Güç hilesi ile emisyon hilesi çok başka şeyler. Öbürünün ağır sonuçları var. Hayır şunu anlamıyorum neden güçlerin hileli olduğu düşünülüyor ? Güç son hızı etkiler ama işin içinde o kadar faktör var ki kimse gidip de bir motorun gücü aslında firmanın söylediği kadar değilmiş diyemez. Bazı arkadaşlar tekerlek gücü şu kadardır diye komik yorumlar yapıyorlar ama hepsi tahminden ibaret.
Güç ölçme konusuna gelince, motorun krankından güç ölçmek için motoru ayırmak gerekir ki kimse bununla uğraşmaz. Diğerinde motoru cihazın üzerine çıkarırsınız olur biter.
Maalesef bu memlekette detaylı inceleme ve test merkezleri olmadığı için çinli / hintli motor getirip şu kadar HP bu kadar yakıt tüketiyor diyerek basıyor broşüre..
Daha yakın zamanda VW Amerikada yakalandı. Ki onlar hakikaten çok zekice bir hile yapmışlardı..
Çinliyi övmeyi bırakın.. Ne zamanki %100 özkaynak bir çinli markası motor üretir 5 yılda sorunsuzluk adına JAponların yarısı kadar başarılı ve verimli olur . 5 yılın sonundada japonların yarısı kadar diri durur.. O zaman çinli iyi kalite mal üretmiş olur...
Takmışsınız CBF e .. CBF çinde üretiliyor evet Iphone gibi , Samsung S7 gibi..Ancak Teknolojisi Japonun, Amerikalının vs vs..
Bundan üç beş yıl önce dedilerki Cherry gibi çinli otomobil üreticileri dünyaya egemen olacak. Olur..Bekleyin..
Dünya artık çinin dandik mallarından bıktı.. Bu ülkeye her yıl gelen 200.000 motosikletin 150 bini çöp çinli.. 1000 km.de paslanan vidası düşen..2 yıl geçince sağı solu dağılmış ürünler..
CBF e laf söyleyen arkadaş.. CBF 150 Hondanın en eski teknolojisi..
Al bu motoru cf moto dedigin varya 5 yıl ylda 10 bin km kullanılsın ikiside 5 yılın sonunda bak motora hangisi daha çok servise gitmiş.. Hangisi daha diri duruyor.??
Bu çin seviciliği nerden çıktı Japon 50 yıldır JApon ha eski kalitesi varmı 250 cc ye kadar yok. Ama taş gibi.. Senin o begenmedigin CBF le adam 150-200 bin yapıyor..
Çinlinin 5 yıllık işletme maliyeti ne CBF in ne?
Çinli henüz kaliteli kendine ait bir motor yapamadı.. 5 yıllık süreçte kendini ispatlamış bir motor yoksa sağlamlık, efektif işletme maliyeti vb. konularda matematik konuşalım tamam diyelim. Ama ortada öyle bir çinli yok henüz..
Havanda su dövmenin bi mantığı yok..
Yazdıklarınızı hepsi doğru.
Fakat şu var ki, sıfır bir malın bedeli (bu sadece motosiklet olmak zorunda değil) satıcısı tarafından "acaba bu mal kaç defa servise gelecek, benim ülkemin marka değeri ne kadardır" endişeleri ile belirlenmez. Sıfır anında o motorun kalitesi, teknolojisi, maliyeti ve üreticinin kar marjı ile belirlenir malın satış bedeli. Sıfır bir 150 NK ile sıfır bir CBF150 kıyasladığımızda kalite ve teknoloji ortada.
Ama uzun vadede 150nk nın durumu ne olur bilemeyiz. O kadar test edebilecek kadar piyasada değil zaten motor. Belki de dökülecek belki dökülmeyecek kim bilir?
Uzun vadede bu motor dökülebilir endişesi ile bir motor alınmıyor ise bu tüketicinin kendi seçimidir, değerlendirmesidir. Alır ya da almaz. Hiçbir üretici "benim motorum uzun dayanmaz abi ben bunu 3 bine satayım" demez, derse topu atar.
Burada konu CBF in dayanıklı olup olmaması değil. Eğer sıfır CBF 5850 TL ise, sıfır 150 NK 6999 olmuş çok mu? Çinli diye 4bin e mi vereceklerdi?
Amaç CBF i kötülemek değil. CBF güzel makine tabi. Ama görmeden de 150 nk ya önyargılı davranmamalıyız.
Yazdıklarınızı hepsi doğru.
Fakat şu var ki, sıfır bir malın bedeli (bu sadece motosiklet olmak zorunda değil) satıcısı tarafından "acaba bu mal kaç defa servise gelecek, benim ülkemin marka değeri ne kadardır" endişeleri ile belirlenmez. Sıfır anında o motorun kalitesi, teknolojisi, maliyeti ve üreticinin kar marjı ile belirlenir malın satış bedeli. Sıfır bir 150 NK ile sıfır bir CBF150 kıyasladığımızda kalite ve teknoloji ortada.
Ama uzun vadede 150nk nın durumu ne olur bilemeyiz. O kadar test edebilecek kadar piyasada değil zaten motor. Belki de dökülecek belki dökülmeyecek kim bilir?
Uzun vadede bu motor dökülebilir endişesi ile bir motor alınmıyor ise bu tüketicinin kendi seçimidir, değerlendirmesidir. Alır ya da almaz. Hiçbir üretici "benim motorum uzun dayanmaz abi ben bunu 3 bine satayım" demez, derse topu atar.
Burada konu CBF in dayanıklı olup olmaması değil. Eğer sıfır CBF 5850 TL ise, sıfır 150 NK 6999 olmuş çok mu? Çinli diye 4bin e mi vereceklerdi?
Amaç CBF i kötülemek değil. CBF güzel makine tabi. Ama görmeden de 150 nk ya önyargılı davranmamalıyız.
Benimki önyargıdan ziyade daha çok bir tane %100 çin malı ve çin üretimi üretilmiş bir motosikletin 5 yılllık ortalama kullanımda sağlamlık ve efektif işletme maliyetleri konusunda Japonların %70 kalibresini yakalayıp yakalayamayacağı..
Bende diyorumki ne zamanki bir tane çinli bunu ispat eder. O zaman güveniriz.. CF150 de bu kalibredeyse bunu önümüzdeki 2-3 yılda zaten anlayacağız..
Otomotiv endüstrisindede bu böyle maalesef.. Mercedes Renault-Nissan tarafından geliştirilen dizel motor kullanıyor... Dizelde istediği verimliliği bir türlü yakalayamadı çünkü..
O yüzden uzmanlık ve kalite algısı önemlidir.
İkinci el değeri satın alma konusunda ciddi bir faktör.. Bir Japonu 10 a alıp 9 a satabiliyorsam..HAlen bir çinli ve hintlide 1 yıllık süreçte %30 un üzerinde bir değer kaybı yaşıyorsam bu önemli bir sorundur.. En önemli etkeni de şimdiye kadar olan Hitli yada Çinli motosikletlerin müşterilerine yaşattığı muhtemel sorunlardır..
Benim tecrübem şu ürün kalitesi olarak scooteri italyan, vitesliyi Japon yapar.. ( 600 cc ve üzerinden bahsetmiyorum ) Bunu değiştirebilecek bir ürünü ortaya koymak arge yatırımı, sürekli iyileştirme ve en kaliteli malzemeyi kullanmaktan geçiyor...
Arkadaşlar motoru 6650tl 9 taksit olarak izmir/kahramanlardan aldım. şekil olarak çok güzel olduğundan dolayı aldım. daha 200 km kullanabildim ilk izlenimlerim söyle;
kötü yanları; TİTREŞİM. titreşim var arkadaşlar. daha önce yamaha ya da honda kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım.
SELE aşırı rahatsız. bugün 125 kmlik bir yol yaptım, totom çok fena ağrıdı. hatta aldığıma pişman olma derecesine geldim. kısa mesafede birşey hissedilmiyor ama uzun mesafede mesela 20km de hemen ağrı yapıyor toto.
AYNAların yarısı kolumu yarısı yolu gösteriyor.
AMORTİSÖR: yoldan geçtiğim çukurları hissediyordum
iyi yanları; frenleri çok iyi diyebilirim. birde şeklini çok sevdim
görüşlerimi yazarım aklıma geldikçe
Heves etmekle kalmadım gittim aldım. Zamanla tecrübemi yazarım.
Arkadaşlar motoru 6650tl 9 taksit olarak izmir/kahramanlardan aldım. şekil olarak çok güzel olduğundan dolayı aldım. daha 200 km kullanabildim ilk izlenimlerim söyle;
kötü yanları; TİTREŞİM. titreşim var arkadaşlar. daha önce yamaha ya da honda kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım.
SELE aşırı rahatsız. bugün 125 kmlik bir yol yaptım, totom çok fena ağrıdı. hatta aldığıma pişman olma derecesine geldim. kısa mesafede birşey hissedilmiyor ama uzun mesafede mesela 20km de hemen ağrı yapıyor toto.
AYNAların yarısı kolumu yarısı yolu gösteriyor.
AMORTİSÖR: yoldan geçtiğim çukurları hissediyordum
iyi yanları; frenleri çok iyi diyebilirim. birde şeklini çok sevdim
görüşlerimi yazarım aklıma geldikçe
Arkadaşlar motoru 6650tl 9 taksit olarak izmir/kahramanlardan aldım. şekil olarak çok güzel olduğundan dolayı aldım. daha 200 km kullanabildim ilk izlenimlerim söyle;
kötü yanları; TİTREŞİM. titreşim var arkadaşlar. daha önce yamaha ya da honda kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım.
SELE aşırı rahatsız. bugün 125 kmlik bir yol yaptım, totom çok fena ağrıdı. hatta aldığıma pişman olma derecesine geldim. kısa mesafede birşey hissedilmiyor ama uzun mesafede mesela 20km de hemen ağrı yapıyor toto.
AYNAların yarısı kolumu yarısı yolu gösteriyor.
AMORTİSÖR: yoldan geçtiğim çukurları hissediyordum
iyi yanları; frenleri çok iyi diyebilirim. birde şeklini çok sevdim
görüşlerimi yazarım aklıma geldikçe