Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
arkadaşlar benim arkadaşımın drifti 8900 km de gösterge arızalandı vites göstergesi devir saati ve benzin göstergesi çalışmıyor sizdede böyle bir sorun oldumu olduysa nasıl hallettiniz usta baktı göstergeden dedi ama yinede sormak istedim ?
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
56
arkadaslar televizyon izliyordum ve bir reklam cikti,miknatisla benzinli ve lpg li araclarda tasarruf sagliyormus.sizce dogrumu veya kullanan varmi illa ourunu almama gerek varmi yoksa 2 tane guclu miknatisla bu isi halledebilirmiyim ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
arkadaslar televizyon izliyordum ve bir reklam cikti,miknatisla benzinli ve lpg li araclarda tasarruf sagliyormus.sizce dogrumu veya kullanan varmi illa ourunu almama gerek varmi yoksa 2 tane guclu miknatisla bu isi halledebilirmiyim ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=AV1QLHtggM8

Yalan, allah aşkına dünyada nice mühendisler nelere kafa patlatırken bal reklamı yapan birinin böyle birşey pazarlaması sizce de manidar değil mi Ahmet Bey?

Ama illaki denerim diyorsanız http://www.neohobi.com/tr/halka.html adresinden dünyanın bilinen en güçlü mıknatıslarından edinebilirsiniz. bende küp olanı var tek elle metal yüzeyden alınamıyor mesela :D tabi birazda magnetic induction vs faraday rule gibi fiziksel konularda inceleme yapmanız lazım. haziran ayında birlikte yürütebiliriz bu çalışmayı :thumleft:
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
arkadaşlar benim arkadaşımın drifti 8900 km de gösterge arızalandı vites göstergesi devir saati ve benzin göstergesi çalışmıyor sizdede böyle bir sorun oldumu olduysa nasıl hallettiniz usta baktı göstergeden dedi ama yinede sormak istedim ?

benim göstergede sıkıntı yok 5 bindeyim ama garantiden değişiyor garantisi devam ediyorsa.. veya yapılabilir o sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

Bir daha gitmezsiniz, ben bir kere gittim yardımcı oldu pek üzerinde düşmesede, 700 km de falan bir kere daha götüreceğim buji yağ ve genel bakım maksatlı, kendi insiyatifi ile adam gibi bakmazsa motora bir dahada gitmem, gitsemde veririm 20 lira bakım yaptırmadan kaşele şurayı derim, sonra alır motoru başka bir ustaya götürürüm. Öne korumalık taktırdığım yer 5 tl verdim adam istersen debriyaj teli biraz gevşek onu sıkayım hem gevşer dedi, arka fren çok aşağıda sıkıyordu onu bıraz yukarı çekti, ön fren hidroliği balatalar biraz yanında çabuk eksilir yağ alıp gelirsen onuda koyayım dedi. sonra korumalık çamurluğa sürtünce aynı 5 tl 'ye dahil olmakla birlitte adam korumalığı söktü mengenede kenarları biraz yamulttu ve taktı. Bu adam 50 tl de istese ben motoru bundan sonra ona götürürüm. servisin son şansı kaldı yani :D onuda iyi kullanmazsa yalarım :D
izmirdesın sen sanırım adresini ver bende ona gideyim bidaha servise gidermiyim emin değilim 5 bine yaklastım garanti için gitmemde fayda var ama bujiyi yeni değiştirdim yağıda adamın kulandığı yağıda bujiyide beğenmedim için belki dediğin gibi yaparım ama hiç yokdan yere 20 lırada veresim yok sen şu senin ustanın adresini versene.. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

arkadaslar televizyon izliyordum ve bir reklam cikti,miknatisla benzinli ve lpg li araclarda tasarruf sagliyormus.sizce dogrumu veya kullanan varmi illa ourunu almama gerek varmi yoksa 2 tane guclu miknatisla bu isi halledebilirmiyim ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=AV1QLHtggM8
http://www.e101bayi.com/ dostum oğle bildiğin mıknatıs la olmuyor o varsa bir mantığı burdaki videoyu izle hidro karbonlarla oksıjeni daha duzenli hale getirip tasaruf ediyomus zaten 2 tanesi 70 lira al sen tasaruf sağlamışsan banada söyle bende alam :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

http://www.yakaladinyakaladin.com/fuel-shark-benzin-tasarruf-cihazi.html?gclid=CJjz94HmobcCFYaz3godsWQAnQ

bide bu var hadi o biraz mantıksal kimyasal felan yaklaşmış olayada bu nedir yaw :) 10 liraya kabı ve içindeki lamba yi veriyolar bas baya :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

bide almadan sana tavsiyem ara sanki daha önce almış gibi aldım bir işe yaramadı felan de adamların tepkisine bak :) eğer adamlar ilgiliyse ve şaşırmışsa al derim.. :)
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
ula bi depo fulleyek dedik daha geçen hafta 4,58 di 4,65 olmuş :pr:


km de 15.66'dan 15.87 ye çektik yakıtı :queen:

benzin borusunu telle filan biraz boğsam etki eder mi? Ziyanı yok 60 ı geçmesin. arabalarda bir ayar yapılıyordu gaz ayarı diye, o ayarı kıstırdık mı araba 120 yi falan geçmiyordu. Bu da karbüratörlü bundada yokmu öyle yakıt kısmak için bir yerler. 2.5 litre yakıyo diye aldırttınız bana bunu
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
motoruna koruma demiri takanlar o demirleri nerden aldınız
varsa link atabilirmisiniz ???

internetten 40-50 tl arasına alırsın ama bıraz buyuk oldugu ıcın en az 10-15 tl de kargo ucreti ödersin onun yerine git sanayide mutlaka bulursun. YBR koruma demiri de ben 30 tl ye aldıydım
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Drifte geniş lastik takan varmı aranızda? Geniş lastik takanların ebatı nedir kaçlık lastik taktı? 110/90 - 18 Lik lastik taksam uyarmı acaba sorun yaratır mı?
 
Katılım
16 Mar 2012
Mesajlar
232
Arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum. Bende MH Drift alacağım sıfır almayı düşünüyorum bu konu hakkında size iki soru sorucam birincisi sıfır almak mı mantıklı 2. el mi? Sıfır alınca plaka, sigorta vb. masraflara ne kadar para gidicek?

temiz ikinci el daha mantıklı ama kimisi daha ucuz olsun diyor kimisi de illa ilk ben bineceğim herşeyini bilirim diyor. 500 liraya yakın bir para tutuyordu palaka ruhsat. Sigorta bulunduğun ile göre değişir ancak ben hatırladığım kadarıyla 140-160 arası bir şey tutmuştu Ankara
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Drifte geniş lastik takan varmı aranızda? Geniş lastik takanların ebatı nedir kaçlık lastik taktı? 110/90 - 18 Lik lastik taksam uyarmı acaba sorun yaratır mı?
mevcut lastik ebatının en fazla 10 ölçü fazla yada az takılabilir. yani 90/90-18 en fazla 100/90-18 olur 110/90-18 olmaz

---------- Post added at 13:23 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

ula bi depo fulleyek dedik daha geçen hafta 4,58 di 4,65 olmuş :pr:


km de 15.66'dan 15.87 ye çektik yakıtı :queen:

benzin borusunu telle filan biraz boğsam etki eder mi? Ziyanı yok 60 ı geçmesin. arabalarda bir ayar yapılıyordu gaz ayarı diye, o ayarı kıstırdık mı araba 120 yi falan geçmiyordu. Bu da karbüratörlü bundada yokmu öyle yakıt kısmak için bir yerler. 2.5 litre yakıyo diye aldırttınız bana bunu
telle hortumu boğacağına gaz kolunu az çeyirmeyi deneyebilirsin :p

---------- Post added at 13:26 ---------- Previous post was at 13:23 ----------

ayrıca bu sigorta olayını da hallettim 176 liraya 4 taksit yaptırdım. :p
 
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
35
eray abi baştan beri ümit abiyle birlikte bu formu takip ettiğinizi biliyorum. daha sonra ümit abinin istenmeyen şeylerden dolayı artık buraya gelmediğinide biliyorum. sen özellikle eski drift kullanıcısı olarak bu konuda baya tecrübelisin bir kaç ay içinde drift almayı planlıyorum ve tecrübelerinde yararlanmak isterim. öncelikle rodaj konusunda ne düşünüyosun nasıl yapılmalı 0 bi motorda neye dikkat edilmeli. ikincisi yağ eskiden castrol 10-40 diyodun ama sonra motul dedin şimdi neyi önerirsin. ve ilk kaç kmde yağ değiştirmek gerekir. ilk olarak mineral mi yoksa sentetik yağ mı kullanılmalı. cevapların için şimdiden teşekkür ederim abi saygılar... :)
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
eray abi baştan beri ümit abiyle birlikte bu formu takip ettiğinizi biliyorum. daha sonra ümit abinin istenmeyen şeylerden dolayı artık buraya gelmediğinide biliyorum. sen özellikle eski drift kullanıcısı olarak bu konuda baya tecrübelisin bir kaç ay içinde drift almayı planlıyorum ve tecrübelerinde yararlanmak isterim. öncelikle rodaj konusunda ne düşünüyosun nasıl yapılmalı 0 bi motorda neye dikkat edilmeli. ikincisi yağ eskiden castrol 10-40 diyodun ama sonra motul dedin şimdi neyi önerirsin. ve ilk kaç kmde yağ değiştirmek gerekir. ilk olarak mineral mi yoksa sentetik yağ mı kullanılmalı. cevapların için şimdiden teşekkür ederim abi saygılar... :)
teşekkür ederim güzel kardeşim. evet ümit bazı konular nedeniyle pek girmiyo bu foruma. bende mail kutuma mail düştükçe girip bakıyorum nedir ne değildir diye. yardımcı olabileceğim bişey olursa elimden geleni yapıyorum. senin konuya gelince öncelikle motorunu 0 km alacağını anlıyorum. motorun rodaj aşamasında önce ilk 500 km 5000 deviri geçme, sürekli aynı sürat de sürme, sert kalkış yapma sert frenaj yapmamaya çalış. motorun rodajını bitircem diye tek seferde kontak kapamadan 500 km yapmaya çalışma :) hem senin hemde motorun için sıkıntı olur :p
ilk 500 km sonunda muhakkak yağını değiştir. sana tavsiyem bakımlarının hepsini yetkili serviste yaptırman. sonuçta kul yapısı aletlere biniyoruz eğer ki fabrikasyon bi hata varsa hemen fabrikaya iletin muhakkak yardımcı olurlar. 500 km sonunda ki yağ değişiminden sonra 1000 km ye kadar 7000 deviri geçme ve yine sürekli aynı süratte gitme. 1000 km sonunda bi kere daha yağ değiştir, hava filtreni yıkayıp iyice kurut temizle. artık motorunu açabilirsin. sana tavsiyem 1. vites harici 2,3,4 ve 5. viteslerde red line a kadar gaz aç ve tam tersini vites düşürerek yap. yani 4. viteste redline yap ve bırak gazı 3. vitese al redline yap ve bırak gazı bunu 1. vites hariç her viteste yapmaya çalış. motorun sağır kalmaz böylelikle. evet eskiden castrol 10-40 diyodum hala diyorum. ama fabrikadan sıcaklarda biraz da ha kalın yağ kullanın tavsiyesi üzerine motul 15-50 kullanmaya başladım. ve gerçekten vites geçişlerimin falan rahatladığını gördüm. havalar soğuyunca da motul 10-40 denicem eğer memnun kalırsam burdan yazarım tekrar. kalmazsam ipone denicem o da olmazsa castrol e devam :) bana fabrikadan full sentetik yağ kullanın önerisi geldi bende full sentetik kullanmaya özen gösteriyorum...
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana inşallah en kısa zamanda alırsın motorunu ve sorunsuz gönül rahatlığıyla binersin...
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Driftler normalden daha çok çabuk ısınıyor ondanmı acaba 15 50 kullan dediler.Ben aldığım günden beri 10 50 ya da 20 50 kullanmayı düşünüyodum ama arkadaşlar o yağlar çok kalın gereksiz dediler.
Bide aldığın yağ full sentetikmi yazmaktamı üstünde
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Driftler normalden daha çok çabuk ısınıyor ondanmı acaba 15 50 kullan dediler.Ben aldığım günden beri 10 50 ya da 20 50 kullanmayı düşünüyodum ama arkadaşlar o yağlar çok kalın gereksiz dediler.
Bide aldığın yağ full sentetikmi yazmaktamı üstünde
valla full sentetic yazıyo mu bakmadım ama fabrika bana yazın 15-50 kışın 10-40 kullan dedi bende öyle yapıyorum 20-50 gerçekten çok kalın...
 
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
35
teşekkür ederim güzel kardeşim. evet ümit bazı konular nedeniyle pek girmiyo bu foruma. bende mail kutuma mail düştükçe girip bakıyorum nedir ne değildir diye. yardımcı olabileceğim bişey olursa elimden geleni yapıyorum. senin konuya gelince öncelikle motorunu 0 km alacağını anlıyorum. motorun rodaj aşamasında önce ilk 500 km 5000 deviri geçme, sürekli aynı sürat de sürme, sert kalkış yapma sert frenaj yapmamaya çalış. motorun rodajını bitircem diye tek seferde kontak kapamadan 500 km yapmaya çalışma :) hem senin hemde motorun için sıkıntı olur :p
ilk 500 km sonunda muhakkak yağını değiştir. sana tavsiyem bakımlarının hepsini yetkili serviste yaptırman. sonuçta kul yapısı aletlere biniyoruz eğer ki fabrikasyon bi hata varsa hemen fabrikaya iletin muhakkak yardımcı olurlar. 500 km sonunda ki yağ değişiminden sonra 1000 km ye kadar 7000 deviri geçme ve yine sürekli aynı süratte gitme. 1000 km sonunda bi kere daha yağ değiştir, hava filtreni yıkayıp iyice kurut temizle. artık motorunu açabilirsin. sana tavsiyem 1. vites harici 2,3,4 ve 5. viteslerde red line a kadar gaz aç ve tam tersini vites düşürerek yap. yani 4. viteste redline yap ve bırak gazı 3. vitese al redline yap ve bırak gazı bunu 1. vites hariç her viteste yapmaya çalış. motorun sağır kalmaz böylelikle. evet eskiden castrol 10-40 diyodum hala diyorum. ama fabrikadan sıcaklarda biraz da ha kalın yağ kullanın tavsiyesi üzerine motul 15-50 kullanmaya başladım. ve gerçekten vites geçişlerimin falan rahatladığını gördüm. havalar soğuyunca da motul 10-40 denicem eğer memnun kalırsam burdan yazarım tekrar. kalmazsam ipone denicem o da olmazsa castrol e devam :) bana fabrikadan full sentetik yağ kullanın önerisi geldi bende full sentetik kullanmaya özen gösteriyorum...
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana inşallah en kısa zamanda alırsın motorunu ve sorunsuz gönül rahatlığıyla binersin...

evet abi 0 sıfır motor düşünüyorum.rodaj konusunda söylediklerini dikkate alıcam abi teşşekür ederim. elim tamirat işlerine yatkındır daha önce bi çok kez motor söküp dağıttım bu 500 km bakımında yağını yağ filtresini hava filtresini filan kendimiz değiştirsek olmaz mı. bildiğiniz üzere servislere pek güven olmuyo ve işini doğru düzgün yapmıyolar. sentetik yağ konusunda ilk 500 km boyunca sentetik yağ silindire yapışıp parçaların aşınmasını engellediği için motorda ki parçaların birbirine alışmasını engelliyomuş diye duydum ne kadar doğru yanlış bilmiyorum onun için sordum sentetik mi mineral mi diye. o zaman castrol kullanıcaz.
inşaalah abi hepimizin tekeri düz bassın allah kazdan beladan korusun hepimizi :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst