Motora fazla yağ koyarsak ne olur?

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Motora fazla yağ koyarsak ne olur? CBF'in yağ hacmi 1 litre, ama diyelim 1.2 litre koydum, yağ karterinin boğazına kadar yağ dolu. Motora ne gibi bir zarar/yarar oluşturur?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bişiy omaz.... At patatesleri içine .... Köfteler yanmasın.... :p
 
Katılım
20 Ocak 2009
Mesajlar
123
fazla yağı motor atmaya çalışır durur.burada bir yerleri zorlayacağı kesin sakın ölçüsünden fazla koyma?
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Motor yağ eksiltirse yağ fazlasından eksiltsin diyorum :) 1000 yağ koyup 800ml geri almaktansa 1200 koyar 1000 geri alırım :mrgreen: Kullanılmış yağı da arabaya mı koysam diye düşünüyorum :mrgreen:
 
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
554
Motora fazla yağ koyarsanız hararet riski artar.Gömlek bölümünden fazla basınçla atma riski yükselir.diye biliyorum.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Ben yaptım ne olduğunu söyleyeyim, hava filtresinden bile yağ çıktı. Bunun haricinde fazla yağ , yağ keçelerini zorlar ve silindir yanma odasına yağ sızar,iki zamanlı gibi yağlı benzin yakmaya başlarsın, bujilerin kurum yapar ayrıca egzosdan bir süre sonra köfteci arabası gibi duman çıkmaya başlar.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
666
Motora fazla yağ koyarsak ne olur? CBF'in yağ hacmi 1 litre, ama diyelim 1.2 litre koydum, yağ karterinin boğazına kadar yağ dolu. Motora ne gibi bir zarar/yarar oluşturur?


fazla yağ konulursa
yağ basıncı artar, yağ keçelerinden tapalarından sızma yapabilir
eskiden krank kolları yağa çarpmaz iken bu sefer yağ havuzuna çarpıp yağı köpükleştirip yağın özelliğini bozabilir
daha fazla yağ ile uğraşmak zorunda kalan krank motorun ürettiği gücün bir kısmını yağ direncini yenmek için harcayabilir yani motor çekişten düşebilir

http://www.teknikegitimli.com/m_index/m_bm_dortzamanli_teorik.html
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Kısacası sanki biri motorun boğazına yapışmışta sıkıyo gibi olur motor boğuluyormuş gibi olur yani :mrgreen:
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Ben yaptım ne olduğunu söyleyeyim, hava filtresinden bile yağ çıktı. Bunun haricinde fazla yağ , yağ keçelerini zorlar ve silindir yanma odasına yağ sızar,iki zamanlı gibi yağlı benzin yakmaya başlarsın, bujilerin kurum yapar ayrıca egzosdan bir süre sonra köfteci arabası gibi duman çıkmaya başlar.

5000 bakımında bunu ustaya sormuştum verdiği cevap buydu :cat:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bir kere en başta 1.5 litre yağ koyunca motor gitmiyor hızlanamıyor çok düşüyor performanstan bu 1
2.si keçelerine zararı olabilir
3.sü bunu bir arkadatan duydum ve çok mantıklı geldi piston biyel kolundan çıkabilir aşağı inerken yer bulamadığından(arkadaşın traktörün de olmuş bu olay fazla yağdan)

4.hava filtresinden filan yağ geliyor


ben çok kullandım fazla yağ koyarak pek bi şey olmadı ama olabilir zaten yavaş gitmesi büyük bir problem
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
1,788
Ses toklaşır motor belli zaman sonra çekiden düşer üstüne üstelik rektifiye yaptırırsın.
 
Katılım
17 Nis 2009
Mesajlar
35
keçeleri patlatman muhtemeldir,krank keçelerini patlatırsan da keçileri kaçırman muhtemeldir :p niye dersen motoru komple indirtiyorsun ve ortadan ikiye yardırıyorsun bu kadarı açıklayıcı oldu mu? ::melek02:
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
879
keçe patlar. Kapak kenarlarından cıkmak bilmeyen yağ lekesi oluşur.
buji kafasını temizlemee bıkarsın vesaire vesaire bence koyma
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
334
arkadaşların dediğine ek olarak buji yi yağlar çalışmada problem olur
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
4 Ocak 2004
Mesajlar
53
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tahliye tapasını gevşetip fazla yağı boşaltmak zor olmasa gerek ..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst