Vitesli motorla başlamak?

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu yaza ehliyetimi alıyorum nihayet ve ehliyetimi alınca direk cbr 125r ile başlamayı sonrasında ninja 250r ve bu 2 motorla baya km devirdikden sonra cbr600rr ile devam etmeyi düşünüyorum ama internette çoğu kişi ilk önce vitesli motor yerine scooter ile başlamayı öneriyo fakat ben 1 senedir 80km hız yapan bir elektrikli bisiklet sürüyorum. Yani trafik tecrübem bunla ilgili trafik tecrübem var ve çokşükür ki şuana kadar hiç kaza yapmadım fakat çok kazayla burun buruna geldiğim anlarda oldu ve genelde manevrayla kurtuldum. Siz ne dersiniz direk viteslimi alim yoksa genede scooterlemi başlıyim? daha önceden cbr250r sürmüştüm 10-15 kere felan.
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
341
Sen artık marşa basıp çalışan bi motosiklet alsan da :bestmt:'te rahata erse artık
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paran bolsa scooter da al derim zararı olmaz faydası olur

Malesef bütçe sınırlı, elektrikli ile scooter arasında tek fark plakasız olması zaten oda scooter gibi aynı yani scooter alınca daha öğrencek neyim varki?
 
Katılım
27 Ara 2013
Mesajlar
386
Vitesli al gariban bişey olsun mümkünse herkesin kötülediği bir motor olsun orası burası dağılsın. 1 sezon kullan sana garanti veriyorum başına gelecek sorunlardan ve arızalardan o kadar çok şey öğrenirsin ki 10bin kmye gelinceye kadar en az bir motosiklet tamircisi kadar tecrübe edinirsin mekanik hakkında. Tabi bu süreçte de kullanmayı öğrenirsin merak etme sonra da 150 200 250 alırsın bişeyler.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sen artık marşa basıp çalışan bi motosiklet alsan da :bestmt:'te rahata erse artık

Ben motor alınca rahata ercek olan motosiklet.net dışında çevremdeki bir sürü insan , ailem ve bende rahata ericem :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

Vitesli al gariban bişey olsun mümkünse herkesin kötülediği bir motor olsun orası burası dağılsın. 1 sezon kullan sana garanti veriyorum başına gelecek sorunlardan ve arızalardan o kadar çok şey öğrenirsin ki 10bin kmye gelinceye kadar en az bir motosiklet tamircisi kadar tecrübe edinirsin mekanik hakkında. Tabi bu süreçte de kullanmayı öğrenirsin merak etme sonra da 150 200 250 alırsın bişeyler.

Dostum iyi dedin ama öyle bir motor çok arıza çıkarır ve sürekli onu tamir ettircek imkanımda olmaz o nedenle sağlam birşey alıcam ama cc yi mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışırım :)
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
125
Trafik okumayı biliyorsan sıkıntı yok direk vitesli motorla başla. Boş yere scooter ile zaman kaybetme 600rr a falan geçeceksen Cbr125r gayet güzel başlangıç motorudur.
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
164
Gitmek istedigin yol icin scooter iyi bir baslangic olmaz bence. Elektrikli bisiklet ile arada daglar kadar fark yok cunku, hemen hemen ayni. Bunun disinda viteslere alisana kadar muhtemelen alacagin motoru dusureceksin, bu yuzden ilk onceligin yedek parca fiyati olmali. Uygun fiyatli ikinci el mondialler falan en azindan bir sene isi ogrenene kadar ihtiyacini karsilar. Ha ben marsa basarim giderim dusmem japondan asagisina da binmem diyorsan cbr125 iyidir.
 
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
313
ya sen direk 600 rr alıcaktın ne oldu karne gününde abin vermekten vazmı geçti :)
 
Katılım
24 Mar 2012
Mesajlar
382
Scooter ile başlaman trafiği iyi ve daha rahat okumanı özellikle İstanbul gibi kalabalık bi şehirde bu önemlidir ben vitesli 150 ile başlamıştım fakat yaşım tutmadığından 3 ay boyunca trafiğe hiç çıkmadan yazlıkta kullandım sonrasında 17 yi doldurunca ehliyet alıp trafiğe çıktığımda hiç problem yaşamadım ama yazlıkta vitesler refleks haline gelmişti bile.Cbr ile başlayabilrsin tabi ama önce kendini boş bir yolda viteslere debriyaja alıştır eğitim al böylece trafiğe çıktığında beynin vitesle meşgul olmasın.İyi sürüşler
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vericek karne günü için eğitim veriyo şuanda ;)
 
L

lawyer_16

madem güçlü bir elektrikli bisiklet ile trafikte tecrübe edinmişsin, o halde vitesliye geçmenin zamanı gelmiş demektir. adım atmaktan korkma ama ufak ufak adım at. 125 veya 150lik başlangıç için ideal. 250 de olur kullanma açısından bi sıkıntı olmaz ama insan basıyor be kardeşim istanbul gibi bir yerde 250nin limitini illaki zorlarsın. yapmam deme yaparsın :)
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
104
vites mantığını biliyorsan, vitesliyle başla. ben 1 kere motora binmiştim hayatımda o da artçı olaraktı, sonra 150lik crossla başladım.
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
220
Aynı kullanıcı ile farklı kişilermi giriyor acaba ?

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/130818-sonunda-bir-motor-aldim.html
 
Katılım
16 Şub 2012
Mesajlar
162
bu yaza ehliyetimi alıyorum nihayet ve ehliyetimi alınca direk cbr 125r ile başlamayı sonrasında ninja 250r ve bu 2 motorla baya km devirdikden sonra cbr600rr ile devam etmeyi düşünüyorum ama internette çoğu kişi ilk önce vitesli motor yerine scooter ile başlamayı öneriyo fakat ben 1 senedir 80km hız yapan bir elektrikli bisiklet sürüyorum. Yani trafik tecrübem bunla ilgili trafik tecrübem var ve çokşükür ki şuana kadar hiç kaza yapmadım fakat çok kazayla burun buruna geldiğim anlarda oldu ve genelde manevrayla kurtuldum. Siz ne dersiniz direk viteslimi alim yoksa genede scooterlemi başlıyim? daha önceden cbr250r sürmüştüm 10-15 kere felan.

Valla arkadaşım bu çok göreceli bir durum. Normalde scooter la başlaman faydalı olur tabi... Ben vitesli ile başladım en son motoruda orta okul zamanlarında Mobylette kullandım. Hatta ehliyet kursunda bile sadece direksiyon sınavında motor kullandım oda scooter'dı şimdi vitesli ile giriliyor sınava. Vitesli motoru ise ilk defa Motorsikleti aldığımda aldığım elemandan öğrendim nasıl vites değişiyor diye :)) 1500 km falan oldu viteste hiç sıkıntı yaşamadım. Fakat düşünce yaptığım mantıklı bir durum değil sen yapabiliyorsan yinede scooterla başla

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------

Aynı kullanıcı ile farklı kişilermi giriyor acaba ?

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/130818-sonunda-bir-motor-aldim.html

Evet arkadaş yaa eleman forumda kendince kafa yapmaya gelmiş bizde adam yerine koyup cevap yazıyoruz...
 
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
1,075
Kaza ile burun buruna geldim demeseydin 250 cc al diyecektim ama tırstım!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst