XJ6 vs FZ6 vs ER6N vs NC700SA

Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
Arkadaşlar ybr125 imi satıp bu makinelerdan birisini almak istiyorum. Lakin kafam allak bullak oldu. Neredeyse bir aydır forum okuyorum sabahtan akşama, türkçe ingilizce . . . Daha da çorba oldu kafam.

Şimdi ilk tercihim XJ6 fakat XJ6 nın FZ6nın yeni ve düşük hali olduğu için kafamda soru işaretleri var. Fz6 ya göre kullanılan materyal daha fazla pilastik, beygiri düşük vs. O yüzden ikinci el bir Fz6 mı almalıyım yoksa 0 bir XJ6 mı bilemedim.

Bunların yanında, ER6N nin tipi inanılmaz güzel ve seksi. Her ne kadar, XJ6 yla aynı beygire sahip olsa da, çevremdeki motorcu arkadaşlarım 2 silindirli motor mu alıcan diye laf ediyorlar. Birde artık efsaneleşmiş olan yedek parça sıkıntısı ve ücretleri de cabası. Az yakması ise bir avantaj ama bu motoru alırsam gaz kolu açık gideceğim için diye tahmin ediyorum benzin karı beni pek kurtarmayacak.

NC700SA ise garip bir alet. düşük beygir ama torku yerinde. koltuk altındaki bagaj ise muhteşem ama gerek tipi, gerek beygiri acaba bu alet diğerlerinin yanında parasını hakediyor mu diye düşündürtüyor.

Honda CBF600ü falan direkt eledim keza görüntüsünü sevmiyorum her ne kadar güzel makine olsa da.

Motoru değiştirme amacım şehir içinde kullanımın yanı sıra, hafta sonu kalkıp güneye de inmek.Rüzgarla bir sıkıntım yok yani naked istediğime eminimo açıdan ve 600 cclerin de en iyisininde en kötüsününde beni hertürlü başka bir şehre rahatça taşıyacağını biliyorum...

sizlerden ricam şehirler arası gideceksen enduro / cruiser almalısın gibi sorumla alakasız cevaplar yerine, motor seçiminde yardımcı olmanız.

edit: birde hep akımın ucunda ducati monster var ...
 
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
531
edit: birde hep akımın ucunda ducati monster var ..
:queen: AL DA GÖR ......

yerınde duşuk beygır demek UZUN ÖMURLU motor demek ......bence



|
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
XJ6 Fazerin kırpılmış hali dediğin alet 240 vuruyor Ybr 125 den sonra sana çok bile gelecek hatta çok gelecek zaten
Fazere girme sıfır varken ne olduğu belirsiz 2.el rağbet etme
Yakıttan yana sıkınıtın yoksa 4 silinidir olsun diyorsan İlk Tavsiyem XJ6
Görünüşü süper ama 2 silindir Dediğin alette Pek fena sayılmaz 4,5 Bin devirden sonra 4 silindir gibi çıkıyor velet Az yakar NC kadar olmasada, iyi kaçar az yakar ama bi 4 Silindir sesi tam alamassın
Ben hız istemiyom Görünüşte pek önemli değil diyorsan ve Yılda Çok fazla Km yapıyorsan NC700 al
Karar senin aslında Daha önce buna benzer 10 larca Topik açıldı oraya yazılanları görmüşsündür Bu konu bile gereksiz aslında ama arada kendi fkirlerinde var o yüzden Ses etmezler :)
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
senin istediğim xj 6 bende var , nc 700 s yerine de nc 700 x var .
İkiside güzel motorlar yakıtta gelirsek 28 kuruş xj 6 , 24-25 kuruş nc 700 x yakıyor ,
son hızları xj 6 - 200 km ( rüzgardan ve yol kısalığında gidemedim) nc 700 x 190 km daha ,
hızlanma kim dersen tabii ki xj 6 tam bir teker makinesi ve hafif
nc 700 x abs mevcut xj 6 abs yok ikinci elde , sıfır alırsan biraz 1500 tl gibi fark var bildiğim kadarıyla
benim kullandıklarım ve bildigim bunlar , sen yinede hangisine gönlün giderse onu al derim ...
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Cbf600 ü nasıl elediyseniz diğerlerini de bir sebebten elemeniz gerekir.(Bu arada bende katılıyorum görüşünüze)
4silindir ses demek aynı zamanda yakıt demek.
honda nc700 ne kadar şahanede olsa tipi bana çekici gelmiyor.
Er6 tip olarak en güzeli bence ama diğer özellikleri kaybettirebilir( Malum şeyler yazmaya bile gerek yok)
Bu durumda yamaha xj6 almanızı öneririm ben.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
XJ6 Fazerin kırpılmış hali dediğin alet 240 vuruyor Ybr 125 den sonra sana çok bile gelecek hatta çok gelecek zaten
Fazere girme sıfır varken ne olduğu belirsiz 2.el rağbet etme
Yakıttan yana sıkınıtın yoksa 4 silinidir olsun diyorsan İlk Tavsiyem XJ6
Görünüşü süper ama 2 silindir Dediğin alette Pek fena sayılmaz 4,5 Bin devirden sonra 4 silindir gibi çıkıyor velet Az yakar NC kadar olmasada, iyi kaçar az yakar ama bi 4 Silindir sesi tam alamassın
Ben hız istemiyom Görünüşte pek önemli değil diyorsan ve Yılda Çok fazla Km yapıyorsan NC700 al
Karar senin aslında Daha önce buna benzer 10 larca Topik açıldı oraya yazılanları görmüşsündür Bu konu bile gereksiz aslında ama arada kendi fkirlerinde var o yüzden Ses etmezler :)
siz xj6 nın 240km yaptıgını nerde gördünüz ? biraz youtube da video izleyin 220km lerde alet 6.vites redlinelerde anca dolaşıyor redlinede bi alet sürülmez redlinsiz max 200 yapabiliyor oda sınırda xj6 beğensemde 4 silindir gücünü pek yanıstamıyor ama güzel alet bulsam alıcaktım bi dönem hatta
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
siz xj6 nın 240km yaptıgını nerde gördünüz ? biraz youtube da video izleyin 220km lerde alet 6.vites redlinelerde anca dolaşıyor redlinede bi alet sürülmez redlinsiz max 200 yapabiliyor oda sınırda xj6 beğensemde 4 silindir gücünü pek yanıstamıyor ama güzel alet bulsam alıcaktım bi dönem hatta
Bir yerimizden uydurmuyoruz heralde güzel kardeşim bana video izle diyonda sen biraz izle bence :mrgreen:
Bizzat Mt den bir arkadaş Yaptı İşte topiği İşte Linki
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/113457-sanliurfada-sezonu-actik.html
Videoyu es geçme tıkla
http://www.youtube.com/watch?v=nCkAOhIkNqM&feature=youtu.be 3:55 E tıkla
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Bir yerimizden uydurmuyoruz heralde güzel kardeşim bana video izle diyonda sen biraz izle bence :mrgreen:
Bizzat Mt den bir arkadaş Yaptı İşte topiği İşte Linki
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/113457-sanliurfada-sezonu-actik.html
Videoyu es geçme tıkla
http://www.youtube.com/watch?v=nCkAOhIkNqM&feature=youtu.be 3:55 E tıkla
Şimdi videoyu tıkladım izledimde xj6 yı göremedim kardeş sen önce bi xj6 yaz google a görsellerde bi bak göstergesi nasıl falan fialn sonra videolarda biyerimizden sallamıyoz ahada kanıtı de lütfen :D videodaki motor gsr 600 çünkü
 
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
212
arkadaşın kararı zor gerçekten ben olsam bende düşünürdüm ama ben xj6 kullanıyorum çok memnunum fakat yakıt olarak çift silindir olmasını isterdim gerçi o zamanda ses çok kötü oluyor 4 silindir bir başka, motosiklet keyif aleti olduğundan yakıta fazla bakmamak lazım yedek parça servis olayı önemli bu yüzden xj6 sana en iyi seçenek olacaktır. alabilirsen tabiki abslisi ben abssiz kullanıyorum
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
ER-6N alınca niye tam gaz gideceksin anlamadım ? İki kişi binmeyi düşünmüyorsan ve bagaj ihtiyacın yoksa ben olsam Monster alırdım. Bunun dışında NC700S alırım. Diğer ikisi de güzel motorlar ama öncelikle bunlar bence...
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
hangisini seçeceğin keyfine kalmış, sadece ABS li birşey almanı öneririm

o da başka bir konu. abs li almak istiyorum ben de ama absyle yağmurda kayarsın düşersin ölürsün diyenler neredeyse absli al diyenlerden daha fazla. Araba olsa hiç düşünmem ABS derim ama motor da bende kararsız kaldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------

Cbf600 ü nasıl elediyseniz diğerlerini de bir sebebten elemeniz gerekir.(Bu arada bende katılıyorum görüşünüze)
4silindir ses demek aynı zamanda yakıt demek.
honda nc700 ne kadar şahanede olsa tipi bana çekici gelmiyor.
Er6 tip olarak en güzeli bence ama diğer özellikleri kaybettirebilir( Malum şeyler yazmaya bile gerek yok)
Bu durumda yamaha xj6 almanızı öneririm ben.

yani o malum şeyler nedir. 2 silindir olması ve yedek parça olayıysa gözden çıkarabileceğim gerçekler. ama benim bilmediğim başka sorunu varsa motorun paylaşabilirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Kawasaki'de parça ve servis sıkıntısı deniliyor fakat günümüz de hemen her parça ebay dan alınabiliyor. Ayrıca hangi parçayı sorduysam ve fiyat aldıysam zmotor hemen verebileceğini söylemişti tabi bunlar sarf malzemeleri fren ve debriyaj balataları, keçeler vs vs. Z750R ve KLX250 kullanıcısı olarak tüm parçalarımı genel de ebaydan alırım. ZMoto da servis ücretleri evet biraz daha yüksek fakat ben yapılan işten çok memnun kalıyorum. Bir keresin de lastiğim patlamıştı ve jant çizilmesin diye o kadar özen gösterdilerki gerçekten çok hoşuma gitti. Ayrıca heryerden ucuza tamir işlemini yapmışlardı. İstanbul'da yaşayan biri için kawasaki de parça ve servis sorunu diye bir şey yok. Diğer şehirler de tabiki durum daha farklı. Servis ağı diğer markalara göre çok yaygın değil.

Şimdi Yamaha XJ6 da periyodik bakımlar için 3.000KM de bir gelinecek diyor (Kullanıcı kitapçığında bu yanlış hatırlamıyorsam 10.000KM de bir) , ER6 için ise 5.000 km de bir servise gitmeniz gerekiyor. Bu şekilde bakarsanız ER6 servis bakımları daha ucuza geliyor :)

XJ6 kullandım çok güzel bir makina. Max 216Kmh yapabildim. 240Km yapmak imkansız diyebilirim :) Şehir içi için ideal. 2 silindirlilere nazaran daha fazla ısınır fakat hakkınıda verir.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
şehirler arası yola kız arkadaşımı almazsam eğer lastiklerimi patlatır :) ve bir sırt bagajı hem yancı konforu hemde kişisel ihtiyaçlarım için koyacağım her ne kadar şekli bozduğuna inansamda :/
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
ABS ile yağmurda kayıp düşermişsin, ABS'siz ile düşmezmişsin öyle mi ? :). Yurdum insanı gerçekten harika ya. Soğuk havalarda motoru ısınsın diye hala son model minibüsün önüne gazate kağıdı koyanları düşününce çok da anormal değil aslında.

CBF600 dahil satışı durdurulmuş olan hiçbir modeli ben de almam. Hele 20 bin TL'ye hiç almam.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
ER-6N alınca niye tam gaz gideceksin anlamadım ? İki kişi binmeyi düşünmüyorsan ve bagaj ihtiyacın yoksa ben olsam Monster alırdım. Bunun dışında NC700S alırım. Diğer ikisi de güzel motorlar ama öncelikle bunlar bence...

şehirler arası yola kız arkadaşımı almazsam eğer lastiklerimi patlatır ve bir sırt bagajı hem yancı konforu hemde kişisel ihtiyaçlarım için koyacağım her ne kadar şekli bozduğuna inansamda :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

peki arkadaşlar istanbul antalya arası mesela. er6n ile rahat gidip gelebilir miyim? yoksa bu mesafede de xj6 mı olur öneriniz . çünkü ben moda- tarabya arası işe gidip gelmenin yanı sıra, asıl olarak istediğim iki haftada bir basıp bi yerlere gidebilmek.
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
sen daha ABS nin ne olduğunu bile anlamamışsın, ybr125 ile de pek tecrüben yok sanırım, bence 600cc için biraz daha tecrübe ve bilgi edinmelisin Allah korusun yağmurda kayar düşersin ölürsün..
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
şehirler arası yola kız arkadaşımı almazsam eğer lastiklerimi patlatır ve bir sırt bagajı hem yancı konforu hemde kişisel ihtiyaçlarım için koyacağım her ne kadar şekli bozduğuna inansamda :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

peki arkadaşlar istanbul antalya arası mesela. er6n ile rahat gidip gelebilir miyim? yoksa bu mesafede de xj6 mı olur öneriniz . çünkü ben moda- tarabya arası işe gidip gelmenin yanı sıra, asıl olarak istediğim iki haftada bir basıp bi yerlere gidebilmek.

Karşılaştırmasını yaptığın tüm motorlarla bırak Antalya'yı yol bulguğun heryere gider gelirsin.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
bilgi taslamaya girmeyelim lütfen :) ben bana dediklerini söylüyorum. yazdığımı dikkatli okursan zaten abs istediğimi lakin insanların abs alma dediklerini belirttim.

kişilerin bu konuda dedikleri genelde, acil durumda absli motorda duruş mesafesi artacağından yapışırsın öndeki arabanın bagajına şeklinde oldu. bak yine belirtiyorum, her ne kadar bu düşünce biçimini çok doğru bulmasam da, çok fazla bu tip yorum aldığım için sizlere sordum, keza arabamda abs asr esp edl ebd herşey var :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst