- Katılım
- 21 Mar 2009
- Mesajlar
- 5,554
merhaba serkanzat bu arada nick im osborune değil osbourne olacak :mrgreen: :cat:
valla motorumu hiç sıkıştırmadım buna gerçekten çok dikkat ediyorum..motor resmen ani gazlanmalarda yada kaldıramayacağı yüklenmelerde bağırıyor ve bunu iyi algılamak gerek..hiç bu duruma düşürmüyorum motoru..
uzun süre aynı hızla hiç gitmem, 5 dk. bile gazı aynı seviyede tutmamaya çalışırım, arada sırada gazı bırakırım ve her seferinde ilk çalıştırmada 2-3 dk. bekletirim motoru rölantide öyle yola çıkarım..gazı hemen hemen hiç yarıdan fazla açmadım şimdiye kadar.sadece haftada 1-2 kez 70-80 görüp yavaşlıyorum hemen..ama gene gazı 1/2 den fazla açmadan oluyor bu.. usul usul ivmelenerek..
en azından 3 kez okuduğum kitapçıkta hızla ilgili bir kısıtlamadan ziyade gaz açmakla ilgili bir rodaj dönemi ikazı var.bende buna uyuyorum diye düşünüyordum..sonuçta rodaj denilen olay piston ve silindir yatağının birbirine uyum sağlaması ile ilgili bir süreç diye düşünüyorum..yani ne kadar gaz açılırsa o kadar piston hareketi olur düşüncesiyle, gaza yüklenmeden hızlı dönen tekerleklerin motora bir zararı yok o manada bence..
Bu konuyu iyi irdelemek gerek..
valla motorumu hiç sıkıştırmadım buna gerçekten çok dikkat ediyorum..motor resmen ani gazlanmalarda yada kaldıramayacağı yüklenmelerde bağırıyor ve bunu iyi algılamak gerek..hiç bu duruma düşürmüyorum motoru..
uzun süre aynı hızla hiç gitmem, 5 dk. bile gazı aynı seviyede tutmamaya çalışırım, arada sırada gazı bırakırım ve her seferinde ilk çalıştırmada 2-3 dk. bekletirim motoru rölantide öyle yola çıkarım..gazı hemen hemen hiç yarıdan fazla açmadım şimdiye kadar.sadece haftada 1-2 kez 70-80 görüp yavaşlıyorum hemen..ama gene gazı 1/2 den fazla açmadan oluyor bu.. usul usul ivmelenerek..
en azından 3 kez okuduğum kitapçıkta hızla ilgili bir kısıtlamadan ziyade gaz açmakla ilgili bir rodaj dönemi ikazı var.bende buna uyuyorum diye düşünüyordum..sonuçta rodaj denilen olay piston ve silindir yatağının birbirine uyum sağlaması ile ilgili bir süreç diye düşünüyorum..yani ne kadar gaz açılırsa o kadar piston hareketi olur düşüncesiyle, gaza yüklenmeden hızlı dönen tekerleklerin motora bir zararı yok o manada bence..
Bu konuyu iyi irdelemek gerek..