Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
596
Selam Beyler; hic sesiniz solugunuz cıkmıyor bu aralar...???İşin aslı ben de pek takip edemiyorum son günlerde.

Bu haftasonu kızarkadasım ile birlikte Kırklareli İli'ne baglı Dupnisa Magarası ve İgneadayı ziyaret etmek istedik.Saat 09:00'da yola cıkmayı planlamıstık ama benim uyanamamamdan dolayı hareket saatimiz saat 12:30'ü buldu.Yolun yarısına gelince ben zaten yorgunluktan bitap düsmüstüm, Dupnisa'yı eledik sadece İgneadaya gittik.

Birkac resim cektik, sizlerle paylasmak istedim...

S7300558Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300552Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300559Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300560Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300568Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300564Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300572Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300599Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300589Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300579Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21

S7300582Large.jpg

By bulosele at 2008-06-21
 
Katılım
27 Şub 2008
Mesajlar
383
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel bir gezi .
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
herkese merhabalar..iyi akşamlar dilerim...
ben arka zincir sorununu yenisini alarak hallettim...orjinal DID markalı zincir..ama motorum epey yol yaptığı için gerekiyordu doorusu..26000 deyim şu an..daha da gidecek bence..:)
eksantrik zincirini de 20000 deyken değiştirdim tık ses gelmiyor...;)
evet ozgur en temiz yol senınkısı gercekten de ben o sesten pek rahatsız değilim ama zamanı geldiğinde değişicek elbet:)
Arkadaşlar ; 120 km hıza çıktığım zaman devir 8000 e çıkıyor ; motor da bağırıyo bunun nasıl bir sebebi olur? :silent:

viper bende de aynı durum sozkonusu 120de 8000 devir ve zorlanıyormus gibi bagırıyor ısın ılgıncı 130a cıktıgımda ole zorlanıyormus gıbı motordan 120dekı o bagırma durumu yasanmıyor:)

buarada arkadaşlar ben çanta tablası takmak için aldıgım aparatı satıyorum ilgilenenler pm atsın
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
503
Arkadaşlar ; 120 km hıza çıktığım zaman devir 8000 e çıkıyor ; motor da bağırıyo bunun nasıl bir sebebi olur? :silent:

böle bir sorun olduğunda tek bir soru sorulabilir_?
  • yağımı değiştireli kaç km oldu??

çünkü normalde yağ değiştirildiğinde hep şunu dikkat ediyorum (ki özellikle bu motorda) motor ilk 1000 km boyunca kasıntılı çalışıyor ve 120 km yi geçmiyor..bunun sebebi ise motora koyduğumuz yağ belirli bir süre viskozitesini bozmuyor ve motorun çalışma direncini artırıyor..yani kabaca tabirle özetlemek gerekirse ,yağ belirli bir km boyunca çalıştıktan sonra inceliyor ve motorda rahatlama yaşanıyor..özellikle de şunu dikkat ettim ;yağ değişiminden 2000 km sonra motor öyle bir açılıyor ki ibu rahatlamanın etkisiyle 155 km hızı bile görebiliyor..:wiinkk: tabi bu en son anlattığım işin latifesi..ama kaileye alınıcak en büyük nedeni budur bence...

bir de ikinci bir soru daha var sorulacak_?
  • zincirim yeterince yağlı mı_?doğru yağ mı kullanıyorum_?
bence bu tartışılır...:silent:
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
596
Arkadaslar yag lafı gecmisken sormak istedim, acaba aranızda REPSOL kullanan oldu mu, olduysa izlenimleri nelerdir?
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
@ darksilence; yağ değişiminin etkisi olabilir ama zincirim şu anda son günlerini yaşıyor. Tek şüphem zincir. 1-2 gün içinde değişecek. Bakalım ondan sonra da aynısını yapacak mı!

@ hedowich; yaa bak sen de yaşamışsın. Motorda inanılmaz bir zorlanma başlıyor. Bi anormallik olduğunu hemen belli ediyor. Zincir ve bujiden sonra aynı şeyleri yapmaya devam ederse bu sefer debriyajdan şüphelenmeye başlayacam...

@ bulosele; paylaşım için teşekkürler. CBF ile sorunsuz ve rahat yolculuk forever :)

Yağ olarak Castrol dışına çıkmadım hiç. Ama bilene danışmak lazım...
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Bugün sohbet ettiğim bir CBF250 kullanıcısı arkadaş da; egzantrik zinciri sesinden şikayetçi.

Gerçeği var mı bu işin? Yani, çoğu kullanıcının yaşadığı kronik bir durum mu?
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Egzantrik zinciri motorun asıl ağırlığını çeken zincirdir.ani gaz verme ve motor frenlerini uygun vites ve hızlarda yapmama ömründen götürür. Sağlıklı kullanımla problemsiz dayanım süresi 30.000 km dir. Honda Türkiyede tutulma şansını yedek parçaya yıllardır yapmış olduğu yatırımla kazanmıştır. Bu oran %60 olarak açıklanıyor. Endişe edilecek bir durum yok sonuçta.:)
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
120
Egzantrik zinciri motorun asıl ağırlığını çeken zincirdir.ani gaz verme ve motor frenlerini uygun vites ve hızlarda yapmama ömründen götürür. Sağlıklı kullanımla problemsiz dayanım süresi 30.000 km dir. Honda Türkiyede tutulma şansını yedek parçaya yıllardır yapmış olduğu yatırımla kazanmıştır. Bu oran %60 olarak açıklanıyor. Endişe edilecek bir durum yok sonuçta.:)

hocam acaba 30.000 de değişen bu parçanın fiyatı ne kadar olaki. malum tüm forumların- topiklerin diline sakız gösterge paneli 1000 lira galiba :queen:
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
503
hocam acaba 30.000 de değişen bu parçanın fiyatı ne kadar olaki. malum tüm forumların- topiklerin diline sakız gösterge paneli 1000 lira galiba :queen:

yanlış sakız gelmiş sana sanırım...:queen:1250 ytl...:queen:

ben 20.000 lik bakımdayken eksantrik zinciri,debriraj balatası,debriyaj balata tası,eksantrik otomatik gergi toplam 850 ytl gibi bir para tutmuştu...aklında ola:wiinkk:
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Benimde tahminim 300 ytl civarı,gayet normal. Mesele motor indirecek usta ve yeteneklerinde...:p
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
148
ßi acayipLik var ßu işte; az önce bir ßaşka topicte de bahsettim ama; ßir de cbx ya da cbf 250 kullanıcılarının fikirlerini alayım...
20 ytl ile 100km yi zor çıkarıyorum; ßir ßaşka deyişle ßenim twister km de
20ykr yakıyor...

sizLerin makineLer???

buarada servisten çıkalı uzun bir süre oLmadı. Çok yaktığını da şikayetLer arasında ßildirmiştim...
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
120
yanlış sakız gelmiş sana sanırım...1250 ytl...

amanin sakız dişimi kırdı. :p
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
148
az önce cuma namazından çıkınca cbf 150 sahibine sordum; km de 90 ykr yakıyor dedi.
ark.Lar Çok merak ediyorum. nedir bu cbf ya da twisterlarınızın yakıt tüketimi?
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
120
hocam arattınmı siteyi korkut arkadaşın bu konuda açtığı bi konu vardı. artı benzin fiyatları uçtu. kullanımınız nasıl devirlimi sakinmi kullanırsınız. hesabıma göre 5,7 lt yakıyo 100km de. ortalama 4-5 lt yakıyor galiba, okuduklarıma göre.
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
120
ama kardeş kullanım koşulları tüketimi etkiler. bide önemli bi konu hava filtresini iyi temizle.filtrede bi problem olabilir. yardımcı olabildiysem ne mutlu.
saygılar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst