Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Motoru rodaja uygun kullanmayıp hafif zorlayıpta , rodaj bitince hız denemesi yapan oldumu ? yani yanlış rodaj hıza etkilermi bunu sormak istedim . Veya rodajda zorladım diyipte şimdi 160-170 görüyorum diyen varmı ?
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
Motoru rodaja uygun kullanmayıp hafif zorlayıpta , rodaj bitince hız denemesi yapan oldumu ? yani yanlış rodaj hıza etkilermi bunu sormak istedim . Veya rodajda zorladım diyipte şimdi 160-170 görüyorum diyen varmı ?


Eski bi CBR 250 sahibiyim, motorumu 0 km almıştım, o dönemler sürmeyi bilmediğimden bi abimiz çok insaflı şekilde bi 15 km kadar eve getirmişti, az buçuk dolanıp sürmeyi öğrenip, motor belki 150 km iken falan çevreyolunda sıkıp 182 km/h görmüştüm :) 9 bin km bindim sonra ufak gelmeye başlar başlamaz sattım, hemen hemen her bindiğim gün şehre uzak oturduğumdan 170 falan görürdüm otoban kullanıyorum güzergah olarak, o şekilde hiç bir sıkıntısı olmadan kullandım, ama 1-4-8k bakımlarını aksatmadım. Motul 300V kullanıyordum.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Eski bi CBR 250 sahibiyim, motorumu 0 km almıştım, o dönemler sürmeyi bilmediğimden bi abimiz çok insaflı şekilde bi 15 km kadar eve getirmişti, az buçuk dolanıp sürmeyi öğrenip, motor belki 150 km iken falan çevreyolunda sıkıp 182 km/h görmüştüm :) 9 bin km bindim sonra ufak gelmeye başlar başlamaz sattım, hemen hemen her bindiğim gün şehre uzak oturduğumdan 170 falan görürdüm otoban kullanıyorum güzergah olarak, o şekilde hiç bir sıkıntısı olmadan kullandım, ama 1-4-8k bakımlarını aksatmadım. Motul 300V kullanıyordum.

o zaman hafiften içim rahatladı teşekkürler :) :rendeer: Bende geçen 8.000 devire çıktım 1 kere onun haricinde 3-4 kere 7000 devir yaptım ama kısa süreli tabi 1-2 saniyelik yani rodajı bozmuş gibi oldum . Onun haricinde 6.000 devirde kullanıyorum vited değişimleri falan 6.000 devirde yapıyorum yani. Rodajı düzgün yapmassan motorun son hızı diğerlerine göre 20 km az olur gibi yorumlar okudum pişman oldum yaptığıma . O yüzden sordum siz böyle diyince biraz rahatladım açıkçası :)
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
Dün yapılan buluşmadan 2 poz :)
Buluşmada 4 cbr250r bir tanede Honda Dylan'ımız vardı güzeldi gelen herkese teşekkür ediyorum tekrardan umarım tekrar yaptığımızda daha yoğun katılım olur :cat: :mrgreen:



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
o zaman hafiften içim rahatladı teşekkürler :) :rendeer: Bende geçen 8.000 devire çıktım 1 kere onun haricinde 3-4 kere 7000 devir yaptım ama kısa süreli tabi 1-2 saniyelik yani rodajı bozmuş gibi oldum . Onun haricinde 6.000 devirde kullanıyorum vited değişimleri falan 6.000 devirde yapıyorum yani. Rodajı düzgün yapmassan motorun son hızı diğerlerine göre 20 km az olur gibi yorumlar okudum pişman oldum yaptığıma . O yüzden sordum siz böyle diyince biraz rahatladım açıkçası :)

Tasvip etmem ama 9 bin km boyunca gaz kök kullandım desem abartmış olmam, zira son zamanlarında hiç yetmiyordu bana rahmetli, 1-2-3. viteslerde hep elektrik keserdim farkında olmadan. Ama Allah var şehir içine dur kalka fazla sokmadım. Makine ve şanzımanda zerre sıkıntı çıkarmadı. Bir seferinde kendim kaşınıp debriyajını yakmıştım ama motorla ilgisi yok durumun ben yaptım yani :)

Son hız olarak göz nizamıyla düz denecek yerlerde 168-172 çok rahat görüyordum. BP 97 oktan, 300V yağ. 192 cm/85 kg :)
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
oh çok iyi o zaman ben size gere az bile sıkıştırmışım yani :) 150 görse yeter bana ya zaten :)
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
oh çok iyi o zaman ben size gere az bile sıkıştırmışım yani :) 150 görse yeter bana ya zaten :)

5. viteste yapıyordum. :) Fazla abartıyor insan bazen, bilmiyorum daha önce ne kadar ne kullandınız ama motora ilk başladığında küçük cc kullanırken, ben gözlerimi kısıp gidona var gücümle tutunup giderken aha derdim bu sefer uçuyorum bi bakardım tako 120 km/h diyor :)

Biraz daha zaman geçince gelen sesleri falan da yok saymaya başlıyor insan :)

Sözün kısası, heç bi şey olmaz Honda o :)
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Bilmiyorum herkez rodaj da zorlarsan şöyle olur böyle olur , korktum açıkçası . Öyle dipgaz da yapmıyorumda ara ara 7000 deviri göstermiştim o yüzden sordum . Demekki rodaj da sıkıştırsakta son hızı etkilemiyor .
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
47
Hondalarda gergi zaten kronik sorundur cbr600f te de böyle yaptırıyosun tekrar aynı hale geliyor ama kullanımda sıkıntı olmuyor. Hondanın beceremediği bir konu zaten bu egzantirik sesi ama sadece ses işte kafaya takmıyosan problem yok. 600f te yaptırsanda bir kaç aya aynı haline dönüyordu inş cbr250de öyle değildir. Bence motoru açtırmaya gerek yok egzantrik için.
İnsan bir dünya para bayılınca ve özellikle Honda kalitesini görmek isteyip, 100 lük çin malı çelik motordan çıkmayan gıcık sesi duyduğunda daha fazla kafaya takıyor. Bu cbr 250 sayfasında o kadar yorum okumama rağmen bu sorundan bahsedilmemesi, kronik sorun olduğunun söylenmemiş olması ayrı ilginç. Keza bu yorumlara bağlı olarak aldığım bir motor. Umarım dediğin gibi kronik değildir ve sesten kurtulurum. Bazı arkadaşlarda ise hiç ses yok. Honda egzantrik meselesini halledemediyse diğer arkadaşlar neden problem yaşamıyor acaba?
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Arkadaşlar elimde kullanmadığım Held marka depo üstü çanta mevcuttur. İsteyen olursa uygun bir fiyata verebilirim özelden ulaşın lütfen kirlilik yapmayalım forumda
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
oh çok iyi o zaman ben size gere az bile sıkıştırmışım yani :) 150 görse yeter bana ya zaten :)
şimdilik yetsede ilerde yetmeyecek. scoterim varken 80 km hız yeter diyordum cbr aldım otobanda 150 160 yetmiyor. sende yakın zamanda 150 yetmiyor diyeceksin:)bu işler böyle insanoğlu nankör gözü doymaz ancak toprak doyurur gözümüzü:) diversion f arıyorum bende seneye kadar abs li gelirse direk absli diversion f alıcam aksi halde ikinci el bakıyorum sahibinden de 1 veya 2 adet f modeli var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

İnsan bir dünya para bayılınca ve özellikle Honda kalitesini görmek isteyip, 100 lük çin malı çelik motordan çıkmayan gıcık sesi duyduğunda daha fazla kafaya takıyor. Bu cbr 250 sayfasında o kadar yorum okumama rağmen bu sorundan bahsedilmemesi, kronik sorun olduğunun söylenmemiş olması ayrı ilginç. Keza bu yorumlara bağlı olarak aldığım bir motor. Umarım dediğin gibi kronik değildir ve sesten kurtulurum. Bazı arkadaşlarda ise hiç ses yok. Honda egzantrik meselesini halledemediyse diğer arkadaşlar neden problem yaşamıyor acaba?
sessiz motorsiklet ancak elektrikli bisiklette oluyor bu motorlar güçlü motorlar illaki ses olur rüzgar sesinden motosikletin sesini z aten hiç duymuyorum bile. oyüzden sıkıntı etmiyorum o sesi . bende sadece ön camın titreme sesi var zangır zangır titriyor yüksek hızlarda.
ayrıca 120 km hızdan sonra müthiş derecede elciklerden ve vites arka frene ayaklarımızı koyduğumuz yerde ellerim ayaklarım çok titreşimden uyuşuyor.sizdede oluyormu?
tek silindirli makinalarmı daha çok titreşim yayar vücuda yoksa 4 silindirli lermi?
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
şimdilik yetsede ilerde yetmeyecek. scoterim varken 80 km hız yeter diyordum cbr aldım otobanda 150 160 yetmiyor. sende yakın zamanda 150 yetmiyor diyeceksin:)bu işler böyle insanoğlu nankör gözü doymaz ancak toprak doyurur gözümüzü:) diversion f arıyorum bende seneye kadar abs li gelirse direk absli diversion f alıcam aksi halde ikinci el bakıyorum sahibinden de 1 veya 2 adet f modeli var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------



tek silindirli makinalarmı daha çok titreşim yayar vücuda yoksa 4 silindirli lermi?

Tek :)

CBR 250'den sonra 4 silindire geçtim titreşim yok diyemem ama çok çok az hissedilir bi rezonans var, kıyas bile götürmez yani tek ve 4 silindir arası titreşim farkı, 4 silindirin her şeyi başka :) Şimdiki motorum karbüratörlü, eminim ki enjeksiyonlu 4 silidirliler daha az yapıyordur.
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
silindir sayısı arttıkça titreşim düşer.tabi enjeksiyon sistemiylede alakalı.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Şu egzantirikteki ses gittiğinden beri çok huzurluyum :D
Antalyaya gidip geldikten sonrada motor iyicene açıkldı 10/30 yağın etkiside var diye düşünüyorum motor anında 150 yi buluyor :)
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
47
wolky-ksk o sesi yaşamayan bilemez. O yüzden arkadaşlara basit zincir şıkırdaması gibi geliyor sanırım. Sana geçmiş olsun, inşallah yarın ben de kurtulacağım.
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
95
eksantirik sesi yok sanırım ama fazlasıyla zincir sesini alıyorum arka dişliden :)
 

tuc

Katılım
19 Tem 2012
Mesajlar
526
makineden makineyi elbette hız yetmez :)
100 lük motoru olan ah bir 110 yapsa der.bende ah bir 180 felan yapsak derim.600cc motorum olsa ah bir 300 yapsak derim öyle olur o işler :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst