uzun yol için tecrübeleriniz gerekli acilen . . .

Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
113
Yaklaşık 30.000 km uzun yol yapmış biri olarak sana tavsiyelerim;

1- Yola çıkmadan motosikletinin en ufak parçalarına kadar kontrol et. Ses yapan bi zincir, titreyip ses çıkaran parçalar o yolda senin ciddi sinirini bozar ve yolda olması gereken konsantrasyonun kaybolur.

2- Yağını/suyunu kontrol et. (Kısaca motorun tam bakımlı olsun. Aklında soru işareti bırakacak bir parça olmasın.)

3- Hızın ortalama 70 olacaksa yolculuğun ortalarına doğru sıkılmaya başlayabilirsin. Buda senin konsantrasyonunu dağıtır.

4- Az km yap az mola ver. 40-45 dakika sürüşten sonra 5-10 dakika mola gibi.

5- Kesinlikle kamyon veya otobüs arkasından gitme. Mümkünse solla, mümkün değilse hızını düşürüp uzaklaşmasını bekle. Onların atacağı taş ne kadar korumalı olsan da cidden insanın canını çok fazla yakıyor, buda sürüş güvenliğini tehlikeye sokar.

6- Tünel giriş çıkışlarına çok ama çok dikkat et. Motorun grenajlı olmadığı için sağlı sollu rüzgarlar seni şerit içinde sağa sola atacaktır.

7- Sabah erken saatlerde çıkman daha faydalı. Akşam karanlığına kalmaman senin lehine olur.

8- Yanına 2 tane 1 litrelik yedek benzin alabilirsen al.

9- Lastik tamir kiti şart.

10- Bol bol su iç. Havalarda sıcak olacağından su kaybı fazla olacaktır.

11- Yedek t-shirt almayı ihmal etme.

12- Yolu gidip gidemeyeceğinle ilgili şüphelerin varsa yola hiç çıkma. Bu düşünce bütün yol boyu beynini işgal eder.

13- Yanına acil durum numaraları al. Çekici servisleri gibi. En kötü ihtimal motorun arıza yapar yolda kalırsın. Ama bu sana ileride tatlı bir anı olarak kalır. (Başıma geldi 3 sene önce hatırlar hatırlar gülerim. Ne kadar sövmüştüm :) ) Eğlenmeye, tadını çıkarmaya bak.

Bu liste uzatılmak istenirse 100 tane daha madde sayılabilir ama o kadar da abartılacak birşey değil bence. Zira bu 30.000 km'nin 25 ini ben son 1 sene de yaptım. 600 km çok abartılacak bi mesafe değil. Unutmaman gereken senin ve motorunun sınırları. Bu sınırları iyi takip ettiğin sürece çok eğlenceli bir yolculuk olacaktır.

Kazasız, belasız gitmen dileğiyle. :rendeer:
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
1,154
Yola dinç çık yanında zincir yağı-lastik tamir kiti-en azından motorun kendi avandalığı(takım çantasını)-ufak tefek yiyeceklerini-suyunu vs.vs.. bulundur.Yorulduğun ve dikkatinin dağıldığını düşündüğün anlar mola ver kesinlikle devam etme, unutma geç gitmek hiç gidememekten iyidir!!! Yolda SAKIN KAYONUN FALAN ARKASINDA TAKILMA bi arkadaş öle bi öneride bulunmuş ama çok yanlış birşey araçlarla aranda mesafeni koru çok yakın gitme,yola kendini aşırı kaptırma Allah sağa salim varmanı nasip eder inşallah hayırlı yolculuklar...
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
gereken birçok şey yazılmış benim gözümden kaçmış olabilir yazıldıysa afola yanında eğer artçı yada bir başka motorlu olacaksa senin için en büyük tehlikelerden biriside bu olacaktır
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Bir günde yapmayı planlıyorsan vazgeç.
uzun yol kullanımı fiziksel ve ruhi kondusyon gerektiriyor.
uzun yol olarak günlük daha önce 300 ve üzeri km leri yapmadığnı bir motorla 600 km lik o yolu yapmaya çalışmak büyük hatadır.
En iyi şartlarda yolu iki güne böl.
hayatla,yolla ve motorla inatlaşma..
her 1 saatte bir mola ver,en az yarım saat olsun,her molada en az yarım litre su iç ayrıca.

Yanlış anlamayın eleştirme babında söylemiyorumda yolculugu en iyi 10 saate bitirecegi düşünürsek ve yarım saate bir mola verme ihtiyacı düşünürsek arkadaşın yarım litre su içmesi demek oluyorki yol sonuna kadar 10 lt su içmesi gerekecek. 1 saate mola verirse eder 5lt su. Şahsen sususuzluk tabiki çok önemli fakat susuzlukmu daha fazla dikkati dagıtır yoksa tuvalet ihtiyacımı. ben eger yarım lt su içseydım 1 saate bir 20dk'da birde tuvalet ihtiyacı verirdim heleki şehir içinden geçiyorsa yandı gelde wc ara . rüzgar nedense benim hep tuvaletimi erken getirmiştir bu yüzden yola cıkarken kola cay su çok içmemeye önem gösteriyorum tabiki susuzda kalmayıncaya dek.

Yani arkadaşa gelirsek yarım lt su içeçem diye zorlama kendini sakın :)

Yolculuga gelirsek 600km az bir rakam fakat senin ve motorun için fazla.o motorda dişli lastik var fakat kimse titreşimin etkisinden söz etmemiş. Uzun yolda çok yorar seni 70 km hızda git git bitmez rüzgar çok yorar en sag şeritte kamyonlarla savaşırsın.

allah kolaylık versin..

---------- Post added at 02:38 ---------- Previous post was at 02:18 ----------

gereken birçok şey yazılmış benim gözümden kaçmış olabilir yazıldıysa afola yanında eğer artçı yada bir başka motorlu olacaksa senin için en büyük tehlikelerden biriside bu olacaktır

cem9.jpg



Ozaman ben burda şimdi arkadaşımı arkadan takip ettigim için tehlikedemiyim ? Yada yanımda gelmesine izin verdigim için tehlikedemi oluyorum ?

Fermuar düzeni ve takip mesafesi diye birşey var. Tam tersi tehlikeli degil aksine diger bir motorlu arkadaşınla gidersen her yönden yararlı olacaktır. örnek = benzin bitmesi lastik patlaması motor arızası yada kaza anında ilk ambulansa haber verme yada ilk yardım yapmak gibi ve yanındaki arkadaşın öz güvenini artırır yola karşı. Daha birçok sayabilrim.
 
Katılım
13 Haz 2013
Mesajlar
16
herkese teşekkürler tavsiyelerinizi dinleyeceğim. motorda pek acemi sayılmam bı ay ıcınde bu motorumla 1,000 km yaptım buna dag tırmanıslarıda dahıl ama bılmedıgım bı cok sey ogrendım lastık kıtı ve zıncır yagıda alıyorum yanıma haftaya cuma sabaha karsı cıkmayı planlıyorum cok cesaret kazandım bu yazılardan yolda kalırsam bı yolcu otobusune atar getırırım motoru kı buna ıhtıyac olmaz ınsallah su konusuna gelınce bol su tuketen bırıyım zaten wc konusundada otobandan gıdecegım ıcın pek sıkıntı olmaz sanırım cayır cımende (= yanıma yedek benzınde almayı dusunuyorum he bı de tek basıma gıdıyorum baska bı motor yada atrçım yok . . .
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Yanlış anlamayın eleştirme babında söylemiyorumda yolculugu en iyi 10 saate bitirecegi düşünürsek ve yarım saate bir mola verme ihtiyacı düşünürsek arkadaşın yarım litre su içmesi demek oluyorki yol sonuna kadar 10 lt su içmesi gerekecek. 1 saate mola verirse eder 5lt su. Şahsen sususuzluk tabiki çok önemli fakat susuzlukmu daha fazla dikkati dagıtır yoksa tuvalet ihtiyacımı. ben eger yarım lt su içseydım 1 saate bir 20dk'da birde tuvalet ihtiyacı verirdim heleki şehir içinden geçiyorsa yandı gelde wc ara . rüzgar nedense benim hep tuvaletimi erken getirmiştir bu yüzden yola cıkarken kola cay su çok içmemeye önem gösteriyorum tabiki susuzda kalmayıncaya dek.

Yani arkadaşa gelirsek yarım lt su içeçem diye zorlama kendini sakın :)

Yolculuga gelirsek 600km az bir rakam fakat senin ve motorun için fazla.o motorda dişli lastik var fakat kimse titreşimin etkisinden söz etmemiş. Uzun yolda çok yorar seni 70 km hızda git git bitmez rüzgar çok yorar en sag şeritte kamyonlarla savaşırsın.

allah kolaylık versin..

---------- Post added at 02:38 ---------- Previous post was at 02:18 ----------



http://imageshack.us/a/img248/3299/cem9.jpg


Ozaman ben burda şimdi arkadaşımı arkadan takip ettigim için tehlikedemiyim ? Yada yanımda gelmesine izin verdigim için tehlikedemi oluyorum ?

Fermuar düzeni ve takip mesafesi diye birşey var. Tam tersi tehlikeli degil aksine diger bir motorlu arkadaşınla gidersen her yönden yararlı olacaktır. örnek = benzin bitmesi lastik patlaması motor arızası yada kaza anında ilk ambulansa haber verme yada ilk yardım yapmak gibi ve yanındaki arkadaşın öz güvenini artırır yola karşı. Daha birçok sayabilrim.

benim kast ettiğim başka bişeydi arkadaşım defansif sürüş yapanlar için söylemedim onu hatta bu onuda eğitimlerden bir makalede vardı fakat bulamadım bilgisayarımda

kardeşim gitmeden önce şunları izlemeni tavsiye ederim
http://www.youtube.com/watch?v=KL_wMvMQWzY
sollamalar
http://www.youtube.com/watch?v=RKXkM4ASEE0
 
Katılım
13 Haz 2013
Mesajlar
16
tamamdır hemen izliyorum videoları. bu arada bugun motor yagunu degısırken kartel ustundekı vıdanın yuvası kırıldı :/ sanayıde oraya alamınyum kaynak ıle dolgu yaptırıp yenıden vida için diş açtırdım hadi hayırlısı :/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst