CASTROL Power1 4T Scooter Yağı Öneriyor Musunuz

Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Merhabalar. Motosikletimin yağ bakım zamanı geldi. E malum her motora her yağ uymuyor. CASTROL markasının POWER1 4T Scooter yağı var. Kendi sitesinde öyle yazıyor, scooterlar için mükemmel ivmelenme vesaire. Öneriyor musunuz, daha önce kullanan var mı, neye dikkat etmem gerek? Scooterim 4 zamanlı, 250CC bir scooter. Ürün linki:
https://www.trendyol.com/castrol/power1-scooter-10w-40-4t-1-lt-4-zamanli-motosiklet-yagi-p-79666347

Ürün 1000mL yani 1 LT olarak satılıyor, yağ haznem 1200cm3 olduğu için 2 tane alacağım sanırım. Doğru mu?
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Kendi motorumda rodaj bakımıdan sonra castrol kullandım memnundum,son 10bin bakımında servis 7100 koydu titreşim arttı bence 7100den sonra ve vites geçişleri daha sert oldu gibi hissediyorum.Kısaca bence castrol güzel yağ.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Yağın markasından ziyade sınıflandırması çok çok çok daha önemlidir, mesela en kaliteli yağıda alsanız eğer sertifikaları motosikletiniz için uyumlu değilse randıman alamazsınız. Motosikletiniz scooter ve şanzımanından dolayı sabit devirle gittiği için vitesli motor yağındansa bu tarz yağ kullanmak motoru daha çok koruyacağına inanıyorum. Blokta yazdığı üzere 1.2 litre yağ almanız gerekmektedir ve maalesef 2 litre yağ almanız gerekmektedir, kalan 800 mililitreyi uygun koşullarda saklayarak bir dahaki yağ değişiminde kullanabilirsiniz ama açıldıktan sonra raf ömrünün 1 yıla indiğini unutmamak gerek.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Yağın markasından ziyade sınıflandırması çok çok çok daha önemlidir, mesela en kaliteli yağıda alsanız eğer sertifikaları motosikletiniz için uyumlu değilse randıman alamazsınız. Motosikletiniz scooter ve şanzımanından dolayı sabit devirle gittiği için vitesli motor yağındansa bu tarz yağ kullanmak motoru daha çok koruyacağına inanıyorum. Blokta yazdığı üzere 1.2 litre yağ almanız gerekmektedir ve maalesef 2 litre yağ almanız gerekmektedir, kalan 800 mililitreyi uygun koşullarda saklayarak bir dahaki yağ değişiminde kullanabilirsiniz ama açıldıktan sonra raf ömrünün 1 yıla indiğini unutmamak gerek.

Merhabalar. Yanıtınız için teşekkür ederim. Bildiğiniz üzere scooterlar otomatik, arkasında şanzıman dediğim kısım var. Varyatör yani. Varyatör yağı olarak ne önerirsiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

Kendi motorumda rodaj bakımıdan sonra castrol kullandım memnundum,son 10bin bakımında servis 7100 koydu titreşim arttı bence 7100den sonra ve vites geçişleri daha sert oldu gibi hissediyorum.Kısaca bence castrol güzel yağ.

Merhabalar. Yorumunuz için teşekkür ederim. Varyatör yağımı da değiştirmem gerektiğini düşünüyorum. Motosikletim henüz 6000 km olmadı lakin 2011 model olduğu için eskimiştir diye düşünüyorum. Yağ olarak ne önerirsiniz?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Uygun olan şanzıman yağını kullanabilirsiniz, sanırsam scooterlerde genelde 80w90 kullanılıyor. Kaliteli bir marka 80w90 şanzıman yağı alıp değişimi sağlayabilirsiniz.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Uygun olan şanzıman yağını kullanabilirsiniz, sanırsam scooterlerde genelde 80w90 kullanılıyor. Kaliteli bir marka 80w90 şanzıman yağı alıp değişimi sağlayabilirsiniz.

Şimdi hocam şöyle. Ben de 80w90 diferansiyel yağı diye biliyorum. Castrol 80w90 diferansiyel yağı diye arattığımda ticari araç ve aks yağı diye çıkıyor. Bunu mu kullanacağım emin olamadım. Ondan dolayı sormak istedim. Gerildim doğrusu :D
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Şimdi hocam şöyle. Ben de 80w90 diferansiyel yağı diye biliyorum. Castrol 80w90 diferansiyel yağı diye arattığımda ticari araç ve aks yağı diye çıkıyor. Bunu mu kullanacağım emin olamadım. Ondan dolayı sormak istedim. Gerildim doğrusu :D

İçiniz rahat etsin derseniz Motul’un scooter için şanzıman yağını kullanabilirsiniz.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
https://www.n11.com/urun/castrol-ax...zv6SAy3bxQhGUv1Z60U-ZtEQ_o1YNmOQaAovjEALw_wcB

Böyle bir ürünü kullanabilirsiniz, diferansiyel yağı aynı zamanda şanzımanda da kullanılmaktadır. Yani bu ürün motosikletinizin özelliklerini karşılıyorsa kullanabilirsiniz, motosikletinizden çıkacak olan yağ yüksek ihtimalle siyah çıkacaktır.

Hocam motosikletim şuan 6000 kilometreye varmak üzere. 2011 model. Eski olduğundan dolayı şanzıman yağını değiştirmeyi mantıklı buluyorum. Sizce mantıklı mı?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Hocam motosikletim şuan 6000 kilometreye varmak üzere. 2011 model. Eski olduğundan dolayı şanzıman yağını değiştirmeyi mantıklı buluyorum. Sizce mantıklı mı?

Elbette hatta tam yerinde bir karar diyebilirim, eğer imkanınız varsa fren hidrolik sıvılarınıda yenilemenizi tavsiye ederim. 500 mililitrelik hidrolik sıvısı tüm sistemi değişmeye yetecektir.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Merhabalar. Oncelikle gec yanit verdigim icin ozur dilerim. Fren sivimi degistirmeyi dusunuyorum fakat AEA bir videosunda torklu anahtar lazim demisti, lazim mi?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Merhabalar. Oncelikle gec yanit verdigim icin ozur dilerim. Fren sivimi degistirmeyi dusunuyorum fakat AEA bir videosunda torklu anahtar lazim demisti, lazim mi?

Hayır gerekmemektedir, yüksek ihtimalle siz fren balatası değişim videosu ile karıştırıyorda olabilirsiniz :). Benim motosikletimde 1 adet yıldız tornavida ve 1 adet 11 mm anahtar değiştirmeye yetmekte, sizin motosikletinizde de yüksek ihtimalle böyledir.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Hayır gerekmemektedir, yüksek ihtimalle siz fren balatası değişim videosu ile karıştırıyorda olabilirsiniz :). Benim motosikletimde 1 adet yıldız tornavida ve 1 adet 11 mm anahtar değiştirmeye yetmekte, sizin motosikletinizde de yüksek ihtimalle böyledir.

Cok tesekkur ederim hocam yardımınız icin. Hocam benim motosikletim seyir halindeyken hem ön hem arka diskim belli noktalarda sürekli sürtüyor. Neden olabilir? Bir de ben ABS yaptırmak istiyorum, ne kadar bi maliyeti olur?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Cok tesekkur ederim hocam yardımınız icin. Hocam benim motosikletim seyir halindeyken hem ön hem arka diskim belli noktalarda sürekli sürtüyor. Neden olabilir? Bir de ben ABS yaptırmak istiyorum, ne kadar bi maliyeti olur?

Eğer kaliperler bakımsızsa piston yeteri kadar geri gitmeyip belli bir miktar sürtünüyodur veya diskiniz yamuk olabilir, balatalarınız yeniyse belli bir süre böyle bir ses yapacaktır sonrasında bu sesi keser. Disk yamukluğunu fren yaptığınızda motosikleti yalpalanarak duruyorsa öyle anlayabilirsiniz. Abs işi maalesef hiç kolay değil kendi motosikletinizi satıp abs sistemine sahip motosiklet satın almanız çok daha sağlıklı olacaktır, hem maliyet hem güvenililirlik açısından.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Eğer kaliperler bakımsızsa piston yeteri kadar geri gitmeyip belli bir miktar sürtünüyodur veya diskiniz yamuk olabilir, balatalarınız yeniyse belli bir süre böyle bir ses yapacaktır sonrasında bu sesi keser. Disk yamukluğunu fren yaptığınızda motosikleti yalpalanarak duruyorsa öyle anlayabilirsiniz. Abs işi maalesef hiç kolay değil kendi motosikletinizi satıp abs sistemine sahip motosiklet satın almanız çok daha sağlıklı olacaktır, hem maliyet hem güvenililirlik açısından.

Şimdi hocam balatalarım ne zaman değişti, disklerim ne zaman değişti bilmiyorum. Onları da yakın zamanda değiştirecektim. Sadece ön frene bastığımda fren sıkıp bırakıyor sıkıp bırakıyor çok hızlı ABS gibi ama ABS değil. Onu neden yapar peki?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Şimdi hocam balatalarım ne zaman değişti, disklerim ne zaman değişti bilmiyorum. Onları da yakın zamanda değiştirecektim. Sadece ön frene bastığımda fren sıkıp bırakıyor sıkıp bırakıyor çok hızlı ABS gibi ama ABS değil. Onu neden yapar peki?

Disk yamukluğu böyle bir his verir, hatta fren manetine baskı uyguladığınız zaman parmaklarınızda aynı oranda tepki hissedersiniz.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Disk yamukluğu böyle bir his verir, hatta fren manetine baskı uyguladığınız zaman parmaklarınızda aynı oranda tepki hissedersiniz.

Aslında fren manetinde bir değişiklik olmuyor. Müsait bir zaman video çekip atabilirim isterseniz.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Ön tekerleği çevirdiğinizde diski izlerseniz yamukluğuda görebilirsiniz. Eğer disklerde bir problem yoksa jantlardada bir problem olabilir.

Sanırım janttandır. Lastiğim tel de kırmış olabilir. Yardımınız için çok çok teşekkür ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst