Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Avrupa Turu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    merhabalar arkadaşlar,

    4600km deki YBR125 im ile avrupa turuna çıkmayı planlamaktayım. Hatta planlamanın ötesine geçip adım adım uygulamaya geçeceğim işallah.
    Şimdi güzergah ve km şöyle;

    Çeşme'den feribot ile İtalya , Brindisi. Oradan sonra
    Brindisi - Bari : 250km
    Bari - Roma : 300km
    Roma - Floransa : 276km
    Floransa - Milan : 146km
    Milan - Zurih : 305km
    Zürih - Lüksemburg : 438km
    Lüks. - Brüksel : 233km
    Brükesl - Amsterdam : 209km

    toplam (+-) 2157 km gidiş yapıyor.

    daha önce bu güzergahlardan geçen, ya da toplam 2200km lik yola çıkmış olan arkadaşlar varsa tavsiyeler, uyarılar benim için çok önemli. Yanıma yedek olarak almayı düşündüğüm şeyler var ama tam karar veremiyorum teknik olarak ne olur ne olmaz diye yanıma almam gerekenlere. Yedek fren teli debriyaj teli falan alacağım da daha nelere dikkat etmeliyim. Motorum daha yeni 4600km de ve 3 kez bakıma girdi, 3 kez yağı değişti ve her hafta detaylı temizliğini yapıyorum.
    Tavsiyeler bekliyorum, teşekkürler...

    Ha bir de, günde ortalama 350-400 gitmeyi umuyorum. sizce normal mi, şuan en fazla 220 gittim, gayet de rahattı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman AN400 K7 Silver + Asya T-19A 2006 Kırmızı
    Feribot çok pahalı dikkat
    Triptik, uluslararası ehliyet ve yeşil kartı önceden Toruing'den almayı unutma.
    Roma-Floransa arası çok güzel yol... Mest olursun.
    Günde 350-400 km günde bence fazla; koşturursan zevk alamayabilirsin. Bence günlük ideal km. 200-250 olmalı
    İtalya'da motora dikkat, anında götürürler. Sabit direğe bağlayacak sağlam bir zincir bulundur; bi de fren diski takmanı tavsiye ederim.

    Amsterdam'dan geri nasıl döneceksin?
    Sana iyi seyirler
    Saygılar
    Veni Vidi Vici

  3. #3

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    aslında 400 bana da fazla geldi, ama maddi durumdam dolayı en azından giderken koşturmayı göze almak durumunda kalabilirim. ama yazdığım güzergahda 400km yok zaten. 8 gün sürüyor ortalama 300km. ile.
    amsterdam'a vardığımda kalan parama göre ya bir hafta falan camping zeeburg de kalıp bisikletle oraları dolanp aynı güzergahdan ya da fransadan (isviçreye girmeden) ve ispanyadan (biraz ters ama) da geçebilirim. A planım dönüş için, gidişle aynı. Varınca bi daha gözden geçireceğim tabi.
    fren diski derken kastın nedir anlayamadım açıkçası. arkaya da mı taktır demek istedin nedir anlamdım pardon benim mallığım.
    Bir de yeşil kart, falan demişsin açıkçası haberim yok ondan, uluslararası ehliyete geçeceğim en kısa sürede zaten ABD ehliyetim de var, ama yeşil kart ve bişi daha demişsin onlardan yeni haberim oldu. teşekkür ederim tavsiyelerin için...

    ay ya anladım. pardon klit olaraktan yani heralde di mi. öf çok salak hissettim kendimi sanırsam

  4. #4

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Bi acemi olarak size tavsiye veremem haddim değil ama hayallerimlerimden birini gerçekleştiriyorsunuz, iyi yolculuklar dilerim

    Belki bu başlıklar yardımcı olur:

    Uzun yol alacak listesi

    Motosikletle yurtdışına çıkma bürokrasisi



    + Forumdaki faydalı bilgiler bölümünde işinize yarayacak bi çok bilgi bulabilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    evet ecik araştırınca anlaşılıyormuş. teşekkür ederim, onları halletmeye önümüzdeki haftalarda başlayacağım zaten, ama hatırlatman için çok çok sağol.

  6. #6
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    arkadaşım iyi düşünmüşsün inşalla sorunsuz gider gelirsin.
    bana sorarsan ybr pekte sağlam bi motor deil ama avrupa yollarında yolda kalma derdi olmas yazılarından anladığım kadarıyla oraları az çok biliyosun galiba.Romaya kadar geceleri yolculuk yapmada ondan sonra autohof denilen oto parklardada gecelesen sorun olmaz.yanına debryaj balatası almaya unutma ybr nin debrtajı çok zayıf hiç zorlamaya gelmez.kendine güveniyosan günde 300km.yaparsın ama daha fazlasını tavsiye etmem(arka taraflarını hissetmeye bilirsin).ben ybr ile kuryelik yapıyom 105kg.um ve bana göre çok yetersiz bi motor uzun yol için.benim motor 52000den ve üç defa debryaj balatası deişti yani bence en zayıf noktası debryajı.ha bide motor 110yapıyo diye devamlı o hızla gitmeni tavsiye etmiyorum zorlama 80-90 sorun çıkarmaz.şimdiden sana hayırlı yolculuklar Brindisi,Bari ve Napoli senin güzergahta en güzel yerlerdir keyfini çıkar ve bizim için bol bol resim çek.
    kazasız belasız avrupa turu diliyorum

  7. #7
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bunca yolu 125cc'lik motorla gitmek istemezdim....

    güzergah gayet güzel, sadece MILANO-ZÜRICH arasi 125cc'lik motorla hic hosuna gitmeyecek diye düsünüyorum.

  8. #8

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    teşekkürler tavsiyeler için.
    günde max. 400 die düşünmüştüm ama o güzergahlarda ztn 400km bi tane. gerisi 200-300 arası gibi.
    Debraj biraz enteresanlık yapabiliyor farkettim bende. ama sorun olcağını zanntemiorum çünkü avrupada şehirlerarası yolda öyle pek ihtiyacım olmaz heralde kullanmaya. Alet 120 yapıyor biliyorum , bi kere denedim, çıkan ses 'nolur zorlama beni' şeklinde olduğundan zaten bir de hız sınırı 70km olduğundan 70'i geçmem hiç sanırım. son günlerde zaten sabit 70 le gidiyorum heryere, alıştım yavaş gelmio
    o güzergahtan ilk geçişim olcak, eminim süper olur, herşey yolunda gider de yola çıkabilirsem...
    çok teşekkürler.

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzergah gayet güzel, sadece MILANO-ZÜRICH arasi 125cc'lik motorla hic hosuna gitmeyecek diye düsünüyorum.
    sanırım, yokuşlardan dolayı diyorsun ama en son epey bir yük ile 100km yaptım bol inişli çıkışlı yolda, tahminimden çok daha verimliydi, e 125lik ama bi avantajı da hafif olması. biraz yorucu olacak biliyorum, çünkü en son hiç durmadan 200km gittim, indiğimde hem motor hem ben pek kendimizde değildik sanırım. ama tabi daha ii motorum olsa daha güzel olurdu, ama CC arttıkça cepten çıkacak benzin parası da o denli artacak o ayrı

  9. #9
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    cc artikca benzin parasi da ayni oranda artmadigindan bence cok kafa yoracak bir yani yok bunun.

    o kadar uzun yol gideceksen kendine ve motoruna uygun bir strateji belirlemende fayda var. yani ne kadar gidip, ne kadar dinleneceksin tekrar yola cikmadan - 2 saat yol, yarim saat dinlenme cok yaygin bir taktiktir mesela. dinlenirken ne yiyecegini icecegini bile düsünmeni tavsiye ediyorum!!! ayrica yol boyunca kalabilecegin yerleri, benzinlikleri hatta tamirhaneleri arastir (google maps!!!).

    simdiden iyi eglenceler diliyorum!

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Ben zaman ve uygun teşhizatı edindiğimde İran, Pakistan, Hindistan ve Nepal yapacağım Allah kısmet ederse.
    Size de başarılı ve kazasız bir tatil diliyorum.

  11. #11

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    CC arttıkça benzin tüketimi tabiyki cc artış oranında artmıyor, daha düşük oranda olsa da artıyor. sonuçta tabiyki yüksek CC de daha az enerji kullanıldığından olay az da olsa dengelenmiş oluyor, özellkile yokuşlarda sanırsam daha avantajlı yüksek cc. neyse pek anlamadan konuşmasam iyi olacak yoksa batabilirim daha fazla.
    evet herşeyi araştırdım, tüm mola yerlerimi (A planı ve B planı), sürelerini, kamp yerlerini araştırdım hepsi kafada hazır. bende yaklaşık 2 saat yol yarım saat de dinlenme diye düşünmüştüm. ama benzin istasyonlarını düşünmeye gerek duymamıştım, ama çok haklısın zira oralarda şehirler arası yollarda nasıldır bilmiyorum garantiye almak lazım sonra çok fena dert olur başıma. çok haklısın, sağol.

  12. #12

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    aa orası da benim ikinci güzergah. yani bunu bi atlatayım orası farz resmen.
    2005 de kara yoluyla (tren - otobüs vs) ile hindistan ve nepal'e gitmiştim. ama motorla gitmek asıl hayalim ancak oraların durumunu görünce haliyle önce daha düngün yollarda kendimi ve motoru test edetim oraya illaki geçeceğim, seneye baharda güzergah orası. inşallah sen de en kısa zamanda yola çıkarsın ve eminim süper bir tecrübe olur. sana da iyi şanslar , teşekkürler.

  13. #13
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Alıntı strangedenial adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar arkadaşlar,

    4600km deki YBR125 im ile avrupa turuna çıkmayı planlamaktayım. Hatta planlamanın ötesine geçip adım adım uygulamaya geçeceğim işallah.
    Şimdi güzergah ve km şöyle;
    Hadi bakalım iyi yolculuklar.

    Geçtiğimiz senelerde Kemal Altay 'ın yaptığı Balkanlar - İspanya - Portekiz - Fas gezisinden notlar için;
    http://www.motoaktuel.com/blog/index...ar/kemal-altay

    Fotoğraflı okumak için; sf.105
    http://www.motoaktuel.com/07/04

    Ayrıca başlıklar birleştirildi, ondan mesajlar alt alta vs sıralanmış oldu.

  14. #14
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı strangedenial adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CC arttıkça benzin tüketimi tabiyki cc artış oranında artmıyor, daha düşük oranda olsa da artıyor. sonuçta tabiyki yüksek CC de daha az enerji kullanıldığından olay az da olsa dengelenmiş oluyor, özellkile yokuşlarda sanırsam daha avantajlı yüksek cc. neyse pek anlamadan konuşmasam iyi olacak yoksa batabilirim daha fazla.
    evet herşeyi araştırdım, tüm mola yerlerimi (A planı ve B planı), sürelerini, kamp yerlerini araştırdım hepsi kafada hazır. bende yaklaşık 2 saat yol yarım saat de dinlenme diye düşünmüştüm. ama benzin istasyonlarını düşünmeye gerek duymamıştım, ama çok haklısın zira oralarda şehirler arası yollarda nasıldır bilmiyorum garantiye almak lazım sonra çok fena dert olur başıma. çok haklısın, sağol.
    büyük cc'nin bu tür gezilerdeki avantaji vites degistirmeden daha rahat hizlamalari ve özellikle dag yollarinda yine daha az vites degistirerek seni A'dan B'ye götürmeler. tabii ki bunu yaparken performansli sürüsten bahsetmiyorum, otoban'da 120 km/h ile giderken araba sollamak icin cok cabuk 160 km/h'ya cikip solladiktan sonra tekrar 120 ile yola devam etmek vs.

    cok fazla nasihat vermek gibi olmasin ama yine de söylemis olayim:

    avrupada otobanlarda genelde ortalama her 50km'de bir benzinci olur.

    italya'da her otoban paralidir, ona göre - isvicre ve belcikayi bilmemiyecegim, oradan gecmiyeli COK oldu. zaten sürat yapmayacaksan yer yer karayolunu alternatif olarak secebilirsin. bazen daha güzel manzaralarla karsilasirsin - ama ayni zamanda daha tehlikelidirde.

    italya'da milletin ingilizce bileceklerine güvenme (cogu bilmez), trafiginden de cok birsey bekleme (ayne bizdeki gibidir).

    otoban'da giderken gitmen gereken yolun, cikislarin numaralarini - mesela A4 (4 numarali otoban), EXIT 35 (35 numarali cikis) mutlaka aklinda (veya benzin tankinin üstünde) olsun! insanin bazen uzun uzun sehir adi okuyacak vakti olmuyor, ayrica EXITler siradan numaralandirildiginda EXIT 40, EXIT 39, EXIT 38 diye görmeye baslar ve alman gereken EXIT'in ne zaman gelecegini cok cok daha iyi kestirebilirsin - stres azaltir yani

    aklima baska birsey gelmiyor ... biraz gereksiz olmus olabilir ...

  15. #15

    Üyelik
    04 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman AN400 K7 Silver + Asya T-19A 2006 Kırmızı
    Alıntı strangedenial adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında 400 bana da fazla geldi, ama maddi durumdam dolayı en azından giderken koşturmayı göze almak durumunda kalabilirim. ama yazdığım güzergahda 400km yok zaten. 8 gün sürüyor ortalama 300km. ile.
    amsterdam'a vardığımda kalan parama göre ya bir hafta falan camping zeeburg de kalıp bisikletle oraları dolanp aynı güzergahdan ya da fransadan (isviçreye girmeden) ve ispanyadan (biraz ters ama) da geçebilirim. A planım dönüş için, gidişle aynı. Varınca bi daha gözden geçireceğim tabi.
    fren diski derken kastın nedir anlayamadım açıkçası. arkaya da mı taktır demek istedin nedir anlamdım pardon benim mallığım.
    Bir de yeşil kart, falan demişsin açıkçası haberim yok ondan, uluslararası ehliyete geçeceğim en kısa sürede zaten ABD ehliyetim de var, ama yeşil kart ve bişi daha demişsin onlardan yeni haberim oldu. teşekkür ederim tavsiyelerin için...

    ay ya anladım. pardon klit olaraktan yani heralde di mi. öf çok salak hissettim kendimi sanırsam
    disk kilidi demek istemiştim. Hatalı yazmışım kusura bakma. Yurtdışı bürokrasisi ile ilgili link çok faydalı, tüm belgeler vb. anlatılıyor. Ancak belge maliyetleri biraz düşmüş, Touring'e sorup öğrenirsin.
    Özellikle Roma'da trafik bazen çok tehlikeli olabiliyor. Scooter'lar çok hızlı ve riskli kullanırlar. Dikkat et. Scooter'ların karıştığı kazalar bayağı sık olur.
    İspanya için not: En son Barcelona'da scooter kullandım. Kiraladığım yere önceden haritada işaretlememe rağmen ulaşmam çok zaman aldı. Merkezdeki sokaklar dar, tek yön ve labirent gibi. Dikkat.
    Saygılar,
    Veni Vidi Vici

  16. #16

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    valla herkese çok teşekkürler. İtalya'da otobanı pek düşünmüyorum aslında ama tabi ne olur belli olmaz. bakalımm. hem pahalıymış hem de manzara ve yol zevki sıfırmış nerdeyse.
    ztn ben de saatte 70km den fazla yapmayı pek düşünmüyorum açıkçası. dinlene dinlene günde 4-5 saat yol yapsam (ki sabah epey erken kalkıp) geze geze giderim. diye düşünüyorum.
    evraklarla ilgili bilgileri aldım. geriye sadece az daha para biriktirmek kaldı. hesaplarıma göre ortalama gidiş için : 1800 - 2000 YTL gerek ( buna motor teknik yedekler dahil değil tabi, biletler, evraklar, yoldaki yemek konaklama gerekirse, benzin, ekstralar vs vs. )
    toplam 3500 ü bulursam kimse tutamaz beni
    herkese çok teşekkürler bu arada, gerçekten çok çok faydası oldu. dönüşte burdan paylaşırım anılarımı fotoğraflarımı.

  17. #17
    bypro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Mondial 125 kt, bordo
    hollandaya vardığın zaman yurtdışında olan yakınları olan bizler sana yardımcı olabiliriz,
    gitmeden önce bizlerle bağlantıya geçersen iyi olur,
    vapur rahat ama hayli pahalı edirne üzerinden daha karlı çıkarsın,
    hayırlı yolculuklar
    ÖyküLerin ßittiği Yerde SessizLik, YaLnızLık ve öLüm Konuşur ..!

  18. #18

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    Bypro _ teşekkür ederim, yola çıkmadan burdan haber edeceğim zaten, oralarda oturan bir kısımda eşlik etmek isteyen olursa , vs. Feribot daha pahalı ve edirneden Benzin / Bilet farkından çok daha karlı olacağını biliyorum ama Yunanistan'dan geçmek ve İzmir'de oturduğum için bir de edirneye gitmek, ne biliyim açıkçası katlanmak istedim. yoksa zaten bi feribot biletleri bana bi gidişin benzinine mal oluyor. Ama yunanistan olur da vize vermez falan uraşmıyım diyorum. İtalya daha rahat ve izmir'den veriyor. Çok teşekkür ederim samimi davetinden, yardım isteğinden. Umuyorum kısa zamanda çıkarım yola.

    Sevgi saygı

  19. #19
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    zaten sana şengen viza verecekler ve o da sana yunandan geçmene yeter bana sorarsan ipsaladan çık yunandan igonomitsadan gemiye bin daha karlıdır hem yunanda ipsala selanik kozani ve igonomitsa güzergahı çok güzel ve elenceli bi yol.italya otobanları çok pahalı ve görülücek bişey yok ve 70le gidecein için biraz sakat italyanlar bizde bile beter kullanıyolar dikat et en iyisi natsionalı kullan.Milanodan sonra zaten bambaşka yer sanki yani avrupai.Avustria ve Almanya yı haftalık ştoya alırsın hem daha ucuz hem derdin olmaz Belçıka ve holanda da günlük veya haftalık alabilirsin.İtalay ve Almanya dikat et yolda bankete girme ceza yersin ve parklar dışında kesinlikle otobanda yol kenarına durma çok acıl durum olmadıkça.iyi yolculuklar sana resimlerini bekliyoruz.

  20. #20

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    merhaba teşekkürler öncelikle.
    şimdi baktım Igoumenitsa'tan taaa Venice ' e kadar 150 Euro gidiş geliş motor dahil. Çok çok çok daha karlı.
    ancaak, birinci sorum bizdeki uygulanan o Alan vergileri gibi birşey vardı 30Euro, o var mı orada,
    ikinsi de İzmir'den Igoumenitsa'a kaç kilometre var biliyormusunuz ? Çünkü eğer benzin+yol+yemek+zaman hemen hemen eşit olacaksa Brindisi'den gitmeyi tercih edebilrim çünkü daha çok yer göreceğim sonuçta. Brindisi - Venice arası gitmem gerekmeyen yolu da sayarsak ( +- 650km) yani
    İzmir - Igoumenitsa arasının 1000km yi geçmemesi lazım heralde. yanlış mı düşünüyorum hesap hatam mı var.

    bir de hatırladığım kadarıyla şengen vizesini aldığımız ülkeden geziye başlamamız gerekiyordu. Yoksa transit geçerken sorun olmaz mı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler