Yokuş Aşağı Dar ve Bozuk Yolda U Dönüşü

Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
213
Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.

Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.

Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.

Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2020
Mesajlar
24
Hocam ufak bir motor ile devam edin. Büyük motor artık her manada yük olmaya başladı. Ben sizin yerinizde olsam fıtı fıtı bir motor alıp yoluma bakarım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hafif motor candır :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
dar olmasa sorun olmaz açıyı genişleterek halledersin ancak dar bir yerde illaki motorun agırlıgı + yokus kaynaklı agırlıgı bacagına yüklemen lazım.

bence yolu yoktur ama elbet tecrübeli arkadaşlar yorum yapar.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Çok akıcı anlatmış. Güzel de bilgiler var. İzlerken, bir yandan da uzun süredir düşük hız kontrol çalışmadığımı fark ettim. Canım çekti ama bu havada da olmaz ki! :)
 
Katılım
7 Eyl 2017
Mesajlar
281
Çok kötü anılar canlandı gözümde..
Şuan ismini hatırlayamadığım bir yaylada kamp yapmak üzere bozuk yollarda ilerlerken rakım yükseldikçe sis çökmeye ve yağmur yağmaya başladı yollar balçığa döndü seyir hızım düştükçe hava karardı ve internet de çekmediği için aynı yerlerde dönüp durdum çok kez düşme tehlikesi atlattım ve en sonunda çıkmaz bi yola girdim dimdik yokuştu yerler çamur motor kayıyordu korkmaya başlamıştım motoru çeviremedim ve indim motordan sehpa üzerinde çevirmeye çalıştım fakat botlarım kayıyordu yolun sonu burası herhalde diyip feneri çıkarıp etrafta çadır kurabilecek biryer aramaya başladım yerde ayı dışkılarını görünce iyice uçuklamaya başladım ama geri dönemiyordum hızlıca ateş yakıp çadır kurdum ve yağmur sağanağa döndü o an çadırın içerisinde tek düşündüğüm buradan nasıl çıkıcam nasıl geri döneceğim olmuştu uyuyamamıştım.
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.

Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.

Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.

Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır

CRF Rally veya G310GS iyi bir çözüm olabilir.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
213
7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler

https://youtu.be/b25oeyThvEQ
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,525
Motosikleti
K 1600 GTL
Yan ayak altına düzgün bir taş koyup yan ayak üzerinde çevrilebilir mi acaba ?
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler

https://youtu.be/b25oeyThvEQ

Bir sürü teknik var. Fakat bunları videolardan öğrenemezsiniz. Mutlu olduğunuz motosiklet buysa, bu motosikletle profesyonel bir kişi veya kuruluştan eğitim almanızı özellikle tavsiye ederim. (Zafer Akçay, Burak Ercan vb.)

Videolardan öğrenemezsiniz derken, doğru şekilde öğrenilemeyeceğini belirtmek istiyorum bu arada.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
213
Evet videodan kesinlikle öğrenilemez ben Karadenizin bir ilçesinde yaşıyorum eğitime erişim imkanım yok maalesef.
Alpbatur un önerisi Yan ayaklık üzerinde çevirmek en uygulanabilir yöntem gibi görünüyor
Bilenler bilir baharda Erkin Yeşil'in Trabzon Rize Bayburt dağlarında yaptığı rotayı yapacağım biraz sert bir rota ve tamamen off road.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Sıkıntı yokuş aşağı iken.İlk harekette eğer burnunu çeviremezsen geri nasıl iteceksin motoru.
Ama anlatılan teknik en azında yokuş yukarı ve üzerindeyken dönemeyeceğin kadar dar alanlarda etkili.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
213
Evet bahsettiğim durum bu videonun 20. saniyesinde yapılan hamle
https://youtu.be/Bdd0YXWOriw
bu video da 20. saniye de yapılan hamle yokuş aşağı giderken eğim sebebiyle yapılamıyor. Ağır motoru geri geri yokuş yukarı hareket ettirmek mümkün değil. Benim başıma gelen yerde sağ taraf uçurum sol taraf kayalık yani böyle açık arazi de değildi. İlerleyen dakikalarda çözümü vermiş ama öğrenene kadar motoru birkaç kere yatırırım herhalde :)
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.

Aslında ilk mesajımda söylemek istediğin şey buydu. Motosiklette ayakların yere basması bilinenin aksina çok ama çok önemlidir. Dolayısıyla alçak sele veya iç bacak boyuna (inseam) göre bir motosiklet her zaman doğru motosiklet olur.

Boy konusu ancak profesyonel olarak sürmeye başladığınızda bir başlık olmaktan çıkabilir. O da her durumda değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst