Bitki yetiştiren motosiklet tutkunları var mı?

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Şeftali ağacının durumu. Umarım çare bulurum.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Şeftali ağacının durumu. Umarım çare bulurum.
[url]https://thumbs2.imgbox.com/e2/57/sD7UXBBj_t.jpg[/URL]

Bordo bulamacı uygulaması yapıyor musunuz, halk arasında göztaşı olarak bilinir, şeftali çiçek açmadan önce uyku döneminde yani şubat aylarında budama sonrası bordo bulamacı uygulayın en iyi çözümü bu, sert çekirdekli meyve ağaçlarında sık görülür bu reçine-zamk dediğimiz durum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

yağ zeytinlerini topladık, sıkıma götürdük, soğuk sıkım naturel sızma yağımıza bu sene de kavuştuk, portakalları aralık ayında toplamıştık, minneola californiya cinsi mandalinaları da topladık, toptancı haline sevkiyatı sırasında dacia duster imdadıma yetişti, koltukları yatırdık kasaları yükledik, bu araç bana çocukluğumda kullandığımız Renault 12Stw leri hatırlatıyor, kamyonette arıza olduğunda onun da koltuklarını yatırıp kasa kasa meyve yüklerdik, bağ bahçe işi yapan doğada olmayı sevenlerin mutlaka elinin altında olması gereken bir araç.




 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@joshua

Duster kamyonet kadar yük alıyormuş. Kazasız belasız kullanın. Yetiştirdiğiniz portakallara da nazar değmesin. Çok güzeller.


Bordo bulamacı uygulayacağım. Ek olarak mantar ilacı da uygulayacağım. Meyve ağaçlarına her sene kıştan önce budama yapardım. Bu sene yapamadım. Mart ayında yapsam sıkıntı olur mu?
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
@joshua

Duster kamyonet kadar yük alıyormuş. Kazasız belasız kullanın. Yetiştirdiğiniz portakallara da nazar değmesin. Çok güzeller.


Bordo bulamacı uygulayacağım. Ek olarak mantar ilacı da uygulayacağım. Meyve ağaçlarına her sene kıştan önce budama yapardım. Bu sene yapamadım. Mart ayında yapsam sıkıntı olur mu?

teşekkürler, Mart ayına bırakmamaya çalışın bitki uyanmaya başlayacak, ancak mecbur kalırsanız çok sert budama yapmayın.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
bordo bulamaci uygulama zamani geldi, bu ay icinde yapabilirseniz iyi olur
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben domatesleri dilimleyip balkondaki saksıya gömdüm. Büyüyorlar kendi kendilerine.

Domatesler nazlı nazlı büyürken şerefsiz kargalar paramparça etmişler. Hani efendi gibi yiyip uçsalar yine sıkıntı yok, balkon toprak içinde. Sanki balkonda değil balkonla çiftleşmişler gibi.
 
Katılım
5 Nis 2021
Mesajlar
4
Kaktüs Merakım çocukluktan bu yana var 4-5 çeşit kaktüsüm var bi ara menekşeye baya merak sardım.Keyifli bir uğraş isterseniz kaktüs gönderebilirim siz orada toprakla buluşturursunuz. Aynı zamanda bu sene 2,5 dönüm bi yer aldım dut,ceviz kiraz diktim.Trabzon hurmam bu gün geliyor onuda dikeceğim.Selamlar
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
929
Motosikleti
Honda CB125F
Alakasız olacak ama
Bu konuyu açan arkadaşa herkes Salih muamelesi yapmıştı
O da isyan edip bi daha bu foruma girmicem demişti.
Yakın zamanda Salih kardeşimiz tekrar forumda kendini belli ederse soralım mutlaka
Bu hesapta onun mu yoksa hesap sahibinin günahı mı alındı :)
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
bakır bulamaç, budama, taban-yaprak gübresi derken yılın ilk yarısı nerdeyse tamamlandı havalar ısındı, zeytin ağaçları çiçek açtı yakında meyveye dönecek artık bizim sulama işleri başlayacak ta ki ekim ayına kadar 20 günde bir ağaçları sulayacağız, iki yıldır su problemi yaşıyoruz yakınımızda dsi sulama kanalı geçiyor kanalı besleyecek olan kaynaklardan biri olan kemer barajı yarım seviyede diğeri büyük menderes nehri epey bir çekilmiş durumda, imkanı olan sondaj kuyusu yatırımı yapıyor, arazilerde elektrik imkanı yok bu yüzden güneş paneli ile yaklaşık 80-100 metre sondaj 10hp dalgıç pompa minimum maliyeti 90 bin tl, pompa gücü arttıkça panel sayısı artarak maliyet yükseliyor, sondaj açmak ne kadar çözüm olacak yer altında m3 olarak bulunan su miktarı belli, sondaj kuyuları açarak bu su miktarını artıramıyoruz üstelik daha da hızlı tüketmiş oluyoruz, bunun yerine suyu daha akıllı kullanmak lazım, salma su çılgınlığından vazgeçip damla sulama yöntemine geçilmeli ve tabi bu devlet eliyle desteklenmelidir, geçen yıl siyah incir fidelerimizin bulunduğu bahçeye sondaj ve güneş paneli yatırımını yaptım, bu sene de zeytin ve portakal ağaçlarının olduğu bahçeye benzer bir yatırım yapacağım, arazilerin parçalı olması da insanı yatırım anlamında zorluyor, hepsi bir yerde toplu olsa tek yatırım yapıp işi bitirecektik bu anlamda parça parça arazilerde tarım yapmanın zorluğu ve maliyet yüksekliği ortaya çıkıyor bugün Türkiyede kayıtlı çiftçi başına düşen arazi 60 dekar iken Amerika’da 1200dekar, tarım artık büyük arazilerde ve mekanize yapılmadığı takdirde gelir getirmiyor, umarım zamanla politikalar değişir araziler toplu olarak işlenir, 300 ağaçlık zeytin bahçesi sulama parseli ile alakalı basit bir video hazırladım.

 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
Biz zeytin ağaçlarını sulamıyoruz hocam hatayda çok nadir zeytin sulayan biz suyu sadece narenciye için kullanıyoruz. Zeytin bir kere suya alışırsa sulamazsan hemen kuruyor
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Domatesler nazlı nazlı büyürken şerefsiz kargalar paramparça etmişler. Hani efendi gibi yiyip uçsalar yine sıkıntı yok, balkon toprak içinde. Sanki balkonda değil balkonla çiftleşmişler gibi.

Dün saksıya iki tane domates fidesi etim ikisi de bugün gitmişti. Babam kargalar götürmüştür dedi. Hem leşçil hem otçul mu bu kargalar:jocolor:
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Buradaki olay nedir bir cahili aydınlatırsanız sevinirim :)

Ağaç akma verince genelde ya kurt bulmuştur yada hastalık içten içe çürümeye başlamış oluyor.Erik vardı akma vermeye başladı kestik ağacı içnden 30 cm e yakın kurt çıktı.Şeftali vardı hep içi çürümüştü.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Dün saksıya iki tane domates fidesi etim ikisi de bugün gitmişti. Babam kargalar götürmüştür dedi. Hem leşçil hem otçul mu bu kargalar:jocolor:

Bizim buradaki kargalar ruh hastası, pandemiden kaynaklı evde tıkılan biziz ama kafayı yiyen kargalar. Bizim burada ceviz gibi ama yabani bir ağaç var, kargalar o ağaçtan ceviz gibi sert kabuklu meyveyi söküp arabaların üstüne atıyor, böylelikle kabuk kırılıyor ama arabaların tavanı da epey zarar görüyor. Arabaya bunu yapan hayvan bizim domateslere neler neler yapar.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Bizim buradaki kargalar ruh hastası, pandemiden kaynaklı evde tıkılan biziz ama kafayı yiyen kargalar. Bizim burada ceviz gibi ama yabani bir ağaç var, kargalar o ağaçtan ceviz gibi sert kabuklu meyveyi söküp arabaların üstüne atıyor, böylelikle kabuk kırılıyor ama arabaların tavanı da epey zarar görüyor. Arabaya bunu yapan hayvan bizim domateslere neler neler yapar.

Daha güzelini anlatayım karga alıyor cevizi senin önüne atıyor sende acıyıp kırıyorsun.Resmen duygu sömürüsü yapıp bizi kullanıyor hayvan :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

Ha birde attığı cevizi almaya kalk bak nasıl saldırıyorlar ekmeğimize kan doğruyor bu diye :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Daha güzelini anlatayım karga alıyor cevizi senin önüne atıyor sende acıyıp kırıyorsun.Resmen duygu sömürüsü yapıp bizi kullanıyor hayvan :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

Ha birde attığı cevizi almaya kalk bak nasıl saldırıyorlar ekmeğimize kan doğruyor bu diye :)

Allah'ın gücüne gitmesin ama çok kırto bir hayvan. Evlat olsa sevilmez.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Buradaki olay nedir bir cahili aydınlatırsanız sevinirim :)

Şeftali, kayısı, erik türü meyve ağaçlarında bu tarz reçine, mantar ve gövde hastalıkları oluşabiliyor, bahsettiğimiz koruyucu önlemler uygulanıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

Biz zeytin ağaçlarını sulamıyoruz hocam hatayda çok nadir zeytin sulayan biz suyu sadece narenciye için kullanıyoruz. Zeytin bir kere suya alışırsa sulamazsan hemen kuruyor

biz de dağlardaki yamaç alanlardaki zeytinliklerimizi sulamıyoruz, suladığımız bu ağaçlar daha genç 12 yaşında yaz dönemi sulamak gerekiyor. Zeytin narenciyeye göre kuraklığa daha dayanıklı ama su varken vermek lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

Allah'ın gücüne gitmesin ama çok kırto bir hayvan. Evlat olsa sevilmez.

korkuluk veya rüzgarla hareket eden bişeyler yapmak çözüm olabilir, bir ara cd asıyorlardı sallandıkça ışık saçıyordu korkutuyordu.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Allah'ın gücüne gitmesin ama çok kırto bir hayvan. Evlat olsa sevilmez.

Zaten onu pek beğenilmeyecek şekilde yaratan Allah:) Ama şahsen ben oldukça ilginç bir hayvan olarak görüyorum. Ayrıca balkondaki o kadar bitkinin, yaprağın arasından nasıl küçücük ufacık domates fidelerini bulabildiler, hayret edilesi. Yetenekli hayvanlar oldukları su götürmez bir gerçek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst