Rüzgarlı Havalarda Motor Kullanımı Hakkında Fikirleriniz (!)

Katılım
15 May 2014
Mesajlar
358
Rüzgarlı Havalarda Motor Kullanımı Hakkında Fikirleriniz (!)

Bugün anadolu yakasında avrupa yakasına geçerken köprü üzerinde rüzgarın sert esmesi ile bir anda neye uğradığımı şaşırdım. :)

Hiç bu kadar savrulmamıştım resmen yan yan gittim, orta şeritten devam edip rüzgarı bloklamayı denedim ama oda olmadı, köprüden çıktım beşiktaş maslak istikametinde tekrar bir rüzgar dalgası tekrar aynı şeyler.

Malum ben acemi bir sürücüyüm sizin bu gibi durumlarda tepkileriniz ne oluyor acaba ?
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Motoruma ve havaya güvenmezsem köprüden geçmiyorum. Şaka değil. Gerçi arabalı ile karşıya geçmeyi çok seviyorum.
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
Aşırı rüzgarda bende geçmem köprüden. Şeritler arası savrulmamak için mücadele verdiğimi bilirim. Sağda solda araç olmasa sıkıntı yok. Sağ sol gezersin. Ama yanda manda gibi jip giderken rüzgardan savrulmak tehlikeli. Bende havaya güvenmezsem arabalı vapurla geçiyorum. Keyifli oluyor.
İlla geçicem dersen; alt vites, yüksek devir normalden de biraz hızlı olmak iyidir. Motoru dizlerle iyice sıkıp gidonu rüzgara göre kontraya uygun pozisyonda tutmak lazım.
Köprü çıkışındaki viyadükte rüzgar bir kesilip bir vurur. Orada daha dikkatli olmak lazım.
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
5 gün fırtına uyarısı yapıldı.
Eğer mümkünse motor çıkarmayın..
Çıkarırsanız da allah kolaylık versin..
 
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
80
ben izmirdeyim yağmurlu havada 120km ile giderken motor 1. şeritten 2 şeride geçiyo hemen rüzgar yüzünden
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
aşırı rüzgarlı havada sürüş yaparken arka tekerde güç olmalı.hangi vitesde iseniz onun üst sınırına kadar gaz verin.yani yüksek devir verin makinaya düşük devirlerde rüzgarla çok savrulur.büyük köprülerde viyadüklerde rüzgar gülü olur ona dikkat edin.rüzgarın geldiği yöne yaslanın.ama çok dikkat rüzgarla aranıza başka bir araç girerse hooop yaslandığın tarafa hızla düşüşe geçebilirsin.birde benim herzaman yaptıgım biraz tehlikeli ama, rüzgarın yönüne göre otobüs yada kamyonun diğer tarafına saklanmak.mesela yağmurlu ve çok soguk havalarda en sıcak yer otobüslerin kuyrugudur.fakat aşırı bir konsantrasyon gerektirir.tecrübeniz yoksa denemeyin.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Valla çok fena savuruyor hele de altınızda 125 lik birşey varsa motor 98 kilo birşey metrobus var İyiki sığındım dusuna ancak öyle geçtim bende.
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Bugün işten gelirken sağa doğru viraja girdim rüzgar yoktu beni etkileyecek kadar virajın içinde iken bir anda rüzgar sağdan bir koydu:queen:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
acemi iken bende aynı şekilde şikayet ederdim, o zamandan bu yana tecrübemiz arttı, benim motoru 4,5cm indirdik, şimdi zerre aklımdan rüzgarda ne yaparım olayı geçmiyor, baktın tehlike seziyorsun sağ şeridi kapla köprüde, yavaşla, boşver geriden gelenleri, orta şeride geçersen rüzgardan daha az etkilenirsin, motorun cbr 125 olduğu için biraz tecrübe kazandıktan sonra mermi gibi gideceksin :)
 
Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
1,095
ben genelde kapanabildiğim kadar kapanıyorum motora tabi kapanmadan kastım motorun üzerinde uzanmak değil elbette. kollarımı ben genelde nedense açık tutarım ama kollarımıda vücuduma yakın tutarım öyle bir durumda.çünkü rüzgarın siz çarpacak pek alanı kalmıyor.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
4. Vites 6000dd yerine 3. Vites 8000dd mesela...
Gidonu herzamankinden serbest-hafif tutuyoruz.
Gereksiz hareketlerden kacinmakta fayda var. Aralara girmek gibi.
Arkamizi her zamankinden fazla kollayalim. Tır kamyon otobüs bizi sollamaya çıkmış olabilir. Türbülansa hazırlıklı olmak gerek.
Köprü bacakları arasından geçerken rüzgar ani kesilecek. O an rüzgara kontralı gidiyorsak dikkat...
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
1,026
Motosikleti
Cbr 650F
bugün şileye gittim geldim ne rüzgar vardı arkadaş bayrak sandım bi ara kendimi :)

bu arada çamlıcada nerelerdesin hacım :)

ben saffet çebinin oralarda idim uzuuuuun yıllarca :)
 
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
370
sağ şeritten giderken yandan tır, kamyon gibi araçların geçmesi nitro etkisi yapıyor benim motorda. rüzgarı tır karşıladığı için daha konforlu yol alınabiliyor.
edit : rüzgarın soldan estiğini varsayarsak.
 
Katılım
17 Ocak 2014
Mesajlar
172
Bundan 1 ay kadar önce bu konuyla ilgili çok detaylı bir konu açılmıştı gerçekten faydalı bilgiler yazıyordu aklımda kalanlardan birtanesi motorun üstüne yatmaktı.
 
Katılım
12 Nis 2014
Mesajlar
401
Aşırı rüzgarda bende geçmem köprüden. Şeritler arası savrulmamak için mücadele verdiğimi bilirim. Sağda solda araç olmasa sıkıntı yok. Sağ sol gezersin. Ama yanda manda gibi jip giderken rüzgardan savrulmak tehlikeli. Bende havaya güvenmezsem arabalı vapurla geçiyorum. Keyifli oluyor.
İlla geçicem dersen; alt vites, yüksek devir normalden de biraz hızlı olmak iyidir. Motoru dizlerle iyice sıkıp gidonu rüzgara göre kontraya uygun pozisyonda tutmak lazım.
Köprü çıkışındaki viyadükte rüzgar bir kesilip bir vurur. Orada daha dikkatli olmak lazım.

Bugün kesilip vuran rüzgarla şeridin içinde sağa sola gittim :) Gerçekten dikkat istiyor hele birde yanııızdan kamyon vb araç geçiyorsa onunda hava akımı ile tam dans etmeye davet.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:02 ----------

windgru diye hava adresi var orada gösteriyor 3 gün fena rüzgar var. İsteyen bakabilir ayrıca hava durumu için poseidon ve wundergroundu tek geçerim :)
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
Ehehe :cherry: Cup motorumu ilk aldığım zamanlar geldi aklıma 70 ile giderken yandan bir rüzgar yemiştim, bir yandan küfür edip bir yandan dua etmiştim :mrgreen:
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
358
Sabah 6'da maslaktan çıktım içimde bir kuşku korku vardı tüm gece düşündüm kafamda kurdum yapacaklarımı sizinde söylediğiniz gibi bir çok kişi deviri yüksek tut dedi.

Köprüye geldiğimde tam bir felaketti birde köprünün tam ortasında sol elime havada uçan atlet gelmez mi :)

Bir yandan onu çıkarmaya çalışıyorum elime dolandı bir yandan pür dikkat yolu izliyorum sağ şeritte asfalt bozuk eee lastiklerde ince aralara gire gire 3.5 ata ata hızlandım o ara yanımdan bir scooter geçti kontrollü bir şekilde arkasından seyir ettim ama onunda rüzgardan yalpalamalarını gördüğümde şok oldum daha bir panik kapladı ama zorda olsa eve geldim.


bugün şileye gittim geldim ne rüzgar vardı arkadaş bayrak sandım bi ara kendimi :)

bu arada çamlıcada nerelerdesin hacım :)

ben saffet çebinin oralarda idim uzuuuuun yıllarca :)

Dostum bulgurludayım ben ümraniye çamlıca küçük çamlıca çok yakın bana.
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Basit bir yöntem öğreteyim.
Asfaltın sesini duyana kadar yatacaksın motorun üstüne. En sağlamı budur.
 
Katılım
27 Tem 2005
Mesajlar
371
2 ay önce bir kurye kardeşimiz rüzgarda savrularak temde bir kamyonun altında kalarak vefat etti kendinize ve motorunuza güvenemiyorsanız asla çok rüzgarlı havalarda otoban ve köprüyü tercih etmeyin.
 
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
15
dizlerinizle motosikletinizi tamamen sarın ve az biraz sıkın. Direksiyonuda bebek tutuyormuş gibi tutun ve az öne doğru yatın. Gerisi direksiyon becerinize kalmış :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst