Hyosung S&T Kanuni Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Sayın Serden Hocam çok haklısınız,Bu gün zincir aktarmalı bir motorun oring zincir ve dişli seti 450 TL civarı.. GV650 kayış aktarımına harcanan mebla çokta abartı değil...
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Arkadaşlar merhaba.Bugün opetten aşağıda tanıttığım yağı 48ytl den satın aldım (4 litre).
Kısmetse cumartesi serviste filtresiyle birlikte değiştireceğim. Önceki shell advence vsx yağı 600 km de çöpe atmış oluyorum. Motosikletin sağlığı için feda olsun artık :)
Seçim konusunda yorum ve fikirlerinizi alabilirim.Uygulamadan sonra zaten deneyimleri mutlaka paylaşırım. :bounce:


OXT FORMULA BLEND 10W/40 (yarı sentetik)
Sentetik Bazlı Benzinli Motor Yağı
OXT FORMULA BLEND 10W/40, sentetik ve yüksek kaliteli baz yağlar ve ileri katık teknolojisi ile formüle edilmiş sentetik bazlı motor yağıdır. OXT FORMULA BLEND 10W/40, yüksek viskozite indeksi ile her türlü iklim ve yol koşulunda motorda benzersiz bir koruma sağlar. Benzinli, dizel motorlu binek veya hafif ticari araçların tüm gereksinimlerini karşılar, dört mevsim eşsiz bir performans gösterir.
• Motorda tortu ve depozit oluşumunu engeller, servis ömrünü uzatır.
• Çok yüksek sıcaklıklarda yağın buharlaşmasını ve yağ eksilme oranını düşürür.
• Üstün akışkanlık özelliğiyle düşük sıcaklıklarda bile ilk çalışmada kolaylık sağlar.
• Yüksek film mukavemeti sağlar.
• API SL/CF
• ACEA A3/B3-04
• FIAT 9.55535-G2
• MB Approval 229.1
• VW 500.00/505.00
http://www.opet.com.tr/opetoil_uploaded_files/product_file/DT/4-Oxt Formula Blend 10W40.pdf
http://www.opet.com.tr/opetoil_uploaded_files/product_file/MSDS/4-OXT FORMULA BLEND 10W40.pdf
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
shell advenced yağı 3500. kmde değiştirmiş biri olarak kendinizi şanslı hissetmelisiniz :p opeth yağ ucuzmuş gerçekten,ben mobili 60 tl ye almıştım.Yağdaki açıklamada her ne kadar dizel motorlu desede aslında dizele uygun değildir.ACEA değerlerinde C harfli değerlede olsaydı hem dizel hem benzinli olurdu.Sonuç olarak bizim motorlara uygundur.Güle güle kirletin yağınızı.

Not: eski uygun olmayan yağı süzen yağ filtrenizide değiştirirseniz daha sağlıklı olur.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Arkadaşlar merhaba.Bugün opetten aşağıda tanıttığım yağı 48ytl den satın aldım (4 litre).
Kısmetse cumartesi serviste filtresiyle birlikte değiştireceğim. Önceki shell advence vsx yağı 600 km de çöpe atmış oluyorum. Motosikletin sağlığı için feda olsun artık :)
Seçim konusunda yorum ve fikirlerinizi alabilirim.Uygulamadan sonra zaten deneyimleri mutlaka paylaşırım. :bounce:

Emrah her yağ değişiminde filtre mutlaka değişiyor. opetin yağ şişesinin ön yüzünde yarı sentetik benzinli motor yağı yazıyor.Dizel yada lpg li olanların üzerinde ayrı ayrı özellikle belirtilmişti.Ben benzinli için olanı seçtim.Castrol düşünmüştüm ama 10w-40 API sl olarak sadece magnetec modeli vardı malum oda motosiklete uygun olmadığından tek uygun ölçüde bulduğum opeti seçmiş oldum.Gerçekten fiyatı uygunmuş.Araba olsa 10.000 km gider bu yağ ama motosiklette maksimum 3.000-4.000 km kullanırız herhalde :wiinkk:
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Emrah her yağ değişiminde filtre mutlaka değişiyor. opetin yağ şişesinin ön yüzünde yarı sentetik benzinli motor yağı yazıyor.Dizel yada lpg li olanların üzerinde ayrı ayrı özellikle belirtilmişti.Ben benzinli için olanı seçtim.Castrol düşünmüştüm ama 10w-40 API sl olarak sadece magnetec modeli vardı malum oda motosiklete uygun olmadığından tek uygun ölçüde bulduğum opeti seçmiş oldum.Gerçekten fiyatı uygunmuş.Araba olsa 10.000 km gider bu yağ ama motosiklette maksimum 3.000-4.000 km kullanırız herhalde :wiinkk:

Serden hocam sizde benim gibi titizsiniz zaten 6 ay içinde 4000 km zor yapıyoruz mecburen zamandan dolayı yağ değiştiriyoruz.Yılda 2 yağ değişimi bana yetiyor açıkcası:cat:
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Emrah kesinlikle doğrusun, yılda 2 kez toplamda 200 ytl bakım masrafı kaçınılmaz.
Değerli kaldera abimizden seçim konusunda yorum bekliyorum,acaba başlığımı görmedi :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
73
herkese selamlar bayadır yoktum işler çok yogun. arkadaşlar manifolt lastiği zamana boyun büktü çatlaklar içinde artık. malesef bulamaddım aramadıgım yer kalmadı karbüratör pis benzinden tıkandı temizletemiyorum çünkü sökersek manifolt lastikleri daha kötü olur artı kaçırdıgı barız belli pat sesi baya arttı sizce ne yapmalıyım kopreyemi sipariş versek adres varsa elınizde paylasırsanız sevınırım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:04 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 AM ----------

merhabalar arkadaşlar.
bir kaç sorum olacak. aydınlatırsanız sevinirim.
1)Son günlerde motoru çalıştırırken egsoz'dan bir ıslık sesi çıkıyor,ancak yolda duyulmuyor.
2)9000 km'den sonra çift kıynaklı buji koyacaklarını söylediler . ne işe yarıyor ve bizdeki neden tek kıynak? ayrıca 9000 km'den önce koyarlarsa motorun zarar göreceği söylendi. bilgisi olan var mı?
3) yolda giderken , gidon tarafından , sanki kilometre saatinin oralardan bir yerdenmiş gibi bir tırıltı sesi geliyor. Çözemedim. Başından geçen ve ya bilen var mı?
teşekkürler.

1. sorun manifolt lastıgı kaçırıyo olabilir 3. sorun abicim aynı ses benzede vardı benzin deponun civatasını değiştir gevşek oldugu için sağa sola oynuyo o yüzden ses gelıyo cok rahatsız edıcı bılıyorum ben baya aramıstım simdi kesıldı
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
merhabalar karbüratör manifold boruları için iletişime geçtim.Benim maniffold borusu kelepçesinden çıkmıştı motor rolantide durmuyordu.Tekrar yerine oturtup sıkınca düzeldi.Bu da demek oluyor ki karbüratör manifold hortumlarının çatlak delik durumları motorun ritmik çalışmasını etkiliyor.Üstelik yakıt sarfiyatındada artış yaşanıyor.Toplu sipariş verelim bende şuan delik yok ama bu malzemenin ömrü yüksek sıkcaklıktan dolayı 3 yıldan sonra yıpranıyor.Yurtdışından toplu sipariş verecek olan varsa iletişime geçelim.Fiyatı uygundur bence alttarafı lastik bir hortum.Türkiyedende halledilir hatta sanayiden gidipte o hortumun aynısı döktürülebilir.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Emrah Mersinde bir gv650 kullanıcısı servis işini ucuza getirmek için işin ehli olmayan bir servise gitmiş. Aktarma kayışını arka tekeri geri alarak son haddine kadar germenin doğru olduğunu söylemiş ve sonuç :silent: kayışı kırmış elbet. Hem onun sorununu çözmek hemde bana yedek sağlamak amacıyla servisim özel olarak Almanyadan TR fiyatının 200 ytl altına getirdi sağolsun ama diğer vatandaş pahalıymış dedi ve almadı. Motosikleti 2 aydır bu sebepten yatıyor.Kayışta iyi niyetten ölü yatırım olarak serviste yatıyor. Uzun sözün kısası bu motosiklete her parça her aksesuar bilemedin 15 günde getirilebilir. Fakat işin içine para girdimi yerini samimiyet ve dürüstlük tamamlıyor. Manifold lastiği BMW endurolarda 5 sene rahat dayanıyor. Bizde muhtelif zamanlarda problem elbet yaşanacaktır. Orjinal yada alternatif için fiyat alırsan,fiyatı makul olursa hesap numarana aktarımı yapar yedek olarak alırım şahsen.:bounce:
Aşağıdaki adreste bu parça yok.
http://www.ragingparts.com/category-s/86.htm
Bu arada Emrah yeni aynaların hakkında paylaşım yapmadın! fikirleri ve resimlerini bekliyorum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Serden hocam yağ yarı sentetik diyor tam sentetik yağ daha kullanışlı olmaz mı?
Ayrıca Emrah'a katılıyorum D.I.D marka V-Strom dişli ve zincir seti 450 YTL.. Bence çok pahalı..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Değerli kaldera abimizden seçim konusunda yorum bekliyorum,acaba başlığımı görmedi :silent:

dostum yağ konusunda daha öncede yazmış olduğum gibi ;
günümüzde hızla ilerleyen teknolojiden yağ sektörüde nasibini almış markaların önemi kalmamıştır..

zaten sizlerde artık yağların etiketlerini okumayı,
yada okuduğunuzu anlamayı biliyorsunuz.

APİ -JASO-MA kısaltmalarının ne ifade ettiğini ve motorunuz için önemini biliyorsunuz.

bundan aylar önce ürün etiketlerine APİ-SJ değerlerini yazan firmalar gelinen son durum olarak APİ-SL üst performans seviyesine gelmişlerdir..
ileriye doğruda devam edecektir..


yalnız;
eğer başka bir nedeni yoksa yağ değişim km lerini çok kısa tutuyorsunuz.
km yapamıyorsanız yılda bir kez km ye bakılmaksızın yağ değişimi teknik nedenlerle kabul edilebilir..
ancak yol yapabiliyorsanız 3000-4000 km yerine 10.000 leri geçin..yağ
filtrelerini ise bu kısa mesafelerde hiç değiştirmeye gerek yok.
ikinci yağ değişimine bırakın..

bu kalitedeki yağlar zaten 3-4 binlerde en iyi durumuna,verimine geliyor..çıkan yağı birine verseniz 10 bin km daha yapar..

yağların APİ değerleri ilerledikçe kullanım km leride artar.ticari kaygı duyan satıcılar ise her zaman aksini savunacaktır.. her zaman yağ ve filtre stoklarının azalmasını isteyecekler..
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
dostum yağ konusunda daha öncede yazmış olduğum gibi ;
günümüzde hızla ilerleyen teknolojiden yağ sektörüde nasibini almış markaların önemi kalmamıştır..

zaten sizlerde artık yağların etiketlerini okumayı,
yada okuduğunuzu anlamayı biliyorsunuz.

APİ -JASO-MA kısaltmalarının ne ifade ettiğini ve motorunuz için önemini biliyorsunuz.

bundan aylar önce ürün etiketlerine APİ-SJ değerlerini yazan firmalar gelinen son durum olarak APİ-SL üst performans seviyesine gelmişlerdir..
ileriye doğruda devam edecektir..


yalnız;
eğer başka bir nedeni yoksa yağ değişim km lerini çok kısa tutuyorsunuz.
km yapamıyorsanız yılda bir kez km ye bakılmaksızın yağ değişimi teknik nedenlerle kabul edilebilir..
ancak yol yapabiliyorsanız 3000-4000 km yerine 10.000 leri geçin..yağ
filtrelerini ise bu kısa mesafelerde hiç değiştirmeye gerek yok.
ikinci yağ değişimine bırakın..

bu kalitedeki yağlar zaten 3-4 binlerde en iyi durumuna,verimine geliyor..çıkan yağı birine verseniz 10 bin km daha yapar..

yağların APİ değerleri ilerledikçe kullanım km leride artar.ticari kaygı duyan satıcılar ise her zaman aksini savunacaktır.. her zaman yağ ve filtre stoklarının azalmasını isteyecekler..

Serden Hocam ben Kaldera beyefendiye genelde katılmasamda bu sefer onun fikirleri ile hem fikirim...
Çünkü ben 3800 km lik Güney Doğu Gezisinde aynı şeyi Urfa Hyosung Servisi de söyledide onun için...
Sanki Kaldera onun sözlerini çalmış gibi.. Aynısı...
Hatta ben ısrar ettim, değiştir ustam olsun dedim..
O da bana yahu senin yağ şu an tam kıvamında napıcan demesine rağmen yağı boşalttırdım.. Ve yağ Balparmak Çicek Balı gibi tertemiz çıkmıştı. Ve en az 4000 km likti. Bence en az 4000 daha giderdi dedim ve usta o yağı boş bir yağ kabına aldı... Bence bu sefer Kaldera bey haklı gibi.. İşin içine ticari kaygılar giriyor dikkatli olmak gerek...
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Değerli kaldera birçok konuda haklı.Teknik anlamdaki bilgi birikimi gerçekten yüksek.Mütevazi bir şekilde bizleri aydınlatıyor sağolsun. :rendeer:
Motosohpet kısmındaki dönen gereksiz ve geyik dolu yaklaşımların yerine birkaç motosiklet modeli sayfasında arşivlik bir beyin fırtınası oluşuyor buda bana müthiş keyif veriyor açıkçası.
Selçuk yarı sentetik tercihim o aralıktaki değerlere uygun tam sentetik bulamayışımdandır. Yarı sentetik özetle tam sentetiğin yarısı kadar dayansa o bile 10.000 km eder ki biz gereksiz bir titizlikle 3.000-4.000 km gibi değiştiriyoruz. Bu hastalıktan sıyrılsam bir yağ değişimi yılda yaptığım km'ye göre bir sene rahat gider aslında.Her yağ değişiminde tam bakım yaptırdığım için yağı erken değiştirmiş oluyorum.Malum yağ işini ertelesem bile servise her giriş zaten işçilik yazıyor.:bounce:
karbüratör manifold borusu için pazartesi Almanyadan orjinal fiyatını sorgulatıyorum, hesaplı ise Hafta içi bilgiyi paylaşalım isteyenlere faydamız olsun.TR pazarından daha hesaplı olacağı kesindir.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Değerli kaldera birçok konuda haklı.Teknik anlamdaki bilgi birikimi gerçekten yüksek.Mütevazi bir şekilde bizleri aydınlatıyor sağolsun. :rendeer:
Motosohpet kısmındaki dönen gereksiz ve geyik dolu yaklaşımların yerine birkaç motosiklet modeli sayfasında arşivlik bir beyin fırtınası oluşuyor buda bana müthiş keyif veriyor açıkçası.
Selçuk yarı sentetik tercihim o aralıktaki değerlere uygun tam sentetik bulamayışımdandır. Yarı sentetik özetle tam sentetiğin yarısı kadar dayansa o bile 10.000 km eder ki biz gereksiz bir titizlikle 3.000-4.000 km gibi değiştiriyoruz. Bu hastalıktan sıyrılsam bir yağ değişimi yılda yaptığım km'ye göre bir sene rahat gider aslında.Her yağ değişiminde tam bakım yaptırdığım için yağı erken değiştirmiş oluyorum.Malum yağ işini ertelesem bile servise her giriş zaten işçilik yazıyor.:bounce:
karbüratör manifold borusu için pazartesi Almanyadan orjinal fiyatını sorgulatıyorum, hesaplı ise Hafta içi bilgiyi paylaşalım isteyenlere faydamız olsun.TR pazarından daha hesaplı olacağı kesindir.


Asıl senin tarafsız bilgi ve yorumların arşivlik hocam... Yarı sentetik tam sentetik kafamı kucalıyordu... Şimdi daha net.. :rendeer:Teşekkürler..
 
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
164
herkese selamlar bayadır yoktum işler çok yogun. arkadaşlar manifolt lastiği zamana boyun büktü çatlaklar içinde artık. malesef bulamaddım aramadıgım yer kalmadı karbüratör pis benzinden tıkandı temizletemiyorum çünkü sökersek manifolt lastikleri daha kötü olur artı kaçırdıgı barız belli pat sesi baya arttı sizce ne yapmalıyım kopreyemi sipariş versek adres varsa elınizde paylasırsanız sevınırım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:04 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 AM ----------



1. sorun manifolt lastıgı kaçırıyo olabilir 3. sorun abicim aynı ses benzede vardı benzin deponun civatasını değiştir gevşek oldugu için sağa sola oynuyo o yüzden ses gelıyo cok rahatsız edıcı bılıyorum ben baya aramıstım simdi kesıldı

çok teşekkürler. dediğin konularla ilgileneceğim. sağ ol
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
Bu sayfaların içerisinde çok önemli bilgi paylaşımları oldu.

Egsozdan tutun da yağ tipine kadar. Yaşanabilecek bazı uufak sorunlar ile ilgili çözümler konuşuldu.

Tabii bir yandan da sohbetler yapıldı

Ancak bu arada 66 sayfaya ulaştık. Daha da gidecek.

Benim derdim şu : Bu bilgi paylaşımları da bir indeksi olmadığı için aralarda kaybolup gidecek.

Acaba nasıl bir çözüm bulabiliriz ?
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Sevgili ledo,bu sorun bence teknik bilgiler ve paylaşımlar konusunda yetki sahibi bilir kişi bir moderatörden;resim,genel sohped,muhabbet tadında geçen konu başlıklarının sabır ve itina ile incelenmesi ve silinmesiyle ancak düzen kazanabilir. Bu mümkün olmayacak birşeyse biz kullanıcıların kendi şifrelerimizden girerek genel bir temizliğe gitmemizle mümkün olabilir. Ama aradaki forumu terketmiş üyelerde sorun çıkacaktır bu yöntemde.
Motosiklet konusunda teknik deneyim ve kazanımlar çok uzun süreçte olgunlaştığından,arada gerekliliği tartışılır muhabbetler ister istemez doğmaktadır. Teknik bilgi dışında şehirler arası tanışmadan sanal ama kuvvetli dostlukların doğmasına vesile olan bu sayfanın faydalarınıda yadsımak imkansız.Muhabbet kıvamındaki yazışmaları geyiğin üst düzeyde olduğu ilgili yerde yapmak tatsızlıklara sebep olduğundan bir bakıma gv650 sayfasında yansımaları zaman zaman görülüyor.
Sevgili ledo hem en eski üye olmandan,hem de bu forumda ilk gv650 kullanıcısı olup girişimci yönünün kuvvetli olmasından dolayı öncü seçilecekse seni öneriyorum. Modlarla görüşürsen bu doğrultuda yapılması gereken ne varsa şahsım adına destekçin olurum. Saygılar.:bounce:
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
karbırator manıfolt borularını stkanuninin sayfasından sıparıs verıp alamıyormusunuz?
 
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
73
arkadaşlar 3 gündür manifolt denen 2 paralık lastik için aramadığım yer kalmadı yok st kanunide de yok çünkü motorlar enjeksiyonlu elde 3 - 5 kalan var gt 650 ler için bir yerle görüştüm golabalin yedek parçalarını komple kapatmış ama onlar truva diye almış içinden çıkmış zaten global anladığım kadarı ile gv 650 için pek fazla bişey getirmemiş allah göstermesin sağlam bi arıza olsa nolur bilemiyorum yurt dışı bağlantıyı sanırım serden bey sorduruyordu abicim ben varım parayıda peşin gönderirim ama bu karbüraatörlü tüm arkadaşları ilgilendiyo yarın onlarda da olucak çünkü zamanla yıpranan parçalar bunlar Birde sv 650 ile motor aynıydı aşağı yukarı ya ustalarınıza sordursanız belki aynıdır bari suzukiden sordurup alırız neyse kafa patlattım ama uzakta olunca insan sinirleniyo ya muhattap olcak kimse yok o cok komik deselerki servis olayını şu baksın bu baksın yok yok

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:34 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:32 PM ----------

bu arada serden bey var allahtan kardeşim alakana teşekkür ediyorum saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
63
Arkadaşlar merhaba.Bugün opetten aşağıda tanıttığım yağı 48ytl den satın aldım (4 litre).
Kısmetse cumartesi serviste filtresiyle birlikte değiştireceğim. Önceki shell advence vsx yağı 600 km de çöpe atmış oluyorum. Motosikletin sağlığı için feda olsun artık :)
Seçim konusunda yorum ve fikirlerinizi alabilirim.Uygulamadan sonra zaten deneyimleri mutlaka paylaşırım. :bounce:


OXT FORMULA BLEND 10W/40 (yarı sentetik)
Sentetik Bazlı Benzinli Motor Yağı
OXT FORMULA BLEND 10W/40, sentetik ve yüksek kaliteli baz yağlar ve ileri katık teknolojisi ile formüle edilmiş sentetik bazlı motor yağıdır. OXT FORMULA BLEND 10W/40, yüksek viskozite indeksi ile her türlü iklim ve yol koşulunda motorda benzersiz bir koruma sağlar. Benzinli, dizel motorlu binek veya hafif ticari araçların tüm gereksinimlerini karşılar, dört mevsim eşsiz bir performans gösterir.
• Motorda tortu ve depozit oluşumunu engeller, servis ömrünü uzatır.
• Çok yüksek sıcaklıklarda yağın buharlaşmasını ve yağ eksilme oranını düşürür.
• Üstün akışkanlık özelliğiyle düşük sıcaklıklarda bile ilk çalışmada kolaylık sağlar.
• Yüksek film mukavemeti sağlar.
• API SL/CF
• ACEA A3/B3-04
• FIAT 9.55535-G2
• MB Approval 229.1
• VW 500.00/505.00
http://www.opet.com.tr/opetoil_uploaded_files/product_file/DT/4-Oxt Formula Blend 10W40.pdf
http://www.opet.com.tr/opetoil_uploaded_files/product_file/MSDS/4-OXT FORMULA BLEND 10W40.pdf



arkadaslar siz bunumu koyuyorsunuz motorunuza:silent: peki debriyajdan tad alabiliyormusunuz normal arac yaglarının kaydırıcı ozelligi var debriyajda yagın icinde calıstıgı icin motosikletlere uygun degil motosikletler icin olandan alın tavsiyem:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst