Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
iyi geceler cümmlettten . göstergeler takılmış cıncık gibi olmuş cbfler,
bana zincir lazım ne tür tavsiyede bulunursunuz? aydoganx sanırım senin sahibinden.com da ilan var oringli kaliteli did kadar pahalı olmayan bişey istiyorum. sıfır orjinal dişliler ile kullanıcam. saygılar.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
iyi geceler cümmlettten . göstergeler takılmış cıncık gibi olmuş cbfler,
bana zincir lazım ne tür tavsiyede bulunursunuz? aydoganx sanırım senin sahibinden.com da ilan var oringli kaliteli did kadar pahalı olmayan bişey istiyorum. sıfır orjinal dişliler ile kullanıcam. saygılar.

Selam @exile;
Zincir konusunda DBC'yi tavsiye ederim fakat artık temin edemiyorum ne yazıkki. Sahibinden'deki ilanlarıda pasif yapmıştım.

Piyasada sanırım aynı markayı bulabilirsin, DBC (Dong Bo Chain) marka, Güney Kore malı, bahsettiğin gibi hem DID kadar pahalı değil hemde kaliteli bir zincir.
Güncel olarak 55-60 TL arası bi fiyatı olması lazım.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
Selam @exile;
Zincir konusunda DBC'yi tavsiye ederim fakat artık temin edemiyorum ne yazıkki. Sahibinden'deki ilanlarıda pasif yapmıştım.

Piyasada sanırım aynı markayı bulabilirsin, DBC (Dong Bo Chain) marka, Güney Kore malı, bahsettiğin gibi hem DID kadar pahalı değil hemde kaliteli bir zincir.
Güncel olarak 55-60 TL arası bi fiyatı olması lazım.

Teşekkür ederim ilgin için, 100 tl ye kadar limitim var bu konudakafama taktıgım tek konu orjinal dişlilerle uyumuzluk çabuk dişli bitirme performasn düşüşü vs.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Teşekkür ederim ilgin için, 100 tl ye kadar limitim var bu konudakafama taktıgım tek konu orjinal dişlilerle uyumuzluk çabuk dişli bitirme performasn düşüşü vs.

Rica ederim. Orijinal ölçülerde ve kaliteli bir zincir olduğu sürece bahsettiğin konularda sorun yaşamazsın.

Birde IRIS markasının var, o zincirde gayet kaliteli, ispanyol malı, bulabilirsen onuda tavsiye ederim. DBC'den biraz daha pahalıydı yanılmıyorsam.

"Made in China" ve ucuz zincirlerden kesinlikle uzak durulmalı.

Zincirimizin ölçüsünü zaten biliyorsundur, bilmeyen arkadaşlar için yazalım. "428-126" şeklinde olacak. 428 zincirin ölçüsünü, 126'da bakla sayısını belirtiyor.

2006-2010 model cbf 150'lerde orijinal zincir oringsiz ve kalitesiz bir zincir.
Sert kullanıma gelmiyor ve kısa sürede uzayıp ömrünü tamamlıyor.

Yeri gelmişken 2011 kasa yeni cbf150 kullanıcılarına soralım.
Yeni kasa cbf150'de aktarma zinciri Oring'limi?
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ben de bunu merak ediyorum Aydoğan abi cbf2011 modeli kullananlardan bir kişi çıkıp da yorum yapmadı motordan ayrılamıyorlar mı nedir anlamadım :mrgreen:

Bakalım eğer "abolgi" Ahmet abi ile görüşebilirsek onun motoru detaylıca inceler eski kasa ile aradaki farklılıkları elimizden geldiğince paylaşırız :)
Tabii Ahmet abi yeni cbf150'sini mıncıklamamıza müsaade ederse :cherry:
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Bakalım eğer "abolgi" Ahmet abi ile görüşebilirsek onun motoru detaylıca inceler eski kasa ile aradaki farklılıkları elimizden geldiğince paylaşırız :)
Tabii Ahmet abi yeni cbf150'sini mıncıklamamıza müsaade ederse :cherry:

Ahmet abi o kadar heyecanlı ki bence o motora binmeye kıyamaz başında ateş yakar oturup cbf'inin güzelliğini izler :queen:
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Ahmet abi o kadar heyecanlı ki bence o motora binmeye kıyamaz başında ateş yakar oturup cbf'inin güzelliğini izler :queen:

görüntü öyle görünüyor, aydoğanx uzak durulacaklar listesine eklendi , daha motora binmeden parçalayıp inceleyeceğe benzer. ayın 22 sine ehliyet için randevu aldım inş. evraklar yetişir. 23 marttada alırız plastik kaplı kağıdı. yanında verilen kitapçık sizlerdeki ile aynısı. değişiklik olduğunu sanmıyorum ama motoru alınca bakarız.
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Gora da diyolar ya "ne havalandırmaymış be arkadaş" :mrgreen: buda aynı o hesap "ne yağ yakmaymış be arkadaş":mrgreen: herkesin dilinde
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Arkadaşlar benim zincir değişecek. Servisi aradım .(D&B motor) fiyat sordum. Çekoslavak kaliteli bir zincir var dediler 40tl. Dişli fiyatları olarakta ön arka 40 tl gibi bir fiyat aldım. Nasıl durumlar 3 kuruş için yan sanayi almaya değer mi? Yoksa serviste değiştireyimmi ???

Not: Motor 2010 model garantisi devam etmekte.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar benim zincir değişecek. Servisi aradım .(D&B motor) fiyat sordum. Çekoslavak kaliteli bir zincir var dediler 40tl. Dişli fiyatları olarakta ön arka 40 tl gibi bir fiyat aldım. Nasıl durumlar 3 kuruş için yan sanayi almaya değer mi? Yoksa serviste değiştireyimmi ???

Not: Motor 2010 model garantisi devam etmekte.

Zincirin markası neymiş? Oringlimi?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
http://www.anesmotor.com/catinfo.asp?cid=178


Zincirin markası sağdaki. Çekostovak favorit olarak geçiyo. O-ringli olanına serviste 60tl dedi oda ANS. Ben şahsen o-ringli taktırmayı düşünmüyorum zaten kaç kuruşluk zincirimiz var.

Bence düşüncen yanlış, Oringsiz bir zinciri şu vakitten sonra sakın alma bence.

- Oringler daha uzun süre zincirin yağlı kalmasını sağlıyor ve aşınmayı en aza indiriyor.

- Oringli zincir, Oringsizlere göre daha uzun ömürlü oluyor.

- Daha sessiz ve doğal olarak konforlu bir sürüş sağlıyor.

vs. vs. gibi artıları var.

Oringsiz bir zincirde bu faydaları alamazsın.

60 lira olan zincirin markasını hiç duymadım, kalitesi hakkında birşey diyemem.

Tavsiye edebileceklerim, fiyat sıralamasına göre şöyle

D.I.D. > RK > IRIS > DBC > Diğer Oringli zincirler > En dandikleri oringsiz zincirler. :)

DBC önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi tam fiyat/performans zinciri. Tavsiye ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 ----------

Birde dişli fiyatlarını için ne düşünürsün?

Rialli'nin fiyatlarına göre;
ön dişli : 8,77 TL
arka dişli : 15,54 TL
Toplam : 24,31 TL (5 TL'de kargo ekle, 30 TL yapar.)

Servisten de alabilirsin, farketmez.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Bence düşüncen yanlış, Oringsiz bir zinciri şu vakitten sonra sakın alma bence.

- Oringler daha uzun süre zincirin yağlı kalmasını sağlıyor ve aşınmayı en aza indiriyor.

- Oringli zincir, Oringsizlere göre daha uzun ömürlü oluyor.

- Daha sessiz ve doğal olarak konforlu bir sürüş sağlıyor.

vs. vs. gibi artıları var.

Oringsiz bir zincirde bu faydaları alamazsın.

60 lira olan zincirin markasını hiç duymadım, kalitesi hakkında birşey diyemem.

Tavsiye edebileceklerim, fiyat sıralamasına göre şöyle

D.I.D. > RK > IRIS > DBC > Diğer Oringli zincirler > En dandikleri oringsiz zincirler. :)

DBC önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi tam fiyat/performans zinciri. Tavsiye ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 ----------



Rialli'nin fiyatlarına göre;
ön dişli : 8,77 TL
arka dişli : 15,54 TL
Toplam : 24,31 TL (5 TL'de kargo ekle, 30 TL yapar.)

Servisten de alabilirsin, farketmez.

Ben iris gsx kullanıyorum, güçlendirilmiş ve hafif bir zincir ses yapmıyor fakat o ringli değil, motokros için de kullanılabiliyor. Yaklaşık DBC fiyatına. 100 tl istiyorlar bazı yerlerde o parayı etmez bence çarpılma ben 50 ya da 60 tl ye almıştım. Çekoslavak denilen zincirden daha iyi bir zincirmiş bu iris öyle deniyor, ispanyol malı ve genelde karting araçları ve krosçular kullanıyor. Sarı renk kaplama bence paslanmasını da engelliyor . Şimdilik bende pas yok yağsız ve kirli bırakmadım gerçi. Ben motoru pek temizlemiyorum ama jantları ve zinciri temiz tutarım. Kir yağ toz veya yağsız o ringli ya da o ringsiz bir zincirin en büyük düşmanıdır. Yağmurlu bir havada kullanıp, çamurlu ıslak ve yağsız bıraktığınız bir zincirin birdahaki binişinizde ömrünü ciddi şekilde azaltıp uzamasına neden olursunuz.
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
Merhaba arkadaşlar.birkaç gün önce bahsettiğim xenonmercek/angel için fiyat aldım.fakat bir problem var.bizim cbf'lerin far camı çokta kolay açılamıyormuş ya kırılıyor yada çatlıyormuş camı tas'tan ayırırken.bu yüzden Ahmet bey bu far taslarının çok vakit kaybettirdiğini; bir far tası açmak için uğraştığım ve harcadığım zamanda, bir takım araba xenonmercek uygulamasını bitiriyorum diyor. açıkcası sırf o yüzden bizim cbf'lere xenonmercek /angel uygulaması yapmak istemiyor.
fakat şunu da ekliyor Ahmet bey ve fiyatları da aşağı yukarı belirtmiştir aşağıda..
.....
Eğer camları biz açar size farı göndeririz derseniz o zaman far başına 180tl işçilik ile işlemi yapabilirim. Elinde kiti olanlar varsa başka masraf olmaz. ampul yada ampul+balast isteyenlere farkı ekleriz.

Yani özetle mercek ve angel montajı yapılıp kapatılmış son haliyle farı 180tl ye hazırlarım.

Tek h7 ampulu 30tl den.
Ampul + balast isteyene de 70tl den verebilirim.

Yani arkadaşlar fiyatlar,toplu da olsa tek kişide yaptırsa değişmiyor ve 200tl maliyetin altına düşüremiyoruz malesef.. :( ve far tasını açma sorunuda eklenince durum zorlaşıyor.
bu arada ekleyeyim.. Ahmet bey kesinlikle çan çin çon malları kullanmıyormuş xenon ürünlerde :)


Not: Geçen ayda bu fara sahip bir müşterim far camını açmış bir şekilde dükkanıma gelmişti. Yani cam kalitesiz fakat üzerinde 1 2 gün uğraşıp milim milim ısıtarak ilerlerseniz açılır açılmaz diye birşey yok o müşterimde yavaş yavaş ısıtıp uğraştım açtım demişti. ama dediğim gibi benim bu işlemi en fazla yarım günde yapmam gerekirki zarar etmiyim o sebeple cam açma işlemi yapmıyorum.
saygılar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:54 ----------

bu arada arkadaşlar motor yağını değiştireceğim, havaların ısındıgı şu dönemlerde hangi yağı tavsiye edersiniz? (marka) castrol'den memnun değilim(şuanda castrol var motorda) vites geçişleri eskiye göre biraz sert ve sesli...
15w/50 tam sentetik yağlar uygunmudur sıcak havaları göz önünde bulundurursak?
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Merhaba arkadaşlar.birkaç gün önce bahsettiğim xenonmercek/angel için fiyat aldım.fakat bir problem var.bizim cbf'lerin far camı çokta kolay açılamıyormuş ya kırılıyor yada çatlıyormuş camı tas'tan ayırırken.bu yüzden Ahmet bey bu far taslarının çok vakit kaybettirdiğini; bir far tası açmak için uğraştığım ve harcadığım zamanda, bir takım araba xenonmercek uygulamasını bitiriyorum diyor. açıkcası sırf o yüzden bizim cbf'lere xenonmercek /angel uygulaması yapmak istemiyor.
fakat şunu da ekliyor Ahmet bey ve fiyatları da aşağı yukarı belirtmiştir aşağıda..
.....
Eğer camları biz açar size farı göndeririz derseniz o zaman far başına 180tl işçilik ile işlemi yapabilirim. Elinde kiti olanlar varsa başka masraf olmaz. ampul yada ampul+balast isteyenlere farkı ekleriz.

Yani özetle mercek ve angel montajı yapılıp kapatılmış son haliyle farı 180tl ye hazırlarım.

Tek h7 ampulu 30tl den.
Ampul + balast isteyene de 70tl den verebilirim.

Yani arkadaşlar fiyatlar,toplu da olsa tek kişide yaptırsa değişmiyor ve 200tl maliyetin altına düşüremiyoruz malesef.. :( ve far tasını açma sorunuda eklenince durum zorlaşıyor.
bu arada ekleyeyim.. Ahmet bey kesinlikle çan çin çon malları kullanmıyormuş xenon ürünlerde :)


Not: Geçen ayda bu fara sahip bir müşterim far camını açmış bir şekilde dükkanıma gelmişti. Yani cam kalitesiz fakat üzerinde 1 2 gün uğraşıp milim milim ısıtarak ilerlerseniz açılır açılmaz diye birşey yok o müşterimde yavaş yavaş ısıtıp uğraştım açtım demişti. ama dediğim gibi benim bu işlemi en fazla yarım günde yapmam gerekirki zarar etmiyim o sebeple cam açma işlemi yapmıyorum.
saygılar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:54 ----------

bu arada arkadaşlar motor yağını değiştireceğim, havaların ısındıgı şu dönemlerde hangi yağı tavsiye edersiniz? (marka) castrol'den memnun değilim(şuanda castrol var motorda) vites geçişleri eskiye göre biraz sert ve sesli...
15w/50 tam sentetik yağlar uygunmudur sıcak havaları göz önünde bulundurursak?


Aslında benimde şu mercek sistemine geçiş yapmam lazım ama hiç oralı değilim bu aralar.

Yağ mevzusuna ben servisin koyduğu Mobil1 15w-50 kullanıyorum. En son kışa giriyoruz diye 10w-40 koydum. Fakat şimdi gireceğim 20000 bakımında tekrar 15w-50 koyacağım. Bu sıcak havalar için en ideali 15w-50.(Benim kanaatim.)
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
Aslında benimde şu mercek sistemine geçiş yapmam lazım ama hiç oralı değilim bu aralar.

Yağ mevzusuna ben servisin koyduğu Mobil1 15w-50 kullanıyorum. En son kışa giriyoruz diye 10w-40 koydum. Fakat şimdi gireceğim 20000 bakımında tekrar 15w-50 koyacağım. Bu sıcak havalar için en ideali 15w-50.(Benim kanaatim.)

sanırım mercek konusunda daha uygun bir yol bulmalıyız :) bana pahalı geldi bu fiyatlar açıkcası.. ve tabi şu far camı açma olayını pratik bir şekilde yapmanın yollarını bulmalı.
Mobil 15w-50 de vites geçişleri v.s. nasıl? birde varsa eğer senin kullandığın mobiil yağın foto'sunu yollayabilirmisin.tşkler.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
sanırım mercek konusunda daha uygun bir yol bulmalıyız :) bana pahalı geldi bu fiyatlar açıkcası.. ve tabi şu far camı açma olayını pratik bir şekilde yapmanın yollarını bulmalı.
Mobil 15w-50 de vites geçişleri v.s. nasıl? birde varsa eğer senin kullandığın mobiil yağın foto'sunu yollayabilirmisin.tşkler.

Bence vites geçişleri oldukça normal. Hatta 10-40 tan daha iyi diyebilirim. Tabi motordan motora göre değişir.

2812_buyuk.jpg


Yağın resmi bu. Bizim servislerde bu kullanılıyor. (D&B Motorda) Hafif kalın, yaz için ideal, tam sentetik, API sınıfınada uyuyor. Ve servis tam hatırlamıyorum ama yağ değişimine 19-21 arası bir ücret alıyor. Bence bedava.
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
Bence vites geçişleri oldukça normal. Hatta 10-40 tan daha iyi diyebilirim. Tabi motordan motora göre değişir.

2812_buyuk.jpg


Yağın resmi bu. Bizim servislerde bu kullanılıyor. (D&B Motorda) Hafif kalın, yaz için ideal, tam sentetik, API sınıfınada uyuyor. Ve servis tam hatırlamıyorum ama yağ değişimine 19-21 arası bir ücret alıyor. Bence bedava.

teşekkür ederim açıklamalar için dostum. bunu deneyeceğim o zaman.bu haftasonu bir yerden temin edersem ,yağı kendim değiştirmekten mutluluk duyuyorum :D zaten ne zamandır ilgilenemiyorum motorumla.biraz ilgi göstereyim :D mobil istasyonlarında satılıyordur heralde bu yağ.değilmi?
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
teşekkür ederim açıklamalar için dostum. bunu deneyeceğim o zaman.bu haftasonu bir yerden temin edersem ,yağı kendim değiştirmekten mutluluk duyuyorum :D zaten ne zamandır ilgilenemiyorum motorumla.biraz ilgi göstereyim :D mobil istasyonlarında satılıyordur heralde bu yağ.değilmi?

Büyük ihtimalle satılıyordur fakat benim anlamadığım mevzu bu yağ piyasada çoğu yerde 24-25tl arası değişiyor. Fakat servis herşey dahil 20tlye hallediyor. Aradaki fark nedir ne değildir anlamadım...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst