Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Zevkler tartısılmaz ama ( Enduro )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #261
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı platipus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...biz birbirimizi ne kadar yersek yiyelim motor kullanmayanlar bu tür insanlar yüzünden bize kötü gözle bakacak..
    Yazın hoşuma gitti. Güzel düşünüyorsun bence.

    Bir de bana göre "biz" "siz", işte nebileyim, motor kullananlar veya motora binmeyenler felan diye kimse yok. Herkes yerine göre aynı, yerine göre her bir kişi birbirinden farklı. Ama grup göremiyorum bir türlü.... Bilmem anlatabildim mi...
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Tanıdık bi harleyci abi vardı adam harley hastası tam .vidasına kadar orjinal oda ss cileri hor görürdü motorları japon diye dalga geçerdi motor sesi iyi değil falan derdi. sanırım harleycilerle ss cilerde zıt kutuplar birbirîne

  3. #263
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size hiç yakışmadı bu laflar Barkın Bey.
    Adam kalktı "yarış motoruna binen ya kadındır, ya eşcinseldir" dedi.

    Bu ayıp olmadı.

    Ben de "hadi bakalım dizini sürtte pistte görelim senin enduro erkekliğini" diyince ayıp oldu.

    Misal şu şekilde:



    Eh be arkadaş.

    "Papa New York'a gelir gelmez fahişe sordu" misali oldu sizin yorumlar.

    Bir de önceki cümleye bir bakın bakalım.

    Bu noktada bir hatırlatma yapalım:

    Yarış motoru, özellikle de Superbike tabir edilen motorlar, adından da anlaşılacağı gibi "üstün motosiklet"lerdir (Super/Supra kökü : üst, üstün. Hani Superman var ya? Super Adam yani Üstün Adam).

    Eğer üşenmeyip, yayagaraya ortalığı boğmadan kelimenin anlamına bakarsanız, (http://en.wikipedia.org/wiki/Superbike#Superbike) göreceksiniz ki:

    Spor motorlar, asfalt zeminde, hızlanma, viraj dönüşü ve frenleme kabiliyetinin iyileşmesi uğrunda, konforunda ve pratikliğinden diğer motorlara göre ödün verilmiş motosikletlerdir.

    Eğer bu tanımı göz önüne alırsak, kalkıp "EHE SPOR MOTORLAR ENDUROLARIMIZA GÖRE ÇOK RAHATSIZ" demek, tereyağlı pide yiyip, "FAKAT BU ÇOK YAĞLI" demekten farksızdır.

    Zaten ahalinin çoğunun enduro dediğiyle, gerçek enduro'nun alakası yok. Yukarıda KTM'nin resmi site linkini ekledim.

    Arkadaş hala "KTM 690 tam enduro değil" diyor.

    Bu da "Dünya tam dönmüyor" demek gibi.

    Çünkü siz ne düşünürseniz düşünün, Dünya dönüyor ve KTM 690 Enduro R adından da anlaşıldığı gibi tam bir ENDURO'dur.

    TDM 900'e binip "hehe enduro sürüyorum, ne güzel" diyen arkadaşın mesajı var yukarıda.

    Yuh be kardeş.

    Bir de ne tür motora bindiğimizi yabancı kaynaklardan da araştıralım.

    Bakalım TDM için ecnebiler ne demiş.

    Zamanında bazı cahil motosiklet esnafının uydurduğu isimlerle/sınıflarla motora binmeyelim:

    1998 yılında çıplak Bandit 600'ümü galeriden çıkarırken, dükkan sahibi yanıma gelip "Güzel Turing makine, bol bol seyahate gidersin bununla" dediğinde apışıp kalmıştım.

    ÇIPLAK SOKAK MOTORUYLA SEYAHATE GİTMEK: rüzgar manyağı olmak, ilk 60km'den sonra haşat olmak, sinek-böcek manyağı olmak... tüm bunlar aklımdan geçerken daha önce Kızıltoprak'ta rastladığım cehalet örneklerini hatırlamıştım, kaskın üretim tarihini sorduğumda, yavşak bir ifadeyle "yoğurt mu bu kardeş, kaskın tarihi neymiş" diyen sığır esnaf gibi.

    Adam ne sattığını, ne kaskı, ne sattığı motorun ne amaçla üretildiğini bilmiyordu.

    Bizler bu cehalet sarmalını sürdürmeyelim lütfen.

    Forumlarda çok yalan yanlış bilgi dönüyor.

    Her okuduğumuza inanmayalım.

    Not: Karayolları İşçiliği gayet şerefli bir meslektir. Niçin bu kadar alındınız fosforlu yeleklerle ilgili benzetmemden anlamadım. Ayrıca turuncu yeleklilere de "Aha Dalay Lama'lar geldi" diyoruz kendi aramızda. Bakalım bundan kaç kişi bana bela okuyacak?

    Slmlr
    Brkn

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------

    Bu arada Patates Çuvalı gibi seleye yayılmak, arazide motor süren adam için en büyük hatadır.

    Vücut yükü dıştaki ayaklıkda olmadan kaygan zeminde dönülmez.

    En temel Enduro eğitim konusudur.

    Bu da en çok zart zurt eden endurabilere hediyem olsun.
    seigen, dreamkiller ve Zippo's bunu beğendiler.

  4. #264

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Alıntı D-Rat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgim ve tecrubem Enduro'ya yeticek seviyeye gelene kadar Duke kullanmayi planliyorum... Racing kullanmak hem kendi canini hemde cevrendeki herkesin canini tehlikeye atmaktir. Cok istiyorsaniz pistlerde kullanin kardesim... Yanimdan 250 ile gecen 2 tekerlekli bir alet gormek istemiyorum ben
    bu adama kulak verin !

    son derece doğru söyledin hocam. Bende yanımdan 250 ile geçen iki tekerlekli bi alet görmek istemiyorum. ne zevk alıyorlar ki hergün onca insan ölüyor bu hız sevdası yüzünden. tamam belki sen profesyonel bi sürücü olabilirsin ama karşındaki insan acemi olabilir aniden yoluna cıkabilir duramayabilirsin. neyse ben ne anlatırsam anlatıyım sen gene bildiğini okursun kardeşim zaten ben motor hakkında pek bişey bilmiyorum yavaş yavaş öğreniyorum ve ENDURO alıcağım saygılar iyi forumlar

  5. #265
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Yuh be, konu nerelere gelmiş. Yazık gerçekten. İnsanların zevkleri, birilerini germiş anlaşılan. Ama çok takılmayın böyle şeylere. Siz ne yazarsanız yazın, insanlar kendi zevklerini yaşamaya devam edecektir. Bunu ister enduro ile yapar, isterse ss'le...
    LIDYALI ve lycantrophic bunu beğendiler.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  6. #266
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    Carl Gustav

    kardeşim. tdm enduru tuorning bir motor. tdm e biniyorsun bi de endru yamı biniyorum diyorsun ya. peki neye biniyorum ben bi bilgelik yapta açıkla tdm900 choper veya race diye mi geçiyor. açıklada bi görelim. satın alırken tdm 900 ü arama tuşlarında race veya choper diyemi arama yapıyoruz. asıl sana yuh. bir endrunun 240km hıza çıkmasına dayanamadınız değilmi .sağından solundan yanlayarak geçerim haberin ola

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    bana yabancı kaynakları gösterme avrupadada fazer ı yerden yere vururlarkan bandit ti öve öve bitiremiyorlar. ama fazerr da türkiyede efsane olmuş. nasıl bir şey bu.tdm900 endru tuorning diye geçer. başka birşey se açıkla bilelim. mobillyt süper 51 diye mi geçiyor yoksa

  7. #267

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Neyse sildim, konuyu merakla takip ediyorum .

  8. #268
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Aslında enduro denen motorlar, dual sport ve cross arası bir yerde alan motosikletler. Sizin de enduro diye bindiğiniz motorlar genelde dünya çapında dual sport olarak tanımlanıyor. Orada bir kavram karmaşası var hakikaten. Enduro biraz daha crossa yakın offroad ağırlıklı olan motosikletleri tanımlar. BMW1200GS, TENERE olsun, transalp olsun enduro değil dual sport motosikletlerdir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-sport_motorcycle
    http://www.ridermagazine.com/style/dual-sport-adventure

    TDM'yi de bizzat yamaha new sports olarak tanımlamış, ama dual sport sınıfına da dahil olarak görülüyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_TDM850

    SS'le kardeş çıktı bir bakıma sizin motorlar yani, biri super biri dual.

    Enduro da bu işte:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Enduro
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  9. #269
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    tdm sınıfı endru tuorning diye geçtiğini biliyorum. sizin yazınızda da tam olarak ne olduğu belli değil gibi olmuş.kavram karmaşası var tabi ki hatta tdm hakkında motorcularda şöyle bir deyim de kullanılır. p.i. .ç drler. ne olduğu belli değil derler.

  10. #270
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tdm sınıfı endru tuorning diye geçtiğini biliyorum. sizin yazınızda da tam olarak ne olduğu belli değil gibi olmuş.kavram karmaşası var tabi ki hatta tdm hakkında motorcularda şöyle bir deyim de kullanılır. p.i. .ç drler. ne olduğu belli değil derler.
    Orijinal bir motor sonuçta, illa ki şu bu sınıfa dahil olması gerekmez. Bence gayet güzel sınıfı net şudur denmese de. Önemli olan sürücünün aldığı doyumdur ister patates çuvalı gibi oturur, ister belediye işçisi gibi takılır sarı yeleğini de takıp. Başkalarını ilgilendirmez bu. Ama 250-300 basıp başka araçların sağından solundan aralardan geçip trafikteki başka sürücüleri tehlikeye atıyorsa, forumda da duayen geçinip maalesef bu durumu savunanlar varsa orada tekrar durup düşünmek gerekir.
    alp_tunay bunu beğendi.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  11. #271
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    ben race çilere hitaben yazdım sağından solundan geçmeyi. hani kendileri 260. 280 vurmayı bir şey zannediyorlar ya. al buda 240 yapıyor gibisinden. endrular 160 km civarı hız yaparlar diyenlere hitaben.
    lycantrophic bunu beğendi.

  12. #272

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Yamaha TDM için şöyle yazmış: Enduro ve Sokak motorları arasında köprü.
    http://www.yamaha-motor.eu/designcaf...e=false&page=2

    Kısacası Carl Gustav'ın Enduro değil demesi yanlış değil. Safkan enduro değil sonuçta.

  13. #273
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Ben ktm 690 tam enduro değildir demedim ki.Aslına bakarsan tam benim aradığım tarzda bir enduro.Ama bi kusuru var , üzerinde cross selesi var.Ben motorun üstüne patates çuvalı gibi yayılmayı sevdiğimden geniş sele isterim.Bana ters gelir dar sele.Şimdi enduroyu savunanlar olarak enduro tarzlarını bilmediğimiz konusunda eleştirliyoruz.Enduronun ne olduğunu bilmiyomuşuz.Gayet iyi biliyorum.Ben körü körüne gidip transalp almadım.Bilinçli aldım.Madem enduroları sınıflandırıcaz buyrun sınıflandıralım :

    1.Varadero , 1.200 gs gibi devasa endurolar.
    2.Transalp , dl650 , tenere gibi büyük endurolar.
    3.XT660 , f650 gs , kle500 , ktm 690 gibi orta boy endurolar.
    4.nx4 falcon , klx250 gibi küçük endurolar.
    5.Cross motorlar

    Yukarı doğru çıktıkça off-road kabiliyeti azalmakta , asfalt kabiliyeti yükselmekte.Enduro motorların tarzı konusunda polemik yapılacak bi durum yok.Büyüğü var , küçüğü var , hepsinin kendi tarzı var.DL650'ye bakarsan enduro demeye bin şahit lazım.Ama adamlar arada öyle bi tarz yaratmış ki enduro da diyemiyosun , asfalt motoru da diyemiyosun.Naked'dan çalmış biraz.KTM'de orta boy enduro olmasına rağmen cross'lardan selesini çalmış.Transalp'se benim gözümde tam enduro.İri olmasına rağmen arazi performansı çok iyi.Orta boy endurolardan xt660 , f650 gs çok ideal endurolar olmasına rağmen tek silindirli olduğundan 110 km üzerindeki hızlarda rahatsız edici titreşim nedeniyle pek tutulmayan endurolar.Kafa karıştıracak bi durum yok.Endurodan anlamadığımızı iddia edenler buyrun hepsi burda.Hepsinin kendi tarzı var.Seç beğen al.

  14. #274
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Enduro dediğiniz motorlar enduro değil; enduro, cross motora yakın olan motor türleridir. Sınıflandırmayı da neye göre yaptınız kaynak göstermeniz doğru olur. Dediğim gibi endurolar, dual sport motorların crossa yakın bir alt sınıfıdır ve enduro diye saydığınız varadero olsun, transalp olsun enduro değildir. Dual sport ve adventure tarzı motorlardır bunlar. Barkın Bey'in verdiği örnekler ve söyledikleri gayet doğru yabancı kaynaklara yönelirseniz biraz.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  15. #275
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro dediğiniz motorlar enduro değil; enduro, cross motora yakın olan motor türleridir. Sınıflandırmayı da neye göre yaptınız kaynak göstermeniz doğru olur. Dediğim gibi endurolar, dual sport motorların crossa yakın bir alt sınıfıdır ve enduro diye saydığınız varadero olsun, transalp olsun enduro değildir. Dual sport ve adventure tarzı motorlardır bunlar. Barkın Bey'in verdiği örnekler ve söyledikleri gayet doğru yabancı kaynaklara yönelirseniz biraz.
    Arkadaşım Dual Sport = Enduro.Dual Sport kavramını ortaya koyan amerikalılar.Nasıl ki futbola soccer diyolarsa enduroya da dual sport diyolar.Enduroya amerika dışında kimse dual sport demez.Kavram karmaşasına gerek yok.Asıl cross'la enduro çok karıştırılıyo.Cross = Trafiğe çıkamayan , tamamen yol dışı için üretilmiş motorlardır.Ancak bunların bazıları yumuşatılarak yola uygun hale getirilmiş.Enduro nedir dersek :

    Enduro = Asfalt dışında , iç organlarınız yer değiştirmeden yol alabilmenizi sağlayan , bozuk zeminde üstün konfor sağlayan , hatta bundan keyif alabilmenizi sağlayan motorlardır.Aynı zamanda da asfaltta da üstün konfor sağlarlar.Asfalt konforu düşük olanlar cross motorlardır.

    Bu kadar basit.Dallandırıp budaklandırmanın gereği yok.

  16. #276
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal bir motor sonuçta, illa ki şu bu sınıfa dahil olması gerekmez. Bence gayet güzel sınıfı net şudur denmese de. Önemli olan sürücünün aldığı doyumdur ister patates çuvalı gibi oturur, ister belediye işçisi gibi takılır sarı yeleğini de takıp. Başkalarını ilgilendirmez bu. Ama 250-300 basıp başka araçların sağından solundan aralardan geçip trafikteki başka sürücüleri tehlikeye atıyorsa, forumda da duayen geçinip maalesef bu durumu savunanlar varsa orada tekrar durup düşünmek gerekir.
    Adamların işi bu... Duayen geçinmek...
    Duayen olabilmek için dizi ne kadar sürtmek gerek ?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #277
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Carl Gustav

    kardeşim. tdm enduru tuorning bir motor. tdm e biniyorsun bi de endru yamı biniyorum diyorsun ya. peki neye biniyorum ben bi bilgelik yapta açıkla tdm900 choper veya race diye mi geçiyor. açıklada bi görelim. satın alırken tdm 900 ü arama tuşlarında race veya choper diyemi arama yapıyoruz. asıl sana yuh. bir endrunun 240km hıza çıkmasına dayanamadınız değilmi .sağından solundan yanlayarak geçerim haberin ola


    Evet. Özellikle de "TUORNING enduro" olursa çok tırsarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana yabancı kaynakları gösterme avrupadada fazer ı yerden yere vururlarkan bandit ti öve öve bitiremiyorlar. ama fazerr da türkiyede efsane olmuş. nasıl bir şey bu.tdm900 endru tuorning diye geçer. başka birşey se açıkla bilelim. mobillyt süper 51 diye mi geçiyor yoksa
    Evet çünkü halkımız çoğu ben dahil cahiliz.

    Çünkü motor süren kardeşlerimizin çoğu viraja girmeyi, fren yapmayı bilmediği ve çoğunlukla şekline göre motor seçtiği için yeni Fazer'a hasta.

    Eğer fen yapmayı bilseydik, yeni Fazer'ın kayan tip 2 pistonlu ön kaliperlerinin yetersiz olduğunu, arka amortisörün arka maşaya direk bağlı olması sebebiyle (linksiz) arka fren anında kilitlediğini fark ederdik. Ettik mi? Hayır. Şekline ayar olduk.

    Eğer viraja girmeyi bilseydik, viraj çizgisine motoru oturttuktan sonra gaz vermemiz gerektiğini bilirdik, bu durumda da yeni Fazer'ın dozajlaması dertli enjeksiyonuyla virajların ne kadar sıkıntılı olacağını görür bu sevdadan vazgeçerdik. Vazgeçtik mi? Hayır.

    İsteyen istediği motora elbette binecek. Fakat cahil olduktan sonra, sürmeyi, gitmeyi, durmayı, viraja girmeyi, yolu okumayı bilmedikten sonra, adam ister enduroya binsin, ister uzay mekiğine, onun bekleyen tehlikelerle en nihayetinde yüzleşecektir.

    Not: TDM, Daha çok uzun boylu Avrupalılar için 1991'de üretildiğinde, bunun bir sokak motoru olduğunu herkes biliyordu. Yoksa o zamanın döküm jantlarıyla (bugüne göre daha kırılgan) araziye girmeyi kimse düşünemez değil mi?

    Slmlr
    Brkn
    seigen, Barış Şuşut ve Zippo's bunu beğendiler.

  18. #278
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    bi not ta benden: viraja girerken sağa dönüyorsan direksiyonu sağa iktir yani elinle it yeter. sola dönüyorsanda aynısını yap bak motor viraja nasıl giriyor gaz kesmenen bile gerek yok. ileri sürüş teknik eğitimlerinde bu eğitimi veriyorlar.bir çok kişi dee bunu bilmez.koca koca motosiklet leri viraja girerken yatırmaya çalışıyorlar sonrada kontralden çıkıp bariyere veya kaldırıma çarpmakta. en kolay viraja giriş yöntemi anlattığım gibidir. olmaz diyen varsa hemen çıksın binsin motoruna denesin

  19. #279
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı HELLAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ENDURO erkek motorudur ...RACING...bayan yada ortası...herkes kulanabılir....canım
    Bu ne ahmakça yazılmış bir yazı.. Sözlerinizi iade ederim bayan yada ortası Endurocu Bey..

    Bütün başlığı okudum, Herkes kendince birşeyler yazmış, kendince yorumlar yazmış.. Haklı olanlar olmayanlar var.. Lakin.. Buna cevap yazmak gerekirki bütün forum boyunca Enduro motora binen arkadaşlar, abiler endurocuların düzgün adamlığından bahsetmişler. Ama HELLAS sen çıkıp onların tüm söylediklerini çöpe atmışsın bravooo!!!! Ben SS kullanmıyorum, Naked bike motora biniyorum, Maxiscooter a da bindim SS çakması Ninja 250R a da.. Hiç enduro motora binmedim eminimki çok zevklidir lakin tarzım değil.. Eğer birgün 40 lı yaşlarda tarzımı değiştirmek istersem bineceğim motor artçım için touring olur yada Cruiser motora binerim yaşam tarzım yüzünden.. Ama o yaşlara kadar SS e yada Naked bike tarzına kendimi daha yakın görüyorum.. Şimdi erkekliğime lafı olan varsada buyursun beklerim misafirim olsun bir gece!!!!!!!

    Dangalak dangalak konuşmanın anlamı yok.. Ben RTE ye bir laf ettim yapılan haksızlıklar yüzünden 1 ay forumdan uzaklaştırıldım ama böyle konuşana prim çok.. Bravoo!!!
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  20. #280
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet. Özellikle de "TUORNING enduro" olursa çok tırsarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------



    Evet çünkü halkımız çoğu ben dahil cahiliz.

    Çünkü motor süren kardeşlerimizin çoğu viraja girmeyi, fren yapmayı bilmediği ve çoğunlukla şekline göre motor seçtiği için yeni Fazer'a hasta.

    Eğer fen yapmayı bilseydik, yeni Fazer'ın kayan tip 2 pistonlu ön kaliperlerinin yetersiz olduğunu, arka amortisörün arka maşaya direk bağlı olması sebebiyle (linksiz) arka fren anında kilitlediğini fark ederdik. Ettik mi? Hayır. Şekline ayar olduk.

    Eğer viraja girmeyi bilseydik, viraj çizgisine motoru oturttuktan sonra gaz vermemiz gerektiğini bilirdik, bu durumda da yeni Fazer'ın dozajlaması dertli enjeksiyonuyla virajların ne kadar sıkıntılı olacağını görür bu sevdadan vazgeçerdik. Vazgeçtik mi? Hayır.

    İsteyen istediği motora elbette binecek. Fakat cahil olduktan sonra, sürmeyi, gitmeyi, durmayı, viraja girmeyi, yolu okumayı bilmedikten sonra, adam ister enduroya binsin, ister uzay mekiğine, onun bekleyen tehlikelerle en nihayetinde yüzleşecektir.

    Not: TDM, Daha çok uzun boylu Avrupalılar için 1991'de üretildiğinde, bunun bir sokak motoru olduğunu herkes biliyordu. Yoksa o zamanın döküm jantlarıyla (bugüne göre daha kırılgan) araziye girmeyi kimse düşünemez değil mi?

    Slmlr
    Brkn
    şimdi herkezden motor profosoru olmasını bekliyemezsin arkada 2 süspansiyon vs var abi bu virajı almaz vs die incelemeye başlarsak alıcagımız motorları
    eliye eliye eli boş döneriz ben ki fazer ın tipine hastayım bi takım eksikliklerini bilmiyordum herşeyi bilmemizde beklenemez cogu binici bujinin nerde oldugunu bilmez.
    şimdi şöyle bişi var 92-99 model xt 600 de mesela devriyaj olayı 2001-2006 modelleriyle aynı deil bi sıkıntı olur sonra üreticiye yansıtılır ve dier modellerde güncellenir.
    bu herşeyde böyledir bilgisayarın boardında sıkıntı bitene kadar bios güncellemesi yapılır bunu cogu kişi bilmez.Yani cahiliz falan agır itam hala biz tr olarak cin mallarına binmekteyiz.sana katıldıgım nokta var güzel deginmişsin motor üzerinde sadece dengede durmak degil işin cok inceliklerinide bilmek gerekiyo ya ben kullandıkca tecrübe ederim ögrenirim motorun yabancısıyımda yetmiyo aynı motordan kardeşimdede var ama o virajta motoru yere degcek kadar yatırıyo ya nası rahat dönüyosun böyle diyince motorda ters istikamete yatıyorum diyo denedim çok işe yarıyo yani herkezin motoruna hakim olarak kendini geliştirmesi lazım.
    Motosiklet mucidi


    REKLAM ALANI
14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)