Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Kullanmanın Ön Şartı, Kask ve Korumalı Kıyafet Giymek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Türkiye'de son birkaç yılda motosiklet kullanımı arttı. Havaların ısınmasıyla birlikte ulaşımda motosikleti tercih edenlerin sayısı da artacak. Motosiklet tutkunları bir takım kurallara uymadıkları takdirde hem sağlıklarını hem de hayatlarını riske atıyor.

    Motosiklet kullanmanın en önemli kuralının başında kask ve korumalı kıyafet giymek geliyor. Uzmanlar, kask, bot, eldiven, korumalı ceket ve pantolon giymeden motosiklete binilmemesi uyarısında bulunuyor. Kısa mesafe gidilecek diye bu tedbirlerin çoğu zaman ihmal edilmesi ise yapılan yanlışların başında yer alıyor.

    Amatör olarak motor sporlarıyla uğraşan Kulak-Burun Boğaz Uzmanı Dr. Ahmet Payas, dışarıdaki ısı miktarının motorun hızına bağlı olarak eksilere kadar düştüğünü belirtti. Payas, istenen düzeyde tedbir almayan sürücülerin boğaz enfeksiyonları, sinüzit, bademcik iltihapları, akciğer, alt ve üst solunum yollarında ciddi problemlerle karşılaştığını söyledi.

    Ahmet Payas, şiddetli havaya maruz kalan motosiklet meraklılarının ileri yaşlarda kol ve bacaklarında eklem rahatsızlıkları görüldüğünü kaydetti.

    Payas, "Ben de motosikletle uzun yolculuklar yaptım. Korunma sağlanmadığı takdirde bu aracın üzerinde insan çok kolay hasta olabiliyor. Örneğin; Çukurova'da hava sıcak. Buradan Tekir yaylasına gidildiği zaman, ısı farkı çok değişiyor. Dolayısıyla motor kullanırken, ortama ısısına göz önünde bulundurmak lazım. Motosiklette kesinlikle kask ve diğer korumalı elbiselerin giyilmesi gerekir. Bu hem kazalara karşı, hem de bazı hastalıkların önüne geçmede çok önemli." dedi.

    Türkiye Motosiklet Federasyonu Sağlık Kurulu Üyesi, Aile Hekimi Uzmanı Dr. Burak Yılmazer ise Türk toplumunda genel olarak, 'kurallara uymama, bize bir şey olmaz' anlayışının motosiklet konusunda da fazlasıyla geçerli olduğunu dile getirdi.

    Motosiklete binmenin ciddi bir iş-uğraş olduğuna dikkat çeken Yılmazer, motosiklet kazalarının diğer araç kazalarına göre -önlem alınmadığında- daha ciddi sonuçlara neden olabildiğini anlattı.

    Uluslararası Motosiklet Federasyonları Birliği'nce akredite edilmiş resmi doktoru olan Yılmazer; "Kurallara uymak ve sadece basit önlemler sayesinde, kazaların çoğu ufak tefek yaralanmalarla atlatılabilir." diyor.

    Motosikletle trafikte seyretmenin diğer taşıtlarla gitmekten daha farklı olduğuna işaret eden Yılmazer, şunları söyledi: "2 otomobil birbirlerine 20-30 kilometre hızla çarpsalar emniyet kemerleri takılıysa araç içindekilerim burnu dahi kanamaz ama ufak bir dokunma bile bir motosikletin dengesinin bozulmasına ve düşmesine sebep olabilir. Tabi ki kazaların hepsi önceden kestirilemez ama kazalara sebep olan yanlış hareketlerden kaçınılabilir. Uykusuz veya içkili olmak asla kabul edilemez."

    Yapılan yanlışların başında kask ve korumalı kıyafet giymemek geldiğinin altını çizen Dr. Burak Yılmazer, kask, bot, eldiven, korumalı ceket ve pantolon olmadan motosiklete binilmemesi uyarısında bulundu. Yılmazer, kısa mesafe gidilecek diye bu tedbirlerin çoğu zaman ihmal edildiğini bildirdi.

    Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar da motosiklet kullanıcıları arasında "kötü hava değil, kötü kıyafet vardır' şeklindeki bir kuralı hatırlattı.

    Uçar, "Bu uğraşın ilk şartı sürücünün korumalı elbiseyle yola çıkmasıdır." dedi.

    İlkbahar ve yazla motorsiklet piyasasının daha da hareketleneceğini hatırlatan Uçar, en sıcak havalarda bile korumalı elbise giymeyen motosiklet sürücüsünün bir takım hastalıklara yakalanma riski altında bulunduğunu kaydetti.

    Motosikletin üzerindeki insanların rüzgarın çarpmasıyla soğuk algınlığı, ciğerlerde su toplama, bacaklarda kireçlenme, romatizma gibi bir takım rahatsızlıklara maruz kaldığını belirten Uçar, çevresinde bu tarz sorunları yaşayan onlarca örnek tanıdığını aktardı.

    Uçar, yakın bir tarihte sık sık ciğerleri su toplayan bir motosiklet tutkunun hayatını kaybettiğini anlattı.

    Türkiye'de kayıtlı 2 milyon motosikletin trafikte bulunmasına karşılık bu aracı ehliyetle kullanma oranının yüzde 10 civarında kaldığını vurgulayan Uçar, uzun ve kısa süreli demeden her şekilde motosiklete binerken gerekli tedbirlerin alınmasını sözlerine ekledi.

    Kaynak: Cihan Haber Ajansı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    zaten motora güvenli binebilmek için şuan henüz bir motorum yok
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Uçar, yakın bir tarihte sık sık ciğerleri su toplayan bir motosiklet tutkunun hayatını kaybettiğini anlattı.

    sık sık ciğerleri su toplamak? yani motosiklet kullanıcısı ikide birde rahatsızlandığı halde hala korunmamaya yemin mi etmiş de ikide bir de ciğerlerinde aynı sorunu yaşıyormuş? yoksa ben mi anlamadım?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    ne yazıkki bizim ülkemizde brakın korumalık yadakoruyucu kıyafet giymeyi
    kask bile takmıyolar..

    kaskı ayağının altına koyarak veya koluna takarak geziyolar genelde ağızlarında sigara oluyo yada motora 3-4 kişi biniyolar bizim milletimiz bilinçlendirilmesine rağmen hala kendi bildiğini okuyor ve ölüm ve yaralanma sonucu tüm motosikletlilerin adı serseriye çıkıyor bir kaç kendini bilmezin yaptıkları bütün motosikletlilere patlıyo..

    koruyucu kıyafet olmasa bile katkat giyinmeyi kendime adet ettim hastalıklar grip ve nezle erken baş gösteriyo ama derinden gelen hastalıklar ilerliyen yaşlarda ortaya cıkacaktır sinüzit , eklem ağrıları vs sonradan baş göateriyo..

  5. #5
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Uçar, yakın bir tarihte sık sık ciğerleri su toplayan bir motosiklet tutkunun hayatını kaybettiğini anlattı.

    Türkiye'de kayıtlı 2 milyon motosikletin trafikte bulunmasına karşılık bu aracı ehliyetle kullanma oranının yüzde 10 civarında kaldığını vurgulayan Uçar, uzun ve kısa süreli demeden her şekilde motosiklete binerken gerekli tedbirlerin alınmasını sözlerine ekledi.
    Kaynak: Cihan Haber Ajansı
    Evet sezon başladı.Sende önemli bir konuda hatırlatma yaptın teşekkürler
    umarım herkes okur ve kendi üzerine düşeni yapar.

    Skullhunter,
    Aklıma takılan ve inanmak istemediğim, türkiyede kayıtlı motosiklet adedi ile bu motosikletleri kullanma yetkisi olan kişi sayısı
    %10 gibi bir rakam telafuz edilmiş! inanılması zor gerçekten.
    Peki bu tesbiti yapan kaynak nedir biliniyormu acaba? eğer doğruysa, durum vahim demektir

    Selamlar
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  6. #6

    Üyelik
    27 Mayıs 2008
    Şehir
    Eskişehir
    Peki birşey sormak istiyorum.Kask ve korumalı kıyafetlerin ücreti yaklaşık ne kadar tutuyor?
    :rendeer:Eskişehir Enduro:rendeer:

  7. #7

    Üyelik
    03 Ağustos 2008
    Motosikleti
    yamaha 2008 zorp speed
    ben kast vs şelleri sadece trafik ten geçmek için kullanıyorum :s

  8. #8

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Alıntı .i.i.i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kast vs şelleri sadece trafik ten geçmek için kullanıyorum :s
    Ne mutlu sana

  9. #9

    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Motosikleti
    kymco movie xl 125
    dün motosiklet aldım bugün hasta oldum. anladım ki korumalı kıyafet hakikaten lazım, ama nasıl bir şey almalı ki, o korumalı ceketler bana çok kalın gözüküyor? bir rüzgarlık , ya da nalburlarda satılan yağmurluk aynı işi görür mü? bu koruma elbiselerinin en hafifi, en az yer tutanı diye tercih edileni var mı? cevaplarsanız sevinirim

  10. #10
    gokhand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ADANA
    KASK: Kaza Anında Seni Korur
    bunu bilir bunu söylerim
    Montların en az yer tutam en hafifi şeklinde standarları olacağını sanmıyorum. ama en iyisi bu tür malzemeler satan magazalara gidip sizin tercihlerinize en uygun olanı satın almak
    Safety First..!!!!
    Kaza Anında Seni Korur

  11. #11
    Apprentice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Hulen Kask var, Mont var, eldiven var...
    motür yok motürrr
    "kick start my heart"

  12. #12

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Yaşamıyorum.
    Motosikleti
    yakında geliyo :)
    Motoru ALınca hepsini alacammmm ....

    korumasız motora binmek direk cinayettir nasıl slogan ama
    yeniden Burdayım :bounce::rendeer:

  13. #13

    Üyelik
    12 Mayıs 2009
    çok güzel kesinlikle katılıyorum...
    Önce yaşamalısın...Ancak öle motor sürebilirsin...KASK TAK...!!!:queen:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler