Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kör Nokta Dosyası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011


    Kör nokta,motosiklet sürücüleri için oldukça önem arz eden bir konudur.

    Birçok motosiklet sürücüsü aslında araçların kör noktasında olduğunu bilmeden trafikte uzunca zaman geçirmektedir.

    Forumda son aylarda üzüntüyle haberini aldığımız,ölümle sonuçlanan motosiklet kazalarının birkaçında kör nokta faktörünün etkili olduğunu görüyoruz.

    Bu yazıda "motosiklet ve kör nokta" konusunu resim,video gibi argümanlarla anlatmaya çalıştık.



    Resim:1

    Resim 1'de otomobil üzerindeki kör noktalar gösterilmektedir.

    Peki motosiklet sürücüsü olarak bizler kör noktada olup olmadığımızı nasıl anlayacağız?

    Bunun oldukça basit bir yolu var.

    Aracın aynasına bakınız.

    Şayet sürücünün yüzünü göremiyorsanız maalesef aracın kör noktasındasınız demektir.

    Bunun anlamı sürücü kör noktasını kontrol etmedikçe siz onlar için görünmezsiniz manasına gelir.



    Resim :2


    Resim 2’de uzun araçlarda bulunan kör noktalar gösterilmiştir.

    Dikkat edilirse tır,kamyon gibi uzun araçlarda kör nokta alanları otomobillere göre daha büyüktür.

    Özellikle dorse,romörk arkasında kalan kör nokta alanı ciddi bir büyüklüktedir.

    Motosiklet gibi trafikte çok az yer kaplayan bir taşıtın bu alanda nasıl kaybolacağını tahmin edebilirsiniz.

    Örneğin; rüzgardan korumak için tırların dibine kadar girip sürmek aslında çok büyük bir risk demektir.



    Resim:3

    Resim 3’te aracın hangi konumunda sürüş yapılması gerektiği gösterilmiştir.

    Biraz önde ya da yeterince arkasında konum almak kolaylıkla görünebilirliği arttıracak ve bizi kör noktadan uzak tutacaktır.


    Resim 4



    Bazen şerit değiştirirken diğer araçların kör noktasında olduğumuzu bilmeyebiliriz.
    Üç şeritli bir yol düşünelim.
    En sağdayız.
    Orta şeride geçmek için sinyalimizi verdik,aynadan gerekli kontrolleri yaptık.
    1 no’lu araç ise sol şeritte.
    Bizim geçmeyi planladığımız orta şerit aracın kör noktasında.
    Şeridimizi değiştiriyoruz.
    Ama o da ne !
    Soldaki araç birden bizim bulunduğumuz şeride hareket etti.
    Biz kör noktadayız.
    Yani resim 4’te sarı noktalar ile belirtilen rota itibari ile şerit değiştirmek yerine mavi noktalar ile belirtilen güzergah daha kontrollü.

    Motosiklette Kör Noktalar


    Resim:5


    Resim:6


    Resim:7

    Resim 5'te motosikletin hemen önünde yer alan otomobilin,6 ve 7'de ise motosikletin kör noktaları belirtilmiştir.


    Resim 8

    Resim 8'de otomobil ile birlikte trafikte seyir halinde olan bir motosikletin hangi konumlarda seyir etmesi gerektiği anlatılmaktadır.
    Özellikle otomobilin kör noktasında sürmekten kaçınmak için konumu iyi ayarlamak çok önemlidir.


    Resim:9


    Resim 9'da sarı ve yeşil renkli motosikletler araçların kör noktalarında kalmaktadır. Ancak sarı motosikletin konumundan biraz daha az tehlikede olduğunu,yeşil motosikletin bir an önce konumunu değiştirmesinin gerekliliğini görmekteyiz. Burada kör noktanın tehlike katsayısının kademelerini görebiliriz.

    İki motosikletin yapması gereken bir an önce güvenli bir alana geçmek olmalıdır.

    Resim 10;


    Resim 10'da araçların aynaları ve kör noktalarından bahsedilmiştir.

    Blind spot: Kör Nokta
    Field of vision: Görüş Alanı
    İnterior Mirror: Dikiz Aynası
    Left Mirror: Sol Ayna
    Right Mirror: Sağ Ayna

    Resim 11

    Resim 11'de otomobillerin dikiz aynası,sağ ve sol aynalarından trafikteki diğer araçları nasıl gördükleri anlatılmıştır.Burada otomobillerin yerine motosikletlerin olduğunu düşündüğümüzde konumumuz itibari ile diğer araçların bizi nasıl gördüğünü hesaplayabiliriz.

    Önemli Not:Motosikletin trafikte kapladığı hacim göz önüne alınarak bu hesaplama yapılmalıdır.



    Genel olarak;
    Kör noktaya maruz kalmadan trafikte sürüş yapmak neredeyse imkansızdır.

    Bu riskten kaçınmak için kör noktalarda minimum süre vakit geçirilmeli ve güvenli bir konumda sürüşe devam edilmelidir.


    Burada temel faktör görünmez olduğumuzu kabul edip,buna göre bir sürüş planlaması yapmak olmalıdır. Mümkün mertebe en emniyetli ve en güvenli şekilde yol alma gayreti içinde olunmalıdır.

    Reflektörlü yelek,sürekli açık olan farlar,gerektiğinde korna sizin farkedilebilirliğiniz üzerinde ciddi katkı sağlayacaktır.

    Ayrıca bizde güvenli sürüş için bizde kör nokta aynalarından yararlanabiliriz.

    Bazı kör nokta aynalarından örnekler;






    Bu kadar teorik bilgiden sonra birkaç video ile kör nokta konusunda birkaç örnek vermeye çalışalım.






    Örnek 1

    Omuz kontrolünün ne kadar mühim bir faktör olduğunu gösteren bu videoda sürücü üç şeritli bir yola bağlanıyor. 12 ve 28. Saniyeler arasında önünde sadece bir araç var. Yol boş ve güvenli. Sürücü şerit değiştirmek istiyor. Aynadan kontrol ettiğinde herhangi bir aracın olmadığını söylüyor. Fakat sürücü aynaya güvenmiyor 29.saniyede şerit değiştirmeden önce sağ tarafına bakıyor.
    İşte o esnada motosikletin kör noktasına girdiği için aynalarda görülmeyen araç beliriveriyor.



    Örnek 2
    Bu videoda otomobilin kör noktasında kalan motosiklet sürücüsü aracın aniden sağa kırmasıyla çok büyük bir tehlike atlatıyor.
    Ama başarılı bir hamle ile kurtulmayı başarıyor.



    Örnek 3
    Bu video, tır,kamyon gibi araçların kör noktalarına giren araçların karıştığı kazalara dair bir derleme.
    7 dakika 24 saniyelik bu videodan önemli dersler çıkarılabilir.



    Örnek 4
    Bu videoda yine bir tır ve tırın kör noktası konumuz.
    İlk 30 saniyede araç içinden aynalar kontrol ediliyor. Ancak sürücü herhangi bir şey göremiyor. Fakat sürücü araçtan inince 32.saniyeden itibaran kör noktada kalan bisikletliler gerçekten şaşırtıcı.



    Örnek 5
    Bu videoda, yine bir yüksek araç ve aracın kör noktasında kalan otomobil sürücüsünün maruz kaldığı tatsız durumu görüyoruz.



    Örnek 6
    Bu videoda bir tır şoförü vatandaşımız emek harcamış ve oldukça yaralı bir sunum yapmış ve tırların kör noktalarına değinilmiş.





    Örnek 7

    Aynalarda Kör Nokta Kullanimi - Omuz Üstü Bakis ile ilgili oldukça faydalı bir video.



    Hazırlamaya çalıştığımız kör nokta konusu umarım ki sizler için faydalı bir döküman olmuştur.

    Hepinize kazasız sürüşler dilerim.
    COQ, MotorKafa, Sam@ ve 26 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    çok faydalı bir konu üstte kalsın

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Su an yaris seyrettigim için inceleyemedim ama abone olmak için mesaj yaziyorum. Yoksa kaybolup gidiyor konular.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Keşke ehliyet sınavlarında yaraya diş macunu mu sürülür yoksa sabunlamı yıkanır gibi saçma sorular yerine bu ve benzeri tarzda sorular sorulsa.
    Teşekkürler Uğur, ellerine sağlık.
    MotorKafa bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  5. #5
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    Çok güzel ve başarılı bir konu

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Elinize sağlık , hayati konu

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık , hayati konu
    Alıntı Jrspawn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel ve başarılı bir konu
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke ehliyet sınavlarında yaraya diş macunu mu sürülür yoksa sabunlamı yıkanır gibi saçma sorular yerine bu ve benzeri tarzda sorular sorulsa.
    Teşekkürler Uğur, ellerine sağlık.
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok faydalı bir konu üstte kalsın
    Çok teşekkür ediyorum,umarım gerçekten faydalı olur hepimize.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su an yaris seyrettigim için inceleyemedim ama abone olmak için mesaj yaziyorum. Yoksa kaybolup gidiyor konular.
    Abi aslında konuyla ilgili size pm atacaktım değerlendirmeniz için ama burdan yazayım.

    Konu mühim ve atlanan bir husus. Türkçe bir döküman bulmakta zorlandım açıkçası.

    İngilizce kaynakları okudum,resimlerin bir çoğu da yabancı kaynaklardan alıntı.

    Sınırlı kaynakları,videoları detaylıca inceleyip,en doğru şekilde bir yazı yazmaya çalıştım.

    Ancak "şurası şöyle değil" denilecek noktalarda tecrübeli ağabeylerimizin konuya müdahil olmasını beklemekteyim.

  8. #8
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Elinize sağlık. Uzun süredir forumda açılan yararlı konulardan birisi olucaktır bence. Çok teşekkürler.

  9. #9
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Hocam süper konu, kesinlikle sabitte bulunup kaybolmamalı önemli bir konu bu

  10. #10

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    600F
    cok faydalı bi konu.

  11. #11
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Elinize sağlık ciddi eksikler gördüm kendimde,trafiğe çıkmadan çok iyi oldu teşekkür ederim.

  12. #12
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    böyle bilgi dolu konular lazım buraya .

  13. #13
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Çok önemli bir konu, güzel görsellerle süper toplanmış. Tebrikler.

    Videolar arasında yer alsa da bir kez daha çok ama çok önemli olduğu için "HAYAT KURTARAN BAKIŞ / OMUZ ÜSTÜ BAKIŞ" konusunu hatırlatmak isterim.
    Bunun nedeni ise şu ;
    Kuba Superlight 200'de arka görüş berbat. Desteklemek için aynaları uzatacağım ama bu arada bir de "rider scan" aldım İngiltere'den, ki videoda bahsedilmiş. İçinden çıkan kullanım kılavuzunda şöyle diyor :
    "Rider scan size arkanızda büyük bir alanı kontrol etmeniz için büyük fayda sağlar. Ancak her zaman bir motosikletçinin en önemli tarama fonksiyonlarından biri olan "omuz üstü bakış" ile destek vermeniz gerektiğini unutmayınız"

    Omuz üstü bakış konusu da, yolda görüyorum bazı sürücü arkadaşlar tarafından çok abartılıyor. Geriye dönüp 5-6 saniye bakanını gördüm. Unutmayalım ki bu bakışı yaptığımızda önümüzde ne olup bittiğini görme şansımız olmuyor. Bu yüzden iki nokta çok öenmli ;
    a) Bakışınız saniyelik olmalı ve hemen öne dönmelisiniz,
    b) Bakış öncesinde öndeki trafiğin durumundan emin olmalısınız.

    Herkese güvenli sürüşler...

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ellerine sağlık harika bir dosya olmuş.
    Okuyan arkadaşlar videoları da izlesinler.
    Özellikle bisikletlilerin olduğu video çok sarsıcı, resmen oha! çıktı ağzımdan.

    Benim öndeki araçla ilgili aklıma gelen ilk tavsiye konunun başında verilmiş.
    Tekrar edelim araya gitmesin önemli çünkü.
    Araç sürücüsünün sizi görüp görmediğini anlamanın kolay yolu sizin onu aracının dikiz aynasında görmemizdir arkadaşlar.
    Eğer aracın dikiz aynasında sürücünün yüzünü görüyorsanız konumunuz iyidir.
    Fakat bu sürücünün sizi göreceğini maalesef garanti etmiyor. Bu nedenle konum ya da hız değişikliği yapacağınız zaman ikaz işaretlerini mutlaka kullanın.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Uzun süredir forumda açılan yararlı konulardan birisi olucaktır bence. Çok teşekkürler.
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam süper konu, kesinlikle sabitte bulunup kaybolmamalı önemli bir konu bu
    Alıntı puskevit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok faydalı bi konu.
    Alıntı Memory42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık ciddi eksikler gördüm kendimde,trafiğe çıkmadan çok iyi oldu teşekkür ederim.
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle bilgi dolu konular lazım buraya .
    Çok teşekkürler,insallah faydalı olmustur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok önemli bir konu, güzel görsellerle süper toplanmış. Tebrikler.

    Videolar arasında yer alsa da bir kez daha çok ama çok önemli olduğu için "HAYAT KURTARAN BAKIŞ / OMUZ ÜSTÜ BAKIŞ" konusunu hatırlatmak isterim.
    Bunun nedeni ise şu ;
    Kuba Superlight 200'de arka görüş berbat. Desteklemek için aynaları uzatacağım ama bu arada bir de "rider scan" aldım İngiltere'den, ki videoda bahsedilmiş. İçinden çıkan kullanım kılavuzunda şöyle diyor :
    "Rider scan size arkanızda büyük bir alanı kontrol etmeniz için büyük fayda sağlar. Ancak her zaman bir motosikletçinin en önemli tarama fonksiyonlarından biri olan "omuz üstü bakış" ile destek vermeniz gerektiğini unutmayınız"

    Omuz üstü bakış konusu da, yolda görüyorum bazı sürücü arkadaşlar tarafından çok abartılıyor. Geriye dönüp 5-6 saniye bakanını gördüm. Unutmayalım ki bu bakışı yaptığımızda önümüzde ne olup bittiğini görme şansımız olmuyor. Bu yüzden iki nokta çok öenmli ;
    a) Bakışınız saniyelik olmalı ve hemen öne dönmelisiniz,
    b) Bakış öncesinde öndeki trafiğin durumundan emin olmalısınız.

    Herkese güvenli sürüşler...
    Teşekkür ederim sağolun.
    Konuya sağladığınız katkı için ayrıca teşekkürler.
    Değindiğiniz omuz bakışı süresi gerçekten çok önemli.
    Eğer anlık olmazsa,uzun sürerse ciddi riskleri var.
    Önümüzde bir anda, hiç ummadığımız tehlikelerle karşılaşabiliriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------



    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık harika bir dosya olmuş.
    Okuyan arkadaşlar videoları da izlesinler.
    Özellikle bisikletlilerin olduğu video çok sarsıcı, resmen oha! çıktı ağzımdan.

    Benim öndeki araçla ilgili aklıma gelen ilk tavsiye konunun başında verilmiş.
    Tekrar edelim araya gitmesin önemli çünkü.
    Araç sürücüsünün sizi görüp görmediğini anlamanın kolay yolu sizin onu aracının dikiz aynasında görmemizdir arkadaşlar.
    Eğer aracın dikiz aynasında sürücünün yüzünü görüyorsanız konumunuz iyidir.
    Fakat bu sürücünün sizi göreceğini maalesef garanti etmiyor. Bu nedenle konum ya da hız değişikliği yapacağınız zaman ikaz işaretlerini mutlaka kullanın.
    Teşekkür ederim abi sağladığınız katkı için.
    Malesef kör nokta alanını + trafikte kapladığımız alan birleşince neredeyse görünmez oluyoruz desek mübalağa olmaz sanırım.
    O yüzden dediğiniz gibi "konum ya da hız değişikliği yapacağımız zaman ikaz işaretlerini" mutlaka kullanmalıyız.

  16. #16
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    bu da benden olsun, bir kör noktada kalma örneği...


  17. #17
    DARKSTAR54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    sakarya/merkez
    Motosikleti
    Honda Nc700x K13- BMW 1200 GS 2008
    Ellerine sağlık çok faydalı...

  18. #18
    firerly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2015
    Şehir
    Çerkezköy\Tekirdağ
    Motosikleti
    Mondial 150MC -Pulsar 200NS -R25 -Mt07-CRF 250L
    çok güzel konu aynısı benim başıma geldi tırın ön sag tarafında duruyordum tır beni görmedi seri kalkmasam ezilecegim.

  19. #19
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı ugurcan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu da benden olsun, bir kör noktada kalma örneği...

    https://www.youtube.com/watch?v=6tk-UL55ulc

    Buna üstüne kırmak mı diyorsun
    Motosikletli Kaplumbağa...

  20. #20
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    omuz üstü bakışı hayat kurtaran bakışıdır,ben gis akademide eğitim aldım ve bu konuda belki 1000 kez teorik ve uygulamalı dersler gördük.Aynalar sadece ön bilgi almak içindir,güvenilmez,her zaman omuz üstü bakışı yapmak lazım ancak bu bakış 2 saniyeyi geçmemeli.bu hem sürüş durumunuzu tehlikeye sokmaz hemde uzun süreli bakışlarda kalırsanız dengeniz bozulabilir,sağa yada sola kaymalar yaşayabilirsiniz istem dışı dolayısı ile dikiz aynası olsun göz bakışı yada omuz üstü bakışı olsun 2 saniye üzerinde bakış yapmayın.anlık bakışlar size net bilgiyi zaten verecekdir,bunu otomatikleştirin.

    çok çok faydalı bir bilgi kaynağı olmuş,özellikle araçların kör noktaları konusundaki bilgiler bana baya faydalı oldu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler