İdam cezasının artık ihtiyaç haline gelmesi

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bu kokuşmuş ülkeyi bir nebze olsun nefes aldıracak projelerden biridir idam cezası.

İdam cezasına karşı olan kişilerin sunduğu argumanlar hem çok sığ,hem de bencilce.

Örneklerle gidelim;

9 yaşında bir çocuğunuz var,bu cocuğa okulda bir o.cocugu tarafından cinsel istismara uğradı,biraz daha sert olsun.. "tecavuz edildi"
diyelim.

İdam cezasına karşı olan humanistlere bunu soylediğimde sinirleniyorlar! hayırdır abi neden sinirlendin başkasının başına gelince çok rahat bir şekilde "idam çözüm değil yea" diyodun,noldu şimdi ?

veya 20 yaşında gencecik bir oğlunuz var,trafikte yol verme mevzusu nedeniyle adamın biri silahını çıkarıp tak kalbine sıkıveriyor..

tabi bunlar uç örnekler,sadece bu adamlara bu cezaları uygulayarak ülke rahat nefes almaz.

Ne yapmalı ? Daha genele yayılmalı bu cezaa.

Rüşvet alırken mi yakalandı ? IDAM (kucugu buyuğu yok kimse kusura bakmasın)
Mafyacılık,çetecilik(hırsızlık çetesi mesela) yaparak milletin kazandığı üç kuruşa mı göz dikiliyor ? IDAM
Bir koca,karısını döve dove mi oldurmus veya kadını komaya mı sokmuş ? IDAM
3 kişi bir olup birini linç mi ettiler ? IDAM
Bir sevgili aşkına karşılık bulamayıp sevgilisini mi öldürmüş ? IDAM
Bir insana işkence mı yapılmış ? IDAM
Bir insanın yıllardır biriktirdiği birikimlerini(telefonla dolandırıcılık yapanlar mesela) hileyle alçakça gasp mi edilmiş ? IDAM
Bir hayvanı cani duygularla öldürmüş mü veya işkence mi etmiş ? (gözleri oyulmuş kedileri düşünün,köpek dövüştüren ruh hastalarını düşünün) IDAM

Arkadaşlar bu liste daha da uzar,

"ya sende herşeye idam diyosun" demeyin.

Biz bu * ile yaşamak zorunda mıyız *.Ben bu * hapishanelerde beslemek zorunda mıyım ?

Ulan bu ülkenin gençleri universitelerde okurken devletin vereceği üç kuruş bursa muhtaç be!

Bu ülkenin çocukları ayağında yırtık ayakkabıyla okula gidiyor,ben bu yavşak sürülerini beslemek zorunda mıyım ?

Kimse bana maval anlatmısın! Yok efendim kötü insan yoktur kotu ortamlarda yetişen insan vardır diye.

Biz Norveç,İşvec değiliz arkadaşlar!Bizde şerefsiz namussuzdan bol birşey yok.Bunları rehabilite etmek için zaman ve emek harcayamayız.

Derhal bir şok tedavisi uygulamamız gerekiyor.


Burada en kririk noktayı şimdi söylüyorum;


İdam cezasını verdiğimizde adam ölüp gidiyor,kaynak israfi!!

İdam cezası bekleyen adamın işe yarayan ne kadar organı varsa alınıp ihtiyaç sahiplerine verilmeli.

Böylece böbrek,karaciğer,kalp gibi organ bekleyen güzel insanlarımızı kurtarmış oluruz.Kazan kazan durumu.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
438
Motosikleti
versys 650 #herşeydenbiraz
İğneyle çekmiş almış olmayım ama saydığın türlerin organları işe yarayacak insanlarıda bozar. Kanı bozukluk bulaşır. Tümden imha edeceksin.
İdam cezası telafisi olmayan bir yol nedeniyle eğri doğru ayrıştırmasını yapacak kapasitede bir ülke olmadığımız için tecavüz edilen, dayak yiyen, gasp edilen vs. İdam edilirde engelleyemeyiz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sırası mı şimdi idam cezasının? Adaletin iyice ayağa düşüp siyasileştiği zamanda bir de insan öldürme ehliyeti mi vermek istiyorsunuz ellerine?

Sokakta oynayan 12 yaşında kız çocuğun kafasına tuğlayla vurup yere seren sapığın (ki daha önce almış olduğu cinsel taciz sabıkası da var) tutuksuz yargılandığı, daha yeni doğum yapmış kadınların iki günlük bebeğiyle tutuklu yargılandığı ülkemizde kim idam edilecek bir düşünün bakalım?

Verin, idam yetkisi de verin anasını satıyım... Bu gidişle ortadoğudaki değil, Afrika'daki ülkelere benzeyeceğiz...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sırası mı şimdi idam cezasının? Adaletin iyice ayağa düşüp siyasileştiği zamanda bir de insan öldürme ehliyeti mi vermek istiyorsunuz ellerine?

Sokakta oynayan 12 yaşında kız çocuğun kafasına tuğlayla vurup yere seren sapığın (ki daha önce almış olduğu cinsel taciz sabıkası da var) tutuksuz yargılandığı, daha yeni doğum yapmış kadınların iki günlük bebeğiyle tutuklu yargılandığı ülkemizde kim idam edilecek bir düşünün bakalım?

Verin, idam yetkisi de verin anasını satıyım... Bu gidişle ortadoğudaki değil, Afrika'daki ülkelere benzeyeceğiz...

bu hukumetle olcak iş değil tabi,adaletin olmadığı biryerde idam cezası çok tehlikeli.Olurda yeni bir hukumet kurulur birşeyler duzeltilmeye calışılırsa ilk yapılacak işlerden biri olmalı.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
194
İdam cezası kesin çözümdür .Ancak bu cezayı verecek kişilerin de gerçekten adalet timsali olması lazım. Belirli suçlar için söylemiyorum bunu.Mesela tecavüz suçu için mazeretsiz idam onaylanmalidir.Ancak kimin suçlu kimin suçsuz kimin hırlı kimin hırsız olduğu belli olmayan aslında belli olan ama gücünü hırsızlığını örtbas etmek için kullananlar yüzünden bu ülkeye idam cezası bayağı ağır gelir ki af buyurun bu milletin a.k. diyenler tertemiz alni AK konusurlarken ailesinin açlığı ve iş bulamaması sebebiyle bakkaldan ekmek çalmak zorunda babalar darağaclarında adalet için sallandırılırlar...
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Balyoz ve Ergenekon gibi kumpas davalarında yüzlerce masum insan idam edilseydi hesabını yakınlarına kim verecekti.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Balyoz ve Ergenekon gibi kumpas davalarında yüzlerce masum insan idam edilseydi hesabını yakınlarına kim verecekti.

Ardaşlar aslında yazmam gerekirdi tabii,şimdi yazayım.

AKP nin çıkaracağı bir idam cezasından soz etmiyorum burada.

Olur yaa bu adamlardan kurtulduk diyelim,yeni bir hukumet kuruldu ve demokratik bir duzene yeniden geçmeye çalışıyoruz.

İlk yapılması gereken hukuksal duzenlemelerden biri olmalı diyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"demokratik bir duzene yeniden geçmeye çalışıyorken" falan değil, doğru düzgün bir adalet sistemi oturmadan lafını bile etmemek lazım. Zannediyor musunuz ki hükümet değişince herşey güllük gülistanlık olacak?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
o zaman idam cezası sadece belirli suçlara gelsin. çocuk istismarına gelsin. delili ortada olan ağır suçlar için idam olsun.

bunu bende destekliyorum.

size saçma gelebilir ama dün haberlerde izlediğim çekici şoförü idam edilmeli. ambulansa yol vermeyen çekici sürücüsü. yada 10 yıl hapis.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"demokratik bir duzene yeniden geçmeye çalışıyorken" falan değil, doğru düzgün bir adalet sistemi oturmadan lafını bile etmemek lazım. Zannediyor musunuz ki hükümet değişince herşey güllük gülistanlık olacak?

Haşmet zaten demokratik düzen derken bunu kastediyorum.Hukuğun üstünlüğü olacak ve kimse ayrıcalıklı olmayacak.
Bunu hayata geçirmek için 20 yıl beklemeye gerek yok.

"Sokakta oynayan 12 yaşında kız çocuğun kafasına tuğlayla vurup yere seren sapığın (ki daha önce almış olduğu cinsel taciz sabıkası da var) tutuksuz yargılandığı" demişin işte boyle adamları ortadan kaldırmak için 100 yıllık oturmuş adalet sistemine gerek yok.

Kanun,nizam belli,sonucları belli olacak.Yörüngeye uydu yerleştirmiyoruz burada.Haa bir hakim veya savcı görevini kötüye mi kullandı,rüşvet mi aldı IDAM
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
İdam cezası olan ve saydığın suçlar sıfıra inmiş bir ülke söyle. Bir tanecik.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İdam cezası olan ve saydığın suçlar sıfıra inmiş bir ülke söyle. Bir tanecik.

ahhh COQ tam tahmin ettiğim gibi senden geldi :)

bu tartışmayı yaptığım arkadas da bana oyle birsey soyledi "İran da tecavuz olmuyor mu sanıyosunn!"

oluyor tabi,

Fakat acaba orada idam yerine 10 - 20 yıl ceza verilseydi bu oranlarda ne tür değişimler gözlemlenirdi ?

Arkadaşlar atladığınız nokta şu;

Bölye pislik suçlara karışmış kişileri 10 20 yıl besleyip,üstüne üstlük cezası bittikten sonra salmanın hiçbir yararı yok.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
üzülerek söylüyorum bizim memleketin insanının tedavisi, çaresi veya bir çıkar yolu yok.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Belirli suclara idam gelmesini hep istedim ve savundum.

Taciz, tecavuz, terör, iskence gibi insan olmayan kisilere sorgusuz sualsiz idam uygulanmali.

Bunun yaninda Tck bastan asagi yenilenmeli, mahkemedeki "iyi hal" denilen enteresan unsur kaldirilmali.

Cozum basit ama ustune gidilmiyor.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
idam bence çözüm değil.
mesela suçlumuz tecavüz mü etti, kendisine de tecavüz edilip hadım edilmeli
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
idam bence çözüm değil.
mesela suçlumuz tecavüz mü etti, kendisine de tecavüz edilip hadım edilmeli

evet bir ruh hastası o.cocugu topluma karışsın,cok guzel devam edin boyle!!

Not:tecavuz edilsin yazdığını yeni gördüm,iğrenc diyorum sadece
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
ahhh COQ tam tahmin ettiğim gibi senden geldi :)

bu tartışmayı yaptığım arkadas da bana oyle birsey soyledi "İran da tecavuz olmuyor mu sanıyosunn!"

oluyor tabi,

Fakat acaba orada idam yerine 10 - 20 yıl ceza verilseydi bu oranlarda ne tür değişimler gözlemlenirdi ?

Arkadaşlar atladığınız nokta şu;

Bölye pislik suçlara karışmış kişileri 10 20 yıl besleyip,üstüne üstlük cezası bittikten sonra salmanın hiçbir yararı yok.

Sevgili kardeşim fikrini sormadım konuyu açarken yazmışsın zaten. Okuduk anladık.
Ben fikrine dayanak olan iyi bir örnek sordum.
İdam cezası olupta en başta saydığın suçları önlemiş tek bir ülke var mı yok mu onu söyle.
Sonra başka sorularım da olacak.
Hatta sorularım çok hoşuna gidecek.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Hicbir suc önlenemez, bu tur cezalarla caydiriciligi artar ve istatistiklerde muspet bir sonuc alinmis olur. Amacta bu zaten sucun caydiriciligi sayesinde cogu insani bu suctan uzaklastirmak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst