Konu canlanmış biraz, bari böyle aktif olsada hyosung konusundaki gibi insanlar arada girip bakar...
Bütcemi 15-16 lara kadar cıkartıp r1 bakıyodum, 2004-2006 civarı, 10 a yakın alet baktım ve gördümki hepsi pert... Temiz bi r1 muhtemelen 18-19 bin tl lere cıkmadan alınmaz... Hatta istanbuldan kalkıp İzmirlere kadar gittim, ilanda cam gibi gözüken sarı renk 2005 model bi r1 e baktım.Gerçektende motorun dışı cam gibiydi ama üstüne binip bi tur attım, atmaz olaydım, debriyaj balatası bitmiş galiba, debriyaj sonuna kadar basılıyken azıcık gaz verince gidiyo alet, boşa geçmez, başka vitese gecmez, daha elleri bırakmadan sola ceker, ön frene basınca gidon tokatlar... Diğer baktığım motorlarda öyleydi gerçide, düz gidip gidonu sola bakanımı dersin, motorundan ses gelenimi dersin.. Bi bin tl ye yakında motor bakmaya para harcamışımdır..
Sonra r1 takıntımdan vazgeçip 600 rr eski kasalara bakmaya başladım, malum 1.82 ye 86 kg olunca 2007-2012 kasa bize 125 lik motor gibi geliyo, 2013 ü almaya zaten bütce alakasız kalıyo.
En son 2004 model 2006 5. ay trafik cıkışlı bu motoru aldım, orjinal 30 bin km de.. Ustamada gösterdikten sonra icim rahat bi şekilde aldım. Elleri bırakınca ok gibi dümdüz gidiyo, gaz yemesi vs. hiç bi problem yok. Grenajlarda cok iyi durumda. Tek sorun devir göstergesi calışmıyo, ilk acılışta check-up yaparken bi problem yok, ama sonra devre dışı kalıyo, motoru satan kişi ve kendi ustam elektronik kablolarla alakalıdır, söküp bakmak lazım, yapılabilir dediler... Sizce tamiri mümkünmüdür ? varmı başına böyle bişey gelen veya fikri olan ? Malum göstergenin fiyatı ortada... Ve istanbul icinde büyük motordan anlayan usta önerirmisiniz ? Benim bildiğim kadıköyde GKN motor var, bu forumunda kullanıcısı, ona göstermeyi düşünüyorum...
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tcf.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tf3.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tgt.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4ttn.jpg
Bu arada carbon twobrothers egzoz gerçekten bu motorda inanılmaz ses cıkartıyo, aldığım ilk iki gün 300 km yol yaptım sesin gazına gelerek... Hem fazla gezme hem hızlı gezme bakımından gerçekten adamın kanına giriyo... Gerçi soğuklar beni mahfetti şuan hafiften grip oldum, motoruda dükkana kaldırdım, önümüzde 4 ay boyunca en fazla 3-4 kere cıkartırım.