Motosiklet dik konumdayken mi yağ ölçülmeli?

Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
176
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:

Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.

Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:

Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.

Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?

Benim motosikletin klavuzu "center stand" diyor. Yani orta ayakta bakılacak. Mümkünse zemin de eğimli olmasın. Ayrca bir üstteki mesajdaki gbi motor soğuk olsun. Yani istop ettikten sonra yağın kartere tamamen ineceği kadar zaman geçmiş olsun.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:

Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.

Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?

Benim bakim kitabimda su sekilde yaziyor, genel olarak tum motosikletlerde ayni kurallar uygulaniyor. Dik konumda olmali.


d9z9tf4.png
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Eğer motorun Hyosung GD250R ise kullanım kitapçığında motoru dikleştirip ölçün yazıyor. Kullanım kitapçığında yazıp servis kitapçığında yazmaması da garipmiş.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Benim bakim kitabimda su sekilde yaziyor, genel olarak tum motosikletlerde ayni kurallar uygulaniyor. Dik konumda olmali.


https://i.hizliresim.com/d9z9tf4.png

5. madde tercüme hatası olabilir mi ? yağ çubuğu sonuna kadar yerine vidalanır sonra çıkarılıp kontrol edilir diye biliyorum , o çubukların vida boyu 1 cm civarıdır sonuna kadar vidalamayınca eksik görünebilir..yağ değişiminde katalogda yazan miktarı koyduktan sonra her motorumda çubuğu sonuna kadar vidalayarak kontrol ederim anormal bir seviye hiç görmedim.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
5. madde tercüme hatası olabilir mi ? yağ çubuğu sonuna kadar yerine vidalanır sonra çıkarılıp kontrol edilir diye biliyorum , o çubukların vida boyu 1 cm civarıdır sonuna kadar vidalamayınca eksik görünebilir..yağ değişiminde katalogda yazan miktarı koyduktan sonra her motorumda çubuğu sonuna kadar vidalayarak kontrol ederim anormal bir seviye hiç görmedim.

Hocam bu konu daha once benim de dikkatimi cekmisti, eski scooterin bakim kitabini da kontrol ettim, onda da ayni. "Place without screwing the cap-dip-stick «1» into its tube «2»." denmis.


7ynmprl.png
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hocam bu konu daha once benim de dikkatimi cekmisti, eski scooterin bakim kitabini da kontrol ettim, onda da ayni. "Place without screwing the cap-dip-stick «1» into its tube «2»." denmis.


https://i.hizliresim.com/7ynmprl.png

ben otomobillerdeki gibi çubuk sonuna kadar ilerler zannediyordum , bugün iki tane servisi aradım ikiside biz sonuna kadar vidalayıp sonra seviyeye bakıyoruz dediler , yolda Hero nun gezici servisini gördüm onlarada sordum aynı şekilde vidalayıp bakıyoruz yıllardır dedi ustası , şimdi Castrol un sitesinde okudum burayada kopyalayacağım , sizin yazdığınız gibi çubuğu sonuna kadar vidalamadan geri çekip kontrolü sağlamak yeterlidir yazmakta , yıllardır yanlış ölçmüşüz yahu :)

You will find the dipstick low down on one side of the engine. Unscrew it counter-clockwise by hand, and wipe it on a rag or paper towel. Then place it back into the dipstick hole until it is resting on the thread - you don't want to screw it back in at this stage.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
cbf 150 kitapçığında yazan;

. Motoru çal›flt›r›n ve 3-5 dakika rölantide b›rak›n.
2. Motoru durdurup motosikleti düz bir zeminde
orta sehpan›n üstüne al›n.
3. 2-3 dakika sonra, ya¤ dolum kapa¤›/seviye
çubu¤unu ç›kar›n, silin ve vidalamadan tekrar
tak›n. Ya¤ dolum kapa¤›/seviye çubu¤unu
ç›kar›n. Ya¤ seviyesi üst ve alt seviye iflaretlerinin aras›nda olmal›d›r.
4. E¤er gerekli ise üst seviye iflaretine kadar tavsiye edilen ya¤ ile doldurun (sayfa 66). Fazla ya¤
doldurmay›n.
5. Ya¤ dolum kapa¤›n›/seviye çubu¤unu yerine tak›n. Ya¤ s›z›nt›s› olup olmad›¤›n› kontrol edin.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
ben otomobillerdeki gibi çubuk sonuna kadar ilerler zannediyordum , bugün iki tane servisi aradım ikiside biz sonuna kadar vidalayıp sonra seviyeye bakıyoruz dediler , yolda Hero nun gezici servisini gördüm onlarada sordum aynı şekilde vidalayıp bakıyoruz yıllardır dedi ustası , şimdi Castrol un sitesinde okudum burayada kopyalayacağım , sizin yazdığınız gibi çubuğu sonuna kadar vidalamadan geri çekip kontrolü sağlamak yeterlidir yazmakta , yıllardır yanlış ölçmüşüz yahu :)

You will find the dipstick low down on one side of the engine. Unscrew it counter-clockwise by hand, and wipe it on a rag or paper towel. Then place it back into the dipstick hole until it is resting on the thread - you don't want to screw it back in at this stage.

O servislere giden herkesin yagi eksik demek ki :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst