Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastikler Hakkında Teknik Bilgiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    LASTİĞİN GÖREVLERİ
    ò Araç yükünü taşımak
    ò Direksiyon ile verilen yönü izlemek
    ò Motordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak
    ò Emniyetli bir şekilde hem ıslak hem de kuru zeminde aracı durdurmak
    ò Amortisörlere yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak






    LASTİĞİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ


    Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerekli yüksek mukavemeti karşılamak üzere Nylon, Rayon, Polyester gibi elyaf esaslı kordlar ile çelik kordlar bulunmaktadır. Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır. Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların birarada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanması ile yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir. Lastik karışımını Doğal ve Sentetik kauçuklar ile ana dolgu olarak Karbon Karaları oluşturur. Bunlara ilave olarak koruyucular adı altındaki kimyasallar ile lastiğin “elastik” hale gelmesini sağlayan vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır. Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır. Lastikler gövde yapılarına göre iki ana gruba ayrılır.

    Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır. Bu lastiklerde gövde yapısı, üstün özellikli rayon, nylon, polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan karkasın üzerine, taban merkez çizgisine paralel tekstil esaslı kordlardan oluşan kuşaklar ile belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır. Aynı zamanda Radyal yapı, sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiyle de oluşabilir. Ölçü tanımında "R" harfi ile belirtilir.
    Çapraz Katlı Lastikler

    Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır. Bu lastiklerin gövdesini oluşturan tekstil esaslı “kord” iplikleri birbiri üzerine, lastik dönüş yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir. Bu yapı “Diagonal” veya “Konvansiyonel” olarak da adlandırılır. Ölçü tanımında “-” veya “D” ile belirtilir

    TUBELESS VE TUBE-TYPE LASTİK

    Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan, lastikler ile jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır. Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır. Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması, iç lastiklerle veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır. İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-Type, iç lastiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir.


    “PİRELLİ (P) 185/60 R 14 82 V P6000 TUBELESS” ölçü ifadesinde;
    PİRELLİ Üretici firma
    (P) Binek otomobil lastiği
    P6000 Lastik desen kodu
    185 Nominal kesit genişliği (mm. cinsinden)
    60 Kesit oranı, seri (basıklık)
    R Gövde yapısı (radyal)
    14 Jant çapı (inç cinsinden)
    82 Yük indeksi
    V Hız sembolü (max. 240 km/saat)
    TUBELESS İç lastiksiz



    185 / 60 R 14 82 V P6000
    Kesit Genişliği ve Kesit Oranı (Seri-Basıklık)
    185 / 60 R 14 82 V 185 / 60 R 14 82 V
    Yük İndeksi
    185 / 60 R 14 82 V
    Yük indeksi, bir lastiğin hız sembolü ile belirtilen en yüksek hızda taşıyabileceği azami yükü belirten bir kodlamadır. Yük indeksleri tablosunda, farklı yük indekslerine tekabül eden, lastik başına taşınabilecek azami yük miktarları kg. cinsinden verilmiştir.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Çok güzel bi bilgi Çok saol
    0 Rh (+)
    06 - 09

  3. #3
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    teşekkürler
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  4. #4
    ugurdedek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Teşekkürler bilgiler için

  5. #5
    valentino rossi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2006
    Şehir
    otobanda
    Motosikleti
    yamaha yzf r6
    TeŞekkÜrler

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Teşekkürler Khutuck,güzel bilgiler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Bu konuyu hortlatayım

    Şimdi aşşağıdaki resimlerden yola çıkarak lastik hakkında ne tür bilgiler elde edilebilir acaba?

    Resim1:


    Resim2:


    Şimdiden teşekkürler..
    ANGARAJ


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler