Bitki yetiştiren motosiklet tutkunları var mı?

Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Zaten onu pek beğenilmeyecek şekilde yaratan Allah:) Ama şahsen ben oldukça ilginç bir hayvan olarak görüyorum. Ayrıca balkondaki o kadar bitkinin, yaprağın arasından nasıl küçücük ufacık domates fidelerini bulabildiler, hayret edilesi. Yetenekli hayvanlar oldukları su götürmez bir gerçek.

Bizim burada tepeli diye kuş var mısırı dik o toprak az kabarınca göz zor görür gider toplar onları hemen :)
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
Şeftali, kayısı, erik türü meyve ağaçlarında bu tarz reçine, mantar ve gövde hastalıkları oluşabiliyor, bahsettiğimiz koruyucu önlemler uygulanıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------



biz de dağlardaki yamaç alanlardaki zeytinliklerimizi sulamıyoruz, suladığımız bu ağaçlar daha genç 12 yaşında yaz dönemi sulamak gerekiyor. Zeytin narenciyeye göre kuraklığa daha dayanıklı ama su varken vermek lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------



korkuluk veya rüzgarla hareket eden bişeyler yapmak çözüm olabilir, bir ara cd asıyorlardı sallandıkça ışık saçıyordu korkutuyordu.

aynen bizde çetil iken 6 7 yaşına kadar suluyoruz tankerlerle sonrasında bi daha sulamıyoruz özellikle son yıllarda kooperatifler saçma sapan saatlik su fiyatları belirleyince herkes zeytini sulamamaya başladı.
 
Katılım
9 Mar 2012
Mesajlar
356
Bende Bursada fernor ceviz ektim. Brezilya ceviz fidanı arıyorum aklınızda olsun bilen varsa haber verin buradan. Bu sene kiraz ağaçlarını soğuklar etkiledi erikte soğuk yüzünden sıkıntı var verim çok düşük olacak bendeki durum böyle.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
aynen bizde çetil iken 6 7 yaşına kadar suluyoruz tankerlerle sonrasında bi daha sulamıyoruz özellikle son yıllarda kooperatifler saçma sapan saatlik su fiyatları belirleyince herkes zeytini sulamamaya başladı.

zeytin ağacı yağmurla yapraktan alır suyu derler bizim buralarda, sulanan yerin yağ verimi düşer, sulanmayan ağacın yağ verimi daha yüksek olur, ben suladığım ağaçların zeytinini yeşil olarak satıyorum biraz daha büyüsünler yağ için bırakırız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

Bende Bursada fernor ceviz ektim. Brezilya ceviz fidanı arıyorum aklınızda olsun bilen varsa haber verin buradan. Bu sene kiraz ağaçlarını soğuklar etkiledi erikte soğuk yüzünden sıkıntı var verim çok düşük olacak bendeki durum böyle.

Fernor Bursa iklimine uyar, brezilya cevizi aşırı uzun bir ağaç oluyor toplaması zahmetli Türkiye iklimine uyacağını pek düşünmüyorum iyi araştırmak lazım, bu sene mart ayında yaşanan don nedeniyle kayısı, erik ve kiraz gibi ağaçlarda çiçek döküldü fazla mahsul olmayacak, daha geç çiçek açan cinsler daha şanslı
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
zeytin ağacı yağmurla yapraktan alır suyu derler bizim buralarda, sulanan yerin yağ verimi düşer, sulanmayan ağacın yağ verimi daha yüksek olur, ben suladığım ağaçların zeytinini yeşil olarak satıyorum biraz daha büyüsünler yağ için bırakırız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------



Fernor Bursa iklimine uyar, brezilya cevizi aşırı uzun bir ağaç oluyor toplaması zahmetli Türkiye iklimine uyacağını pek düşünmüyorum iyi araştırmak lazım, bu sene mart ayında yaşanan don nedeniyle kayısı, erik ve kiraz gibi ağaçlarda çiçek döküldü fazla mahsul olmayacak, daha geç çiçek açan cinsler daha şanslı

aynı mantık bizim buradada uygulanıyor sulayan kişiler salamuraya veriyok 7 ila 10 tl arası kilosu aslında 4.5 kiloda 1 kilo yağ aralığında verim olduğu için eskiden salamura daha mantıklıydı ama su fiyatları felaket artınca vaz geçildi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst