sport turing - Süpersport ve artık naked...

Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
325
Uzun yıllar bisiklet ve tek silindirli kullandıktan sonra 600f ile 2yıl gibi bir süre ve ardından da 600rr da binmedim dememek için 3-4 ay gibi kısa bir kullanım sonrası artık enduro yada naked vaktim geldi demeye başlamıştım.

Motorları sattık sonra en son 600rr dı.arayışlar incelemeler videolar yorumlar,yakıtlar uzun yol kısa yol gerekli gereksiz herşeyi okuyup dinledikten sonra bir kaç motor üzerinde karar kıldım.
1-CBF1000 di.Bir kaç motorla görüştüm fakat kısmet olmadı,birde renk takıntım olunca herhalde kalanların hepsi neredeyse beyazdı,birde ağırlık ön plana çıkınca biraz ağırdan alarak araştırmalar yapıyordum.
2-XJ6 Diversion F di.Bu motorda hem kullanımı rahat hemde 4 silindir oluşu yönünden beni cezbetti ama bunda da bana göre iki eksik vardı.Biri rengi siyah yoktu sıfırın,birde güç düşüktü.
3-CBR 650 f ,Bu motoru yakından görmek içinde başka bir şehire kadar gittim ve hayal kırıklığına uğradım,motorun görüntüsü bile yani işçilik kalitesi yönünden beni cezbetmedi.Hatta bir ara NC 750x mi alsam acaba bile dedim.Onun kalitesi bile daha iyi görünüyordu.ama gücü düşüktü.
4-Kawasaki versys 650 bu motorda yakından gördüm üzerine oturdum hoşdu yani olabilirdi ama maalesef 1-1.5 gibi bir zaman beklemek ve gelirsede siyah olma olasılığı düşük gibi muhabbetler sonrası,ahaa motorsuz kaldım derkeeeeenn;

Bir gün Yamaha bayine uğradım sağolsun Bora abimiz ve diğer çalışanlar,sanki bizim mağazımızmış gibi ilgi ve muhabbetleri yüzünden Adana da herkes bilir zaten,bir uğrayim ne var yok diye bir de baktim ki MT09 deep Armor renkli motor var ve fiyat inanılmaz cazip.dedilerki bunda ABS yok,birde 105 beygir,ama yazılımla 115 yapıyoruz dediler.Hiç aklımda çıplak motor yokken üzerine oturduğumda dedimki işte aradığım motor bu olabilir mi dedim ve birde baktımki motoru almışım.Dün eve getirdim ve bugün iş çıkışı yaklaşık olarak 60 km civaı gezdim.

Bir şeyi itiraf edimki dedim ki bu güne kadar kendime eziyet etmişim ss motorla ohbee her tarafı seyrede syrede Adana yı,göl kenarından başlayark ve biazda otobanda max hız 110u geçmeden daha yeni radajdayız diye gezdim geldim.

Benim gibi eğer MT09 almak isteyen olursa diye ss den sonra bu kadar ayrıntılı yazim dedim.Gerçekten o tork güç ve güven hissi iyi almışım dedirtti bana.Zaman la belki bir öncam ihtiyaç olabilir mi bilmiyorum.Öyle çok uzun yol yapan biri değilim kısa ama sürekli gezmek tercihimdir aslında ama ss bu da mümkün değildi.Yada ben gezmedim diyelim.

Motorun olumlu yönlerine gelince;
1-Tork inanılmaz
2-Güven hissi
3-Frenler gerçekten abs olmamasına rağmen hoşuma gitti.
4-Şehir içinden sanki 150 lik sürüyormuş hissi
5-Ekran küçük ama motor sıcaklığından dış ortam sıcaklığına,anlık yakıt tüketimine kadar herşey var
6-Lastikler o kadarda kötü değil gerçi daha yeni ama bana sanki kullanılıabilir gibi geldi yani güvensizlik vermedi.Blkide bunda daha önce ss kullanış omanın faydaları olabilir bilmiyorum.Tabi limitlerde kullanınca nasıl olur onu zamanla görücez.
7-İşçilik zaten bakınca benim diyor.
8-vites geçişleri bir harika
9-Süsüpansiyon mükemmel geldi bana gerçekten çok konforlu
10-Dizayn da sıradışı.

Bana göre eksi yönleri

1-Ayna katlanır değil üzerine örtü örtmekte zorlanııyorum
2-koltuk ilk başlarda snki biraz sertmiş gibi geldi ama çabuk alıştım,60 km yol sonrası hiç bir rahatsızlık hissetmedim
3-Ön çamurluk kısa hemen uzatma yapmak lazım birde arkaya yapılırsa sanki daha iyi olur gibi.

Kullandıkça yorumlar yazmaya çalışacam İnş. yardımcı olur.

Biraz da resim atalım;















 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
güzel motor hayırlı olsun abi:cat: ama bir Z800'de iyi giderdi hani.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hayırlı olsun, çok güzel motor. Kazasız belasız kullanın inşallah.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
öncelikle hayırlı olsun fakat yanlış bilmiyorsam mt09'larda abs standart ve fabrika çıkışı 115 beygir. satıcının bu konuda bir yanlışı olabilir mi
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
fatihciğim,tekrar hayırlı uğurlu olsun,gönlüne göre olmasına ve keyifle kullanmana sevindim.kazasız/belasız nice km.lere kardeş.

öncelikle hayırlı olsun fakat yanlış bilmiyorsam mt09'larda abs standart ve fabrika çıkışı 115 beygir. satıcının bu konuda bir yanlışı olabilir mi
ZERO kardeş,motoru satan kişi benim,doğru biliyorsunuz,MT-09 larda ABS standart ama bu fransa için üretilmiş özel bir seri,TR'ye çok az geldi,bizede 1 tane verildi.ABS'siz ve 105 hp.ama servisimizde bulunan ve YAMAHA tarafından gönderilen bilgisayarla orjinal yazılımla 115 hp.ye 2/3 dk.da yükseltmek mümkün,bizde öyle yaptık.
 
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
325
fatihciğim,tekrar hayırlı uğurlu olsun,gönlüne göre olmasına ve keyifle kullanmana sevindim.kazasız/belasız nice km.lere kardeş.


İnş. abi sonradan gerçekten bindikçe sevdim.Adana da rüzgar yemeği özlemişim sanki bir durum oldu.Otobanda bile hiç bir rahatsızlık hissetmedim.Tabiki biraz daha yüksek hızlarda öncam gerekebilir onuda abi MRA nın bir camı var onu düşünüyorum zaman içinde içinde İnş.

Allah herkesin gönlüne kesesine göre versin iyi dilekleriniz için hepinize teşkkür ederim.Cümlemize Allah kaza bela vermesin. İnş.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
160
haayırlı olsun, 24 bin tl y di ilk geldiğinide çok niyetlenmiştim almadık :pale:
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
fatihciğim,tekrar hayırlı uğurlu olsun,gönlüne göre olmasına ve keyifle kullanmana sevindim.kazasız/belasız nice km.lere kardeş.


ZERO kardeş,motoru satan kişi benim,doğru biliyorsunuz,MT-09 larda ABS standart ama bu fransa için üretilmiş özel bir seri,TR'ye çok az geldi,bizede 1 tane verildi.ABS'siz ve 105 hp.ama servisimizde bulunan ve YAMAHA tarafından gönderilen bilgisayarla orjinal yazılımla 115 hp.ye 2/3 dk.da yükseltmek mümkün,bizde öyle yaptık.

anladim. Türkiyede satılan standart mt sanmistim. Bilgilendirme için teşekkürler.
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
220
sonra 600f ile 2yıl gibi bir süre ve ardından
2-XJ6 Diversion F di.Bu motorda hem kullanımı rahat hemde 4 silindir oluşu yönünden beni cezbetti ama bunda da bana göre iki eksik vardı.Biri rengi siyah yoktu sıfırın,birde güç düşüktü.
3-CBR 650 f ,Bu motoru yakından görmek içinde başka bir şehire kadar gittim ve hayal kırıklığına uğradım,motorun görüntüsü bile yani işçilik kalitesi yönünden beni cezbetmedi.Hatta bir ara NC 750x mi alsam acaba bile dedim.Onun kalitesi bile daha iyi görünüyordu.ama gücü düşüktü.

2 Sene 600 F Kullandıktan sonra 2015 F in daha kalitesiz olması beni şaşırttı :pr:
Hem Güç Hem Tork Naked de buluşması çok güzel ama hızlandıkça rüzgar faktorunu nasıl yapıcaksınız cam taktıktan sonra Spor Tununing tarzı daha güzel olurdu bence :thumright

Kazasız Belasız Kullanmanız dileğimle
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst