TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
lasyitk takozlu ayaklık aldım sürat motordan ve eminimki kazıklandım 60 tl verdim cok oturdu ıcıme öyle farkedilir bi değişim yok ayaklık titresiminde motorcu motora normal dedi ama bi gairpsedim birde bunların hava ayarı nedir nasık olur hava ayar vidası cok dısardaydı bende komple sıktım 3.5 tur cevirdim değişen olmadı sanki ama daha az havayla calısıyor sımdı

ne demek enes fırsat bulduğum kadar ve bilgim varsa yorum yapıyorum, bilmiyorsam sadece okuyorum, bilgisi ve yardımcı olan mutlaka çıkar.
hava ayarı için 3,5 tur çok, genelde ,2,5-2,75-3,0 olarak ayarlama yapıyorlar ama sizin orjinal hava ayarınız kaçtır bilgim yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
lasyitk takozlu ayaklık aldım sürat motordan ve eminimki kazıklandım 60 tl verdim cok oturdu ıcıme öyle farkedilir bi değişim yok ayaklık titresiminde motorcu motora normal dedi ama bi gairpsedim birde bunların hava ayarı nedir nasık olur hava ayar vidası cok dısardaydı bende komple sıktım 3.5 tur cevirdim değişen olmadı sanki ama daha az havayla calısıyor sımdı

kardeşim dün yazacaktım unutmuşum kusura bakma orjinal ayarı vida kafasıyla etrafının sıfır olduğu noktadır yani vdanın kafasınıa işaret parmağını koyunca ne içeride nede dışarıda kalacak şekilde olması gerek ben sıfır karb. aldım bu şekilde geldi


dün ben diğer linki görememişim bu iyi oldu aldım hemen suriyelilere özellikle kırmızı ışıktakilere dikkat edin ocuk diyorsunuz sağda solda aileleri bekliyor depo üstü çantalar içinde bu durum var bir abinin gs 1200ünde aşırmışlar çantayı gideona dolamadan sakın kullanma diyor
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Arkadaşlar, benim motorumun sol tarafta ayaklıkların bağlı olduğu büyük metal parçanın, arka ayaklığın tam bağlandığı yerdeki çatal gibi iki adet çıkıntıdan birisi kırık.
Bu yüzden komple o metal parça, sanırım 80 TL idi, değişmesi gerekiyormuş.

Başka bir çözümü var mı bu işin yoksa temiz olsun, parçayı değiştireyim mi?




DSC05988%20-%20Kopya_zpsfqnhdszn.jpg
 
Katılım
26 Şub 2015
Mesajlar
48
Merhaba arkadaşlar. Nasipse pazartesi yeni kasa 2300km de apache alıyorum. Motorla alakalı önerileriniz varmı?
Ayrıca motoru dışarıda tutacağım için branda alacağım. Egzoza ve motora değdiğinde yanmaz-yapışmaz, su geçirmez apacheye uygun branda tavsiye edermisiniz.
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Yeni aramıza katılan arkadaşlara hoş geldiniz. Birde ustalarıma bir sorum olacak. Benim apachemin ön sol amortisörden yağ damlıyor sıkıntısı keçe olabilir diye düşündüm sizce ne olabilir.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Merhaba arkadaşlar. Nasipse pazartesi yeni kasa 2300km de apache alıyorum. Motorla alakalı önerileriniz varmı?
Ayrıca motoru dışarıda tutacağım için branda alacağım. Egzoza ve motora değdiğinde yanmaz-yapışmaz, su geçirmez apacheye uygun branda tavsiye edermisiniz.

hayırlı olsun hoşgeldin.. Herhangı bi branda işini görür.. egsoza değdirmezsin koyarken.. zaten 5 dk içinde soğuyan bişey egsoz.. yakacağını sanmam brandayı..

Arkadaşlar, benim motorumun sol tarafta ayaklıkların bağlı olduğu büyük metal parçanın, arka ayaklığın tam bağlandığı yerdeki çatal gibi iki adet çıkıntıdan birisi kırık.
Bu yüzden komple o metal parça, sanırım 80 TL idi, değişmesi gerekiyormuş.

Başka bir çözümü var mı bu işin yoksa temiz olsun, parçayı değiştireyim mi?




http://i1273.photobucket.com/albums/y410/MeliksahMELO/DSC05988 - Kopya_zpsfqnhdszn.jpg

Nasıl bi artçın vardıkı onu kırdı hacı ^^ başıma gelmedi bilmiyorum ama elbet çözülür.. koca parçayı degıstırmek mantklı gelmedı..
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
60
arkadaşlar bu motordan alacağım ve ilk motorum olacak bazı sorularım var.

1 sele yüksekliği kaç cm ?
2 1.70 boyum var motorun üstüne bindiğimde ayaklarım yere tam basarmı ?
3.100km hızdan sonra motorda çok fazla titreme oluyor mu aşırı rahatsızlık verecek kadar ?
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Arkadaşlar, benim motorumun sol tarafta ayaklıkların bağlı olduğu büyük metal parçanın, arka ayaklığın tam bağlandığı yerdeki çatal gibi iki adet çıkıntıdan birisi kırık.
Bu yüzden komple o metal parça, sanırım 80 TL idi, değişmesi gerekiyormuş.

Başka bir çözümü var mı bu işin yoksa temiz olsun, parçayı değiştireyim mi?




http://i1273.photobucket.com/albums/y410/MeliksahMELO/DSC05988 - Kopya_zpsfqnhdszn.jpg

Benimki sürücü ayakliginin bağlı olduğu parca catlakti söktüm tornacida arkasından kaynak yaptım baktığında hic belli bile olmuyor sanırım aluminyum kaynaktır

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------

Bugün Motora gidon demiri ayarladık boyadık ve taktık.. Telefon tutucumu sabitledim.. USB çakmaklık ve şarj kitinide onun üzerine sabitlicem.. Yan çantalarıda kendim yaptırdım.. 2 tane normal çantadan heybe yaparak ayarlanabilir ölçülerde yaptırdım.. gayet ucuza mal oldu ve 3 günlük deneme sürüşlerim olumlu..

Velhasılı kelam motorum herşeyiyle sezona hazır artık.. sadece periyodik bakım kaldı onuda haftasonu yaparım yağını fıltresını aldım..
Şuan motorda extra olarak

Metzeller me 22 lastık takım
Topcase demiri ve topcase.
Usb sarj kiti
Telefon tutucu
Gidon demiri
Yan çantalar
Alarm
kör nokta aynalar
Sis farları , led şerit
F1 çakar , topcase led sistem
Çıkabılır koltuk kılıfı
ve henüz takmadığım elciklerim var..

KAfamdakıler bu kadardı zaten.. yavaş yavaş tamamnlandı.. çok şükür .. Bi kaç resim atayım.. 13bin kmye dayadık bu arada :)

Not: Motor aylardır yıkanmıyor baya pis halde ona takılmayın ^^ öğrencilik imkanlarıyla bu kadar oluyor :) ben memnunum motorumdan.. uzun süre ayrılmayıda düşünmüyorum ..



[url]http://i.hizliresim.com/aogr1R.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/rgyzOB.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/7oQ36v.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/pR2J6L.jpg[/url]

Kör nokta aynasını bence yanlış yere takmişsin bende de var aynanın iç tarafına takmalisin çünkü aynanın iç tarafı zaten omuzunu gösteriyor yani aynanın en işe yarayan yerine takmissin
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
kardeşim dün yazacaktım unutmuşum kusura bakma orjinal ayarı vida kafasıyla etrafının sıfır olduğu noktadır yani vdanın kafasınıa işaret parmağını koyunca ne içeride nede dışarıda kalacak şekilde olması gerek ben sıfır karb. aldım bu şekilde geldi


dün ben diğer linki görememişim bu iyi oldu aldım hemen suriyelilere özellikle kırmızı ışıktakilere dikkat edin ocuk diyorsunuz sağda solda aileleri bekliyor depo üstü çantalar içinde bu durum var bir abinin gs 1200ünde aşırmışlar çantayı gideona dolamadan sakın kullanma diyor

Eyvallah teşekürler 3.5 tur yapmıstım bi sıkıntı yoktu simdi havadan dolayı bınemıyorum aldık daha 30 40 km yol gıttık =) turkıshPower ilanın içime oturdu aynı model aynı motoru 3.750 ye aldım 3 gun önce
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
selam beyler,birazdan makinayı formatlayacam. zamanında karbüratör modifiyesi için yaptığım araştırmanın kaynaklarına rastladım. linkleri burada paylaşıyorum. çok yararlı bilgiler var. karburatorun yapısını,dogru ve verimli hava yakıt karışımını kısaca herşeyi anlatıyor. azbucuk ingilizce biliyorsanız karbüratör ustası olursunuz..bilmiyorsanız bile fotograflardan olayı cozersınız:)

http://www.dansmc.com/carbs2.htm
http://www3.telus.net/MyScoot/CVcarb.html
http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/carbtune/carbtune.htm

http://bikeadvice.in/fit-kn-filter-rejet-carburetor/
http://www.yamahat135.com/threads/for-sale-genuine-mikuni-jets-for-t135-carb.641/page-11
http://www.xbhp.com/talkies/general-biking-discussion/23969-powerhouse-fz18-31.html
http://www.pjmotorsports.com/mikuni-jets.html
http://www.dudeworld.com.au/ARTICVCARB.HTML
http://www.scooterfocus.com/scooter_carburetor_rejetting.html
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416


---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

Kör nokta aynası bence böyle takılmalı

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

selam beyler,birazdan makinayı formatlayacam. zamanında karbüratör modifiyesi için yaptığım araştırmanın kaynaklarına rastladım. linkleri burada paylaşıyorum. çok yararlı bilgiler var. karburatorun yapısını,dogru ve verimli hava yakıt karışımını kısaca herşeyi anlatıyor. azbucuk ingilizce biliyorsanız karbüratör ustası olursunuz..bilmiyorsanız bile fotograflardan olayı cozersınız:)

http://www.dansmc.com/carbs2.htm
http://www3.telus.net/MyScoot/CVcarb.html
http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/carbtune/carbtune.htm

http://bikeadvice.in/fit-kn-filter-rejet-carburetor/
http://www.yamahat135.com/threads/for-sale-genuine-mikuni-jets-for-t135-carb.641/page-11
http://www.xbhp.com/talkies/general-biking-discussion/23969-powerhouse-fz18-31.html
http://www.pjmotorsports.com/mikuni-jets.html
http://www.dudeworld.com.au/ARTICVCARB.HTML
http://www.scooterfocus.com/scooter_carburetor_rejetting.html

Oo sabri kardeş bajaj pulsar almana rağmen bizi yanlız birakmiyorsun tesekkurler, bu paylaşımın hakkında da birşeyler yaparsan bize türkçe paylaş çünkü birşey anlamadim :)
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Aslinda yalniz biraktim sayilir. Eskisi gibi aktif olamiyorum kusura bakmayin. O kadar dokumani burada tercume etmek cok zor olur. Karburatorle ilgili sikintisi olan varsa, yada modifiye etmek isteyen olursa burdan yardmci olurum..
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Aslinda yalniz biraktim sayilir. Eskisi gibi aktif olamiyorum kusura bakmayin. O kadar dokumani burada tercume etmek cok zor olur. Karburatorle ilgili sikintisi olan varsa, yada modifiye etmek isteyen olursa burdan yardmci olurum..

Bu kadar da yeter bize sen arasira gelsende yeter ben senden çok şey öğrendim

Bide karbüratör de ne gibi modifiyeler yapılabilir ki ilk kez duyuyorum
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Bu kadar da yeter bize sen arasira gelsende yeter ben senden çok şey öğrendim

Bide karbüratör de ne gibi modifiyeler yapılabilir ki ilk kez duyuyorum
Estagfurullah bilgi paylastikca cogalir. Karburator uzerindeki ana jet ve pilot jet degistrilebilir. Ama bununla beraber iyi bir hava ayari ve subap ayari gerekir. Yakiti zengin yaptigimizda hava yetistirmesi icin acik filtreyle desteklemek gerekir. Ama motorun 150cc oldugu dusunuldugunde bu kadar yapilan emek ve masrafa gore cok fazla performans vermeyecegi goZ onunde bulundurulmalidir. Bu islemlerle ancak stock haldeki bakimli bir apacheden daha iyi yuruyebiliriz..kimse 250 likleri kovalamayi beklemesin..
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Kör nokta aynasını bence yanlış yere takmişsin bende de var aynanın iç tarafına takmalisin çünkü aynanın iç tarafı zaten omuzunu gösteriyor yani aynanın en işe yarayan yerine takmissin

Bi halta yaramıyo zaten kör nokta hacıabı ^^ sırf görüntü..
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Benim motor sabit gazda tekliyor benzin bitiyor gibi. Bu karbüratörden midir acaba?

Kesin olarak sert bir sekilde kesip tekrar devam ediyorsa ateslemedir. Ama oksurme seklinde daha bir yumusak ise karburatordur..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

Enes navigasyonu tutturdugun zimbirtiyi hazir mi aldin yoksa el yapimi mi?
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Kesin olarak sert bir sekilde kesip tekrar devam ediyorsa ateslemedir. Ama oksurme seklinde daha bir yumusak ise karburatordur..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

Enes navigasyonu tutturdugun zimbirtiyi hazir mi aldin yoksa el yapimi mi?

abi önceki sayfalarda linki vardı 15 tl
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst