A2 Ehliyet (2016) için en güçlü sürülebilen motorsiklet

Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
63
Herkese iyi forumlar, geçen sene A2 ehliyetimi aldım. Yeni ehliyet yasasına göre aldığım A2 ehliyet, sanırım 50 beygir veya 35 kw'ta kadar motorlara izin veriyor. Tam bu güçlerde, olabilecek motorlar nelerdir. Yani 40 beygir 30 beygir değilde tam 49.9 beygirlik motorlar var mıdır, veyahut 51 beygirlik motorlar 1 beygir için kapsamdan çıkıyor mu? Bir de MT07- YZF-6 gibi motorları A2 ehliyetle kullanan var mı? Tam bu civarlarda 600cc'lik makina bulabilir miyim? 2 yıldır 150 cc motor kullanıyorum. Artık yükseltmenin vakti geldi. Ancak 250 cc'den geçiş yapmayacağım. Arkadaşım mobilet gibi bişeyden 600cc'ye geçti 4-5 ay sonra 1000cc'ye, hala aramazıda. Benden daha erken davrandı ama ben o kadar acele etmeyecem 1000'e geçerken. 600'lüğü en az 2 sene kullanırım :queen:
 
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
62
600cc 35kw'ın altı motor yok. İlla bu hacimde bir motosiklet kullanmak istiyorsan önce ehliyetini yükseltmen gerek.
 
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
63
Teşekkürler, peki bu en büyük ehliyet A ehliyetini almak A2'yi almaktan zor mu? Sadece A ehliyet için sınav videosu bulamadım. Daha komplike bir sınavmıdır? Ve ne kadar para gerekiyor A için?
 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
158
660 cc lik Tenere var ve 35kw. ayrıca kanundaki kilo/ motor hacmi oranı da tutuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

ayrıca yönetmelikte A2 ehliyet için cc sınırlaması yok.
yönetmelik aynen şöyle:
A2 sınıfı sürücü belgesi nedir? A2 için yaş sınırı kaçtır?

2 Tekerlikli motosikletler için:

Güç sınırı 35 kv(kilovat)’tır.

Kv/kg oranı 0,2 değerini geçmeyecek şekilde sepetli veya sepetsiz olabilir.

3 Tekerlikli motosikletler için:

Güç sınırı 15 kv(kilovat)’tır.

Yaş sınır 18’dir.

A2 sınıfı sürücü belgesi olanlar M ve A1 sınıfını kapsayan araçları da kullanabileceklerdir.

Yönetmelikte:

"Gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, iki tekerlekli motosiklet şeklinde ifade edilir."
 
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
63
CBR 500f/r'ı benim gibi uzun boylu biri sürerse kötü durmaz dimi? 185-190 arası bir boyum var.
 
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
62
Teşekkürler, peki bu en büyük ehliyet A ehliyetini almak A2'yi almaktan zor mu? Sadece A ehliyet için sınav videosu bulamadım. Daha komplike bir sınavmıdır? Ve ne kadar para gerekiyor A için?

Hiç bir fark yok, buradaki motosiklet kursları büyük motosikletle sınav yapıyolar tek fark bu. Heryerde aynı mıdır bilmiyorum.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Bu yeni ehliyet düzeni çıkmadan, A1 almıştım. 1100RT ile giderken çevirip evrak kontrol eden polis bişey dememişti. Benim ehliyetin güç sınırı nedir?

2014 yılında almışım A2'yi.
 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
158
Bu yeni ehliyet düzeni çıkmadan, A1 almıştım. 1100RT ile giderken çevirip evrak kontrol eden polis bişey dememişti. Benim ehliyetin güç sınırı nedir?

2014 yılında almışım A2'yi.
2016 yılından önce A2 alanlar ,otomatikmen 2016 yılındaki düzenlemeyle A sınıfı oluyor
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
2016 yılından önce A2 alanlar ,otomatikmen 2016 yılındaki düzenlemeyle A sınıfı oluyor

Yani?
2 Tekerlikli motosikletler için:

Güç sınırı 35 kv(kilovat) üstü olan motosikletleri kullanacaklara verilir. Güç, ağırlık oranı 0,2'yi geçen motosikletler A sınıfına girer.

Sepetli veya sepetsiz olabilir.

İki tekerlekliler için yaş sınırı 20’dir.

3 tekerlikli olup gücü 35 kv(kilovat) aşan motosiklet türleri için de geçerlidir.

Üç tekerlikliler için yaş sınırı 21’idr.

A sınıfı belge alacakların en az iki yıllık A2 sınıfı deneyimlerinin olması gerekmektedir.

Fakat 24 yaşını doldurmuş bir kişi koşulsuz olarak bu ehliyet sınıfı için başvuruda bulunabilir.

M, A1 ve A2 sınıfı araçları kullanabildikleri için her türlü motosiklet ve MOPED’leri kullanabilir. En avantajlı ehliyet sınıfı budur.

Yönetmelikte:

"Gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçen iki tekerlekli motosiklet şeklinde ifade edilir."

Bu durumda ben güç/ağırlık oranı ile muhattap değilim :flower:
 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
158
Yani?
2 Tekerlikli motosikletler için:

Güç sınırı 35 kv(kilovat) üstü olan motosikletleri kullanacaklara verilir. Güç, ağırlık oranı 0,2'yi geçen motosikletler A sınıfına girer.

Sepetli veya sepetsiz olabilir.

İki tekerlekliler için yaş sınırı 20’dir.

3 tekerlikli olup gücü 35 kv(kilovat) aşan motosiklet türleri için de geçerlidir.

Üç tekerlikliler için yaş sınırı 21’idr.

A sınıfı belge alacakların en az iki yıllık A2 sınıfı deneyimlerinin olması gerekmektedir.

Fakat 24 yaşını doldurmuş bir kişi koşulsuz olarak bu ehliyet sınıfı için başvuruda bulunabilir.

M, A1 ve A2 sınıfı araçları kullanabildikleri için her türlü motosiklet ve MOPED’leri kullanabilir. En avantajlı ehliyet sınıfı budur.

Yönetmelikte:

"Gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçen iki tekerlekli motosiklet şeklinde ifade edilir."

Bu durumda ben güç/ağırlık oranı ile muhattap değilim :flower:

Aynen...Siz her motoru kullanabilirsiniz..
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
2016 öncesi a2 sınıfı ehliyetleri olanlar A sınıfı motor sürmek için ehliyetlerini yenilemiş olması lazım.Yani yasada yeni A eski A2 diye bir ibare yok.Muhtemelen polis bunu es geçer yada denk gelirsen yetersiz ehliyetten ceza yazabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst