Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
cem ben 2004 beri araba ve modifiye işinin içindeyim :)
clio rs , s2k, c2vts, yrv turbo gibi arabaları yukleyıp onlarca yarışa katıldım.

1.si egzoz taktıktan sonra performans artışı istiyorsak harici bir beyin takarak ya da mevcut beyne direk mudahele ederek afr yi yani air to flow ratioyu ayarlayarak performansı optimize etmemiz gerekir.ama sadece son susturucu yani slip on taktıgımızda egzoz gazı akısındaki fark muazzam derecede bir düzensizlige sebep olmayacagından (turbo araclardaki kadar) önemsenmez.(benzınlı atmosferık arabalara cıp yapmayın derler genelde bu yuzden.cunku verecegınız xxxxtl ye degmez kazanc.ama turbo araclarda neredeyse %30 kazanc olur.) yaratacagı performans farkı goreceli olup alt devirlerde backpressure eksıklıgınden azalırken ust devirlerdeki hava akısından dolayı artar.bu da max.guce olumlu yansır.
2.olarak yakıta gelırsek.sımdı orjınal beyının atesleme ve enjektor zamanlamasına mudahele etmedıgımız surece egzoz takmak yakıtı nasıl arttırır? sonucta bırım zamanda puskurtulen yakıt aynı olacak degıl mı? he alt devırlerdeki ölülükten dolayı elbette bu devirlerde istenen gucteki dusme gazı biraz acmamıza sebep olur ama egzoz takılan motorların neredeyse hepsi yuksek devırı seven makıneler oldugu ıcın yakıt artmasının tek mantıklı sebebi artan ses ile beraber kullanım tarzının degısmesıdır :)

---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

web sitesinden en-boy-yükseklik karşılaştırması yapıp alınabilinir.

teknik degerler aynıysa bence de yuvaya oturdugu surece sorun cıkarmaz dusuncesındeyım.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
cem ben 2004 beri araba ve modifiye işinin içindeyim :)
clio rs , s2k, c2vts, yrv turbo gibi arabaları yukleyıp onlarca yarışa katıldım.

1.si egzoz taktıktan sonra performans artışı istiyorsak harici bir beyin takarak ya da mevcut beyne direk mudahele ederek afr yi yani air to flow ratioyu ayarlayarak performansı optimize etmemiz gerekir.ama sadece son susturucu yani slip on taktıgımızda egzoz gazı akısındaki fark muazzam derecede bir düzensizlige sebep olmayacagından (turbo araclardaki kadar) önemsenmez.(benzınlı atmosferık arabalara cıp yapmayın derler genelde bu yuzden.cunku verecegınız xxxxtl ye degmez kazanc.ama turbo araclarda neredeyse %30 kazanc olur.) yaratacagı performans farkı goreceli olup alt devirlerde backpressure eksıklıgınden azalırken ust devirlerdeki hava akısından dolayı artar.bu da max.guce olumlu yansır.
2.olarak yakıta gelırsek.sımdı orjınal beyının atesleme ve enjektor zamanlamasına mudahele etmedıgımız surece egzoz takmak yakıtı nasıl arttırır? sonucta bırım zamanda puskurtulen yakıt aynı olacak degıl mı? he alt devırlerdeki ölülükten dolayı elbette bu devirlerde istenen gucteki dusme gazı biraz acmamıza sebep olur ama egzoz takılan motorların neredeyse hepsi yuksek devırı seven makıneler oldugu ıcın yakıt artmasının tek mantıklı sebebi artan ses ile beraber kullanım tarzının degısmesıdır :)

---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 20:28 ----------



teknik degerler aynıysa bence de yuvaya oturdugu surece sorun cıkarmaz dusuncesındeyım.

afr air-fuel ratio değilmiydi yaa
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
yes :) hatlar karısmıs :)

wıdeband ya da daha amotorce narrowband takarak kontrolu yapılır.bu aletler de egzoz cıkısına baglanır ve egzoz gazı ıcerısındekı orana gore motorun saglık durumunu belırtır. zengın-fakır gıbı.

s2000im de vardı ve vafc (vtec air flow controller) ayarını bunun uzerınden desteklemıstık.

yrv turboya da custom dızayn yapmıstım egt-boost larlar ılgılı :):)

36_3_f[1].jpg



39462_435067798421_5469771_n.jpg



AE31A77D64B3422785FCA1516B768B57.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
166
Bugun 2008 600 rr ıma kavustum sımdı anladım r6dan sonra 600rr n neden ıdeal racıng oldugunu =)) bu two brothers egzostu yapan arkadaslarada saygılar kafam hala zınglıyor =))
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Hayirli olsun kazasiz surusler dilerim...
Ben motoru satinca sifir R6 dusunuyordum. Neden oyle soyledn acep ?
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
166
hocam r6 sıkısık ve gergın agresıf tabı 2013 sıfırı olursa tadındn yenmez :D
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
cem ben 2004 beri araba ve modifiye işinin içindeyim :)
clio rs , s2k, c2vts, yrv turbo gibi arabaları yukleyıp onlarca yarışa katıldım.

1.si egzoz taktıktan sonra performans artışı istiyorsak harici bir beyin takarak ya da mevcut beyne direk mudahele ederek afr yi yani air to flow ratioyu ayarlayarak performansı optimize etmemiz gerekir.ama sadece son susturucu yani slip on taktıgımızda egzoz gazı akısındaki fark muazzam derecede bir düzensizlige sebep olmayacagından (turbo araclardaki kadar) önemsenmez.(benzınlı atmosferık arabalara cıp yapmayın derler genelde bu yuzden.cunku verecegınız xxxxtl ye degmez kazanc.ama turbo araclarda neredeyse %30 kazanc olur.) yaratacagı performans farkı goreceli olup alt devirlerde backpressure eksıklıgınden azalırken ust devirlerdeki hava akısından dolayı artar.bu da max.guce olumlu yansır.
2.olarak yakıta gelırsek.sımdı orjınal beyının atesleme ve enjektor zamanlamasına mudahele etmedıgımız surece egzoz takmak yakıtı nasıl arttırır? sonucta bırım zamanda puskurtulen yakıt aynı olacak degıl mı? he alt devırlerdeki ölülükten dolayı elbette bu devirlerde istenen gucteki dusme gazı biraz acmamıza sebep olur ama egzoz takılan motorların neredeyse hepsi yuksek devırı seven makıneler oldugu ıcın yakıt artmasının tek mantıklı sebebi artan ses ile beraber kullanım tarzının degısmesıdır :)

---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 20:28 ----------



teknik degerler aynıysa bence de yuvaya oturdugu surece sorun cıkarmaz dusuncesındeyım.


Motorun bir çalisma prensibi var.
Gaz açis durumunuza gore, su kadar havayi yanma odasina alayim, bu kadar benzini de oraya sokayim, buji ateslesin, yanma ve patlama gerçeklessin, sonra bu hadise sonucunda gaz olussun, bu gaz pistonu asagiya itsin, sonra gaz, egzozdan disari atilsin.
Mevzu budur.

Peki motor bu kadar olayi nerden biliyor?
ECU denilen bir hafiza var.
Bu hafiza fabrikada motorun uzerine konulmus, standart donanimin kabiliyetine gore programlanmis.
Normal olarak herhangi bir degisiklikte tekrar programlanabilmesi mumkun olmasi gerekir ama markalar ne yazikki bizi bu luksten mahrum etmis.
Yani ECU denilen naneye mudahale edemiyoruz.

Biz motor uzerinde herhangi bir degisiklik yaptigimizda ECU bunu anlayabilecek kapasitede bir zekaya sahip olmadigindan, eski donanim varmis gibi hareket etmeye devam ediyor.

Halbuki biz donanimi degistirdik.


(Burasi çok daha detaylandirilabilecek ve bir suru ornek verilebilecek bir konu. Yazmam mumkun ama su anda degil.
Ben asil merak ettiginiz seyi yazip geçeyim simdilik.
Digerlerini soru-cevap seklinde yapariz.)

Motosikletinizin egzozunu degistirdiginizde, gaz çikisi rahatlayacak ve bu rahatlama motosikletinizin performansini olumlu yonde etkileyecektir.
Fakat bunun olabilmesi için, yakit hava karisiminin ayarlanmasi gerekir.
Ayarlanacak da nasil?
ECU'ya mudahale edemedigimizi yazmistim.
ECU eskisi gibi çalismaya devam ederse, isimiz yas.
Yeni sisteme gore mudahale etmemiz gerekiyor.
Iste Dynojet ve diger markalarin urettigi bu aletler, ECU ile motorun arasina girerek yanma islemini sizin yeni donaniminiza gore ayarlarlar.
Fakat bu aletler sadece motorun duzenini saglarlar.
Performans artisi için bu cihazlarin IgnitionModule ile birlikte satin alinmasi onemlidir.
IgnitionModule atesleme zamanlarini ayarlayabilmemize olanak saglar.
Buda duz bir devir bandi ve yuksek guçleri uzun zaman elde tutabilme olanagi saglar.

Isin ozu su ki, tum bu islemler, daha yuksek beygir gucu ve tork elde etmekten ziyade, daha genis bir guç bandina sahip olmak amaciyla yapilir.
Beygir gucu mutlaka artar ama bu hersey degil.
Ornek vermek gerekirse,
Siz 12500 devirde 180 beygir elde ettiniz.
Ama ben 12500 devirde 178 beygir elde ettim.
Fakat ben 14500 devirde hala 178 beygiri kullanabiliyorum.
Ama siz 12600 devirden itibaren elinizdeki beygirleri kaybediyorsunuz.
Hangi motor daha iyi?
Bunlarin iyi anlasilabilmesi için grafikle anlatmak lazim ama bu saatte bulmam mumkun degil.

Bahsettigimiz cihazlardan verim alinabilmesi için DYNO da usta eller tarafindan ince ayarlar yapilmasi gerekir.

Sizin de hangi viteste hangi devirde ne sorun yasandigini gozlemleyebilecek kadar usta bir pilot olmaniz gerekiyor.
Gerekiyor ki, sorunu soyleyip, teknisyenin sorunu çozmesini saglayin.

Gelelim hava filtresine.
Hemen tum motosikletlerde Ram air denilen hava kanallari var.
Bu kanallarda hava akisini duzenleyen flaplar vardir.
Siz hava filtrenizi degistirdiginizde hava nasilsa bol deyip, bu flaplar kapanma egilimi gosterir.
Gerçek bir performans saglayabilmek için hava filtresini degistirdiginizde ram air denilen naneyide performans için uretilmis olaniyla degistirmeniz gerekir.
Buna gucunuz yetmiyorsa, flaplari iptal etmelisiniz.

Tum bu laf salatasinin ozeti sudur.

Motosikletinizin egzozunu ve hava filtresini degistirirseniz, yanma sistemine mudahale etmis olursunuz, yakit haritasinin tekrar duzenlenmesi gerekir.
Bunu yapabilmek için ECU'nun yerine geçecek bir cihaza ihtiyaciniz vardir.
Bu cihaz Power Commander olabilir
PC; taktiginizda gereksiz yakit sarfiyatinizi onler ve gucu kullanabilmenize olanak saglar.
Eger guç istiyorsaniz,IgnitionModule de almak ve ayarlatmak zorundasiniz.
PC sihirli bir alet gibi gorunsede gerçek bir performans için motorun Dynoya sokulmasi ve ince ayar yapilmasi zorunludur.
Bu yaziyi yazan sahis Dynoya soktugu her motosikletine yeni bir lastik almak zorunda kalmistir. Bu serefsiz dyno lastigi yemektedir ve bunca alete para verecekseniz, lastik parasini da hesaba eklemeniz ayrica rica olunur.

coq nickli üyeden alıntıdır.

Exup iptal edilmeyecegi sürece bende zararı olmayacagını düşünüyorum fakat exup iptal edildigi zaman beraberinde başka sorunlarda getirdigi mevcut.


Exup Hataları ,,,,
Arkadaşlar 600 cc supersport motorlarda genellikle performans eksozu takıldığında exup iptal edilmekte yada boşta çalışmaktadır.Eğer motorunuzda exuptan kaynaklı bir arıza var ise exup motoru bozulduğu takdirde motor arıza lambası yanmaktadır. Bu konuyla ilgili yardım isteyen arkadaşlar olduğu takdirde irtibata geçebilirler exup motoru değiştirilmeden arıza giderilerek lamba söndürülebilir.Motorun exuptan kaynaklı hataları giderillir.

racerguard nickli üyeden alıntıdır.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Sifir beyaz bir R6 ile bir melek gibi suzulmek lazim asfaltta... ama RR in tadi da baska. Hepsi guzel :)
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
166
two brothers ıcın db killer arıyorum arkadaslar,beynım zongluyo =))) varsa satan arkadas ırtıbata gecebılırız
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
Arkadaşlar bu 2007 sonrasi siyah beyaz rr larda on kafa grenaji beyaz olan motorlar var bir de siyah olanlar . benim motorum siyah renk ama full boyali olduğu için orjinalinde ne renk bilmiyorum . acaba iki model mi var piyasada ?
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
RR imi bayagidir kullanamadim Rizede havalardan dolayi...
Bugun Clio Icon kullandim cok hosuma gitti. Motoru verip ondan mi alsam :)
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
aracı sadece sen mi kullanacaksın? arkası oldukca alcak ve camlar ufak cunku...
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
433
Motosikleti
Benelli Trk702x, Honda Pcx125
Arkadaşlar piyasda leyla az mı, alan mı satmıyor yoksa :)
bu aralar leyla alayım diyorum ama sahibinden.com da hiç ilan yok :)
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Hocam leyla modelini çok seviyorsan grenaj takımıda getirtebilirsin 1600 tl civarı sıfır takım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst