CBF150 ile Konya-Isparta yolculuğu... (cuneytovuc)
-
4.sınıf finallerinin yaklaşması ve kötü havalar içimi karartmıştı.Konyada mayıs ayının yaklaşmasına rağmen havanın ısınmadığını görünce,kaçmaya karar verdim sıcak ortamlara.İhtiyaç duyabileceğim herşeyi sırt çantama doldurup,serin bir bahar sabahı atladım motoruma.Fazla sürat yapmadan (ortalama 90km ile),sonderece keyifli ve rahat bir yolculuğun ardından 280km yolu molalarla birlikte 4.5-5 saatte bitirdim.Başka bir motorla elbette ortalama 150km/h ile durmadan 2 saatte de gidilebilirdi bu yol ama amaç gezmek,motor kullanmak olunca fazla sıkıntı vermedi geçen süre.
Konyanın çıkışında Altınapa barajında hem bir fotoğraf molası hem de yağ,zincir,mekanik-elektronik aksam kontrolü yapıyorum.Motor ısındıktan sonra yapılan kontrol,yolun devamında başımı ağrıtacak problemlere karşı çok faydalı.
Yaklaşık 70 km nin ardından,Beyşehire yaklaşırken yine küçük bir mola vererek,bacaklarımı açıyorum.Daha da önemlisi vizörümdeki böcek lapasını siliyorum.
Beyşehir gölü kenarında fotoğraf molası veriyorum.Yol kenarına park etmenin ne kadar zor olduğunu bir kez daha hatırlıyorum.Yanlara eğimli asfaltta yolun içine doğru park etmezseniz yan ayak,motoru ya dimdik tutuyor ya da sağa deviriyor.En iyisi yoldan çıkmak.
Neredeyse mayıs geldi ama dağlar halen karlı,hava halen insanın içini titretiyor içanadoluda.
Benzin istasyonundayım ama benzin almak için değil.Benzin bitürlü bitmediği ancak dinlenme ve böcek temizliği molası veriyorum Gelendost ta.
Bu motorun (cbf150) garip bir çekiciliği var,nerde yavaşlasam insanlar yaklaşıyor,biranda başım kalabalıklaşıyor,büyük bir motorda normal ama 150cc için sıradışı bir çekicilik.Amcalar,abilerle eller arkada birleşik,göbek dışarda bildik muhabbetleri yaptıktan sonra hatıra pozu verip ayrılıyorum.
Nihayet Eğirdir gölüne ulaşıp benden uzun bitkiler görüyorum Konyanın ovalarının ardından.
Ah 3-5 beygir daha güçlü,30-40 km daha hızlı olsaydıda hiç değiştirmeseydim,hep kullansaydım bu motoru ! İlerde 600-1000 ne kullanırsam kullanayım seneler sonra dahi cbf150 yi hatırladıkça yüzüme bir tebessüm yerleşicek.
Eğirdirde durup balık yemeyi falan planlıyordım adada ama yanımdan geçen 8-10 touringden oluşan konvoyun gazıyla devam ettim yola.
İçanadolu da bir vaha gibi eğirdir.
Eğirdirde komando birliğinin sırtlarındaki dağlar.Bu memleket gerçekten sevilmeyi hakediyor.
Fazla duygusallık motorcuyu mozar diyerek kara tosbağaya atlayıp yola koyuluyorum.
Bir nefeste Ispartadayım.Klasik bir tabela pozu alıp devam ediyorum.
Arkadaşlarımla buluşuyorum ve özlem giderirken fotoğraf çekmeyi unutuyorum.Sağolsunlar beni ıspartanın bilmediğim doğasıyla tanıştırıyorlar.
Piknik yerine giderken düz lastiklerle adrenalin dolu bir cross keyfi yaşıyorum.
Isparta nüfusunun yaklaşık yarısına motosiklet kullanmayı öğrettiğim gezimin 4.gününde dönüş yoluna koyuluyorum.
Gezi sırasında arka stop lambasının plastik kaplamasını kırmam dışında çok keyifli ve faydalı bir yolculuk oldu.Kaç beygir olursa olsun iki tekerle en alalade güzergah bile zevkli bir geziye dönüşüyor.
Reklamlar
-
1) Ömrüne bereket süper bir gezi olmuş, nice gezilere.
2) Jantları siyaha boyamak çok yakışmış motor çok dinamik duruyor
3) Lastiklerin biraz kalın mı bana mı öyle geldi? Kalınsa performans nasıl, artı ne marka lastik?
-
-
cuneytovuç süpersin yaa walla imrenmemek elde değil
sen motoru anlatmışsın ama ben resimlerine takıldım
fotoğraf makinanın marka ve modelini çok merak ediyorum
yakında senınkıne benzer geziler yapacağım makinamda hazır sırt çantamda tek eksiğim güvenebileceğim bir motorsiklet ......
-
motora bayıldım jantlar süper olmuş depo üzerindeki desenleri de çıkarınca süper olmuş gittiğin yerlerde -süper- bir gezi yapmışsın
-
Türkiye gezilerini bekliyoruz
-
Cüneyt gezin süper olmuş. Senin ve motorun için güzel bir deneyim aynı zamanda.
Yollar çok güzelmiş, pazar günü güzel bir plan var haberin olsun. Görüşürüz.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
cok guzel bı yolsucluk olsa gerek tesekurler resımler ıcın
-
Cüneyt hayranım senin şu anlatım tarzına, sanki senin artçın olarak beraber gezdik. Sayende gezmiş kadar oldum inan. Hafta sonu kulaklarını çekiştirdik biz de , kısmet olursa bu hafta beraberiz yine.
Kazasız belasız sürüşler dilerim kardeşim.
-
yakıışıırrr güzel gezmişsin, motoruna sağılk
-
-
cuneytovuc adlı üyeden alıntı
Lastikler orjinal Duro.Ancak cantlar boyanınca çok daha kalıplı duruyor.Egzoz ve lastik modifiyesini düşünmüş olsamda,motorumun en önemli özelliğini bozmak istemedim "DÜŞÜK YAKIT SARFİYATI".
CBF150 ile uzun yollar devirmek isteyenlere gönüllerinin rahat olmasını söyleyebilirim içtenlikle.Zira 90km/h yi geçmediğiniz taktirde durmadan saatlerce yol alabiliyor.Sıcak havada sürekli redline gittiğinizde ise (110-120km/h) 40-50km sonra devir kaybı olabiliyor,nede olsa hava soğutmalı,şişme yapabilir,gerçi çok kayda değer bi kayıp değil ama aklınızda bulunsun.
Ben de İstanbul - Sakarya - İstanbul gidip geldim, sitede linki de vardı. Aynen dediğin gibi rahatlıkla uzun yola gidebilecek bir alet. Ayrıca ben zaman zaman 100 - 110'da yaptım otobanda mecburen ve tüm yolculuk boyunca bir kez o da yemek için yarım saat mola verdim, onun dışında tüm molalarım 10 - 15dk. civarıydı. Ve motorda hiç performans sorunu olmadı. benim ilk uzun yolumdu ve artık gönül rahatlığıyla uzun yola gidebileceğimi biliyorum. Özellikle dönüş yolunda performanslı kullanmama rağmen geri döndüğümde de depom hala yedeğe düşmemişti bile(toplam 341 km civarı yapmıştım)
Jantlar boyandığı için kalın görünüyor lastikler demek ki.
Nice gezilere diyelim. Motorlarımız bize daha pek çok gezi yaptırabilecek cinsten çünkü.
-
-
-
motoruna saglik hocam paylasim icin tesekkurler..
İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....
-
erdo2002,her ne kadar hava sıcak gibi gelsede,yüksek süratlerde hissedilen ısı çok düşüyor.Ben ısparta gezisinde tam korumaydım,termal içlikli revit pantolon ve mont,kalın çoraplar,rüzgar geçirmeyen botlar,kışlık eldiven,maske,tişört üstüne kazak.Özellikle maskeyi soğuk havalarda tavsiye ederim,çünkü bir yandan ikinci bir yüzey sağlarken,bir yandan da boyun kısmını kapatıp içeri rüzgar girmesimi önlüyor.Herkese tavsiyem eşya taşımaya üşenmeyin,dalgıçlık eğitiminden kalma bir bilgi,üşümek-serinlemek,ısınmaktan daha kolaydır.En kötü ihtimalle çantan 500 gram ağırlaşır,ya da elinde bişeyler taşırsın.Uzun yolculukta vücudun etrafından sürekli akan hava,sıcaklık 30 derece bile olsa,vücut ısısını emiyor.100km nin ardından bir iniyorsun,insanlar t-shirt le gezerken sen titriyorsun.
Montumun ve pantolonumun kendi sert dizlik ve dirseklikleri var bu yüzden extra gerekmiyor ama yaz aylarında ince kıyafetler için ayrı koruma edinmek şart.
Cloud,diğer motorların tüm avantajlarına ya da üstün performanslarına rağmen,bu makinanın pratikliği ve yakıt ekonomisi bana inanılmaz keyif veriyor.Özellikle rahat oturuş pozisyonu kıskandıracak cinsten.Güle güle kullan.
Alcohol adlı üyeden alıntı
motoruna saglik hocam paylasim icin tesekkurler..
Teşekkür ederim,daha çok paylaşmak dileğiyle.
-
güzel gezi.ehliyet gelir gelmez bende yapıcam böyle bişey...paylaşm için tşkkrler...
-
Dostum motor da fotoğraflar da şahane Dönerken de yolculuğunu bizimle paylaşırsan seviniriz
Satılık Asya125t-Spidi mont
-
Aynen katılıyorum.Daha alalı birkaç gün oldu.Durduğum yerlerde herkes gelip inceliyor CBF'yi.Şeytan tüyü mü var,ne?Alır almaz benzincide depoyu doldurmak 10 dakika aldı.Herkes birşeyler sordu durdu
-
vay kardeşim benim daha yeni gördüm topıcı bılsem daha önce bakardım merak edıyorduum ısparta gezini gerçi şu arka stopu nasıl kırdıgının fotoları olsaydı cok daha güzel olurdu.diyorum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)