
- Eğer bunu okuyacak ve karar verecek olan olursa tek tavsiyem var :
- Test sürüşü mutlaka ama mutlaka yap, caddeye trafiğe çıkıp bir dene.
- Kullanım yoğunluğu ve alışmaya göre motosikletin gücü muhtemelen yetersiz gelecek bir süre sonra. Bunun için eğer benim gibi düşünen olursa fiyatından dolayı tercih edebilir. Piyasası olan bir motosikletmiş - fiyatı da çok uygun.
Heyecanlı ve diri hissettiriyor. otoyola vs. hiç çıkmadım. Stabilize yollar çukurlu yollar için aşırı keyifli geldi bana. Selesi rahat ama 1 saat sonunda hafif ağrı hissettim.
Debriyajı gayet yumuşak.
Boş vitese almakta zorlanıyorum alışırım diye tahmin ediyorum.
Frenler için net konuşamıyorum çünkü şu an biraz boşlukları var gibi. Yani arabalardaki gibi yeni disk+balata taktığımızda alışma süreci oluyor, bunun gibi bir şey olduğunu tahmin ediyorum. Bunun için bilgilendirme de yapar mısınız?
Böyle bir şey var mı?
Vites geçişlerinde bir problem hissetmedim.
Vites göstergesi geç geliyor. Vitesi arttırdığın ya da düşürdüğün an ekrana yansıtan bir sistem yok(sanırım). Devirden ve hızdan vitesi tahmin ediyor gibi geldi bana sistem gecikmeli olduğu için. Ama yanılmadı hiç.
Genel olarak yorumlarım bu şekilde... Sürçülisan ettiysek affola... Alırım bi maşallah


Son düzenleme: