Sayılı günler hızlı geçermiş (inşallah bi Ténéré gelicek )

Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.

Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.

Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.

Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.

Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.

Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.

Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
8 senedir bu forumdayım, "Abi 650cc ile başlıyorum ama tecrübem xx kilometre" ve "Kardeş ölürsün küçük cc ile başla" polemikleri hala bitmedi. Arkadaşlar motosiklet bir makine ve bu makineyi öğrenmek için belirli bir süreç gerekli. Siz hiç kariyerinin 1. gününde 200 tonluk vinç kullanan birini gördünüz mü? Göremezsiniz... Sebebi o kişinin el-göz koordinasyonunun eksikliği ya da önündeki kolları kullanmayı bilmemesi değil, herhangi bir aksilik anında tecrübesizlik yüzünden tölere edebileceğinden çok daha fazla risk içermesi. Yoksa emin olun bisiklet binmeyi bilen herkes 2-3 günlük eğitimle dümdüz yolda Hayabusa bile sürer.

Burada söz konusu sizin ne kadar cesaretinizin olduğu. "Ben elime ayağıma hakimim, yavaş yavaş öğrenirim." diyorsan git al kardeşim problem yok. "Kanım hızlı akar dayanamam ben." diyorsan başla 150cc ile. Ancak aradaki risk oranı tahmin ettiğinden çok daha öte ve ekstrem durumlarda kurtulmak için çok daha şanslı olman gerektiği bir gerçek.

Örnek: Al bir 150cc, 7000 devirdeyken düşür vitesi bırak debriyajı. Şimdi bir de Tenere'yi al ve aynısını yap. Sağ kurtulabilirsen dediğimi anlayacaksın.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
241
Benim boyum 175 cm. Arkadaşın tenerenin üzerine oturdum ayak uçlarının ikiside baya yere bastı, yalnız onun boyu 170 civarı olduğu için alcaltma kiti taktirmis ve motoru en az 4-5 cm alcaltmisti. Sende sorun olacağını sanmam.
Bence Tenere çok özel ve iyi bir motosiklet ve öyle özel bir motor ki bu motoru direk şu motorla karşılaştırın diyemezsin.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
tenere tek silindir olduğu için güç ani gelip sizi korkutabilir yada istemediğiniz bir durum oluşabilir.

kolay alınıp kolay satılan, piyasası olan 100-200c arası bir motor ile 10.000 km tecrübe edinin, tenereye geçtiğinizde gerçekten çok rahat edersiniz
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Madem enduro seviyorsun ,RX3İ ile başla , en azından rx3i si olan bir arkadaşının motoru ile bir deneme
sürüşü yap . Tenere 49 hp , rx3 25hp , tenereyi zaten kullanmışsın . Aslında şimdilik rx3
sana yetmesi lazım. Klr ile tenere arasında neredeyse hiç fark yok. Hem aileni hem de bizleri üzme. Selamlar.
 
Katılım
27 Ocak 2014
Mesajlar
270
Eğitim al biraz pratik yap bişi olmaz devam et fazla takılma her laf edenlere. Tenere tek silindir 48 hp dir bende de MT 03 var aynı blok sert ama alışırsın at ile deve deil.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Millet zaten asıp kesmiş.

Enduro/Motocross kulvarından başka yere sapma, naparsan yap.
Tenere ile arazide düşersen ölmezsin rahat ol, bolca kırık çıkık olur, altında kalırsan kaburgalar felan krakere döner, ama kolay kolay ölmezsin.
Allah bilir tabi haşa.

Ha asfaltta tenere ile düşersen ne olur...
Umarım öğrenmezsin.
Hızına orantılı olarak, büyük ihtimal o ağırlık ile önüne geleni biçer, bi yere carparsada ya çarptığı yada kendisi banko pert olur.
Sana vereceği fiziksel hasar bu saydıklarım dışında tabi.
100 kiloluk canavar gibi aletler varken, neden GS tenere ?
Tama güzel motorlar eyvallah ama ne biliyim biraz şey...

Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.

Ahahaha bu iyiydi :mrgreen:
Niye arazideyiz sanıyosun hoca, ışıklarda yanıma gelip yanlış oturuyorsun diyen "Araba şoförü" gördüm ben :mrgreen:
Alma bencede sittir et.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)

ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Ne zaman biri boyle konussa 2 gun sonra kaza yapiyo :) sen bu dediklerini yapiyosan her zaman kaza yapma ihtimalin normal surucuye gore daha fazla
 
Katılım
21 Kas 2017
Mesajlar
1,121
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.

Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.

Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.

Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.

Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.

Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.

Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.

İnsan var,

Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.

İnsan yok.

motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)

ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım

İnsanlığı hak edende yok.

Kimse seni kötülememiş, şahsına tek kelime edilmemiş. Gerçekten anlam veremiyorum neden herkes böyle cins oldu.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Haydaaa, büyük konuşma müdür. Aman diyim.
Hep derler. Kaza yapmamış motorcı yoktur; yapacak motorcu vardır.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
eski konuları kurcalarken buldum.
çok toy konuşmuşum :D
konuya gelecek olursak hala kaza yapmadım :D (trafikli kazaya bulaşmadım. kendi çapımda kaza yaptım ama)

o eski halimden eser yok şimdi. eskiye nazaran trafik kurallarına %80 üzeri uyarak kullanıyorum.
altıma ilk motor aldığımda ergen genç gibiymişim resmen
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst