mondial 150 kt arka jantta göçük/ezik

Katılım
9 Ocak 2016
Mesajlar
11
Arkadaşlar foruma yeni girdim... Herkese Merhaba... 1 hafta önce 2015 model 1200 km de 2. el aldığım Mondial
150 kt arka jant sağ yanağında bir eğilme oluşmuş( ben alındığından bu güne fazla deneyimim olmadığı için hiç binmedim ve 100 km uzklıktaki bir ilçeden bir arkadaşım getirmişti...Aldığımızda mı vardı yoksa yolda mı oldu bilemiyorum)...Hava kaçırmıyor ama görüntüsü sinir bozucu..Bazı forumlarda düzeltilebildiğini okumuştum...Yarın servise gideceğim..dilerim düzeltilmesi konusunda çözüm önerirler... Bu konuda deneyim yaşamış arkadaşlar eğer görüşlerini paylaşırlarsa memnun olurum...
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Arkadaşlar foruma yeni girdim... Herkese Merhaba... 1 hafta önce 2015 model 1200 km de 2. el aldığım Mondial
150 kt arka jant sağ yanağında bir eğilme oluşmuş( ben alındığından bu güne fazla deneyimim olmadığı için hiç binmedim ve 100 km uzklıktaki bir ilçeden bir arkadaşım getirmişti...Aldığımızda mı vardı yoksa yolda mı oldu bilemiyorum)...Hava kaçırmıyor ama görüntüsü sinir bozucu..Bazı forumlarda düzeltilebildiğini okumuştum...Yarın servise gideceğim..dilerim düzeltilmesi konusunda çözüm önerirler... Bu konuda deneyim yaşamış arkadaşlar eğer görüşlerini paylaşırlarsa memnun olurum...

Öncelikle geçmiş olsun. Jantın düzeltilmesi konusunda bilgim yok. Fakat çok hassas bir zamanda Jant konusu açmışsın. Mondial avukatları peşine düşerse kaç. :queen:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hava kaçırmıyosa hiç elleme. Servisin yapabileceği bişey yok sadece işinde bu işte uzman bir tornacı düzeltebilir. Rastgele kimseye elletme jantını.
 
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
165
Motosikleti
cf dual 230/honda crf 300
aman uğur motordan gelip, ticari itibarı zedeliyorsuncu avukat görmesin.
 
Katılım
9 Ocak 2016
Mesajlar
11
:thumright Zedelenen jant Mondial'ebir sözümüz yok... Çok titizlerse jantımı yenesiyle değiştiriversinler... Sanırım bir dikkatsizlik yaşanmış..Ya alırken gözümüzden kaçtı ve göremedik, ki bakan arkadaşımız oldukça titiz birisidir, nasıl kaçırdı anlayamadım...Belkide arkadaşımaz Aydın'a dönüşte bir çukurda talihsizlik yaşadı...Ne yapalım...Daha kötüsü de olabilirde...Sonuçta bir kaza da yaşayabilir üzücü olaylar yaşayabilirdik...Onun canına bir şey olmamış önemli olan bu..Şu anda çözümü olan bir sorunumuz var..En fazla jantı(100-150 tl civarında) değiştiririz...(bizim de birkaç parça aksesuar almamız 1-2 ay ötelenir:pale:)...Sonuçta ricamızı kırmadı motoru aldığımız ilçeden Aydın'a getirdi... İlk vitesli motoru ve A2 ehliyeti 59 yaşında almanın heyecan ve zevkini yaşıyorum...Akşam 1 saat kadar deneme sürüşüm oldu...Düşündüğümden daha kısa sürede adapte olabildim..Ve bu durum beni mutlu etti...Kıyaslama yapmam saçma olur...Ancak kullanımı yumuşak, kontrolü kolay ve gezinti zevki yaşanabilecek bir motor gibi görünüyor...Yaz kış yağmur soğuk hergün 6-7 km kullanmak durumundayım..Kışın motoru yatırmayı sevmem devamlı faal olmayı seviyorum..En önemlisi fotoğraf gezilerim için çok işime yarayacaktır...Bir yıldır kullandığım elektirikli 1200 w Likya ile de yollarımız ayrılacak:king:...15 aydır kahrımı çekti yağmur, soğuk,yaz, buz üstünde geçti artık veda vakti... Evet bu akşam şimdilik bu kadar sorunuma ilgi gösterem ve yanıt yazan arkadaşlara selamlarımı gönderiyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ocak 2016
Mesajlar
11
Bugün motorumun ilk 1000 km bakımı Aydın Mondial servisi Batur Motorda yapıldı...Ayrıca onların aracılığı ıle jantaki problem yüzde 95 teknik ve kozmetik başarıyla giderildi... Subap,zincir rolanti ayarları yapıldı, motor yağı değişti...Debriaj ve fren ayarları yapıldı ... Servis sonrasında motorumu oldukça değişmişti...Daha atak ve güçlenmiş buldum motorumu...200 km de zincir yağlamam için gelebilecegimi 2500-2700 km de 2.bakımının yapılacağını, ama bu süreç içinde her an için çay içmeye veya içime sinmeyen bir durumda konrol içinmotoru getirebileceğimi söylediler... Teşekkür ettim ve içim rahat servisten ayrıldım... Servisin işyerime 5 dakika mesafede oluşu benim için büyük avantaj...Kendimi şanslı hissediyorum...
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
hayırlı uğurlu olsun, güle güle kazasız belasız binersiniz inşallah.

Zincir yağlama için servise götürmenize gerek yok, kendiniz yaparsınız hem de keyif alırsınız:

https://www.youtube.com/watch?v=GQGIAnJ39lI

Zincir bollaşınca da gerersiniz:

https://www.youtube.com/watch?v=2JshFTVMBOk

Kaliteli, bilinir güvenilir bir marka yağ kullanırsanız (Shell, Castrol veya daha iyileri ipone, motul, speedol vb) yıllarca ve onbinlerce kilometre gider motorunuz. (tabii zamanında değiştirirseniz)

Motorunuzun civatasına kadar bütün yedek parçalarının fiyatlarını ve o parçaların depoda olup olmadığını kendi sitesinden öğrenebilirsiniz:
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar (menüden touring > 150kt)

Bonus: yazın ve kışın karbüratör ayarını KENDİNİZ yaparsanız hem az yakar hem 0.5-1 beygir güç artar :) Egzoz emisyon ölçümü yapan yerlerde egzozdan hava/yakıt oranını ölçüyorlar ideal oran 14.7/1. Ayar ücreti 15-20TL.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst