Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Elektrik sıkıntısını R1 'imden bilirim. Cok zordur maalesef tespiti ...
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
3
eyvahllah sagolasın sorun çözüldü zenonun beyni yanmış o yüzden sıkıntı yaratıyormuş zenon gitti sorun çözüldü sagolun arkadaşlar bu arada ilgilenen olurmu bilmem elimde 600 rr QUİCK SHİFTER VAR MOTORUMDA TAKILI ALIŞAMADIĞIM İÇİN SATMAK İSTİYORUM VE POWER COMMANDER İLGİLENEN OLURSA YAZABİLİRSİNİZ.
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
1457734_636174163093257_359133932_n.jpg


1395959_628105957233411_2080356045_n.jpg


1383162_622152874495386_925870112_n.jpg



biraz resim atmak lazım diye düşündüm :)
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
600 rr arka dişli orjinalde kaç diş arkadaşlar ? sanki benim dişlim değiştirilmiş gibi geldi , motor uzadıkca uzuyor ve yüksek hızda gazı bırakınca motor freni biraz zayıf.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
aynen. bı de dik durunca paraşütle 10ar 20şer dusuyo kadran yuksek suratlerde bile :)

cakalaz bu arada h.sonu ufakta olsa (20km) hayabusa kullandım. sen krize girmedin mi ya :) bambaşka aletler. hicbisey benzemıyo desem yeridir :)
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
hayabusa/600rr
konfor var/yok
debriyaj fren yumuşak/sert
alt devir torku var/devir istiyor illaki
gidon hareketleri daha yumuşak/sert
konsol kocaman/önde göstergeyi kapatacak kadar bir grenaj ve cam var okadar
hareketleri ağırkanlı ve yumuşak/kilodan ötürü gayet hareketli
hızını anlayamıyorsun/hızı olması gerektiği gibi hissettiriyor



en belirgin şeyler bunlardı ilk binişte benim için hayabusadan inip 600rr a binince.yanlış anlamasın kimse, kesinlikle 600 rr ı kötüleme küçümseme amaçlı değil yazdığım şeyler.riva yolu veya daha sert-kısa-dar virajları olan uçmakdere yolu gibi bir yolda 600rr ile hayabusa yanyana dursun ben rr alırım.emaneten kullandığında bile insana o kıvraklığı hissettiriyor.hayabusa doğası gereği istanbul-edirne gibi yollar istiyor ki orada da hayabusa gidiyor.

tekrar yazayım amacım 600rr hayabusa kıyaslaması yada rr ı kötüleme değil.sport-touring hatta racing-touring sınıfı bir motor ile safkan racing hatta adı bile racing replika olan bir motorda göze çarpan farkları yazmaktı ki yazdığım farklar zaten zaten olması gereken farklar.

bu arada riva yoluna ilk girdiğimizde ben sadece 3. vites gittim.50-220 arası bi hız bandı sunuyor o yol için o lastiklerle normal bir gidişti :)600lük makine devir+vites değişimi istiyor torktan dolayı ki o da normal biri 65 biri 140 nm tork veriyor.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
A Four-stroke power valve is a device fitted to four-stroke engines that constantly adjusts the internal diameter of the exhaust system to better suit engine speed. At low engine speeds the wave pressure within the pipe network is low. A full oscillation of the Helmholtz resonance occurs before the exhaust valve is closed, and to increase low-speed torque, large-amplitude exhaust pressure waves are artificially induced. This is achieved by partial closing of an internal butterfly valve within the exhaust at the point where the four primary pipes from the cylinders join. This junction point essentially behaves as an artificial atmosphere. The alteration of the pressure at this point controls the behavior of reflected waves at this sudden increase in area discontinuity. Closing the valve increases the local pressure, inducing the formation of larger-amplitude negative reflected expansion waves. A servo motor controlled by the ECU opens and shuts the valve.[1] The valve goes from being almost fully closed at idle speed, through to fully open at higher engine speeds. This ensures superior low to mid-range performance, more linear power output and reduced exhaust noise levels while the valve is in its reduced opening position.
Yamaha was the first to develop such a system, called the Exhaust Ultimate Power Valve (EXUP).[1] It first appeared on the Yamaha FZR EXUP and was later used on many other Yamahas.
Later versions from Honda went by the names Honda Titanium Exhaust Valve (HTEV) and Honda Variable Intake/Exhaust (H-VIX),[1] appearing on the CBR600RR and Honda CBR929RR. Suzuki's version is called Suzuki Exhaust Tuning (SET).[1] The system is also used on the Triumph Daytona 675 triple.

"wiki"
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
hee tamam, ben senin motorla 11ooo çevirdim ki asıl gittiği devirler ondan sonrasıdır tabi :)

ben 600rr gitmiyorda demiyorum ha o da yanlış anlaşılmasın :)

yalnız tiger egzos fena,önde yoshimuralı hayabusanın sesi duyulmuyor tigerlı 600rr sesinden.zaten insanı kendinden geçiren racing sesi devirle birlikte 600lüklerden çıkıyor.hayabusa araba sesi gibi
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Hayabusa cok fena bir motor. 300 Kmh ye kadar ayni ivmeyle hizlanan bir alet dusunun. Hayabusa kesinlikle konforu yakiti hizi nedeniyle ideal bir motor ama kalibi buyuk . Ve yaptigim buyük kazada bir tarafimin kopmamis olmasina sukrediyorm.
Zaptetmesi cok zor. Bu nedenle dusurdum CC yi ...
Yoksa asla busadan vazgecmem.
O asfalti korkutan bir boğa gibi agir ve gücludur ;)
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
Konu canlanmış biraz, bari böyle aktif olsada hyosung konusundaki gibi insanlar arada girip bakar...
Bütcemi 15-16 lara kadar cıkartıp r1 bakıyodum, 2004-2006 civarı, 10 a yakın alet baktım ve gördümki hepsi pert... Temiz bi r1 muhtemelen 18-19 bin tl lere cıkmadan alınmaz... Hatta istanbuldan kalkıp İzmirlere kadar gittim, ilanda cam gibi gözüken sarı renk 2005 model bi r1 e baktım.Gerçektende motorun dışı cam gibiydi ama üstüne binip bi tur attım, atmaz olaydım, debriyaj balatası bitmiş galiba, debriyaj sonuna kadar basılıyken azıcık gaz verince gidiyo alet, boşa geçmez, başka vitese gecmez, daha elleri bırakmadan sola ceker, ön frene basınca gidon tokatlar... Diğer baktığım motorlarda öyleydi gerçide, düz gidip gidonu sola bakanımı dersin, motorundan ses gelenimi dersin.. Bi bin tl ye yakında motor bakmaya para harcamışımdır..
Sonra r1 takıntımdan vazgeçip 600 rr eski kasalara bakmaya başladım, malum 1.82 ye 86 kg olunca 2007-2012 kasa bize 125 lik motor gibi geliyo, 2013 ü almaya zaten bütce alakasız kalıyo.
En son 2004 model 2006 5. ay trafik cıkışlı bu motoru aldım, orjinal 30 bin km de.. Ustamada gösterdikten sonra icim rahat bi şekilde aldım. Elleri bırakınca ok gibi dümdüz gidiyo, gaz yemesi vs. hiç bi problem yok. Grenajlarda cok iyi durumda. Tek sorun devir göstergesi calışmıyo, ilk acılışta check-up yaparken bi problem yok, ama sonra devre dışı kalıyo, motoru satan kişi ve kendi ustam elektronik kablolarla alakalıdır, söküp bakmak lazım, yapılabilir dediler... Sizce tamiri mümkünmüdür ? varmı başına böyle bişey gelen veya fikri olan ? Malum göstergenin fiyatı ortada... Ve istanbul icinde büyük motordan anlayan usta önerirmisiniz ? Benim bildiğim kadıköyde GKN motor var, bu forumunda kullanıcısı, ona göstermeyi düşünüyorum...
v4tcf.jpg

v4tf3.jpg

v4tgt.jpg

v4ttn.jpg


Bu arada carbon twobrothers egzoz gerçekten bu motorda inanılmaz ses cıkartıyo, aldığım ilk iki gün 300 km yol yaptım sesin gazına gelerek... Hem fazla gezme hem hızlı gezme bakımından gerçekten adamın kanına giriyo... Gerçi soğuklar beni mahfetti şuan hafiften grip oldum, motoruda dükkana kaldırdım, önümüzde 4 ay boyunca en fazla 3-4 kere cıkartırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
195
Konu canlanmış biraz, bari böyle aktif olsada hyosung konusundaki gibi insanlar arada girip bakar...
Bütcemi 15-16 lara kadar cıkartıp r1 bakıyodum, 2004-2006 civarı, 10 a yakın alet baktım ve gördümki hepsi pert... Temiz bi r1 muhtemelen 18-19 bin tl lere cıkmadan alınmaz... Hatta istanbuldan kalkıp İzmirlere kadar gittim, ilanda cam gibi gözüken sarı renk 2005 model bi r1 e baktım.Gerçektende motorun dışı cam gibiydi ama üstüne binip bi tur attım, atmaz olaydım, debriyaj balatası bitmiş galiba, debriyaj sonuna kadar basılıyken azıcık gaz verince gidiyo alet, boşa geçmez, başka vitese gecmez, daha elleri bırakmadan sola ceker, ön frene basınca gidon tokatlar... Diğer baktığım motorlarda öyleydi gerçide, düz gidip gidonu sola bakanımı dersin, motorundan ses gelenimi dersin.. Bi bin tl ye yakında motor bakmaya para harcamışımdır..
Sonra r1 takıntımdan vazgeçip 600 rr eski kasalara bakmaya başladım, malum 1.82 ye 86 kg olunca 2007-2012 kasa bize 125 lik motor gibi geliyo, 2013 ü almaya zaten bütce alakasız kalıyo.
En son 2004 model 2006 5. ay trafik cıkışlı bu motoru aldım, orjinal 30 bin km de.. Ustamada gösterdikten sonra icim rahat bi şekilde aldım. Elleri bırakınca ok gibi dümdüz gidiyo, gaz yemesi vs. hiç bi problem yok. Grenajlarda cok iyi durumda. Tek sorun devir göstergesi calışmıyo, ilk acılışta check-up yaparken bi problem yok, ama sonra devre dışı kalıyo, motoru satan kişi ve kendi ustam elektronik kablolarla alakalıdır, söküp bakmak lazım, yapılabilir dediler... Sizce tamiri mümkünmüdür ? varmı başına böyle bişey gelen veya fikri olan ? Malum göstergenin fiyatı ortada... Ve istanbul icinde büyük motordan anlayan usta önerirmisiniz ? Benim bildiğim kadıköyde GKN motor var, bu forumunda kullanıcısı, ona göstermeyi düşünüyorum...
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tcf.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tf3.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4tgt.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/3/v4ttn.jpg

Bu arada carbon twobrothers egzoz gerçekten bu motorda inanılmaz ses cıkartıyo, aldığım ilk iki gün 300 km yol yaptım sesin gazına gelerek... Hem fazla gezme hem hızlı gezme bakımından gerçekten adamın kanına giriyo... Gerçi soğuklar beni mahfetti şuan hafiften grip oldum, motoruda dükkana kaldırdım, önümüzde 4 ay boyunca en fazla 3-4 kere cıkartırım.

Güle güle kullan.Eski kasada nadir bulunabilecek temizlikte bir motora benziyor.Allah kaza bela vermesin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst