Köprüden geçerken dikkat edilmesi gerekenler.

Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Yıllardır köprüden geçerim, yukarıdaki yorumları okuyunca korktum valla. Meğersem ne büyük tehlikeler atlatmışım da haberim yokmuş :)
 
Katılım
6 May 2013
Mesajlar
141
Rüzgarlı günde geçersen köprü ayaklarının yanında rüzgar pat diye kesiliyor sonra geçince tekrar carpıyor dengeni sağlam tut başka bişiyle ilgilenme :)
 
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
101
Bu hafta sonu İzmir'den İstanbul'a geçeceğiz. Tek derdim köprüde HGS'yi nasıl okutmaktı... Köprü üzerinde çok fazla mı rüzgar oluyor. Bu kadar kişi amma çok yorum yapmış. İzmir-Karşıyaka otobanında tünelden çıkınca da rüzgar olur ancak ilk zamanlarda savrulmama rağmen (2- yıl önce) şimdi hiç birşey olmuyor. Motora doğru oturursanız. (dizler ile depoyu sıkar ve topuklarınız ile motoru tutarsanız) herhangi bir etki olmayacağını düşünüyorum.

Bazı arkadaşlar gidonu sıkı tut demiş. Arkadaşlar gidon sıkı tutulmaz. Asıl o zaman problem yaşarsınız. Bu tamamen yanlış bir bilgi. Elcikleri bir kuş gibi düşünün, ne elinizden kaçacak kadar gevşek, ne de canını yakacak kadar sıkı tutmalısınız.

Merak ettim bak köprüyü. Hafta sonu geçerken özellikler dikkat edeceğim.
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
Bu hafta sonu İzmir'den İstanbul'a geçeceğiz. Tek derdim köprüde HGS'yi nasıl okutmaktı... Köprü üzerinde çok fazla mı rüzgar oluyor. Bu kadar kişi amma çok yorum yapmış. İzmir-Karşıyaka otobanında tünelden çıkınca da rüzgar olur ancak ilk zamanlarda savrulmama rağmen (2- yıl önce) şimdi hiç birşey olmuyor. Motora doğru oturursanız. (dizler ile depoyu sıkar ve topuklarınız ile motoru tutarsanız) herhangi bir etki olmayacağını düşünüyorum.

Bazı arkadaşlar gidonu sıkı tut demiş. Arkadaşlar gidon sıkı tutulmaz. Asıl o zaman problem yaşarsınız. Bu tamamen yanlış bir bilgi. Elcikleri bir kuş gibi düşünün, ne elinizden kaçacak kadar gevşek, ne de canını yakacak kadar sıkı tutmalısınız.

Merak ettim bak köprüyü. Hafta sonu geçerken özellikler dikkat edeceğim.

Rüzgarsız günlerde sıkıntı yok tabi. Ama boğazın rüzgarı hiçbirşeye benzemez. Bazen arabayla bile çok fazla hissedilir.Hele köprü üzerinde trafik durunca rüzgardan sallandığını hissedersiniz.. biraz sinir bozuyo tabi:sunny:
 
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
536
Benim en çok, rüzgarda köprüde etkilenmenin verdiği huzursuzlukla, gidonu fazla sıkarken yakalıyorum kendimi.
Zaten sert rüzgarda bir de gidonu sıkınca iyice etkiliyor rüzgar ve daha çok sıkıyorum. Kendini tetikleyen bir durum aslında.
Çareyi şöyle buldum. Köprüye girişte kendi kendime hatırlatıyorum: " Peglere parmak uçların ile bas"
O zaman motoru bacaklarım depoyu sıkıyor ellerim gevşiyor.
Bir de lodosun çok olduğu rüzgarlı günlerde kendini iyi hissedinceye kadar köprüyü kullanmadım.
Güvenim geldikçe daha iyi kullandım ve daha rahat geçtim.
Diğer motorcu arkadaşlar vızır vızır metrobüslerin sağından geçiyor olabilir. Trafik akıyorsa, kendimi güvenli hissedecek şekilde sürdüm.
Acele etmedim. Şeridi doldurup otobüsmüş gibi gitmekten çekinmedim. Güvenli hissedince trafik durur gibi olunca bastım geçtim.
Bunlar benim uyguladıklarım, işine yarayanı kullan.
Ustaların eleştirisi olursa sevinirim.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Gişelerden geçerken en sağdaki HGS nin sağ duvarına doğru bizim geçeceğimiz kadar boşluk var. o boşluktan yavaş geçereseniz (-30km/sa.) HGS okumuyor... ::blusssh:
 
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
536
Gişelerden geçerken en sağdaki HGS nin sağ duvarına doğru bizim geçeceğimiz kadar boşluk var. o boşluktan yavaş geçereseniz (-30km/sa.) HGS okumuyor... ::blusssh:

Bir ümit geçtim. Okudu. Hızım belki 30 un az üstü olabilir. Duvara yakınlık derken omzum sürtmüyordu. Acaba daha da mı yakın olacak diye düşündüm.
Denemelerim sürecek
Ümit fakirin ekmeği. :)

Köprü geçişlerine renk geldi. Akşam olsa da denesek :mrgreen:
 
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
420
Motosikleti
Cruiser
Plegus güle güle kullan :) Arkadaşlarımızın bahsettiği şu beyaz çizgi olayına gerçekten dikkat etmelisin normal asfalttan 6 kat daha kaygandır.. Gidonu çok sıkı tutmaman da söylenmiş ekleyebileceğim tek birşey var rüzgara alışana kadar sağındaki solundaki araçlardan kendine çaktırmadan tampon yapman ;) tabii rüzgara alışana kadar :) Keyifli sürüşler...
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
o beyaz şerit çizgileri yok mu!!, dün hava güzel diye şehirler arası yola çıktım Eskişehir sivrihisar arası ya hu şerit çizgileri o kadarmı denge bozar? 90-100 civarı giderken ya da 60 km üzeri yapıyor bunu sözde iyi lastik taktık ama sanırım fayda etmicek, durup kontrol ettim bu şeritleri neden denge bozuyor diye asflttan yaklaşık 3, 4mm daha kalın sanırım bu yüzden şeride paralel giderken yapıyor
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Ben duvarla aramda bir boşluk bırakıyorum çok yapışmama gerek kalmıyor...

Ben de bir kaç kez deneyerek bulduydum. yoldan hızlı gelince gişeye girme noktasında motor hafiften hopluyor ya sonrasında sensörlere doğru yere oturunca alttaki sensöre baskı uyguluyor HGS bizi ::142:: yakalıyor. ama yavaş gelince hoplama fazla olmadığından zemine fazla basma olmuyor dolayısı ile sensörler aktif olmuyor diye düşünüyorum. Ben ramazan ayından sonra 100tl yüklediydim HGS ye. 10-12 defa geçmişimdir. geçenlerde PTT yer sordum 95tl var dediler :) ::blusssh:::shhh::::shhh::::shhh:: kimse duymasın ::meleeek:
 
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
536
Ben duvarla aramda bir boşluk bırakıyorum çok yapışmama gerek kalmıyor...

Ben de bir kaç kez deneyerek bulduydum. yoldan hızlı gelince gişeye girme noktasında motor hafiften hopluyor ya sonrasında sensörlere doğru yere oturunca alttaki sensöre baskı uyguluyor HGS bizi ::142:: yakalıyor. ama yavaş gelince hoplama fazla olmadığından zemine fazla basma olmuyor dolayısı ile sensörler aktif olmuyor diye düşünüyorum. Ben ramazan ayından sonra 100tl yüklediydim HGS ye. 10-12 defa geçmişimdir. geçenlerde PTT yer sordum 95tl var dediler :) ::blusssh:::shhh::::shhh::::shhh:: kimse duymasın ::meleeek:

Abi inşallah otomatik dolum sebebi ile azaldı diye onlar doldurmamıştır. Yoksa senle ben "yılın keki duvar dibinden yavaş yavaş" adlı panele konu oluruz.
Aslında ben devletimin bizden araba fiyatı almasından çok memnunum. Aslında biraz daha bile almaları lazım. Hatta bir hesap numarası versinler biz arada bir para yatıralım. O derece yani.
Bu işi öğrenmek istememin sebebi olayı anlarsam, o şekilde geçen biri gördüğümde "cık cık cık cık" diye esefle kınamak için. O yüzden yani. :flower:
Yanlış anlama olmasın...
 
Katılım
15 Ocak 2014
Mesajlar
71
hayırlı olsun bu arada motorun, valla ben daha köprüye çıkmadım benimde motor yeni sayılır tecrübe az durumda .fakat evin etrafında gezerken geçen akşam rüzgarlıydı az rampa yokuş ve bianda soldan rüzgar bianda sağdan rüzgar dedim deviriliyorum ya sağa ya sola :D gerçekten rüzgar çok etkiliyor insanı ben hiç düşünmemiştim rüzgarın budenli etkili olabileceğini heralde hızlı gittiğimiz için fazla etkileniyoruz, çok dkkatli olmak lazım buarada köprüdeki uyarılar için herkeze teşekkürler kazasız belasız sürüşler :)
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
BOGAZICIKOPRUSUKLAVUZU_zps20a508f4.jpg.html


caps
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
bir kaç başlık var bu konuyla ilgili, orada yazan arkadaşların yorumlarını topladım. MT ele emeği göz nuru olsun yeni arkadaşlara
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Abi inşallah otomatik dolum sebebi ile azaldı diye onlar doldurmamıştır. Yoksa senle ben "yılın keki duvar dibinden yavaş yavaş" adlı panele konu oluruz.
Aslında ben devletimin bizden araba fiyatı almasından çok memnunum. Aslında biraz daha bile almaları lazım. Hatta bir hesap numarası versinler biz arada bir para yatıralım. O derece yani.
Bu işi öğrenmek istememin sebebi olayı anlarsam, o şekilde geçen biri gördüğümde "cık cık cık cık" diye esefle kınamak için. O yüzden yani. :flower:
Yanlış anlama olmasın...

otomatik dolum yok. elle PTT den yani :)

elbette kınayabilirsin ve benim gibi yapmadığı için beni kınayanlar olduğunu da biliyorum ve HAKLARI VAR, bunu kabul ederim. Çünkü kuryeler bilmiyor mu orayı biliyor ama kimi veriyor araba parasını o gişenin ortasından geçiyor kimi de sağdan benim gibi geçiyor.
ama 2 teker = 4 teker olmaz yani... 1/4 araç yeri kaplayacaksın aynı para olmaz.
yollarda araçların bizleri sıkıştırmasından biraz benim kıllığım. oh olsun versinler diyorum.
ha şu da var. benim plaka açıkta. sistemi doğru kursunlar alsınlar paralarını. yani plakaya kayıtlı HGS em de var ayrıca. sadece önceleri korkudan sağdan gidiyordum (acemilik), sonra baktım ki HGS beni okumuyor. ben de birşey yapmadım. :) ::blusssh: selam herkese. :)
 
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
536
otomatik dolum yok. elle PTT den yani :)

elbette kınayabilirsin ve benim gibi yapmadığı için beni kınayanlar olduğunu da biliyorum ve HAKLARI VAR, bunu kabul ederim. Çünkü kuryeler bilmiyor mu orayı biliyor ama kimi veriyor araba parasını o gişenin ortasından geçiyor kimi de sağdan benim gibi geçiyor.
ama 2 teker = 4 teker olmaz yani... 1/4 araç yeri kaplayacaksın aynı para olmaz.
yollarda araçların bizleri sıkıştırmasından biraz benim kıllığım. oh olsun versinler diyorum.
ha şu da var. benim plaka açıkta. sistemi doğru kursunlar alsınlar paralarını. yani plakaya kayıtlı HGS em de var ayrıca. sadece önceleri korkudan sağdan gidiyordum (acemilik), sonra baktım ki HGS beni okumuyor. ben de birşey yapmadım. :) ::blusssh: selam herkese. :)

Aman abi yanlış anlama olmasın. Tamamen kinaye yaptım. Dün gece gene denedim.
Bu sefer bişi ötmedi. Yazı falan da çıkmadı ekrana. Allah Allah dedim geçtim.
Tamamen sana katılıyorum.
Plakam açık, hgs var. kanuni bir hızla bana ayrılan yerden geçiyorum. Alıyorlarsa alsınlar, almıyorlarsa üzülecek değilim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst